tammikuu 09, 2025, 22:19:43 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Mitä katselette

Aloittaja Ryhis, joulukuu 27, 2009, 20:24:41 ip

« edellinen - seuraava »

Caderusso

En oikein usko tuohon teoriaan, että tyttö siis olisi ollut Cobbin alitajunnan projektio. Tuo teoriahan vissiin käsittää sen että koko "main storyline" olisi ollut unta ja hyrrä ei olisi pysähtynyt lopussa.
Uskoisin ennemmin että kyseinen tyttö oli lähinnä luonnonlahjakkuus, kuten Michael Cainen hahmo leffan alkupuolella vihjaili puhuessaan "parhaasta oppilaastaan".

Masasaurus

Minäkin sain sellaisen käsityksen, että se hyrrä kaatuu. Sehän kuitenkin heilahteli pariin otteeseen ja näytti hidastuvan. Muutenkin olisin kaivannut lisää syvyyttä tms. Tuohon leffaan. Jäi vain sellainen ontto "jaa nytkö se jo loppui" olo pätkän loppuessa.

Mutta samaa kamaa on olleet nuo muutkin lähiaikoina katsomani leffat. Streetdance 3d oli efektien puolesta jo lupaava. Siis jos homma etenee samaa tahtia niin ehkä ensi kesänä alkaa jo tulla ok 3d leffoja. Eniten kuitenkin harmittaa noiden tarinoiden "köyhyys", jota sitten koitetaan peitellä hienoilla efekteillä jne.

Koskas olette viimeksi katsoneet elokuvissa leffan, joka on saanut kyyneleet silmiin jne. Minulla siitä on jo pari vuotta ja käyn kuitenkin aika paljon leffoissa (sarjaliput on käytettävä jne.).

Caderusso

Viimeksi kun leffassa tuli tunteet niin pintaan että tuli tippa linssiin, oli mun kohdalla The Dark Knightin aivan viimeinen kohtaus Gordonin viimeisten vuorosanojen kohdalla..

Kaltsu

Hyrrä ei pysähtynyt, vai pysähtyikö....jatkuu seuraavassa osassa. ;)
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Caderusso

Inception on mestariteos ja Nolanin taidonnäyte jonka kässäriäkin hiottiin yli vuosikymmenen ajan. Siitä ei tule mitään jatko-osaa ja hyvä niin :)

Sillä välin, tutustukaa ihmeessä uuteen suosikkiotukseeni, ibexiin. Mä vastailen aivan samalla tavalla aina emännälle kun jutellaan henkeviä :D

http://www.youtube.com/watch?v=TugslL45aXk&feature=youtube_gdata

Hegu

jos te noin Inception:n kehutte niin pitää mennä kyllä kattomaan  :o

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: Hegu - elokuu 02, 2010, 22:20:58 ip
jos te noin Inception:n kehutte niin pitää mennä kyllä kattomaan  :o

New York Times sanoi että "one of the greatest movies ever made. Completely flawless from the beginning to the end."  :)

täytyy kyllä myöntää että nyt neljä päivää leffan näkemisen jälkeen, juoni on koukuttanut minut todella pahasti ja kelailen pitkin päivää eri variaatioita elokuvan juonen todellisuudesta  :) Käy itse katsomassa niin ymmärrät mitä tarkoitan ;)

mohla

Yksi parhaista tv-kokeista on ehdottomasti: Keith Floyd. Tämä Floyd Intiassa näyttää olevan vielä aika chilipitoinen, yllättävää.  ;) Odotan vain sitä jaksoa jostain hänen sarjasta, jossa mies saa sytytettyä veneensä palamaan kesken kokkauksen. Siinä sitten viiniä siemaillen katselee kun muut panikoivat ja sammuttavat tulta. ;D

P.S. kävin myös katsomassa Inceptionin ja melkoisen hyvä leffahan se oli. Tarvii katsoa joskus uusiksi. =)

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: mohla - elokuu 03, 2010, 21:15:57 ip
Yksi parhaista tv-kokeista on ehdottomasti: Keith Floyd. Tämä Floyd Intiassa näyttää olevan vielä aika chilipitoinen, yllättävää.  ;) Odotan vain sitä jaksoa jostain hänen sarjasta, jossa mies saa sytytettyä veneensä palamaan kesken kokkauksen. Siinä sitten viiniä siemaillen katselee kun muut panikoivat ja sammuttavat tulta. ;D

P.S. kävin myös katsomassa Inceptionin ja melkoisen hyvä leffahan se oli. Tarvii katsoa joskus uusiksi. =)

Suurena kokkailu ohjelmien ystävänä tykkäsin kovasti Keith Floydin rennon rempseästä kokkailusta. Harmi vain ettei enään saada häneltä nähdä uusia sarjoja. :(

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - elokuu 03, 2010, 22:32:32 ip
Suurena kokkailu ohjelmien ystävänä tykkäsin kovasti Keith Floydin rennon rempseästä kokkailusta. Harmi vain ettei enään saada häneltä nähdä uusia sarjoja. :(

Itse myöskin fanitan kokkailuohjelmia. Man vs Food on hyvä ja saa aina kuolan valumaan, vaikkei siinä juuri "kokkaillakaan" mitään. Sitten tietysti Anthony Bourdain ja Keith Floyd ovat sieltä kärkipäästä.
Ja se yks grillausohjelma joka tuli aiemmin subilta, en muista suomennettua nimeä, mutta alkuperäinen nimi on Licence to Grill  :)

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: Caderusso - elokuu 03, 2010, 23:45:49 ip
Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - elokuu 03, 2010, 22:32:32 ip

Itse myöskin fanitan kokkailuohjelmia. Man vs Food on hyvä ja saa aina kuolan valumaan, vaikkei siinä juuri "kokkaillakaan" mitään. Sitten tietysti Anthony Bourdain ja Keith Floyd ovat sieltä kärkipäästä.
Ja se yks grillausohjelma joka tuli aiemmin subilta, en muista suomennettua nimeä, mutta alkuperäinen nimi on Licence to Grill  :)

Anthony Bourdain, siinä vasta kuningas. Tuon grillausohjelman muistankin. Tumma ihoinen kaveri väänsi erinomaisia grilliherkkuja. Man vs Food, ihanaa.

Joskus mulla näkyi maksullisena BBC Food kanava(mitä nykyään ei enään ole), sitä tuli ahkerasti katsottu. Olen myös pitännyt Rick Steinin ohjelmista(mukavan lepposaa krapulaviihdettä, Strömsön lisäksi). 

Lihavat Leidit, Motoristi äijät, James Martin (vähän kyllä "jäykkä" kaveri) onhan noita...kunhan ei ole Jyrki Sukulaa tai Harri Syrjästä...puhumattakaan Markus Maulavirrasta tai Garamista. :)

Caderusso

Ruokaohjelmista tullut mieleen sellainen juttu että:

Jos sattuu olemaan krapula niin se on useimmiten sunnuntaisin. Sunnuntaisin tulee pitkin päivää ruokaohjelmia. Yleensä juuri tällöin on jääkaapissa ehkä 2 nakkia ja vanha punajuuripurkki. Ja silloin pitäisi kuolata jotain man vs foodia ja ehkä pahimmassa tapauksessa kaikki rahatkin ryypätty  >:( ;D

Tepi

Tänään kävin itsekin katsoon Inceptionin, hyvä oli leffa- tekis mieli käydä katsomassa uudestaan. Mun mielestä hyrrä jäi pyörimään...mulla jäi mieleen kummittemaan ajatus Cobin vaimosta, entä jos Cobin vaimo oli istutettu aseeksi Cobia vastaan? Sitäpaitsi elokuvan loppu oli liian ruusuinen jotta se olisi ollut totta...loppu oli kuvattukin eri tavalla kuin muu elokuva.
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: Tepi - elokuu 07, 2010, 00:05:01 ap
Tänään kävin itsekin katsoon Inceptionin, hyvä oli leffa- tekis mieli käydä katsomassa uudestaan. Mun mielestä hyrrä jäi pyörimään...mulla jäi mieleen kummittemaan ajatus Cobin vaimosta, entä jos Cobin vaimo oli istutettu aseeksi Cobia vastaan? Sitäpaitsi elokuvan loppu oli liian ruusuinen jotta se olisi ollut totta...loppu oli kuvattukin eri tavalla kuin muu elokuva.

SPOILER
SPOILER
SPOILER
Mun mielestä myös hyrrä jäi pyörimään. Kerronpa miksi.
Leffan ensimmäisellä puoliskolla Cobb jutteli puhelimessa tyttärensä kanssa joka oli äänestä päätellen noin teini-ikäinen, kohdassa kun tytär kertoi Cobbille että ovat asumassa mummonsa luona. Leffan lopussa Cobbin palatessa kotiin, lapset olivat vielä pieniä, saman ikäisiä kuin millaisena Cobb heidät muisti. Cobbin ainoa mahdollinen projektio lapsistaan perustui viimeisimpään muistoon heistä.
Mä hoksasin tän vasta eilen ja täytyy myöntää että leffa on hoitanut asiansa hyvin kun tuo loppu-teoria on jo yli viikon nakertanut mun aivoja kuin pieni hiiri  ;D

