tammikuu 08, 2025, 22:26:17 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Päiväkirja 2010 - Tepinkapsikuumi

Aloittaja TepinKapsikuumi, tammikuu 01, 2010, 15:14:38 ip

« edellinen - seuraava »

koshui

heinäkuu 03, 2010, 22:22:40 ip #100 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 04, 2010, 13:50:00 ip käyttäjältä koshui
Laittaa miettimään onko minun Tepin lainkaan Tepin, kun näitä lueskelee. Vajaa 3kk ikäisenä kasvi on juuri haaroittunut ja haaroista tulee nuppuja joten oletettavasti sieltä on kukkia luvassa vuosi etuajassa? Fataliilta on ostettu, todella pienet siemenet ja 3 viikkoa kesti itäminen.  Muista chileistä poiketen on koko ajan ollut hiekkapitoisessa kaktusmullassa kun oletin, että aavikon kasvi voisi moisesta pitää. Lisälannoitusta en ole antanut. Agavea en ole kaveriksi hankkinut joten varjona on toiminut muut chilit.

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: koshui - heinäkuu 03, 2010, 22:22:40 ip
Laittaa miettimään onko minun Tepin lainkaan Tepin, kun näitä lueskelee. ...

Varsin erilaiselta toistaiseksi näyttää kuin oma Tepinini.
Päivän kuva

Rocoto de San Isidro yrittää kukkia.

worderror

wille

Jeps, hyvejä kuveja. Aika jännä tosiaan toi San Isidron kukka. Noin puhtaan valkonen. Todellakin epätavallinen pubescensille. Oma Isidro ei oo vielä kukintaansa alottanut, sitä odotellessa...
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

saulir

Lainaus käyttäjältä: wille - heinäkuu 07, 2010, 20:03:41 ip
Jeps, hyvejä kuveja. Aika jännä tosiaan toi San Isidron kukka. Noin puhtaan valkonen. Todellakin epätavallinen pubescensille. Oma Isidro ei oo vielä kukintaansa alottanut, sitä odotellessa...

Ultimate Pube teki saman mulla, ja satosikin muutaman marjan 125W eslin alla sisällä :)

TepinKapsikuumi

Jeps, hyvejä kuveja. Aika jännä tosiaan toi San Isidron kukka. Noin puhtaan valkonen...

Kun tarkemmin katsoo niin ei se nyt niin puhdas valkoinen olekaan. Sanoisinko että terälehdissä on purppuraa, mutta kun toi kuva on otettu pilvisessä säässä niin se väri ei kunnolla nouse esiin...

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: saulir - heinäkuu 07, 2010, 20:05:05 ip

Ultimate Pube teki saman mulla, ja satosikin muutaman marjan 125W eslin alla sisällä :)

Onhan ultimate pube eri kuin ultra? Mulla ei ole tällä kaudella kuin tuota San Isidroa ja Ultra Pubea joka on vasta nuppuasteella. Eiköhän se tee kuitenkin niitä tuttuja pääväriltään violetteja kukkia, niin tai saa nyt nähdä...

TepinKapsikuumi

Jätkät jätkät!!!

Tepin...vihdoin...Ei ole koolla pilattu. Pienempi kuin nuppineulan pää tässä vaiheessa.

Kypsää Aji Umbaa

Juutuin näköjään tähän Rocoto de San Isidron kukkaan.

Minbaari

Loistavaa!!! Hitto oma Tepin ei vieläkään kuki.. Mutta hienoa, että sinua onnisti!

tonttu

Ajoissa tepin sulla! Itsellä Tepin teki kukkansa ja podit joskus syyskuun alussa ja sato, joskin suht runsas sellainen kerättiin joulukuun puolivälissä :-) Eli runsas tarkoitti semmoista alle puolikasta pilttipurkillista... Tähän tosin niitä nuppineuloja mahtuikin jo useampi kymmenen. Nyt tuo kasvi on ylivuotisena tuolla kasvihuoneessa ja pysähtyneisyys on kaunista. Hyvin voi jne, kasvua tullut 7 latvaan ehkä 10cm lisää, mutta ei merkkiäkään kukinnosta jne. Hyvää kannattaa odottaa :-D (vielä, kun keksisi mitä noilla marjoilla tekee) Noh ainakin lajike jatkaa eloaan.

