Natikan kestävät ajastimet.

Aloittaja Ridzla, helmikuu 06, 2010, 20:22:24 ip

« edellinen - seuraava »

Ridzla

helmikuu 06, 2010, 20:22:24 ip Viimeisin muokkaus: helmikuu 07, 2010, 00:01:46 ap käyttäjältä Ridzla
Elikkä ehdotuksia ajastimista jotka kestävät natikoita/natikan. Linkkejä voi laittaa jos joku tietää halpoja paikkoja. Itse tiedän että head-and-naturesta saa 13-15e mut siihen tulee ne about saman hintaset postit joka ei houkuta. ja olen kuullut kontaktorista mutta ei ole mitään hajua kuinka se toimii. jos näihin ny sais eka vastauksii varmasti lisää kysymyksii tiedossa  :D Jos jollain on semmonen ajastin jossain nurkas ilman käyttöä voin ostaa sen  :)

edit. Kysees 400w natikka.

edit. part 2. No ei huvittais tilaa pavunvarresta kun tulee postikuluja viel toho lisäks melkosesti. mutta kertokaas tosta releestä/kontaktorista ilmeisesti sama asia. Mistä saa ja miten kytketään oisko clas ohlsonilla?

jeQQ

itse ostin honkkarista 10e digitaalisen ajastimen. hyvin toimii 400w natikalla.

biblo

Itsellä noita mekaanisia 5kpl ja kaikki edelleen ehjiä.Ohjattu vaikka mitä noilla.

Tuo kestää varmasti-> http://www.pavunvarsi.fi/product_info.php?cPath=28&products_id=209

Samaa myy headnaturet ja muut growshopit.Nimenä voi olla Omnirex tai Theben,sama tuote.
"Grow food, not lawns"

tonttu

Riippuu kovasti natikkayksilöstä. Ainoa varma tapa on laittaa rele väliin... maksaa 10-20e ja sitten voi käyttää ihan mitä vaan ajastinta, eikä säry. Mulla oli natikka joka käryytti kaikki ajastimet tyypistä riippumatta, mutta relettä ei niin vain poltetakkaan.

biblo

helmikuu 06, 2010, 23:26:29 ip #5 Viimeisin muokkaus: helmikuu 07, 2010, 11:22:50 ap käyttäjältä biblo
Lainaus käyttäjältä: tonttu - helmikuu 06, 2010, 22:11:57 ip
Riippuu kovasti natikkayksilöstä. Ainoa varma tapa on laittaa rele väliin... maksaa 10-20e ja sitten voi käyttää ihan mitä vaan ajastinta, eikä säry. Mulla oli natikka joka käryytti kaikki ajastimet tyypistä riippumatta, mutta relettä ei niin vain poltetakkaan.

Juuri näin ja kaikkihan muistaa että näihin lyhtyihin löytyy sitten kys.releitä kontaktori-nimellä useammin.

E:Pavunvarressakin näemmä kontaktoreja ja ohjeet kytkemiseen-> http://www.pavunvarsi.fi/product_info.php?cPath=58&products_id=274&osCsid=69bc042ac3cedef7804db1abe016fde6
"Grow food, not lawns"

Xbow

helmikuu 10, 2010, 13:48:23 ip #6 Viimeisin muokkaus: helmikuu 10, 2010, 13:50:42 ip käyttäjältä Xbow
Lainaus käyttäjältä: bluesman - helmikuu 06, 2010, 20:48:45 ip
Tää on toiminut hyvin;  http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=136185277

Mulla toi ei katkaissut virtaa 600w natikan kanssa, viikon toimi mutta pari päivää oli valot loimottanut 24/7... Omnirex sitävastoin rulettaa ainakin mulla. Kait se riipuu ja roikkuu monesta asiasta, kenties jos on konkka laitettu niin sitten voi olla ehkä parempi, ehkä ei. Oma natikkani on kunnostautunut kahden muun ajastimen tuhoamisessa, toi ohlssonin digitaalinen sentään toipui järkytyksestä, ebbi käytössä nykyään :)
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

AndyMJ

Mun ongelmaksi on kehkeytynyt se etten osaa käyttää Clasun digi ajastinta.... Juurikin tätä: http://www.clasohlson.fi/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=36-2901 . Ja ohjekirjanen (heikoille) meni jo polleesti roskiin.

ruudyn

Lainaus käyttäjältä: AndyMJ - helmikuu 10, 2010, 15:24:58 ip
Mun ongelmaksi on kehkeytynyt se etten osaa käyttää Clasun digi ajastinta.... Juurikin tätä: http://www.clasohlson.fi/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=36-2901 . Ja ohjekirjanen (heikoille) meni jo polleesti roskiin.

Ylöspäin nappia painamalla pääsee ohjelmaluetteloa selaamaan ja sieltä set napilla säätämään niitä aikoja. Itse ostin 2kpl noita ja toinen niistä resetoinut itsensä pari kertaa täysin satunnaisesti. Toinen toiminut toistaiseksi hyvin mutta enpä sanoisi kauhean luotettavaksi.

