tammikuu 02, 2025, 14:18:31 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Chili-makaronilaatikko

Aloittaja pexi, joulukuu 30, 2009, 16:44:40 ip

« edellinen - seuraava »

pexi

Ajattelin jakaa oman kehutun makaronilaatikon ohjeen. Ihan tavallista tämä on mutta laitetaan silti koko ohje. Asiaan!:

Ainekset:
400g sika-nauta jauhelihaa
1ps makaronia
2 munaa
5dl maitoa
½-1 Scotch Bonnet -podi maun mukaan
1tl-1rkl Chipotle-tabascoa
1 iso sipuli
1 kokonainen valkosipuli
mustapippuria
Herbamarea
Juustoa pinnalle (maun mukaan, kannattaa laittaa reilummalla kädellä ;))

Valmistus:
Ensimmäiseks uuni päälle 200c (normiuuni) . Pilko chilit pieneksi muruksi ja laita kylmälle pannulle öljyyn ja levy päälle. Laita makaronit kiehumaan. Makaronien ei tarvitse olla täysin kypsiä keiton jälkeen (itse tykätään puolkypsänä ennen uuniin menoa). Silppua sipuli, laita kuumalle pannulle ja ruskista maun mukaan. Pistä jauheliha pannulle ja ruskista. Mausta herbamarella, mustapippurilla ja chipotlella. (Jossain tässä välissä on otettu makaronit levyltä ja kaadettu vedet pois). Pilkotaan valkosipulin kynnet muutamaan palaan. Sekoitetaan kaikki kattilassa ja laitetaan uunivuokaan. Rikotaan 2 munaa vaikka isoon tuoppiin ja rikotaan haarukalla, jonka jälkeen kaadetaan maito sekoittaen. Syntynyt munamaito kaadetaan makaronien, sipulien jne päälle ja laitetaan juustoa koko komeuden päälle. Ja sitten ei muuta kuin vuoka uuniin ja n. 45min-1h odottelua. Anna vetäytyä hetki ennen syömistä.
Bon Apetit!

Atheos__

Itse en keitä makaroneja ennen uuniin laittoa. Raakana vuokaan ja nestettä 8dl-1L. Laiskan ihmisen konsti joka toimii loistavasti  8)
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

MikeO

Tämäkin safka on muuten parhaimmillaan seuraavina päivinä kun sen lämmittää reilussa voissa pannulla, sekaan voi rikkoa vielä vaikka pari munaa :) Eli kannattaa tehdä reilusti ja pakastaa, ettei tarvi mikroeineksiin sortua ;)

Member ov Chiliyhdistys

pexi

Chiliksi käy myös jauheet. Ite laitoin n. 1tl Rocoto-savujauhetta (kiitokset hessille!) ja tuli juuri sopivan tulista. Jokanen tietenkin lisäilee chiliä oman maun mukaan ;)

niko.m

Lainaus käyttäjältä: Atheos__ - joulukuu 30, 2009, 17:24:39 ip
Itse en keitä makaroneja ennen uuniin laittoa. Raakana vuokaan ja nestettä 8dl-1L. Laiskan ihmisen konsti joka toimii loistavasti  8)

Sama vika. Lisäksi laiskana korvaan sillointällöin jauhelihan tonnikalalla. Kaksi purkkia on yleensä sopiva. Chilitonnikala (pirkka on tässä loistava) ja yleensä sitten joku parempi jossa tonnikala on isoina paloina. Tomaatissa tai italialaisessa tomaattikastikkeessa on hyvä toiseksi. Ei tule tiskiä kun kanamunat voi sekoittaa maitopurkissa maitoon. Nyt mietiskelen että miten saan habaneron tuonne joukkoon järkevästi. Paloina ei tulisuus varmaan jakaudu riittävästi.. Ehkä pitäisi paistaa sipulia ja habanero voissa, sitten sekoittaa se tuonne joukkoon.

Sitten tietysti pussi juustoraastetta mukaan, onkos ne 150g sitten kooltaan. Ne salaattijuustokuutiot ovat myös hyviä (aurinkokuivattu tomaatti ja oliivi-valkosipuli). Välillä olen heittänyt salsa-soosin vielä lisäksi tuonne.