mitä tämä on? ötököitäkö?

Aloittaja tumnus, helmikuu 12, 2010, 12:10:29 ip

« edellinen - seuraava »

tumnus

Terve. Huomasin äsken ikkunalaudalla olevassa chilissäni lehdissä tällaisia outoja ilmestyksiä http://i62.photobucket.com/albums/h96/tumssi/IMG_6569.jpg punkkejako ovat? tarkempaa kuvaa en saa otettua.

wille

Täältä löytyy tuosta enemmän tietoa. Ei ole ötökkä, vaan ödeemaksi tuota epäillään.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

TunturiTiger

Onko kasvi jotenkin muuten huonovointinen? Itse vaikkaan ödeemaa, mutten ole mikään mestari.

e:prkl! wille ehti ekaks.

tumnus

kiitoksia vastauksesta. johtuu varmastikkin liian runsaasta suihkuttelusta jota olen lähiaikoina harrastanut.

Larski

Onkos tuosta ödeemasta kuinka suurta haittaa kasville? Tuolla linkin takana puhuttiin soluvaurioista ym. Mulla on viime kesäsessä short yellow tabascossa tuollasta joissaki lehdissä ja punkeiksi alun perin niitä säikähdin. Nepä paskiaiset ei kuitenkaa liiskaamalla kuollu vaan olivatki tuollasia kummia paukuroita lehden pinnassa. Lehtiänsä tuo on talven mittaan välillä melko vauhdilla tiputellu (oletan että valon puutteesta) mutta innostu kuitenki kukkimaan ja kypsytettyäki sai muutamat podit, joten oletan että mistää kuoleman vakavasta ei oo kyse.

wille

Lainaus käyttäjältä: Larski - helmikuu 12, 2010, 14:48:34 ip
Onkos tuosta ödeemasta kuinka suurta haittaa kasville? Tuolla linkin takana puhuttiin soluvaurioista ym. Mulla on viime kesäsessä short yellow tabascossa tuollasta joissaki lehdissä ja punkeiksi alun perin niitä säikähdin. Nepä paskiaiset ei kuitenkaa liiskaamalla kuollu vaan olivatki tuollasia kummia paukuroita lehden pinnassa. Lehtiänsä tuo on talven mittaan välillä melko vauhdilla tiputellu (oletan että valon puutteesta) mutta innostu kuitenki kukkimaan ja kypsytettyäki sai muutamat podit, joten oletan että mistää kuoleman vakavasta ei oo kyse.

Enpä ainakaan itse ole huomannut mitään haittaa. Naga oireili tuolla tavalla vuosi sitten. Kesällä kuitenkin tuotti ihan normaalisti satoa, eikä kasvi jäänyt millään tavalla kitukasvuiseksi tms. Eli pelko pois!  ;)
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit