Aamupaloja. Eli onko muilla vinkkejä aamuisiin heräämisongelmiin?

Aloittaja TunturiTiger, tammikuu 04, 2010, 22:32:41 ip

« edellinen - seuraava »

TunturiTiger

Mietin tässä iltapalalla, että miten taas huomen aamulla heräisin kunnolla? Poikani 11v. kolli heitti vitsinä, että torppaa sitä tsiliäs jugurttiin ja nauro päälle. No... Mitäpä muutakaan kunnon isi voi tehdä ku kokeilla?!?!? Lautaselle leseitä, mysliä, pellavansiemenrouhetta, mansikkajugua ja päälle kevyt ravistus habajauhetta. ZIISUS! Toimii.

Tosin ei tota terveysmössöökään jaksais aina pupeltaa. Onko muut keksiny mukavia piristyksiä arkiselle aamupalalle?

Chilivaari

tammikuu 04, 2010, 23:06:26 ip #1 Viimeisin muokkaus: helmikuu 11, 2011, 07:59:15 ap käyttäjältä Chilivaari
Tämähän on vanha juttu, mutta siitä voi tehdä variaatioita vaikka kuinka: http://chilivaari.blogspot.com/2009/05/chili-oltermanni-makua-voileivalle.html
Kahvi ja chilivoileipä kuuluvat pakollisiin aamutoimiin.

teemu

tammikuu 05, 2010, 00:53:51 ap #2 Viimeisin muokkaus: tammikuu 05, 2010, 10:46:43 ap käyttäjältä teemu
Perus kaurapuuro, voisilmä, sokeria maun mukaan ja omista chileistä tehtyä rouhetta sekä kylmää maitoa jos maistuu.

Monet on kyllä sanonu et mulla on vähän oudot makutottumukset. Esim. mulkut ja mansikkatäytesuklaa futas joskus vuosia sitten. Itse pidän itseäni vaan kulinaristina, eikä ikinä voi löytää mitään hyvää jos ei uskalla maistaa.

Hahaha ne kalat siis...täs on joku kumma filtteri näköjään :D

Starwhite

Ryhis

Mä herään vasta iltapäivällä, vältän kaikkia aamuheräämisen ongelmat.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

hessi

smootie :)

eli rahkaa,kypsä banaani ja jotain muuta hedelmää tai kotimaisia marjoja, hiukan jotain leseitä, hyvää tuoremehua(tai muuta nestettä) ja ripaus savunaga jauhetta,(omatekoiset makeat chilimössöt sopivat tähän täydellisesti)
itse käytän vielä ajoittain goji marjoja ja maca jauhetta ja joskus jos kaipaan tosi virkkua oloa niin
sitten ehtaa guarana jauhetta(toin sitä vuosi sitten brasseista)
nämä kaikki tehosekoittimeen ja rums rums ja ei kun juomaan...

banaani siksi että antaa makeuden ilman sokeria
erittäin hyvä yhdistelmä tulee mustikasta banaanista ja pehmeästä tofusta :)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

biblo

Lainaus käyttäjältä: hessi - tammikuu 06, 2010, 00:28:52 ap

eli rahkaa,kypsä banaani ja jotain muuta hedelmää tai kotimaisia marjoja, hiukan jotain leseitä, hyvää tuoremehua(tai muuta nestettä) ja ripaus savunaga jauhetta,(omatekoiset makeat chilimössöt sopivat tähän täydellisesti)
itse käytän vielä ajoittain goji marjoja ja maca jauhetta ja joskus jos kaipaan tosi virkkua oloa niin

Nesteenä toimii näissä smootheissa loistavasti myös vesi.
"Grow food, not lawns"

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: biblo - tammikuu 06, 2010, 10:17:29 ap
Lainaus käyttäjältä: hessi - tammikuu 06, 2010, 00:28:52 ap

Nesteenä toimii näissä smootheissa loistavasti myös vesi.

Veden tilalle kossua ja chiliksi ruokalusikallinen nagaa, niin kyllä aamu lähtee... Pikavauhtia lähimpään kylppäriin, luulen.