"There's something you should know about me... about inception. An idea is like a virus. Resilient... highly contagious. The smallest seed of an idea can grow. It can grow to define, or destroy you. "

Caderusso

un-fucking-believable.. jopa Inceptionin soundtrack sekoittaa päätä. Katsokaas tää video :)

http://www.youtube.com/watch?v=UVkQ0C4qDvM

Se Edith Piafin biisi joka toimii leffassa laskentana ennen potkua. Kyseinen biisi on hidastettu ja vähän muokattu pääjuonen soundtrackiksi. Käytännössä siis koko pääjuoni on käänteisesti unta. Pysyiks kukaan kärryillä?  :)

Tepi

Nyt aamun mietin Inceptionin juonta...huomasin Caderusso saman mitä sinäkin, leffa loppuu siihen kun Cobb tilanteeseen josta on paennut...täsmälleen samaan asetelmaan jota toistettiin useasti elokuvan aikana. Elokuvan alussa Cobb on myöskin vanhemman näköinen kuin elokuvan lopussa, eikä kyse ole pelkästä nuhraantuneisuudesta. Onko elokuva pelkkä Cobbin päättymätän ja eksynyt uni limbossa? Onko mikään juonen välähdyksistä valveillaoloa?

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: Tepi - elokuu 07, 2010, 11:17:30 ap
Nyt aamun mietin Inceptionin juonta...huomasin Caderusso saman mitä sinäkin, leffa loppuu siihen kun Cobb tilanteeseen josta on paennut...täsmälleen samaan asetelmaan jota toistettiin useasti elokuvan aikana. Elokuvan alussa Cobb on myöskin vanhemman näköinen kuin elokuvan lopussa, eikä kyse ole pelkästä nuhraantuneisuudesta. Onko elokuva pelkkä Cobbin päättymätän ja eksynyt uni limbossa? Onko mikään juonen välähdyksistä valveillaoloa?

Sehän on valtavan hyvä kysymys. Mun aivot kun on jo tarpeeksi juntturassa ton leffan kanssa.. Tuolla elokuva-aiheisilla foorumeilla kun porukka on kirjoitellut että toisella ja vielä kolmannellakin katselukerralla katsoja löytää aina vaan uusia näkökulmia elokuvan kysymyksiin :D
Itse olen menossa ensi viikolla katsomaan uudestaan (2. kerta).

Täytyy vaan ihailla miten lahjakas ohjaaja ja kirjoittaja tuo Christopher Nolan on. Kyseisen elokuvan tapahtumia kun on hirveän vaikea edes puhumalla selittää, puhumattakaan siitä että joku (Nolan) saa tapahtumat muutettua elokuvaksi jonka kerronta on alusta loppuun kokoajan sujuvaa, ei millään tavoin sekavaa ja siihen päälle vielä uskomattoman viihdyttävää  :)

Tuossa on mielestäni hyvin kirjoitettu arvostelu. Vaikka onkin täyttä kehua, niin ei se väärin ole, ottaen huomioon ettei Inceptionistä oikeastaan löydy yhtään mitään pahaa sanottavaa.

http://hawkeyeview.blogspot.com/2010/07/inception-one-of-best-movies-ever.html

Laitoin Play.Comiin jo ennakkotilauksen bluraystä, vaikka sitä saa varmaan odotella jonnekin joulun tienoille  ;D

Tepi

Samoilla linjoilla...katson paljon elokuvia ja 9/10 nyky(Hollywood) elokuvista on juonellisesti mielestäni heppoisia, tehosteiden varaan rakennettuja. Inception tekee tähän loistavan poikkeuksen! Pakko tuo on käydä ensi viikolla uudestaan katsomassa.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Masasaurus - heinäkuu 31, 2010, 21:06:02 ip
Koskas olette viimeksi katsoneet elokuvissa leffan, joka on saanut kyyneleet silmiin jne. Minulla siitä on jo pari vuotta ja käyn kuitenkin aika paljon leffoissa (sarjaliput on käytettävä jne.).

Eka ja toistaiseksi vimppa kerta kun oli täysin sanaton vartin leffan loppumisen jälkeen ja silmät kosteina oli Lord of The Ringsin eka osa... Silloin sitä tuumasi vain, toivuttuaan, että Jackson oli tehnyt mestariteoksen mestariteoksesta. Ja ettei miehen tarvitse enää koskaan oikeasti tehdä enempää - se oli siinä. Ja niinhän se oli. Tosin parani vielä paljon niillä "leikkaamattomilla" täyspitkillä DVD-versioilla. :)

TeemuT

Juuri äsken tuli katseltua legendaarinen Uuno Turhapuro - Herra Helsingin Herra