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: tonttu - heinäkuu 12, 2010, 20:28:39 ip
Ajoissa tepin sulla! Itsellä Tepin teki kukkansa ja podit joskus syyskuun alussa ja sato, joskin suht runsas sellainen kerättiin joulukuun puolivälissä :-) Eli runsas tarkoitti semmoista alle puolikasta pilttipurkillista... Tähän tosin niitä nuppineuloja mahtuikin jo useampi kymmenen. Nyt tuo kasvi on ylivuotisena tuolla kasvihuoneessa ja pysähtyneisyys on kaunista. Hyvin voi jne, kasvua tullut 7 latvaan ehkä 10cm lisää, mutta ei merkkiäkään kukinnosta jne. Hyvää kannattaa odottaa :-D (vielä, kun keksisi mitä noilla marjoilla tekee) Noh ainakin lajike jatkaa eloaan.

Toi aikaisuus on suhteellista...ton kasvin siemen on laitettu itämää varmaankin 2008 joulukuussa  :D ja ekaa satoa yrittää. Nyt on kyllä hyvä draivi päällä kun nuppuja ja kukkia ja hedelmänalkuja on ihan reippaasti.
Talveksihan mä katkaisin tuon sellaiseksi 40cm tapiksi. Nyt se on 150cm monilatvainen hässäkkä.
Kuvaa vartenkaan en raaski nyt siirrellä että saisin paremman taustan. Hyvä kun uskallan kääntää joskus.
Täällä on puhuttu paljon hiekkapitoisesta mullasta Tepineille mutta kyllä toi perhana vaan tuntuu hedelmää tekevän ja kasvavan turvemullassa ja vielä pahamaineisessa altakasteluruukussa ilman mullanvaihtoa.
Niin ja sato...et keksi mitä tehdä...no perinteisesti niitä syötetää miiteissä muille ja itse kytätään kameran kanssa ilmeitä...

tonttu

Turpeessa tuo on mullakin ollut koko ikänsä ja saa hydrolannos+salpietari settiä tarpeen mukaan. Niin, tosiaan sato. Ehkäpä sitä pitäisi tulla johonkin miittiin kiusaamaan ihmisiä noilla. Joulukuun puolivälissä on vaan vähän hintsun laisesti sadonkorjuu tyyppisiä miittejä :-)

Noiden syönti on kyllä pelkkää ihmisen rääkkäystä. Siinä missä nagan kanssa saa nautiskella pari minuuttia loistavasta mausta ja sitten mennään, niin tepinin kanssa iskee välittömästi semmoinen tiukka tulisuus kieleen kiinni, makua ei ole ollenkaan ja tosiaan tulisuuden sortti on semmoinen pelkkä rankaisu ilman mukavaa lämpöä. Ei kovin montaa marjaa tehnyt mieli sadosta maistella :-) Siemeniä tulee huomattavasti enemmän, kun lihaa.

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: tonttu - heinäkuu 13, 2010, 13:24:29 ip
... tepinin kanssa iskee välittömästi semmoinen tiukka tulisuus kieleen kiinni, makua ei ole ollenkaan ja tosiaan tulisuuden sortti on semmoinen pelkkä rankaisu ilman mukavaa lämpöä...

Jep, selkeetä miittikamaa. Toivottavasti Tepinistä olisi jollaa tapaa "kostamaa" viime miitin Minbaarin Mad dog 357 5.0 antamaa rankaisua.
Ei mutta oikeesti oon saakelin tyytyväinen että tuo Tepin on pitkällisen odotuksen jälkeen satoamassa.
Seuraava jännityksen kohde on Praetermissumin cap 1478 sato. Se puska on valtava ja nuppuja jo näkyvissä. Tekis mieli kuvata se, mutta pitäs saada tausta kuntoon (joku pitämään vaikka lakanaa taustalla) kun nyt se on niin vihreää taustaa vasten ettei se todellakaan "nouse esiin sieltä". Niin ja sen liikuttelu ei oikeen tule kyseeseen. Jotain 2 metriä korkea ja leveyttä hieman enemmän.

wille

Lainaus käyttäjältä: TepinKapsikuumi - heinäkuu 13, 2010, 13:52:31 ip
Ei mutta oikeesti oon saakelin tyytyväinen että tuo Tepin on pitkällisen odotuksen jälkeen satoamassa.

Tepinistä sietääkin olla tyytyväinen.

Lainaus käyttäjältä: TepinKapsikuumi - heinäkuu 13, 2010, 13:52:31 ip
Seuraava jännityksen kohde on Praetermissumin cap 1478 sato.

