tammikuu 09, 2025, 23:11:49 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Päiväkirja 2010 - Tepinkapsikuumi

Aloittaja TepinKapsikuumi, tammikuu 01, 2010, 15:14:38 ip

« edellinen - seuraava »

wille

Lainaus käyttäjältä: TepinKapsikuumi - heinäkuu 22, 2010, 17:51:12 ip
Tää on nyt tää mun Prae. Sain hieman siirrettyy kuvausta varten. Mutta ei tuokaan tausta hyvä ole. Korkeutta sen reilu 2m ja leveyttä saman verran. Toi kuva ei oikeen tee oikeutta, mutta pahinta on että vaikka haaroo kivasti niin ei kuki prkl.

Ihan on samannäkönen piiska kun mullakin. Jos oma prae ei olisi puhureista piitannut, siis. Muoto siis sama, koko eri. Mulla toi prae on n. 1½-metrinen. Milläs olet praea lannoittanut?

Lainaus käyttäjältä: TepinKapsikuumi - heinäkuu 22, 2010, 17:51:12 ip
Tepin sen sijaan tekee useita hedelmiä.

Eli saan sulta siis Tepinin laatusiemeniä.  ;) Mikäs Tepin toi nyt olikaan?
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: wille - heinäkuu 22, 2010, 18:48:04 ip

Ihan on samannäkönen piiska kun mullakin. Jos oma prae ei olisi puhureista piitannut, siis. Muoto siis sama, koko eri. Mulla toi prae on n. 1½-metrinen. Milläs olet praea lannoittanut?

Prae saa samaa mitä muutkin. Todella laihaa P-Kesää yhdistettynä Bloomiin ja satunnaiseen Topmaxiin.

No eiköhän noita Tepinin siidui löydy seuraavas Kaakkomiitissä, jos reilun 2 viikon mittainen mantereen vaihtoni ei tapa kaikkea elävää sillä välin.
Toi on ihan Chilltepin nimellä kulkeva pepperkingin laatupiiska.

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: Kimppu - heinäkuu 22, 2010, 18:42:00 ip
Mapen Harold St. Barts löytyy tuolta Chilikisa -ketjusta.

http://img838.imageshack.us/img838/5271/dsc06078.jpg

Mukavan erinäköisiä omieni kanssa...hehheh. Toivottavasti tuo sitten on Bartsi. Eiköhän kypsyttyään ala totuuskin löytyä.

TepinKapsikuumi

No kun tää meni näköjään kirjoitteluksi niin laitetaan pari vielä ja sitten tauko...

Siinä pari Poblanoa. On niissä kivasti massaa. Toimiiko täytettynä? Ovat varmaan minä päivänä tahansa vaihtamasssa väriä.

Guardians.
Tuo takana siintävä kärpäsloukku on vähän velton makuinen. Sillä taitaa olla masu täynnä.
Apuihin sain Sarracenian.

biblo

Lainaus käyttäjältä: TepinKapsikuumi - heinäkuu 22, 2010, 18:31:52 ip
Ei kun muistaakseni viime syksynä läheteltii niitä siemeniä keskenämme. Sulle tais tulla Pinkkiä ja Bih Jolokiaa ainakin.  No ei sen väliä, mutta ajattelin vaan jos sulla ois visioo että mikä tosta vois olla tulossa, kun Bartsilta toi ei vaikuta. Ainahan näissä on kaikenlaisia mahdollisuuksia missä voi mennä vikaan.
Onkohan Mapella Bart's millanen?

Poimittu tuoreesta podista nuo siemenet. Toivotaan että kelvollinen aivopodi tulee.
"Grow food, not lawns"

wille

Lainaus käyttäjältä: TepinKapsikuumi - heinäkuu 22, 2010, 19:06:59 ip
Lainaus käyttäjältä: wille - heinäkuu 22, 2010, 18:48:04 ip

Prae saa samaa mitä muutkin. Todella laihaa P-Kesää yhdistettynä Bloomiin ja satunnaiseen Topmaxiin.

No eiköhän noita Tepinin siidui löydy seuraavas Kaakkomiitissä, jos reilun 2 viikon mittainen mantereen vaihtoni ei tapa kaikkea elävää sillä välin.
Toi on ihan Chilltepin nimellä kulkeva pepperkingin laatupiiska.

Splendid!

Enpä osaa kyllä sanoa miksei prae ota kukkiakseen...  ??? Mulla se tosiaan on pärjännyt ikäänkuin oman onnensa nojassa ja unohdettuna...
Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

Ryhis

Poblano on hyvää myös täytettynä. Avoliekillä käristää "nahkan" irti, kanta ja siemenet pois ja jotain juustopitoista sisään. Kovat jätkät vielä dippaa kananmunaan, pyöräyttää maustetuissa korppujauhoissa ja uppopaistaa  ;)

Jos avoliekkiä ei löydy, niin 300 asteisessa uunissa pellillä kunnes mustuvat, sitten äkkiä noukkii lämmönkestävään astiaan ja kelmu päälle (niin ettei se kosketa paprikoita), kymppiminsan hikoilut muovin alla ja kuoren pitäisi irrota.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - heinäkuu 22, 2010, 22:25:54 ip
Poblano on hyvää myös täytettynä. Avoliekillä käristää "nahkan" irti, kanta ja siemenet pois ja jotain juustopitoista sisään. Kovat jätkät vielä dippaa kananmunaan, pyöräyttää maustetuissa korppujauhoissa ja uppopaistaa  ;)
...

