tammikuu 10, 2025, 10:05:16 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Lumisade riittäis jo!

Aloittaja Quini, helmikuu 09, 2010, 00:42:18 ap

« edellinen - seuraava »

Herpiili

Jämsässä tupruttaa kans suht kiitettävää tahtia.

tomppa,

tulee sitä täälläkin ja kohta on kolattava taas koko piha uudestaan. Eniten vitutti kun viime talvena sai 4 kertaan kolata pihan ja aina kun aura auto ajoi ohi niin sai siistiä portin pielen jos meinasi autolla mennä johonkin.

Ei tämä nytkään hyvältä tunnu kun tuntuu niin turhalta, ensin kolaa tunnin pihaa ja muutaman tunnin päästä uudestaan.. tulis nyt se ilmaston muutos.

Aku

Täällä satoi aamulla vettä ja myöhemmin päivällä räntää.

TunturiTiger

Kävin tänään töistä tullessa jälleen kuntosalilla, jonka jälkeen pääsinkin ottaan loppuverrat lumikolan kanssa. Itse asiassa ei ees vituta! Tein naapurin vanhalle patullekkin lumityöt! :D

Herpiili

Jämsän ja Kangasalan välillä tuprutteli lunta sen verran reippaasti että liikenne soljui 50-80km/h satkun alueella koko matkan ja Tampereelle saapuessa oli vastassa melkoinen loskapaskan massaesiintymä :(
No, Mouhijärven jälkeen onneksi oli ajokeli lumeton ja tietkin oli kunnolla aurailtu.

tomppa,

Nyt saisi lumentulo riittää kun peräsuoli ulkona saa työntää tuota valkoista tavaraa joka paikkaan. Tilasin aamulla traktorin joka työnsi koko pihan kertalaakista puhtaaksi..

masaiman

Jonku viis kertaa meinasin vetää mannen takakulman tänään tolppaan kun lähtee risteyksessä perä alta vaikka kuinka varovasti antaa kaasua. Trukit ei pääse tuolla sössössä mihinkään joten kaiken saa lastata ja purkaa perälaudalta, riippumatta siitä onko se oikeen viisasta/turvallista (mm. 3m. Pukki jossa 500kg ikkunalasia... Nyt äkkiä heseateria vielä kainaloon kun tyttö tuo ja kotio tyhjentämään kylmiötä...

Jahvetti

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

tomppa,

Lainaus käyttäjältä: Jahvetti - tammikuu 13, 2012, 18:41:42 ip
Hyötyliikuntaa poijjaat ;D

joo kyllä se hyvää tekee joskus mutta jos kolaa tämän pihan 2-3 kertaa päivässä niin siitä on liikkumisen ilo kaukana. Vaikka mielelläni liikun..

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: .TOMPPA. - tammikuu 13, 2012, 18:43:52 ip
Lainaus käyttäjältä: Jahvetti - tammikuu 13, 2012, 18:41:42 ip
Hyötyliikuntaa poijjaat ;D

joo kyllä se hyvää tekee joskus mutta jos kolaa tämän pihan 2-3 kertaa päivässä niin siitä on liikkumisen ilo kaukana. Vaikka mielelläni liikun..

Toihan on mukavaa hommaa, kun siihen osaa asennoitua. Tänäänkin tein naapureidenkin lumitöitä.  :)

wille

Lähtökohtaisesti kolaaminen vitu*taa.

