tammikuu 11, 2025, 10:21:45 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Minbaarin hieman villi 1.kausi

Aloittaja Minbaari, marraskuu 26, 2009, 13:00:05 ip

« edellinen - seuraava »

Minbaari

Kiitos chilikaupan nopean toimituksen, sai trinidad scorpion, 7pod, naga ja PI585273 annokset Biobizzin bloomia ja topmaxia! Aion antaa kaikille niille kasveille noita ravinteita, jotka ovat mielestäni sopivan kokoisia ja kukkivat tai aloittelevat kukintaa. Loput saavat Puutarhan kesää kunnes ovat sopivan kokoisia..

wille

Lainaus käyttäjältä: Minbaari - kesäkuu 02, 2010, 17:23:49 ip
Kiitos chilikaupan nopean toimituksen, sai trinidad scorpion, 7pod, naga ja PI585273 annokset Biobizzin bloomia ja topmaxia! Aion antaa kaikille niille kasveille noita ravinteita, jotka ovat mielestäni sopivan kokoisia ja kukkivat tai aloittelevat kukintaa. Loput saavat Puutarhan kesää kunnes ovat sopivan kokoisia..

Ihan hyvin olisi riittänyt pelkkä TopMax ton Puutarhan Kesän kaveriksi. Ainakin viimekesänä pelasi varsin hyvin. Tuntui kyllä kukkivan runsaasti pelkällä PK:llakin. Limonille täräytin kunnolla TopMaxia. Siitä tulikin sitten pitkälle toistasataa pikku podia. Mut joo, täytyis itekkin tilata taas purkillinen tota toppia.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Minbaari

Lainaus käyttäjältä: wille - kesäkuu 03, 2010, 10:11:02 ap
Lainaus käyttäjältä: Minbaari - kesäkuu 02, 2010, 17:23:49 ip

Ihan hyvin olisi riittänyt pelkkä TopMax ton Puutarhan Kesän kaveriksi. Ainakin viimekesänä pelasi varsin hyvin. Tuntui kyllä kukkivan runsaasti pelkällä PK:llakin. Limonille täräytin kunnolla TopMaxia. Siitä tulikin sitten pitkälle toistasataa pikku podia. Mut joo, täytyis itekkin tilata taas purkillinen tota toppia.

Niinhän se varmaan ois.. niinkuin ois 15 kasvia vähemmän ja yksi esli vähemmän ja...... Minkä tälle innostukselle voi kun on vaan niin heikko.  ;D
Aloitin varovaisesti 3ml bloomia ja 3ml topmaxia, eli väitätkö että kasvit kestää reilunkin annostuksen?

wille

Kyllä ne tota TopMaxia kestää isommallakin kädellä. TopMaxin N-P-K-arvohan on 0.1-0.01-0,1. Eli hirmuisen rapeasta myrkystä ei voida puhua. Sehän on vaan lisä "oikeiden ravinteiden" kanssa käytettäväksi kukituksen aikana. Hyvää kamaa.  ;)
Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

Toni.A

Kannattaako sitä Top-Maxiakaan hirveästi löträtä, kun pienemmälläkin annoksella tulee satoa. Kaikista kalleimmasta lannoituksesta kuitenkin puhutaan tuossa BioBizzien ryhmässä. Saahan sitä toinperrään laittaa mielensä mukaan, mutta on mielestäni turhaa. Itse käytän sitä 2ml/litra, Bloomin rinnalla.

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

wille

Lainaus käyttäjältä: ToniPetter - kesäkuu 05, 2010, 10:01:26 ap
Kannattaako sitä Top-Maxiakaan hirveästi löträtä, kun pienemmälläkin annoksella tulee satoa. Kaikista kalleimmasta lannoituksesta kuitenkin puhutaan tuossa BioBizzien ryhmässä. Saahan sitä toinperrään laittaa mielensä mukaan, mutta on mielestäni turhaa. Itse käytän sitä 2ml/litra, Bloomin rinnalla.

