heinäkuu 08, 2024, 05:00:25 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Bluesmanin kausi 2010

Aloittaja bluesman, marraskuu 28, 2009, 00:00:59 ap

« edellinen - seuraava »

TepinKapsikuumi

Tää sun viidakko on kyllä aivan omassa luokassaan...lievää tilanahtautta jo havaittavissa ja mihin aikaan vuodesta???

Toni.A

Voi herran jee, minkälainen pöheikkö. :o, tuostahan saat laulettua, että "Eksynyt oon, chiliviidakkoon" Melkoisesti kasveja, hyvältä näyttää.

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

MadDog

Oletko muuten muuttanut pubblerissa lannoitusta jotenkin kun kasvi siirtyy kukinnasta podivaiheeseen?

TurboPuberteth

Melkein voisin kuvitella, että tuossa huoneessa on melkoisen trooppinen ilmasto. Sinne vaan baden badenit ja "lomalle"  ;)

jeQQ

Tuonne mitään badenbadenia mahdu. ;D

TurboPuberteth

Totta.. Joku riippumatto puskasta toiseen  ;D

Mape

Millaiset valotehot löytyy viidakosta?
---

bluesman

Lainaus käyttäjältä: MadDog - maaliskuu 31, 2010, 14:35:26 ip
Oletko muuten muuttanut pubblerissa lannoitusta jotenkin kun kasvi siirtyy kukinnasta podivaiheeseen?

Olen. Typpeä vähennetään rajusti ja kaliumia lisätään. Ks.esim.GHE:n Ripen (jota en kylläkään käytä). Siis vegetatiivisen kasvun aineet pois ja kukinta/tuottoaineet suoneen. Biobizzin Topmaxia kun alkaa kukkia ilmaantua. Yksinkertaista.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Mape - maaliskuu 31, 2010, 16:15:20 ip
Millaiset valotehot löytyy viidakosta?

2 x 400W ja 1x 600W natikat ja yksi ufo jonka pistokkeeseen en enää ylety, vois jo sammuttaa muuten.

Kimppu

Hyvältä näyttää tuo Earliest Red Sweetiki. Vissiin et ole vielä kypsiä paprikoita siittä maistellu?
http://tulipaprika.blogspot.com

Lainaus käyttäjältä: KadotusMutta joo, kohta tulee Aji Inferno ja rankaisee poistamalla koko topicin, koska eihän tämä ole mahdollista.

Lainaus käyttäjältä: nicklas
kuinka voin kiertää tonne piratebayhin kun elisa on sen kerran plokannut....

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Kimppu - maaliskuu 31, 2010, 17:01:19 ip
Hyvältä näyttää tuo Earliest Red Sweetiki. Vissiin et ole vielä kypsiä paprikoita siittä maistellu?

En ihan vielä. Luulisin että parin viikon kuluttua.

MadDog

Lainaus käyttäjältä: bluesman - maaliskuu 31, 2010, 16:27:52 ip
Lainaus käyttäjältä: MadDog - maaliskuu 31, 2010, 14:35:26 ip
Oletko muuten muuttanut pubblerissa lannoitusta jotenkin kun kasvi siirtyy kukinnasta podivaiheeseen?

Olen. Typpeä vähennetään rajusti ja kaliumia lisätään. Ks.esim.GHE:n Ripen (jota en kylläkään käytä). Siis vegetatiivisen kasvun aineet pois ja kukinta/tuottoaineet suoneen. Biobizzin Topmaxia kun alkaa kukkia ilmaantua. Yksinkertaista.

Kiitokset, on mennyt pieleen mulla ainakin multapuolella. :-\
Olen antanut vielä podi vaiheessakin tuota Bio-Bloomia jossa NPK 2-6-3.5. GHE Ripen arvot on 0-6-5
Parempi taitaisi olla laihana seoksena Viherpeukku Pro Kukinta jossa NPK on 0-3-5. Periaatteessa vesiviljely ravinne mutta multaravinteeksi 50% laihempi seos on ok. Ilmankos on tuntunut että jotain on pielessä kun Hydropuoli toimii mutta mullassa kasvavat ei oikein voi hyvin.