Hombre

Kyllä minulle on riittänyt 4 isoa kuppia kahvia, muutama savuke, tai piipullinen vahvaa tupakkaa.
Kas näin on lähtenyt päivä terveellisesti käyntiin jo vuosikausia.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

hessi

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - tammikuu 06, 2010, 10:20:56 ap
Veden tilalle kossua ja chiliksi ruokalusikallinen nagaa, niin kyllä aamu lähtee... Pikavauhtia lähimpään kylppäriin, luulen.

no olen kyllä kerran kokeillut  tuota, nagav..nalla kylläkin, ja ei mun ole vielä koskaan tarvinnut vessaan juosta !
ja aamuheräämisongelmiin auttais parhaiten kyllä vähän toisenlainen "herätys"  ;)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

TunturiTiger

^^ itse nautin ainakin aamiaiset noin suurin piirtein alkoholittomina.  :P
Tänä aamun huomasin kuinka käytännöllinen tuo habasirotin on (caribean red habaneroa ihan vaan jauhettuna ja siemenet talteen kerättynä). Ihan sama mihin sitä sirottelee. Aina tuntuu toimivan.

mazzuli

Itse juuri mutustelin pari kappaletta oivia voileipiä joissa oli täytteenä voita, juustoviipaleita, kinkkua ja reipas hyppysellinen Fataliin Smoked Habanero -jauhetta. Kyllä muuten herää vaikka nukkunut olisit vain pari tuntia (2,5h), mutta efektin kestosta ei vielä tietoa. Raportoin kestosta kunhan kotiin saan itseni tuolta piinapenkistä, saattaa kyllä olla, että aamutunti menee nukkumiseksi. Viimeistään sitten parilla energiajuomalla lähtee päivä käyntiin (tai ainaskin pariksi tunniksi.).

shp

Avataan reissumies, pohjalle sinappia, päälle punasipulia, päälle paistettu muna, päälle cheddarviipale, päälle chilijauhoa, päälle jalisviipaleita, päälle chilisoosia ja kansipala. NOM
Tollasella jaksaa hyvin puoleenpäivään asti.

Pekoni tietenkin sopii aina =)
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: shp - helmikuu 03, 2010, 20:27:02 ip
Avataan reissumies, pohjalle sinappia, päälle punasipulia, päälle paistettu muna, päälle cheddarviipale, päälle chilijauhoa, päälle jalisviipaleita, päälle chilisoosia ja kansipala. NOM
Tollasella jaksaa hyvin puoleenpäivään asti.

Pekoni tietenkin sopii aina =)
Niin ja varsinkin kun aamulehti kertoi tänään, että HK:n pekoni on pian terveysruokaa. Sioille syötetään sellaista rehua, että pekoni on omega-3 lähde. ;D

Aji Inferno

Kyllä se on niin, että aamun AVAA tuore naga tai muutama. Sitten juokset vessaan ja soitat pomollesi, että "vatsa on täynnä tulta paskantavia louhikäärmeksiä!" - ja vietät koko päivän siellä...

Kadotus

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

Raimo el Muerte

Sillon ko sattuu kananmunia kaapista löytymään, ni pannulle paistumaan blairsin kuolonsateita ja ripaus suolaa pyäälle.
Kaurapaahdot paahtimeen, paahtimesta pois, päälle keijua, (terästettyä) ketsuppia ja lopuksi se muna.

Kyl o hyvvee, jos haluu vähempi hyvvee ja enempi herreille, niin kunnolla vaa sitä chiliä, nami nam nam!  ;D ;D ;D

Tomppa

hmm..  8)

hiero kuivattua/turetta nagaa  silmiin ja sukuelimeen..  auttaa välittömästä ja 45 min ajan..

jos et herää siitä huolimatta niin käänny lääkärin puoleen..

ottolapsi

Lainaushmm..  Cool

hiero kuivattua/turetta nagaa  silmiin ja sukuelimeen..  auttaa välittömästä ja 45 min ajan..

jos et herää siitä huolimatta niin käänny lääkärin puoleen..

... ja tietenki kainaloihi ja nenään