Eihän sitä hölvätä tarvitsekkaan. Mulla tuo 500ml pullo kesti ainakin 2 vuotta. Aiemmin mainitulle Limonille halusin kokeilla reilummalla satsilla.
Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

Toni.A

Lainaus käyttäjältä: wille - kesäkuu 05, 2010, 10:10:17 ap
Lainaus käyttäjältä: ToniPetter - kesäkuu 05, 2010, 10:01:26 ap

Eihän sitä hölvätä tarvitsekkaan. Mulla tuo 500ml pullo kesti ainakin 2 vuotta. Aiemmin mainitulle Limonille halusin kokeilla reilummalla satsilla.
Riippuu tietysti kasvien määrästä, mutta mulla tuo puoli litraa ei ole kestänyt kuin muutaman kuukauden, joten lisää on tilattava/haettava. ;)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

Minbaari

Kyllä tota toppia tuntuu kuluvan kun kasvit alkaa olla sen kokoisia, että imevät vettä kuin sienet. Ja kun joka kastelukerralla antaa 1-2 litraa vettä jossa 3ml tota niin.... Ei taida meikäläisellä tuo 500ml kauaa kestää. Btw. 7 potissa havaittu taas kaksi uutta podia!

bluesman

Kyllä Topmaxia saa kulumaan. 31 ebbiä rykäisee 150ml/ebbi/litkujenvaihto. Eli siinä 4,5 litraa/2 viikkoa. Kymppi riittää nippanappa kuukaudeksi.
Viime kaudella käytin GHE:n BioBloomia, sama vaikutus mutta konsentroidummassa muodossa, 60ml pullo riittää 2 viikoksi. Hinta jokseenkin sama mutta pienempi puteli on kätevämpi. Topmax pudottaa pH:ta aika rajusti tonne 5,3 paikkeille. Tasottuu kun kulkee hydrosoran läpi.

Minbaari

Lainaus käyttäjältä: bluesman - kesäkuu 05, 2010, 20:21:05 ip
Kyllä Topmaxia saa kulumaan. 31 ebbiä rykäisee 150ml/ebbi/litkujenvaihto. Eli siinä 4,5 litraa/2 viikkoa. Kymppi riittää nippanappa kuukaudeksi.
Viime kaudella käytin GHE:n BioBloomia, sama vaikutus mutta konsentroidummassa muodossa, 60ml pullo riittää 2 viikoksi. Hinta jokseenkin sama mutta pienempi puteli on kätevämpi. Topmax pudottaa pH:ta aika rajusti tonne 5,3 paikkeille. Tasottuu kun kulkee hydrosoran läpi.

Ai pudottaako se myös mullan pH:ta?  ::)

bluesman

En osaa sanoa mutta kun sekoitat lannoiteveden (vaikka PK) ja lisäät Topmaxia suositellun 20ml/10 litraa niin mittaapa pH. Kai se mullassakin matala on mutta tuleeko vahinkoa juurille niin enpä usko.

Minbaari

Eipä tosta topista ole todellakaan näyttänyt mitään haittaa olevan! 7 pod lähes tuplasi koko podimäärän mitä mulla noissa puskissa roikkuu. Laskin äsken yksinään 7podissa olevan 12 podia/podin alkua!! Toukokuun vikapäivä yhteensä kaikissa puskissa oli tuon verran.. Eli saldo tällä hetkellä noin 24 kappaletta. Juhannukseksi saadaan herkkuja pöytään!  :P

Minbaari

Lemon Dropin siemenestä kasvatetun mikälie mutanttikasvin eka podi on alkanut kypsymään. Laitan kuvaa myöhemmin, mutta keltaiselta kärki siinä näyttää..

Minbaari

Eli aamulla oli tilanne tälläinen lemon drop mutantin kanssa..

Nyt illalla podi oli jo puoliksi keltainen, joten huomenna taidan maistaa onko tuossa mitään samaa Lemon Dropin kanssa.. Jos ei, niin kasvi on silloin todennäköisesti Annuum nimeltä Sun Flame.. Toivottavasti ei...

