tammikuu 26, 2025, 12:55:20 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Kukkalaudat

Aloittaja Kaltsu, helmikuu 04, 2010, 18:53:09 ip

« edellinen - seuraava »

Kaltsu

Onko kellään tietoa mistä saisi jalallisia kukkalautoja? Olen kiertänyt huonekaluliikkeet läpi enkä ole vielä yhdestäkään löytänyt. Itsekin voisi tietysti tehdä, mutta olen sen verran laiska, että olisi mukava saada valmiina.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

TunturiTiger

PingPongista liimapuulevy, neljä jalkaa ja 16 ruuvia. Ei paha..

TepinKapsikuumi

Ja kovat vetää vielä petsin pintaan.

MrFrost

Emännän mukana tuli tollanen komea, väännetystä mustaksi maalatusta koristeteräksestä tehty kukkalautapöytä tjsp.

Vielä pitäisi keksiä, miten saisi siihen kasvit silleen, ettei kissat tapa niitä, tappaminen on aika
todennäköistä, kun noi katit pitää yöbileitä ja juoksee pitkin kämppää ja sitten vielä kiinnostaa
maistaa melkeen kaikkea.

Sisustuspoliittisista syistä tuskin onnistuu kellarin verkkokomeroverkosta askarrella tuohon "suojusta"
päälle.

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

TunturiTiger

^ Mulla on edelleenkin tuo Smith&Wesson 22A myynnissä.  ;)

Minbaari

Jaa-a! Pitäisi itsekin hommata jonkinlainen kukkalauta härdelli nyt kevättä ajatellen.. Ko on niin laiska et ei viittis ite väsätä mitään lautakasaa.. Tai sellainen epämääräinen kasa siitä tulis mun timpurin taidoilla.  :)

TunturiTiger

Mun pitää vissiin jossain vaiheessa hakee oma viritelmäni varastosta. Toivon että noi taimet vois olla noissa maitopurkeissa ainakin huhtikuun loppuun. Toivon...  :-\

Kaltsu

Tarttee käydä katsomassa mikä tarjonta on kierrätyksessä ja huutokauppakamarilla. Kohta kuitenkin pitäisi jotain viritellä ikkunan eteen, kun alkaa aurinko enemmän paistaan. Se on harmi kun ei uusiin taloihin enään rakenneta kukkalautoja. No en mä ole niitä kyllä ennen kaivannukkaan. Se voi olla että ainoaksi vaihtoehdoksi jää lautakauppaan meno. Luulen kuitenkin, että kaupallinen ratkaisu mielyttäisi enemmän vaimon silmää.

Chiliseppo

Meille on tulossa remontti, ja olen esittänyt toiveen, että remonttimiehet tekisivät jonkin verran kukkalautoja :D

Kaltsu

Eipä noita kukkapöytiä mistään löydy ja jos löytyy niin on liian matala tai kallis. Kun kylän Kodinterra aukeaa niin katson vielä sieltä, mutta jos ei löydy niin yritän tehdä itse.

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - helmikuu 04, 2010, 19:05:25 ip

PingPongilla varmaan tarkoitat Hong Kongia? Onko nuo jalat siellä jotain valmiiksi sorvattuja/muotoiltuja? Kun luulen ettei vaimolle käy mikä tahansa kakkosnelonen. Tommoseen levyyn tarttis laittaa vielä jotkut laidat, ettei tuu purkit alas. Taloudessa kuitenkin kuljeksii kaks vuotias miehen alku. Jotain jalkalistaa kiertään levyn ympäri?

jeQQ

Ainakin täältä hain Säästökareilta ihan metalliset jalat omalle chilipöydälle. ;) Kapeampi levy, niin olisi mennyt kukkalaudasta.

tuohisuu

bauhausilla (ylläri ylläri) oli siistiä valkoista uritettua kukkalautaa. Ihan fiksun näköistä mutta kallista. Seinäkiinnikkeissä piti sitten pihistellä ja ostaa halvat pelti rimpulat.

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: jeQQ - maaliskuu 04, 2010, 14:32:25 ip
Ainakin täältä hain Säästökareilta ihan metalliset jalat omalle chilipöydälle. ;) Kapeampi levy, niin olisi mennyt kukkalaudasta.

Ajattelin juurikin tuossa käydä säästökareilla katsomassa tarjontaa. Löytyykös sieltä säästökareilta myöskin levyä vai millainen viritys sulla on tasona?

jeQQ

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - maaliskuu 04, 2010, 15:05:49 ip

Ajattelin juurikin tuossa käydä säästökareilla katsomassa tarjontaa. Löytyykös sieltä säästökareilta myöskin levyä vai millainen viritys sulla on tasona?

Samasta lafkasta löytyi liimalevykin. ;) Oli useita erikokosia. Hintavaahan se tottakai on, mutta eipä jaksanut sahallekaan lähteä käymään. :)

kingsize

Tilapäistilaongelmaan hain biltemasta "pienoiskasvihuoneen". Putkirunko ja kolme hyllyä, maksoikohan 18€ ja siihen saa kätevästi valot yms. Kohtuu tukevakin vielä. Isompia ruukkuja ei mahdottomasti mahdu mutta taimivaiheessa ihan ok. Rouvan mielestä pitäisi vielä toinenkin hakea..

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - maaliskuu 04, 2010, 14:24:50 ip
Eipä noita kukkapöytiä mistään löydy ja jos löytyy niin on liian matala tai kallis. Kun kylän Kodinterra aukeaa niin katson vielä sieltä, mutta jos ei löydy niin yritän tehdä itse.

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - helmikuu 04, 2010, 19:05:25 ip

PingPongilla varmaan tarkoitat Hong Kongia? Onko nuo jalat siellä jotain valmiiksi sorvattuja/muotoiltuja? Kun luulen ettei vaimolle käy mikä tahansa kakkosnelonen. Tommoseen levyyn tarttis laittaa vielä jotkut laidat, ettei tuu purkit alas. Taloudessa kuitenkin kuljeksii kaks vuotias miehen alku. Jotain jalkalistaa kiertään levyn ympäri?

Juuri näin. Siellä on ainakin kromattuja säädettäviä putkijalkoja.

Minbaari

Kyllähän tää menee sittenkin nikkaroinnin puolelle, kun Isiltä saa kivasti maalta 3cm paksua lankkua ja siihen vaan jalat ja ehkä vähän maalia pintaan.. Ajattelin siitä jotain n.180cm pitkää, kuusi jalkaa ja on pojat tukeva.

Kaltsu

Säästökareilta löytyi metallisia jalkoja oliskohan ollut 5,90€/kpl, mutta vaimo ei kelpuuttanut  :(. Löytyi myös liimalevyä 4,90€/kpl 100x20cm. Lauantaina menen isoon kylään messuille niin tarttee matkan varella käydä kurkkaamassa Ikean tarjonta.

jeQQ

No jo on jumaliste ronkeli.. :D Mistä niiden pitäis olla, marmorista?

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - maaliskuu 04, 2010, 21:50:16 ip

Säästökareilta löytyi metallisia jalkoja oliskohan ollut 5,90€/kpl, mutta vaimo ei kelpuuttanut  :(. Löytyi myös liimalevyä 4,90€/kpl 100x20cm. Lauantaina menen isoon kylään messuille niin tarttee matkan varella käydä kurkkaamassa Ikean tarjonta.

Värkkää se pöytä ja asettele kasvit siihen päälle ja ilmoita sitten vasta. Noin meillä ainakin vaimo toimii, joten miks en myös minäkin toimis? Tosin mulla ei oo vaimo naputtanu vielä mitään tuosta harrastuksesta.