Avoliekki löytyy kaasugrillistä. Siemeniä tekis mieli kyl ottaa talteen. Tossa nahkapoistossa ne saanevat kipeetä.
Täytyy joku systeemi keksii miten siemenet ja nahkan saa molemmat kunnialla pois. (tästä tulee ensimmäinen kerta kun paprikasta otan kuorta pois..tomaateille sitä oon tehny)

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: TepinKapsikuumi - heinäkuu 23, 2010, 00:27:30 ap
Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - heinäkuu 22, 2010, 22:25:54 ip
...

Avoliekki löytyy kaasugrillistä. Siemeniä tekis mieli kyl ottaa talteen. Tossa nahkapoistossa ne saanevat kipeetä.
Täytyy joku systeemi keksii miten siemenet ja nahkan saa molemmat kunnialla pois. (tästä tulee ensimmäinen kerta kun paprikasta otan kuorta pois..tomaateille sitä oon tehny)

Otat ennen liekitystä kannan kautta siemenet pois. ;) Eikö vain?
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - heinäkuu 23, 2010, 08:45:03 ap

No niinhän sitä loogisesti ajattelis, mutta pysyykö paketti kasassa kun siltä ottaa selkärangan veks. Pitäs varmaan pystyy pyörittelee siinä liekissä sitä mötköä ja lopuksi repiä nahkaa pois... Käy minun tekniikalla pian vielä niin, että on vain kasa pehmeää Poblanoa, täyttämisestä ei tietoakaan.

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: TepinKapsikuumi - heinäkuu 23, 2010, 11:52:28 ap
Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - heinäkuu 23, 2010, 08:45:03 ap

No niinhän sitä loogisesti ajattelis, mutta pysyykö paketti kasassa kun siltä ottaa selkärangan veks. Pitäs varmaan pystyy pyörittelee siinä liekissä sitä mötköä ja lopuksi repiä nahkaa pois... Käy minun tekniikalla pian vielä niin, että on vain kasa pehmeää Poblanoa, täyttämisestä ei tietoakaan.

Jos liekillä kärventää niin se tapahtuu sen verran nopeasti ettei siinä ajassa kerkeä paljoakaan pehmeneen. Kyllä näppärä kaveri hoitaa homman. ;D Mutta, mutta eikös täytettyihin paprikoihin jätetä "nahka" paikoilleen nimenomaan sen takia että pysyvät kypsentäessä kasassa?

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - heinäkuu 23, 2010, 15:16:08 ip
eikös täytettyihin paprikoihin jätetä "nahka" paikoilleen nimenomaan sen takia että pysyvät kypsentäessä kasassa?

Siksi ne paneroidaan ja uppopaistetaan!  ;)
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - heinäkuu 25, 2010, 20:33:31 ip
Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - heinäkuu 23, 2010, 15:16:08 ip
eikös täytettyihin paprikoihin jätetä "nahka" paikoilleen nimenomaan sen takia että pysyvät kypsentäessä kasassa?

Siksi ne paneroidaan ja uppopaistetaan!  ;)

Jaahas, tää on jotain hifistelyä.  :D

TepinKapsikuumi

Poblanot edelleen vihreinä. Aika hitaita taitavat olla.

Praetermissum Cap 1478 avasi kukan, mutta realistina en usko satoon enää, vaan willeltä vonkaan taas tulevissa miiteissä siemeniä.

Kyllä kun kasvihuonekasvattajien päiväkirjoja lueskelee niin aina vaan vahvistuu käsitys, että sellainen se on itsellekin hommattava. Toivon että ensi keväänä toteutuisi.
Sisäkasvatuksella ei tunnu pääsevän sadossa lähellekään samaa. Toki nytkin tulee jauheita niin että vuoden riittää komeasti.

Pubet on kanssa aika hitaita. Ihan hyvää kasvua ja hyvännäköisiä kasveja, mutta kukkia ei ole oikein muodostunut. Rocoto de San Isidrossa on joku hedelmä tulossa - en vaan ole löytänyt sopivia olosuhteita.
Naga on yksi parhaista. Eteläseinällä  useita kymmeniä podeja. Sama kuin Goronong red. Olen jo alkanut noista hyvää satoa kantavista nyppimään nuppuja ja kukkia pois kun ei ne enää ehdi kuitenkaan.

wille

Lainaus käyttäjältä: TepinKapsikuumi - heinäkuu 31, 2010, 19:52:05 ip
Poblanot edelleen vihreinä. Aika hitaita taitavat olla.

Mulla ei poblanot ole vielä edes kunnolla kasvaneet... ovat noin 4cm pituisia, sydämen muotoisia mötkylöitä. yhteen oli etana tms. paskapää sukeltanut.

vaan willeltä vonkaan taas tulevissa miiteissä siemeniä.