Hyvin tuntuu satoavan ainakin täällä. Tossa se on itäisellä seinustalla loikonut ja tuulessa katkonut oksiaan. Kukkaa pukkaa ja podeja on tulossa reilusti. Hyvin on taistelussa taittuneet oksat toipuneet. Tässäkin lajikkeessa on ihan mielenkiintoinen polte...  ;)
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

st8

heinäkuu 15, 2010, 08:11:43 ap #114 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 15, 2010, 08:21:03 ap käyttäjältä st8
Aika suurehkot lehet tuossa cap 1478.  :o Myöski tuon bart's lehet näin alottelijan silmissä terveen ja hyvännäköset. Mitä käytät lannotteena?

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: st8 - heinäkuu 15, 2010, 08:11:43 ap
Aika suurehkot lehet tuossa cap 1478.  :o Myöski tuon bart's lehet näin alottelijan silmissä terveen ja hyvännäköset. Mitä käytät lannotteena?

Sisällä tuntui tekevän suurempia lehtiä kuin nyt ulos siirtämisen jälkeen...koskee kaikkia chilejäni. Lannoitus mulla on nyt aika sekalainen ja menee fiiliksen mukaan. Puutarhan kesää ja Biobizzin Bloomia sotken yhtenä vaihtoehtona mietoina liuoksina. Lepakon ulostetta taisin ripotella hieman keväällä useisiin ruukkuihin. Biobizzin Grow ja Topmax satunnaisesti. Nämä siis multa/turvekasveille.

TepinKapsikuumi

VAROITUS! Mammuttimainen kuvaspektaakkeli...

Aloitetaas tällä...Mä kun luulin kasvattavani Harold St Bart'sia niin tämmönen rupikonna siit on tulossa. Ulkonäkö vaikuttaa miedolta...eh.
Oiskohan Biblolla mitään ideaa mikä tää vois olla? Uskoakseni sun siemenistä tää on lähteny.

Voi Neyde parkaa. Ulkokasvattaja ottaa aina riskin. Joku nokkaeläin tuohonkin on näköjään reijän kopauttanu.

Worderrorilta saatu White Bullet voi hyvin ja tekee satoa.

Tässä hedelmiään valmistelee Chocolate Habanero. Kaverin kanssa pienimuotoinen veto tän kasvin kanssa. Sillä samanlainen ja huonomman sadon aikaansaanut maistelee Suklaamakiaa raakana ja kokonaisena..

Naga Morich...Tossa kasvupaikalla on pirun kuuma. Tuntuu että moni hedelmä jää aika pienikokoiseksi kun en ehdi kastelee riittävästi.

7Potteja

Tää on nyt tää mun Prae. Sain hieman siirrettyy kuvausta varten. Mutta ei tuokaan tausta hyvä ole. Korkeutta sen reilu 2m ja leveyttä saman verran. Toi kuva ei oikeen tee oikeutta, mutta pahinta on että vaikka haaroo kivasti niin ei kuki prkl.

Tepin sen sijaan tekee useita hedelmiä.

biblo

Itsellä nuo siemenet eivät kyllä ole yleensä sekoittuneet ???

Tuliko ketjukirjeessä? Jos niin varmaankin joku jatkanut muilla epähuomiossa tai itse kämmännyt jossain vaiheessa. Mahdollisuus myös on siihen että saamani tuotos olisi risteytynyt toisen kanssa.

-Naga Morich 
-7 Pod Strain #2 
-Bih Jolokia

Yllä listaa "aivopodeista" joita itsellä löytyy tällä hetkellä. Olisiko sitten joku noista?

"Grow food, not lawns"

TepinKapsikuumi

Ei kun muistaakseni viime syksynä läheteltii niitä siemeniä keskenämme. Sulle tais tulla Pinkkiä ja Bih Jolokiaa ainakin.  No ei sen väliä, mutta ajattelin vaan jos sulla ois visioo että mikä tosta vois olla tulossa, kun Bartsilta toi ei vaikuta. Ainahan näissä on kaikenlaisia mahdollisuuksia missä voi mennä vikaan.
Onkohan Mapella Bart's millanen?

Kimppu

http://tulipaprika.blogspot.com

Lainaus käyttäjältä: KadotusMutta joo, kohta tulee Aji Inferno ja rankaisee poistamalla koko topicin, koska eihän tämä ole mahdollista.

Lainaus käyttäjältä: nicklas
kuinka voin kiertää tonne piratebayhin kun elisa on sen kerran plokannut....