tammikuu 10, 2025, 22:18:58 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Räyhäkausi

Aloittaja Ryhis, maaliskuu 02, 2010, 20:44:38 ip

« edellinen - seuraava »

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - kesäkuu 26, 2010, 20:53:35 ip
Parempi Feng-shui?  ;D

Feng-shui on nykyaikainen sisustajien käyttämä rahastuskeino, minun mielestäni. Onneksi sisustan ennemmin itse kämpän kuin kyselen "asiantuntijoilta".. Jos mies ei tiedä mitenpäin haluaa krääsänsä asetella niin silloin on jotain vikana  ;D

Ryhis

Juuri näin! Asunto on sisustettu mitä parhaimmalla haute jätelava-tyylillä!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

psyphish

Itsekkin arvostan "tyylitelty ghetto" sisustus-suuntausta. Tyyliin mustaksi maalattuja trukkilavoja, harkkoja, yms.  :)

Caderusso

rasse

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - kesäkuu 26, 2010, 20:53:35 ip
Parempi Feng-shui?  ;D

Juurikin niin  ;D

Mutta asiallisesti sanottuna olen kyllä kokemusteni valossa varma, että huoneilma vaikuttaa kasvien menestykseen. Tämän minulle on valaissut sähköpattereiden välityksellä tähtien kansa. Ilmestymismuotona heillä oli tapani kansa. Sitä kyllä säikähdin. Onneksi ei ollut Frederik...

TunturiTiger

Jos tarkoitatte "sisustamisella" sitä, kun sohva, telkkari ja joku pöytä tungetaan samaan huoneeseen niin, että huoneessa pääsee kulkemaan, niin okei. Jos meinaatte sitä jonkun seinän maalaamista vauvanpaskanruskeenkellertävännä maalilla ja disain lamppujen sijoittelua, niin en pidä teitä miehinä.

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - kesäkuu 27, 2010, 09:51:45 ap
Jos tarkoitatte "sisustamisella" sitä, kun sohva, telkkari ja joku pöytä tungetaan samaan huoneeseen niin, että huoneessa pääsee kulkemaan, niin okei. Jos meinaatte sitä jonkun seinän maalaamista vauvanpaskanruskeenkellertävännä maalilla ja disain lamppujen sijoittelua, niin en pidä teitä miehinä.

joo, ja hieman edistyneempi sisustus kattaa myös useiden kaiuttimien järjestämisen äänentoistolta optimaalisillle paikoille. Ihmisten liikkumisella ei ole mitään väliä, kunhan kotiteatterin ääni toistuu oikein  ;D

Miehekkyydestä tuli tosin mieleen että sanoipa yksi tuttu mulle pari viikkoa sitten ettei kasvien kasvattaminen ole oikein miehekäs harrastus  >:( En keksinyt siihen oikein mitään vastausta, muutuin lähinnä punaiseksi ja rupesin sähisemään..  :D

Hegu

niin sitä varten muija hoitaa homman kunhan ei sotke tavaroillaan minun ikkunalauta paikkoja jotka varattu chileille. tapetoitiin kämppä muuten tänä vuonna kokonaan kun ei muijaa miellyttänyt. Se on kyllä totta Cadu joku aina luulee että on muijan kasvit laudalla :) aina kyllä tulee sanottua että todista itse miten äijä oot ja ota haukku  chilistä :D jtn habaneroa tarjosin mutta ei ottanu .

Caderusso

Seuraava ihminen joka kyseenalaistaa minun harrastukseni miehekkyyttä pääsee pakkomaistamaan mun Trinidad scorpion morouga blendiä  ;D (kunhan nuo ensin kasvaisi..)

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Caderusso - kesäkuu 27, 2010, 11:05:57 ap
Miehekkyydestä tuli tosin mieleen että sanoipa yksi tuttu mulle pari viikkoa sitten ettei kasvien kasvattaminen ole oikein miehekäs harrastus  >:( En keksinyt siihen oikein mitään vastausta, muutuin lähinnä punaiseksi ja rupesin sähisemään.. 

