tammikuu 10, 2025, 04:12:43 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Papereeka88 kausi 2010

Aloittaja papereeka88, tammikuu 25, 2010, 07:24:23 ap

« edellinen - seuraava »

papereeka88

tää oli fataliilta ja mun mielestä oli siellä annuum? http://fataliiseeds.net/search?query=golden+nugget noita pitäs olla mun käsittääkseni?Muutama podi on alkanut muodostua pitää hiukan seurata miten kasvavat.
"Mina olla cool ja tyyni koko tämän nautinnon ajan"

papereeka88

Ongelmana näissä golden nugget ja muissa hybridi ja nimi väännöksissä on se,että chili voi kuulua mihin vain annuumin ja chinensen väliltä.Eikä asiaa auta yhtään,että samalla nimellä löytyy sekä annuumeja,että chinensejä.Hieman sama homma oli viime vuonna lemon dropin kanssa,joka oli nelsonilla vääntynyt hot lemoniksi ja sitten se oli laitettu annuumiksi vaikka sitten selvisikin,että kyseessä on baccatum.

Miksaa

http://fi.wikipedia.org/wiki/Scoville
"Puhdas kapsaisiini saattaa olla huonoa vatsalle." :D

papereeka88

Kukkanen muistuttaa hieman omaani tosin ei ole noin paljon violettia.Violetti reunus kiertää valkoista kukkaa ja siinä on kyllä heteet ja emi violetit joten saattaapa olla kyseessä sama lajike?

papereeka88

tänään on väli päivä.Muutamia harkkoja puuttuu vielä muurauksesta.Senjälkeen pitäisi asetella styroxit ja lecasora/siporex murske eristys paikoilleen.Sitten laatat sisälle lattiaksi ja sitten tarvitsisi enää pystyttää itse kasvihuone...chilit kukkii ja tekee podia sisällä.Turbo pude tehnyt muutaman kukan ja parissa annuumissa jo podeja.Chinenset ainoita jotka eivät osoita kukkimisen merkkejä.

papereeka88

Nyt alkaa jo näyttää hyvältä.Elikkä muuraus vaihe on silotteluja vaille valmis.Tämän jälkeen kiinnitän painekyllästettyä kakos nelosta harkkoihin ja sitten noihin kakosnelosiin itsekasvihuone tulee kiinni.Sisä osatkin on tasotteluja vaille valmiit vastaanottamaan puutarhalaatoista tehty lattia.Elikkä,jos voimaa löytyy ensi viikolla niin pitäisi kasvihuoneen luuranko olla hyvällä mallilla :)

papereeka88

No niin.Nyt alkaa uhkaavasti näyttää siltä,että pitäisi itse kasvihuonetta alkaa katsomaan tänä viikonloppuna kun kaikki perustus hömppä on saatu loppuun.hieman olen aikataulusta jäljessä,kun olin alun perin laskenut,että jo yksi vuoro vapaa olisi takana,jolloin olisi hommat edennyt hieman eri tavalla.Mut mikäs tässä tehdessä,kun on nätit kesä säät.Chileissä,ei paljon mitään uutta.Turbo pube on avannut ekan kukkansa ja muut tekee jo podia ilosesti.Paitsi aji andean ja start fish.

papereeka88

Tänään alettu kokoamaan itse kasvihuoneen runkoa ja todettu että todellisuus on tarua ihmeellisempää.Eipä ollutkaan tuo perustukseen kiinni menevä osa sellainen kun kuvittelin joten taas menee homma uusiksi.Myös osat ilman numerointia ei auta kokoamista kovin paljoa.Ovi päätyä saatu nyt hahmoteltua,mutta loppu onkin vielä hämärän peitossa.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: papereeka88 - toukokuu 16, 2010, 00:33:25 ap
Tänään alettu kokoamaan itse kasvihuoneen runkoa ja todettu että todellisuus on tarua ihmeellisempää.Eipä ollutkaan tuo perustukseen kiinni menevä osa sellainen kun kuvittelin joten taas menee homma uusiksi.Myös osat ilman numerointia ei auta kokoamista kovin paljoa.Ovi päätyä saatu nyt hahmoteltua,mutta loppu onkin vielä hämärän peitossa.

Nyt ymmärtänet miksi tilasin kokoojan kun oli vähän noita arvottavia osia paketissa. Ammattilaiseltakin meni 5 työpäivää kokoamiseen.

papereeka88

Kiitos ja ylistys runkoa on  kasassa,eikä vaikuta edes kauhean väärältä.tarkistusmittauksien jälkeen näyttäisi istutus kivijalkaankin onnistuvan ilman suurempia tappeluita.Juu kyllä sen ymmärrän.Itse en aio koota enää yhtään kasvihuonetta itse :D enkä myös tehdä harkko perustusta.Mutta jos nyt hyvin alkanut työ vauhti jatkuu tämän viikon niin kasvihuone on valmis kasveille viikon puolivälin tai loppu viikon paikkeilla.Kurpitsat myös itäneet.Eänää pitäisi laittaa niille paikka kuntoon vanhaan kohopenkkiin.Viimeisimmistä vesimeloonin siemenistä itänyt vain yksi.Taitaa hedelmä toivot olla kolmen taimen varasssa.

papereeka88

Kiire alkaa olemaan niin kova,että heikottaa!runko ollut jo mont apäivää valmiina,mutta työt haittaa huveja eikun huvit töitä vai miten se oli?
Työlistaa tekemättömistä töistä:
Kiinnitä kasvihuone perustukseen
tee katto luukut valmiiksi
Kennolevytä kasvihuone hommaa mullat ja laatikot sun muut
käännä ja uusi mullat kurpitsa penttiä varten
miti miten ja minne laitat loput vesimeloonin taimista