MikaK

Tarttis varmaan tulla joku päivä käymään ja katsomaan viidakkoa, kun viime kerran jälkeen näköjään rehevöitynyt kunnolla. Viimeksi jo tuli hieman epäuskoinen fiilis ja nyt voisi jo tuntua surrealistiselta.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: MikaK - maaliskuu 31, 2010, 21:22:52 ip
Tarttis varmaan tulla joku päivä käymään ja katsomaan viidakkoa, kun viime kerran jälkeen näköjään rehevöitynyt kunnolla. Viimeksi jo tuli hieman epäuskoinen fiilis ja nyt voisi jo tuntua surrealistiselta.

Tervetuloa vaan. Viidakko alkaa kadota heti kun kasvari on vastaanottovalmis. Ens viikolla voipi ennusteen mukaan olla jopa -10C yöllä. En ota riskiä että tropiikki olis yhtenä aamuna musta. Hydrosoran saan reilun viikon päästä. Sitten roudaan 100 kasvia kaverin kasvarista, osa menee jakoon/vaihtoon/myyntiin, katsotaan sitten. Viestittele. Mulla on nyt läppäri ja mobiililaajakaista niin voi yhteydenoton tehdä foorumilla vaikka oon mökillä.

shp

:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

bluesman

 Eli ei kiirettä reippaaseen viikkoon siirrellä kasveja kasvariin. Saa rauhassa etsiä pumppuja. Minne piiloon tungin vesipumput syksyllä kun nyt en löydä mistään, veikkaan että kasvatushuoneen perällä pöydän alla olevassa laatikostossa. Eikun sinne ryömimään ja katkomaan kymmenen oksaa. Kiva.
Eka congo on jo oranssi, kohta kypsä. Se on oikeasti kiva.

jewe

Kiinnostaa toi sun kasvari kun on niin upean näköinen ja vielä kolme kertaa mun huoneen kokoinen.

Miten olet tuon sähköistyksen toteuttanut. Onko huone täynnä pistorasioita kun noita ebbejä ja hydroja sulla niin paljon ?
Itse laitatin 8 rasiaa ja tuntuu että nekään ei riitä ja jatkojohtoja pitää varmaan laittaa.
Olikos tuo huone jotenkin osastoitu ?
Oletko sitä kuplamuovia hankkinut tai vieläkö hankinnassa sitten kun kasvit menee sisälle ?

bluesman

 No piuha tulee piharakennuksesta (roikka toistaiseksi) sokkelin ali josta jaan ehkä 8 pisteeseen joissa kussakin 3-6 pistorasiaa, irrotettavia. Kiinteää asennusta en toistaiseksi harkitse. Koska ebbit on putsattava ja lattia on hiekkaa, saan pytyt ja tukirakenteet siirreltyä ja lattian haravoitua roskista (=tuholaisten munista) ja lasit/kennolevyt pestyä Virkonilla. Tätä hommaa oon paraikaa tekemässä. Hidasta mutta tärkeää. Laitan jonkun savupommin vielä nitistämään hiekassa muhivat tuholaistenmunat.
Viime vuoden päiväkirjani alussa on huonerakenne nähtävillä, takaosassa on n.10 m2 osasto erotettuna väliseinällä ja ovella. Tähän on viikko sitten valettu lattialaatta johon laatan kuivuttua (käytännössä syksyllä) laitetaan lämmitysverkko. Tasoite seuraavaksi ja joku lattiaklinkkeri tms.
Takaosan lämmitettävää osaa on tarkoitus sitten jatkossa hyödyntää taimikasvatuksessa. Lankomieheltä saan akryyliharsoa jota kohta ripustelen tuplakerroksen lämmöneristeeksi ja varjostukseksi jotteivät natikkaan tottuneet chilit pala kun siirrän luonnonvaloon. Mulla on sitä parin hehtaarin verran, Silppuan sopiviksi siivuiksi niin on sitten helpompi käsitellä.

bluesman

 Tällainen on Filagon lapsonen, C.lanceolatum tänään. Siinä näytti olevan ötököitä mutta tarkempi tarkastelu osoitti että taitaa olla nuppuja.
Itänyt 3.12.09


MasaT

Nyt nuppuilee muuten Lance todella nopeaan! ;) Kaikki ei ole onnistunut edes pääsemään C.Lanceolatumin kanssa tähän vaiheeseen. Taitaa olla aika hyvät siemenet sulla?  ;D