Mistä saisi energiansäästölamppuja 3000K-> E27kannalla?

Aloittaja masterboy, lokakuu 03, 2009, 23:34:11 ip

« edellinen - seuraava »

masterboy

Talvipimeys pikkuhiljaa laskeutumassa ja valontarvetta(sekä kasveilla että allekirjoittaneella) olisi enemmän kuin mitä luonto nyt antaisi...
Osaako joku suositella missäpäin saisi otsikon mukaisia lamppuja? 2700K on varmaan se yleisin mitä marketeissa yleensä myydään mutta sitä valoisampaa ei tahdo löytyä kyseisistä liikkeistä. Clas ohlsonin sivuilta en löydä enkä netanttilan sivuiltakaan. Tarjoustaloista en tiedä vielä.

kuje

lokakuu 04, 2009, 00:03:09 ap #1 Viimeisin muokkaus: lokakuu 04, 2009, 00:05:06 ap käyttäjältä kuje
Toi 2700K ei kerro valon määrästä mitään vaan lampun värilämpötilan.

edit. http://fi.wikipedia.org/wiki/Värilämpötila

Hombre

"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

ladoga

lokakuu 04, 2009, 11:20:40 ap #3 Viimeisin muokkaus: lokakuu 04, 2009, 11:36:47 ap käyttäjältä ladoga
Täältä ostin muutaman 6400K 125W ESLin E27 kantaan. 19.90€ + postitus saksasta joten ei oo hinnalla pilattu. Taisi tulla hinnaksi kahdelle lampulle sellaiset 50€.

Noita 50W ja 75W wattisiahan tuolla näytti olevan alle kympillä.

masterboy

Ei taida tuo Saksan pulju myydä ulkomaille enää, kun tuossa rekisteröinti tiedoissa ei voi valita maaksi muu kuin Deutchland.... :'(
Täyttyyne käydä motonetissä

kuje

Lainaus käyttäjältä: masterboy - lokakuu 04, 2009, 21:22:27 ip
Ei taida tuo Saksan pulju myydä ulkomaille enää, kun tuossa rekisteröinti tiedoissa ei voi valita maaksi muu kuin Deutchland.... :'(

Sitten on tämmönen suomalainen pulju kuin www.taskuraketti.com
Itse en ole ko. firmasta tilannut mutta tiedän että osa foorumilaisista on.

biblo

"Grow food, not lawns"

ottoboi

Ainakin Riihimäen prismasta olen itse ostanut 30 wattisen eslin ja olisko ollut 4000k värilämmöllä.. noin kympin tais kustantaa

ladoga

Lainaus käyttäjältä: masterboy - lokakuu 04, 2009, 21:22:27 ip

Sama kauppa myy myös saksan ebayn kautta. "Versand nach:   Weltweit"

biblo

Lainaus käyttäjältä: ottoboi - lokakuu 05, 2009, 12:52:48 ip
Ainakin Riihimäen prismasta olen itse ostanut 30 wattisen eslin ja olisko ollut 4000k värilämmöllä.. noin kympin tais kustantaa

Jos samaa kuin Turussa niin airamin lyhtyjä,2700K ja 7,90e oli hinta.
"Grow food, not lawns"

ihis81

-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

http://www.youtube.com/watch?v=MLWSb6h6ltk

Kilp

biblo

Lainaus käyttäjältä: ihis81 - lokakuu 05, 2009, 21:49:43 ip
Ei taida toi 2700K olla oikein hyvä kasvatteluun...?

No eipä siitä haittaakaan ole ollut.

Tosin 6500K taitaa parempi olla.
"Grow food, not lawns"

papereeka88

itse olen kasvetellut 4000k (coolwhite) ja warmwhite valolla coolwhiten alla kukkii jo,mutta warmwhite valo laahaa hieman jäljessä sielläkin on nähtävissä nupun alkuja
"Mina olla cool ja tyyni koko tämän nautinnon ajan"