Ja sit mä löin sitä sikaa käsilaukulla!

Meillä vierailevat ihmiset jaksavat aina ihastella kuinka rouva on viritellyt kasveja joka ikkunalaudalle ja parvekkeelle. Kun virhe korjataan, vieraat kysyvät minulta, mistä olen ostanut kasvit. Lopullisesti sekaisin ne menevät kun kerron, etten ole ostanut kasveja mistään vaan siemenestä kasvattanut.  ;D

Systerillä oli hieno disain-valaisin. Kattolamppu joka oli 60 senttisen hehkulampun muotoinen, kanta, kupu ja kaikki. Ja kuten kaikki disain-vehkeet, v-mainen asentaa...

Meillä ei ole ostettuja huonekaluja kuin sänky ja Cd-torni. Muut huonekalut on joko saatu tai peritty. Tai dyykattu jätelavalta!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - kesäkuu 27, 2010, 11:44:22 ap
Meillä ei ole ostettuja huonekaluja kuin sänky ja Cd-torni.

pöh.. ostettu sänky. tosimies nukkuu sohvalla  ;D

Ryhis

Kuka puhui, että sängyssä nukutaan?  ;D

Chiliasiaa:

Numerosarjachili PI281429 on VIHDOIN JA VIIMEIN tehnyt hedelmän! Yhtä JUHLAA!

Ensi kausi taitaa olla "numeerinen kausi", kasvattaisi vain numerosarjachilejä!

Caderusso

Hieno on kukka! ja podi myös :)

Mulla lähtee ensi viikolla "uusi" kausi, kun laitan 5 vähän "vaikeampaa" lajiketta itämään. Galapagoensea piti laittaa muttei perse kestänyt maksaa 16e muutamasta siemenestä  ;D

Ryhis

Itse laitan ensi kaudella pelkkiä "harvinaisuuksia" kasvamaan, Aji Inferno taisi jossain toisessa säikeessä vähän räyhähtääkin, kun ihmiset kasvattelevat vuodesta toiseen samoja Aji Cristaleita, Habaneroja, Nagoja yms. Ensi kaudella sitten niitä numerosarjoja!

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - kesäkuu 27, 2010, 19:41:13 ip
Kuka puhui, että sängyssä nukutaan?  ;D

Ensi kausi taitaa olla "numeerinen kausi", kasvattaisi vain numerosarjachilejä!

Eihän sängyssä nukuta, siinä katellaan telkkaria, kuorsataan tai sitten pelataan makuuhuonegolfia.

No nuumeerinen ja numeerinen, onhan Aji Cristalkin PI329482390q8524899028508349583044589 tjsp, vasta nyt
saanut laajempaa tunnettavuutta (etenkin suomessa) omalla nimellään parin-kolmen viimevuoden ansiosta, by Fatalii.

Ja tuohon, että ROUVA hienosti ripustellut kasvit ja narut, meillä harvoin käy vieraita, ja yleensäottaen ne, jotka käy,
tietää kuka on se viherthumbi tässä taloudessa. Viimeksi faija noteeras, että Peri Peri oli menettänyt henkensä, sanoin et joo,
hieman mokailin tuon ja sitä edeltäneen championin kanssa, nyt näyttäs suhteellisen hyviltä nuo kasvit samassa
ebbissä.

Itse en nyt jaksanut ottaa kuvaa kesän ekasta podin alusta, odotellaan nyt perinteinen viikko kuvapäivityksen kanssa ;)

-Timo
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - kesäkuu 27, 2010, 20:06:17 ip
Itse laitan ensi kaudella pelkkiä "harvinaisuuksia" kasvamaan, Aji Inferno taisi jossain toisessa säikeessä vähän räyhähtääkin, kun ihmiset kasvattelevat vuodesta toiseen samoja Aji Cristaleita, Habaneroja, Nagoja yms. Ensi kaudella sitten niitä numerosarjoja!

