BioBizz Topmax= All in one?

Aloittaja masterboy, tammikuu 31, 2010, 00:32:16 ap

« edellinen - seuraava »

masterboy

Kotona on pari chilikasvia josta toinen tuottaa kukkia ihan kohtuullisesti tähän aikaan vuodesta. En tiedä lannoitanko merileväuuteella(marketista ostettu substral merkkinen)) liikkaa mutta kukat tahtovat kuihtua ja tippuu pois ennen aikojaan. Chilikauppa.fi:sta löytyisi houkuttelevia biobizz merkkisiä lannoitenestettä mutta hinnat aika suolaisia kahdelle chilikasville. Mitä jos tilaisin vain tuota 0.5l pullon Topmax nestettä niin riittäisikö se kasvuvaiheesta kukintoon(=hedelmäntuottoon)?

MasaT

Fosforin puutetta mielestäni. Sitä olis varmaan vaatinut jo hieman ennen. Mahtaisko guano enää auttaa? Tuskin.

Linda

Mun mielestä jossain on aiemmin ollu puhetta, että toi merileväuute ei yksin riitä lannoitteeksi, joku voi korjata jos muistan väärin :) Ite oon käyttäny puutarhan kesää chileille ja hyvin on menny. Eikä tuo Puutarhan kesä oo edes pahanhintaista. Olikohan Bauhausissa, kun sitä näytti olevan sellanen pienenpi ämpäri ja hinta muistaakseni jotain kympin kieppeillä. Ja tuo kyllä riittää ihan vallan mainiosti pidemmäksikin aikaa :)
The fact that no one understands you
doesn't make you an artist...

biblo

Merileväuute tosiaan vain lisä noiden oikeiden lannotteiden ohella.
"Grow food, not lawns"

wille

Lainaus käyttäjältä: masterboy - tammikuu 31, 2010, 00:32:16 ap
Kotona on pari chilikasvia josta toinen tuottaa kukkia ihan kohtuullisesti tähän aikaan vuodesta. En tiedä lannoitanko merileväuuteella(marketista ostettu substral merkkinen)) liikkaa mutta kukat tahtovat kuihtua ja tippuu pois ennen aikojaan. Chilikauppa.fi:sta löytyisi houkuttelevia biobizz merkkisiä lannoitenestettä mutta hinnat aika suolaisia kahdelle chilikasville. Mitä jos tilaisin vain tuota 0.5l pullon Topmax nestettä niin riittäisikö se kasvuvaiheesta kukintoon(=hedelmäntuottoon)?

Kyllähän tuo Top-Max vaatisi kaverikseen myös muita lannoitteita. Sen N-P-K:han on 0.1-0.01-0.1, joten toikin on vaan ravintolisä ns. "oikean" ravinteen kaveriksi tehostamaan kukintaa ja sadontuottoa.

Eli kyllä sun täytyy joku perusravinnekkin noille kasveillesi hommata. Katseleppas tuolta lannoitekeskustelusta. Sieltä löytyy asiaa ja asiallisia vinkkejä.

Itse olen ollut tyytyväinen niin monen muunkin täällä käyttämään puutarhan kesään. Helppo, halpa ja tehokas. Ja toimii hyvin yksiin tuon topmaxin kanssa.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

masterboy

Kiitoksia vinkkeistä. Täytyyne kokeilla tuota puutarhan kesä lannoitetta tässä pikkuhiljaa

Chillix

http://www.biobizz.nl/download/growth_schedule/BioBizz_product%20flyer_UK-English_72dpi.pdf

Tuolta löytyy aika selvä aikataulutus ja ohjeet siitä mitkä kombinaatiot on hyvät + selkeet määrät. Siis jos BioBizziä tahtoo käyttää.
∞ Deus est vis mea ∞