tammikuu 09, 2025, 22:52:08 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Quesadillas

Aloittaja Raimo el Muerte, lokakuu 07, 2009, 14:27:00 ip

« edellinen - seuraava »

Raimo el Muerte

Jepjep, täs kaikille herkkusuille näppärä, nopee ja joustava resepti.
Oma versioni menee näin :

Tortillapohjia. Joko ostettuja tai itse tehtyjä. Vartin homma kun pari pohjaa pyörität itte ja tulee takuulla rapeemmiksi kun nuo kaupan lörtsöt.
Täytteeksi puska tuoretta korianteria, vähän kevätsipulia, taikka näin ei keväällä voi käyttää sipulia sekä tuoretta ruohosipulia.
Tuoreita chilejä ihan oman maunmukaan. Itse laitoin yhden kaupan perus vihreän chilin ja pari fataliin aij cristalia. Kaikki pilkotaan pieneksi ja sotketaan, sekaan sitten raastettua juustoa.Itse käytin jotan vähän hintavampaa kypsytettyä cheddaria, toimii varmasti paremmin kun perus oltermanni.

Sitten itse asiaan. Täytteet kunnolla sekasin ja levität tortillapohjalle, toinen pohja päälle ja vähän painelet lynttyyn. Sitten vaa koko komeus kuumalle kuivalle pannulle, siis ei oljyä tai rasvaa tai mitään ja paistat kunnes tortilla on vähän saanut väriä ja tullut kunnolla rapeaksi. Sitten flippaat lätyn ympäri ja sama käsittely. Kun molemmat puolet ovat mukavan rapeita ja juusto sulanut, homma on finito. Leikkuulaudalle ja pistät neljään osaan ja eikun vähän jotain salsaa tai guacamolea päälle ja hyvää on!

Todellakin helppo ja nopea ruoka ja tosiaan sinne väliin voit periaattessa änkeä mitä ikinä mieleen tuleekaan!

ikke

Taisit katsoa eilen Jamien keittiössä - ohjelman? En yleensä jaksa sitä lässyttäjää kuunnella mut nyt kun oli chili-aihe niin pysty joustaan.  :D

Viltsu777

Tossahan oiva pikaruoka kotioloissa, täytyy testata!