Sama oli ajatuksena.. Muutama perus jallu grillattavaks, mutta muuten pelkkiä harvinaisia Kaakkois-Nigaragualaisia maan alla ylösalaisin kasvavia villichilejä, joista jumala tai itse AjiInfernokaan ei ole tietoinen! 8)

Niin ja tuosta sänkyjutusta... Meillä rouvan kanssa lempiaasento sängyssä on selät vastakkain. :-\

Ryhis

Nonnih. Ostin pullon substralia kokeeksi kun olen sitä niin kovin haukkunut. Aikaisemmin hämmästelin appiukkoni saavutuksia moisella liemellä. Saattaahan tuossa jotain taikaa ollakin, siteeraan pullon takakantta;

"Plaa plaa hivenaine yhdistelmä plaa plaa voimakas kasvu ja runsas sato plaa plaa"

Ja hieman alempana niitä hivenaineita, joiden päälle en juurikaan ymmärrä:

"Vesiliukoinen kupari, EDTA kelaatti"
"Vesiliukoinen rauta, DTPA kelaatti"
"Vesiliukoinen mangaani, EDTA kelaatti"
"Vesiliukoinen molybdeeni"
"Vesiliukoinen sinkki EDTA kelaatti"

Voi veljet, että kuulostaa hyvältä! Kukapa EI haluaisi kasvaa jos nauttisi MOLYBDEENIVETTÄ!

Nojoo, annan tuota 75%-liuoksena (ohjeen mukaisesta tilavuusväkevyydestä) muutamalla kasville viikon välein. Katsotaan tuleeko järkyttävää eroa. Tai kuoleeko kasvit  ;D

Eniten kuitenkin kiinnostaa tuo Substralin väitetty tenho ja teho vesiviljelyssä. Kotisivuilla ainakin uhotaan, että multakasvatus on passé ja 2000-luvun the thing on vesiviljely. Ilmeisesti yksi kasvi joudutaan uhraamaan tieteen alttarille ja alistaa SUBSTRAL VESIVILJELYLLE! ja tähän loppuun sellainen ikävä "buahahhaa"-nauru.

Caderusso

Hyvä että löytyy koekan.. rohkeita kokeilijoita!
Koska minulle on ainakin jostakin kehittynyt sellainen fobia etten tykkää käyttää samoissa lauseissa sanoja "chili" ja "substral". Voipi olla turhaa pelkäämistä, kohtahan se nähdään  :)
Onnea kokeiluihin!

Aji Inferno

kesäkuu 30, 2010, 17:27:27 ip #218 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 30, 2010, 17:31:47 ip käyttäjältä Aji Inferno
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - kesäkuu 27, 2010, 22:09:29 ip
Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - kesäkuu 27, 2010, 20:06:17 ip

Sama oli ajatuksena.. Muutama perus jallu grillattavaks, mutta muuten pelkkiä harvinaisia Kaakkois-Nigaragualaisia maan alla ylösalaisin kasvavia villichilejä, joista jumala tai itse AjiInfernokaan ei ole tietoinen! 8)

Niin ja tuosta sänkyjutusta... Meillä rouvan kanssa lempiaasento sängyssä on selät vastakkain. :-\

MITÄ??!!!  :o  Aji Infernoko ei olisi tietoinen jostain Itä-Absurdistanilaisesta Pimenta Gorgonzolasta, joka tunnetaan nimellä DDR32767b4..? Veljet, uskonne on heikko!  ;D

Mutta hienoa wanhan Ajin paskankin kuulla että ne OIKEASTI supermielenkiintoisimmat lajikkeet alkavat jengiä kiinnostaa! Sieltä löytyy niin herkkua kuin oikeasti aika kummallisia juttuja... ;)  Kannatan!

Caderusso

Ensi kaudella aion onnistuneesti risteyttää jonkin megatulisen lajikkeen jonkun peruspaprikan kanssa jotta saadaan omenan kokoinen chili joka on tulisuudeltaan nagan luokkaa. Aion kutsua tätä lajiketta Death Stariksi  ;D