Xbow

Lainaus käyttäjältä: ruudyn - helmikuu 10, 2010, 21:04:05 ip
Lainaus käyttäjältä: AndyMJ - helmikuu 10, 2010, 15:24:58 ip

Ylöspäin nappia painamalla pääsee ohjelmaluetteloa selaamaan ja sieltä set napilla säätämään niitä aikoja. Itse ostin 2kpl noita ja toinen niistä resetoinut itsensä pari kertaa täysin satunnaisesti. Toinen toiminut toistaiseksi hyvin mutta enpä sanoisi kauhean luotettavaksi.

En voi suositella noita "ajastimia" mihinkään. Kyä ne ohjelmoitua saa, mutta tilttailevat satunnaisesti, ihan itsestään. Onhan ne jännän näkösiä, josko niistä olisi jotain koristeellista hyötyä. Tai sitten jos on hyvä arpaonni, että ässäarpakin voittaa usein. Kommentoin tuosta ajastinketjussa, joka on valunut tonne "edistyneempi" chilinkasvasvatus osion alasyövereihin.
#209 säälittävät 38,61 g

jeQQ

Mää oon sitten pääpotin voittaja. :)

Xbow

Bilteman ajastimista ei ole kokoemusta, joten eos.

Juu, nämä olivat mulla randomina toimivia susia jo syntyessään, tilttailivat ihan nollakuormituksessa. Pitäisin ne mahdollisimman kaukana natikoista tai ebbeistä. Se kaheksan euron vähän isompi ohlssonin ajastin on ollut luotettava ebbi käytössä, ei vaan kestä 600w natikkaa. Ainoastaan alle kahenkympin omnirex on tikittänyt täysin luotettavasti mun natikan kanssa.

#209 säälittävät 38,61 g

gurgo

Lainaus käyttäjältä: Xbow - helmikuu 13, 2010, 10:41:58 ap

Juu, nämä olivat mulla randomina toimivia susia jo syntyessään, tilttailivat ihan nollakuormituksessa. Pitäisin ne mahdollisimman kaukana natikoista tai ebbeistä. Se kaheksan euron vähän isompi ohlssonin ajastin on ollut luotettava ebbi käytössä, ei vaan kestä 600w natikkaa. Ainoastaan alle kahenkympin omnirex on tikittänyt täysin luotettavasti mun natikan kanssa.

Normi loisteputki/esl ajastimina nuo on toiminut mielestäni kohtuullisesti. Isoin vika  noissa on ollut että alkavat jätättää,
mutta mielestäni se ei nyt niin hirveästi ole haitannut.

Ebb käytössä nuo ovat aika susia sillä tilttailevat siinä käytössä kohtullisen usein. En tiedä johtuuko tämä useista lyhyistä
sykleistä mitä ebb käytössä tulee käytettyä vai mistä? Toisaalta itse olen käyttänyt noita ebbissäkin kun en ole jaksanu
uusia ostaa, mutta noita pitää muistaa tarkkailla aina silloin tällöin tilttaamisen varalta. Viikossa saattoivat tiltata usammankin
kerran ja joskus toimivat pitkäänkin mainiosti.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Xbow - helmikuu 13, 2010, 10:41:58 ap

Mulla Clasun 8€ ajstin on ollut 600W natikan kanssa käytössä vuoden (kesä poislukien). Ei ongelmia. Samoin 2009 keväällä oli Lidlissä melko sammannköinen ajastuin, hinta alle 6€, toiminut moitteettomasti 2x400W natikoiden kanssa. Ilmeisesti nää halvat ovat hyvinkin yksilöllisiä, toiset kestää melkein mitä vaan ja toidet posahtaa kättelyssä.

Herpiili

Näissä luultavasti on eroa sen perusteella mitä komponentteja tehtaat saavat käsiinsä - jotkut tehtaat käyttävät satunnaisesti halvempaa komponenttia, jotkut sitten taas vain ja ainoastaan kalliimpaa komponenttia joka sitten kestääkin paremmin kuormaa tai on muuten pitkäikäisempi, jotkut erät eivät kestä yhtään mitään ja toiset sitten taas kestävät isommankin kuorman. Omnirex/theben-ajastimet kestävät 1x600w kuorman ainakin omien kokemusteni perusteella helposti.

AndyMJ

Ilmeisesti mulla saa Clasun ajastimen kyllä ohjelmoitua mutta se ei katkaise/aukaise sähkövirtaa. Käytetty 0 päivää, laatu kamaa!

gurgo

Lainaus käyttäjältä: gurgo - helmikuu 13, 2010, 12:38:25 ip
Normi loisteputki/esl ajastimina nuo on toiminut mielestäni kohtuullisesti. Isoin vika  noissa on ollut että alkavat jätättää,
mutta mielestäni se ei nyt niin hirveästi ole haitannut.

Hah, olisi pitänyt olla hiljaa juuri tilttasi 2x36w loisteputkivalaisinta ohjaava ajastin ;D