Hyötyliikuntaa saa muutenkin. Toi on pelkkää pakkopullaa.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

shp

Joopa joo, välillä ihmetyttää mistä maksan huoltoyhtiölle, kun eivät parkkipaikkaa saa pidettyä siistinä. Koko lafkasta edes löydy lumilapiota! Pyysin että toisivat sellaisen kellariin että vois ite lapioida autopaikan lumettomaks, kun ne ei osaa..
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

shp

Kyllä firma usein jopa putsaa yksittäisen paikan, jos on tyhjä, niin työntää lumet sähkötolpan viereen, ihan kun ajais parkkiin. Tästä seuraa se, että parkkipaikka lyhenee, lopputalvesta 2/3 autosta mahtuu parkkiruutuun ja perä blokkaa seuraavan ruudun (kulmapaikka) =P.
Sekin voisi olla toimiva, että autopaikan omistajat tietäisivät suunilleen milloin aura käy paikalla, niin vois siirtää auton pois.
Voin kyllä kuvitella, että lumen auraus ei ole kovinkaan tuottavaa, mutta se ei myöskään ole minun ongelma että huoltoyhtiöt tekevät sopimuksia, jotka eivät ole taloudellisesti kannattavia. Mutta koska en itse kauheasti pysty vaikuttamaan huoltofirman puuhiin, käyn ostamassa lumilapion ja hoidan oman paikan siistimisen, pyydän sitten vuokranantajalta parin kuukauden autopaikkavuokran takas.
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

TunturiTiger

Yks vaihtoehto, mitä itsekin joskus olen miettinyt, olisi talonmies. Ajattelin itse alkavani, koska nuorempana olimme ns. talonmiesperhe. Kolattiin n. 1000m2 parkkipaikkoja aamuisin. Raskasta hommaa, josta ei maksettu kunnolla ja sai yleensä kuulla vaan vittulua huonosta työstä. Tätä muistellessani, päätin unohtaa koko jutun.

Ryhis

Meillä on "oma talkkari". Eli huoltoyhtiö, mutta työntekijät asuvat samassa taloyhtiössä joka käsittää 11 taloa pihoineen ja yhden yhteisen pihakadun. En tiedä millä huoltomiehemme ja -naisemme on motivoitu mutta uskalla väittää, että meidän pihakatu ja parkkiruudukot ovat Helsingin parhaiten auratut.

Omassa parkkiruudussa joudun vetämään Urhon liki tolppaan kiinni, ettei perä ole liikaa pihakäytävän puolellla ja estä roskakuskien työntekoa. Jos lunta tulee ja olen liikenteessä, talkkari on ehtinyt 90% todennäköisyydellä aurata ruutuni ja vieläpä rouhaista kauhalla lumet pois tolppaa myöten. Tämä on mielestäni erinomaista palvelua ja siksi olenkin jo viimeiset neljä vuotta ostanut huoltoyhtiön pojille korin bisseä ja muutaman isopullon ranskalaista siideriä joka joulu ja juhannus.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

gurgo

Voi V***U, eihän sitä muuta tekemistä olis duunin jälkeen ollutkaan.
Joku vois myydä mulle jonkun rämän lumilingon, jonka vois virittää tohon ajoleikkurin keulalle, niin pääsis vähä helpommlla.

tomppa,

Hajoa lumees..  ;D   Nimimerkillä kolme kertaa päivässä kolannut.

PP

Kasvarin katolta lumet eilen, kasvarin katolta lumet tänään ja kasvarin katolta lumet huomenna, jos ennuste pitää paikkansa. Eilen siihen meni vartti, tänään minuutti.

Itsestäänselvänä vinkkinä muille samassa tilanteessa oleville: lämpöpuhallin kasvariin, ja lumet tulee alas hipaisemalla. Ei toimi kovalla pakkasella, mutta näillä keleillä lumi luisti vaikka kasvarissa on tuplamuovit ja pressu päällä.

Toni.A

Kyllä riittäis todenteolla. Äsken puotin kasvarinkatolta lumet ja olivat melkoisen tiukassa, työvälineenä katuharja. Pituutta saisi tuollaisessa hommassa olla enemmän, kun vielä uppoaa tuonne hankeenkin.  :-[

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

Masa.T

Tuntuu nuo lumet jäävän aika hyvin kennokasvihuoneen katolle. :( Tänään pitää varmaan itsekkin pudottaa lumet ja viritellä jotain liukaspintaista pressua/muovia päälle, jos sillä systeemillä tippuis lumet paremmin.