Roger. Se vaan passaa. Etenkin jos kerkeäisivät kypsyä. Olen Chilivaarin vinkistä katkonut nyt kasveja siellä täällä. Kasvupisteet poijes.

Kyllä kun kasvihuonekasvattajien päiväkirjoja lueskelee niin aina vaan vahvistuu käsitys, että sellainen se on itsellekin hommattava. Toivon että ensi keväänä toteutuisi.

Voin tulla jeesaamaan jos apu kelpaa.. Itekkin ajattelin että josko laajentaisi omaa ensi vuonna. Hyvin tuntuvat viihtyvän, ja aika korkeisiinkin lämpötiloihin venyvät.

Rocoto de San Isidrossa on joku hedelmä tulossa - en vaan ole löytänyt sopivia olosuhteita.

Mulla on ollut isosti ongelmia ton Isidron kanssa. Tai siis kasvi on tosi hyvän näköinen ja kukkii, mutei kerkeä podiksi asti. Kukkavarsi kellastuu ja putoaa. Eli olosuhteita en ole löytänyt itekkään.

Naga on yksi parhaista. Eteläseinällä  useita kymmeniä podeja. Sama kuin Goronong red. Olen jo alkanut noista hyvää satoa kantavista nyppimään nuppuja ja kukkia pois kun ei ne enää ehdi kuitenkaan.

Mulla Naga oli itseasiassa toiseksi hitain chinenseistä tänä vuonna. Ainoastaan Pink Habanero oli hitaampi. Nagassa on nyt kymmenisen n. 3cm raakiletta. Eivät varmasti ehdi kypsyä...   :-\
Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

M;kko

Praetermissum Cap 1478 avasi kukan, mutta realistina en usko satoon enää, vaan willeltä vonkaan taas tulevissa miiteissä siemeniä.

Komea kukka ja kuva! Mutta etkö aio talvehdittaa kasvia, vai miksi halajat lisää siemeniä?

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: M;kko - elokuu 01, 2010, 20:21:35 ip

Komea kukka ja kuva! Mutta etkö aio talvehdittaa kasvia, vai miksi halajat lisää siemeniä?

Heilui hulluna tuulessa, meinasi usko loppua että saisi mitään kennolle.
Tapiksi sen vois leikata, mutta se on sitten taas "korkeemman käres", että herääkö keväällä.
En mä varmaankaa aio pyörittää valaistusta talven ympäri, valoa kun tarvitaan  myös uusille taimille. Sato riittänee ensi kesään jauheena ja paholaishillona tms. säilykkeinä.

TepinKapsikuumi

Kuvia on kiva katsella ja joskus jopa ottaakin...
Kaipa sitä voi kypsyvää satoa kuvailla...

Tää ois se annuum Malagueta ilmeisestikin. Napsakka nopeasti tuleva polte muttei mikää mahdoton. Ihan ok kamaa.

Lemon Droppiakin tulee muutama kymmentä podia. En mä jaksa näitä laskeskella laiskana miehenä. No jos yhen käden sormis pysytään niin sitten - ehkä.

Eteläseinän Nagaa.

Edelleen Nagaa. Kivasti ottavat tuossa kuumassa tuota väriä. Onko havaintoa onko haitta vain kosmeettinen?

Pikkuruinen Omnicolor. Tätähän mainostetaan hitaaksi. Saas nähä miten äijän käy. Syksy sieltä tuloo vauhdilla.

Tää ois näitä koodikasveja PI260567 kaiketi?

My name is Scorpion - Trinidad Scorpion

Suklaata niin kuin Habanero sen ymmärtää.

Sato kypsyy vauhdilla ja ensi viikolla äijä pakenee roud tripille uudelle mantereelle pariks viikoks. Saas nähä mikä täällä sitten odottaa...

Minbaari

Lainaus käyttäjältä: TepinKapsikuumi - elokuu 04, 2010, 00:11:03 ap

Sato kypsyy vauhdilla ja ensi viikolla äijä pakenee roud tripille uudelle mantereelle pariks viikoks. Saas nähä mikä täällä sitten odottaa...

Taidan käydä syömässä kaikki chilisi sillä välin..  :) Ei vaan, varmaan hyvin pääset noukkimaan kypsiä puskista reissun jälkeen. Mukavaa round drippiä!

TepinKapsikuumi

elokuu 05, 2010, 04:12:49 ap #139 Viimeisin muokkaus: elokuu 05, 2010, 15:12:48 ip käyttäjältä TepinKapsikuumi
Saunailta. Juotiin kaljaa ja syötiin lemon droppei ja nagaa. Nagan syönyt kaveri tivasi tiukasti minulta että koska tää helpottaa? Sanoin 10 min. Johon hän kuivakasti :"Ammun jos tää ei silloin helpota". Söin itsekin Nagan. On se vaan kovien miesten kahvia. Mutta toi ammutuksi tuleminen ois ollu kova homma. Työkaluna ei ois ollu mikä tahansa tusina vaan MP-40. Kyllä mä sen kautta oisin voinu vaihtaa todellisuutta. Se on kuitenkin klassikko.

Känniedit.