tammikuu 10, 2025, 23:40:36 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Linnun Silmä

Aloittaja Nuthead, toukokuu 31, 2004, 20:35:39 ip

« edellinen - seuraava »

Nuthead

Juu sellaista tässä miettinyt, että minkä näköisiä linnunsilmiä teillä on. Kun oma on tossa loisteputken alla kehittänyt tollasen 10 sentin varren joka on ihan täynnä lehteä. Mun käsityksen mukaan ihan täydellisen näkönen chili.
Niin haluaisin kuulla teidän kokemuksia kyseisestä  plantusta!! :D
-pähkinäpää-

Gekko

No laitapa sitten kuvaa/linkkiä tästä täydellisestä kasvista niin arvostellaan...  :)
Solanaceae et vitae

Nuthead

Mites tänne saa postattua kuvan, pitääkö se olla netissä vai...
Nuubi katos....!?! :p
-pähkinäpää-

Aji Inferno

Linnunsilmiinhän kuuluu monen lajin edustajia ja niinpä niiden ulkonäkökirjo voi olla melkoinen. Esim. Guyanalainen hyvin merkillinen sellaiseni on parisen metriä korkea, puumainen, kuin isolehtinen joulukuusi. ;) Vieressä Tepin on sekin aika iso, mutta paljon tummempi ja pienilehtisempi, muodoltaan jo erilainen. Villibaccatum taas on pikkuruinen, tuskin 60 senttinen vaalealehtinen linnunsilmä - ja capsicum galapagoense -versio teemasta pieni sekin, mutta voimakkaasti karvaisin ja tuoksuvin lehdin! C.tovarii yhä pienempi, tummin, kapein, kiiltävin lehdin - ja perin merkillinen c.flexuosum valtavan tiheä, matala puska täynnä hyvin tummia, vahamaisen jäykkiä, kiiltäviä, kapeita lehtiä... Ja niin edelleen...

Eli kaikkia pitää kokeilla. :-)

Edited By thietavu on 1086074742

Nuthead

Mitäs minä sanoin!
Kaunis.......
.....täydellinen....!!
Ihan niinku minä :D   lol
-pähkinäpää-

Wiski

Kaunein chili johon itse olen törmännyt, on yllättäen fingro:n "super chile" (c.annuum). Pienikokoinen, pienilehtinen, todella tuuhea "minichili", joka ei halua kasvaa isoksi, mutta tuottaa hyvin satoa kokoonsa nähden. Hauskasti ylöspäin kasvavia palkoja, ja komeita valkoisia kukkia. (Bolivian rainbowikin on vasta nyt ruvennut tulemaan tuuheammaks, onhan sekin tietty ihan nätti.i)

Laitoin noita super chilejä vielä viime viikolla hyppysellisen itämään. Jos vaikka parvekelaatikkoon laittaisi tms. Näyttäisi tekevän satoa sen verran pienenä, että luulis vielä ehtivän.

Voisin laittaa kuvaa myöhemmin..

calm

Lainaus käyttäjältä: "Wiski"Kaunein chili johon itse olen törmännyt, on yllättäen fingro:n "super chile" (c.annuum).

Laitoin noita super chilejä vielä viime viikolla hyppysellisen itämään. Jos vaikka parvekelaatikkoon laittaisi tms. Näyttäisi tekevän satoa sen verran pienenä, että luulis vielä ehtivän.

Se on kyllä ylivoimaisesti tuuhein chili, mitä on tullut nähtyä. Marjojakin tosiaan tekee ihan reilusti kokoonsa nähden ja ne ovat jopa mainion makuisia. Selviää hämärämmässäkin paikassa kasvamatta hujopiksi.

Työpöydällä pohjoisikkunalla, johon ei aurinko paista kuin ehkä tunnin aamulla suoraan, on kasvanut ihan hyvin. Talvellakaan ei pudottanut lehtiä lainkaan.  Talvilomalla kun jättivät työkaverit kastelematta, niin näytti sitten välillä aika surkealta, mutta nyt taas on kasvi tuuheutunut.

Kukkiva super chile

Marjoja[/color]

Gekko

Nut, ihan mukavan ja terveen näköinen taimi, ei siinä mitään. Onneksi olkoon. Jotta et kuitenkaan enempää ylpistyisi, kerrottakoon, että täältä löytyy valtavasti porukkaa joilta löytyy ihan vastaavia...  :;):

Mutta joka tapauksessa, tervetuloa joukkoon. :p

Annuumihan tuo lienee. Bird's Eye Baby? Siirrä suurempaan ruukkuun jos haluat suuremman sadon. Toisaalta monet haluavat pitää nuo koristechilit kompakteina.
Solanaceae et vitae

Nuthead

Juu kiitos vaan palautteesta, mutta anna nyt pojan (minun) leijua edes hetki.... oon nääs oikeesti ylpeä!  :p

Ja Gekko hei, mistä hitosta sä pystyt kertomaan tosta kuvasta että se on just Birdseye baby?+ :O

Nooh, ehkä minäkin sit jonkun vuoden päästä ja kiitos joukkoon pääsystä. Hurahtanut olen ihan täysillä. Nyt on vaan isompi oma asunto hakusessa jotta mahtuis kaikki pikku hoidokit sit isonakin taloon!!!   :D
-pähkinäpää-

Jamsteri

Lainaus käyttäjältä: "Nuthead"Juu sellaista tässä miettinyt, että minkä näköisiä linnunsilmiä teillä on. Kun oma on tossa loisteputken alla kehittänyt tollasen 10 sentin varren joka on ihan täynnä lehteä. Mun käsityksen mukaan ihan täydellisen näkönen chili.
Niin haluaisin kuulla teidän kokemuksia kyseisestä  plantusta!! :D

Minun linnusilmäni on aivan erilainen. Pehmeät kiillottomat lehdet, ja kamalan hento kasvi.