Tässä ei olisi mitään ongelmaa jos olisi täys mittaiset vuoro vapaat mutta kun olet tuuraaja niin parissa päivässä pitäisi saada aina kauheasti aikaan eikä aina jaksais.Tänään ensimmäiset melooni oliko nyt verkkomeloonin taimi ja vesimeloonin taimi siirtynyt ulos pieneen kohopenkkiin harsojen alle asustelemaan.Toivottavasti ei vihulaiset syö niitä.

papereeka88

Stressi painaa päälle työt haitanneet suuresti kasvihuoneen rakentelua.Huomenna siirty avomaahan yli vuoritset altakastelu ruukuissa asustelevat chiluacle negrot sekä yksi lemon drop ihan koe mielessä.Lisäksi tietenkin pari jättikurpitsan taimea ihan omaksi mielenkiinnoksi kasvamaan.Sisällä alka tila loppua chilit kukkivat ja raakileita on runsaasti.

papereeka88

tänään ppitkästä aikaa edistytty kasvihuoneen parissa.Runko on vihdoin ankkuroitu kiinni kiva jalkaan ja alkaa tarinan mielenkiintoisin vaihe:elikkäs kennolevyt pitäisi laittaa paikalleen.Taas ohjeita lukiessa ja kenno levyjä katsellessa tuli mieleen josko sittenkin olisi pitänyt joku ottaa rakentamaan se :D mutta tämän kauden osalta taitaa tehokkain aika olla ohi,mutta kyllä se ensi kesään mennessä on valmis :D

bluesman

Kun laitat kennolevyjä silikonilla kiinni niin lämpötilan on oltava mielellään yli 20C. Kylmänä jos laitat niin helteellä paukkuu irti. Tieto peräisin mun kasvarin pystyttäjältä.

papereeka88

Joo jotakin tollasta muistankin tuolta sun osiostas joskus lukeneenikin.Eilinen lämpö tilä oli juurikin sopiva lisäks pidän kennolevyjä terassilla pahvilaatikoissa jossa on lämpötila nousee lämpiminä päivinä helposti 30 asteeseen.Eilen laitoin paikallaan ensimmäisen pitkän sivun.Oli yllättävän helppoa puuhaa.Asiat on paljon helpompia kun pysähtyy oikein miettimään,että mitä sitä onkaan tekemässä,säistä ja motivaatiosta riippuen tänään jatketaan.Tuo levyen irti paukkuminen varmaankin liittyy lämpölaajenemiseen jollakin tavalla.Täytyykin metsästää jotakin tietoa asiaan liittyen.Toinen huolestuttava asia minkä olen huomannut on se,että kirvoja on aivan älyttömiä määriä täällä.Seinustat lapion varret ynnä muut ovat aivan vihreänä kirvoista,mitenköhän käy chileille,kun nuo penteleet parveilevat ympärillä? ???

bluesman

Hommaa jostain munakoison taimia, imuroivat kaikki kirvat 100m säteellä. Mulla oli muutama koiso kasvarin keskiosassa, yhdessäkään chilissä ei ollut kirvoja mutta munakoisot oli niitä aivan täynnä.

papereeka88

täytyypä laittaa harkintaan :) Itselle tulee kyllä pari vesimeloonin ja verkkomeloonin taimea kasvariin josko ne kelpais kirvoille?alan vaan epäilemään onko tuo 10 m2 sittenkin liian pieni :D tosin isompaa ei olisi pihaan juurikaan mahtunut.Ja onhan aina myrkyt mutta mitä vähemmän niitä tarvitsisi käyttää sen parempi.Tänään jos ottaisin oikein kunnon työ iskun ja saisin peräpäädyn ja toisen pitkän sivun laitettua niin kasvari alkaa olemaan hyväsä mallissa.Ja sitten alku viikosta kasveille laatikot kasvariin ja sitten onkin jo ihan uudet haasteet edessä.

papereeka88

kesäkuu 10, 2010, 00:24:04 ap #38 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 10, 2010, 01:03:05 ap käyttäjältä papereeka88
Seuraavan kahden päivän tavoitteet selvät:saatta kasvihuoneen katto valmiiks ennen tuota viikonlopuksi uhkaavaa matalapainetta.hommattu nivel tikkaat auttamaan asiassa.LIsäksi hommattu ruukut,loput automaattituuletusluukun avaajat,pari paketti kasvihuoneeseen tarkoitettuja kierrekasvitukia sekä kokeeksi yksi upside-down riippuamppeli.Huomenna herätys kello 2 päivällä,jos pääsen yövuoron jälkeen hereille ja ulos sillon :D ja sitten vaan vipinää ja suhinaa ja homma valmiiks :) Niin pitääpä muokata sen verran,että melkein kaikki lajikkeet paitsi aji andean ja startfish tehneet sisällä keinovalon alla podeja.Jopa turbo pube tehnyt ensimmöisen hedelmän,tosin pienen pienen,mutta kohtuulliselta vaikuttaa ottaen huomioon,että olot ovat liian ahtaat pimeät,eikä hoitokaan varmaan ole aivan optimaalisinta hetkeen ollut :D

papereeka88

Kyllä se on valmis.Tai ei nyt ihan tuuletus luukut ja ovi puuttuu,mutta se ei pitäisi olla iso homma.Huomenna toivon mukaan chilit avarampiin tiloihin.Pitäisiköhän niitä suoja jollakin harsolla,etteivät pala päivällä tai palellu yöllä?