Naga on todella jäljessä 7 pataa podien tuotossa, vaikka onkin 3kk vanhempi kasvi. Nyt Naga kuitenkin rykäisi toisen podin alun esiin. Jospa se siitä pikkuhiljaa...

Herra 47

kukkien perusteella annuumilta näyttää
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Minbaari

Lainaus käyttäjältä: herra 47 - kesäkuu 08, 2010, 23:26:34 ip
kukkien perusteella annuumilta näyttää

Joo siis se asia on tiedossa! Tätä asiaa on pohdittu päiväkirjassani aikaisemmin vähän liiankin kanssa. Mielestäni otin siemenet Heinän Penan kasvattamasta lemon dropista, jonka takia epäilen tätä kasvia risteytykseksi. Noh, huomenna se mahdollisesti selviää. Jos on käynyt niin, että lajikkeet ovat ristiinpölyttyneet, joka Penan mielestä voi olla mahdollista, on seuraava askel siemenien itävyyden testaus. Annuumin ja baccatumin risteytys ei ilmeisesti kovin helposti tuota lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä.

Dani

Vaikka herkkusuut odottelevatkin lemon droppejaan, niin mun mielestä tällaiset mutantit ja risteymät ja ties mitkä sekaannuksetkin tekevät tästä hommasta vain yhä jännempää :)

Minbaari

Lainaus käyttäjältä: danip - kesäkuu 09, 2010, 09:38:47 ap
Vaikka herkkusuut odottelevatkin lemon droppejaan, niin mun mielestä tällaiset mutantit ja risteymät ja ties mitkä sekaannuksetkin tekevät tästä hommasta vain yhä jännempää :)

Niinpä! Jos tää homma ei olisi yllätyksellistä, se olisi tylsää, enkä varmaan olisi innostunut koskaan chilinkasvatuksesta..

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: Minbaari - kesäkuu 09, 2010, 11:45:31 ap

Niinpä! Jos tää homma ei olisi yllätyksellistä, se olisi tylsää, enkä varmaan olisi innostunut koskaan chilinkasvatuksesta..

Eli ymmärsinkö oikein. Tämähän on selvä vinkki kaikille siemenkauppiaille Minbaarin kohdalla. Kun Minbaari tilaa esim. Pimenta da Neyden siemeniä, niin on ihan hyvä toimittaa esim Bolivian Rainbowta. Näyttäväthän ne taimen alkuvaiheessa vielä samalta ja jännitys vaan nousee kun lehdet eivät olekaan chinensen lehtiä. ;)
Ps. Mulla on kaikkia mahdollisia chilinsiemeniä mitä maailmasta löytyy, vain sulle.

Minbaari

Lainaus käyttäjältä: TepinKapsikuumi - kesäkuu 09, 2010, 11:56:37 ap
Lainaus käyttäjältä: Minbaari - kesäkuu 09, 2010, 11:45:31 ap

Eli ymmärsinkö oikein. Tämähän on selvä vinkki kaikille siemenkauppiaille Minbaarin kohdalla. Kun Minbaari tilaa esim. Pimenta da Neyden siemeniä, niin on ihan hyvä toimittaa esim Bolivian Rainbowta. Näyttäväthän ne taimen alkuvaiheessa vielä samalta ja jännitys vaan nousee kun lehdet eivät olekaan chinensen lehtiä. ;)
Ps. Mulla on kaikkia mahdollisia chilinsiemeniä mitä maailmasta löytyy, vain sulle.

Jumalauta kaima haistanko pienen piilo*****n!? Mutta jos lähetät mulle sitten seuraavat lajikkeet niin annan anteeksi: c.campylopodium, c.cornutum, c.mirabile, c.recurvatum ja c.dimorphum. Muita en tarvitse koska kaikki muut mulla taitaa ollakkin jo..

Edit.  :o