tammikuu 06, 2025, 21:37:39 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Aaveita!

Aloittaja Aji Inferno, maaliskuu 05, 2010, 22:58:50 ip

« edellinen - seuraava »

Pankkipoju

maaliskuu 20, 2010, 12:26:01 ip #120 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 20, 2010, 13:23:08 ip käyttäjältä Pankkipoju
Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - maaliskuu 20, 2010, 11:33:31 ap

Lienee hyvinkin totta. Koetin vain miettiä myös sitä, pystyisimmekö me koskaan ymmärtämään sellaista elämää, jossa meiltä otetaan pois ruumiimme ja kaikki fyysiset tarpeemme sen mukana. Ei nälkää, janoa, pervoiluhimoja, paskahätää, chiliä, kuumaa, kylmää, kiirettä minnekään, pakkoa saavuttaa se pakollinen perhe, mökki, pilsnerinnoutaja koiraksi, hieno kaara ja titteli egon pönkittäjäksi... jne. Jos "tietoisuus" (kutsutaan sitä nyt sitten piruuttaan vaikka tuolla nimellä) sattuisi vaikka meedion kautta tavoittamaan jonkun meistä hetken ajaksi, mitä jaettavaa sillä olisi kanssamme? Ei välttämättä paljon...

Vai mitäs tuumaatte? :)

Siis esim. kristinusko oli itse asiassa alunperin juuri tätä ajatusrakennetta, hommaa kutsuttiin gnostilaisuudeksi.
Sen kantava ajatus on juuri siinä ettei luotu pysty ymmärtämään luojaa, jos pystyy niin silloin on luonut luojansa ja kyseessä on puujumala.

Tähän nojaa juuri ne käskyt jotka kieltävät tekemästä kuvia, koska ne syntyvät luodun ymmärryksestä ja siten ovat luodun luotuja jumalia...

Gnostilaisuus jäi jostain syystä taka-alalle ja perhekeskeinen aistien kanssa puuhastelu sen syrjäytti ja nämä hommat siirrettiin elämään kuoleman jälkeen.
Esim. nykyinen kristinusko keskittyy seremonioihin joilla pyhitetään lihanpiilotus ja epäpyhän lihanpiilotuksen anteeksiantaminen ja sen semmost.
Eli kyllähän nykyinen kristinusko on melkoista lätinää, synti määritellään sillä mihin reikään työstetään. 400m2 on pyhä kaupan lattiapinta-ala, 401m2 kaupan lattiapinta-alana sunnuntaina on epäpyhä, jne.

Mutta juurikin tuosta pohtimastasi ajastusrakenteesta, eli siitä että ihminen kohtaa tilan jota ei pysty kuolevaisen aistiensa kautta hahmottamaan nousee itseasiassa kaikki tämän planeetan suuret uskonnot....

Mooses kampes vuorelle jossa paastosi 40 päivää ja palasi takaisin lain kanssa.

Sit tuli Siddharda, paastosi puun alla 40 päivää ja muuttui Bodhaksi. Sivuosuma tuhosi sen aikuisen sotilasmahdin, Tiibetin.

Seuraavaksi onkin vuorossa kolmekymppinen Jeesus nasaretilainen.
Meni erämaahan oppilaana, ennen tätä aikaa hänet mainitaan henkilönä joka osasi ulkoa hirvittävän määrän lakitekstejä, eli oli oppilaana huomiotaherättävän tervävänä.
Sit meni erämaahan ja ylläripylläri paastosi 40 päivää ja sen jälkeen palasi ihmisten keskuuteen opettajana. Alkoi tekemään ihmeistä ja niin edespoispäin.

Viimeisenä suurten massojen tuntemana henkilönä meillä ompi Mohammed..
Sama nelkytpäivää ilman ruokaa ja takas opettajana.

Oikeesti matrikkelissa näitä mystikoita taitaa olla muutama tuhat.... Siis niitä jotka ovat onnistuneet ymmärryksensä sammuttamaan ja tuottamaan uutta informaatiota aisteille siinä määrin että ovat saaneet kansakunnat itseään seuraamaan.

Itse uskon _myös_ elämään ennen kuolemaa ja paratiisini maanpäällä on stoalaisuuden korkein nuotti, apatia  ;D
Kun juop viinoo -> sammuu -> ei tee syntiä

Rigsu

;D tuohan toki pätee vain niihin jotka viinalla sammuu... Jotkut meistä vaan juo, tulee känniin, menettää muistinsa, ja toivoo seuraavana päivänä että ois vaan sammunut kuten kunnon kansalaisen kuuluu...

est. 28.07.2009

ottulo

Tämä kävi eilen itselleni, paikalla pyös avopuoliso:

Olimme pyöräkellarissa, aikomus lähteä lenkille. Säädin kuitenkin pyöräni vaihteita ensin pari tuntia, kunnes olivat jokseenkin kohdillaan. Säätelyn jälkeen takaisin ylimmässä kerroksessa olevaan kämppään käsiä pesemään. No, kun pääsimme käytävän puolelle, lähti hissi pohjakerroksesta liikkeelle johonkin ylempään kerrokseen. Avokkini koitti "tilata" hissin alas sen pysähdyttyä, mutta mitään ei tapahtunut. Kierrettiin rappusten kautta toiseen kerrokseen, ja siellähän se hissi oli. Jumissa vielä puoli metriä kerroksen alapuolella, ei ketään sisällä, eikä ketään missään kerroksessa odottamassa. Jos joku olisi rapussa liikkunut, sen kyllä kuulee, samoin huoneistojen ovet. Myöskään tuohon kerrokseen hissi ei suostunut saapumaan, mutta pari kerrosta ylempänä kokeilin uusiksi, ja sitten se lähti liikkeelle. Toimi sen jälkeen ihan normaalisti. ???

Xbow

Tuli mieleen yksi vanha kunnon kasarikauhuleffa The Lift, jonka katsoin joskus 10 vuotiaana.

Tästä suunnilleen on kyse

Kaiken piti vihdoin olla kunnossa, mutta leffa sitten otti ja päättyi tähän.
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

Ryhis

Eikös alkuperäinen ollut norjalainen kauhuleffa "Hissen". Vai oliko se tanskalainen?

Kuuluu samaan Ö-kategoriaan kuin "Piranha", "Kirurgisilpoja" ja "Surf Nazis Must Die".

Pahvimassapäitä ja tekoverta käytävällä!!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Xbow

kesäkuu 16, 2010, 20:47:02 ip #125 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 16, 2010, 21:33:11 ip käyttäjältä Xbow
En ossoo sanoa, se leffa vaan tuli mieleen :) Tän mukaan raina olisi hollantilainen. Velipoika joskus keräili mm. Ö-luokan leffoja + erinäisiä splattereita, olipa toi "Surf Nazis Must Die" mukana, joskus aikoja sitten koitin katsoa sitä, mutta jotenkin väsytti. Tromakin ( muistaakseni Surf Nazis leffa sen "tuotantoa" ) sentään sai massatuotantonsa lomassa pari leffaa jossain määrin onnistumaan, tunnetuin esimerkki vissiin Toxic Avenger. Class Of Nuke 'em high myös oli myös jotenkin hilpee "rehellinen" Ö-luokan leffa.

Edit:Oli ton Surf Nazis leffan traileri omalla tavalla hilpee leffa itse puudutti.

Nåjoo, sori meni vähän offariksi.
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

Pahavaatt

Nyt tapahtuu jänniä. Istuin tässä koneella, hämärtyvässä illassa. Alakerrasta kuuluu oven valittava narina, kipaisen boksereisillani katsomaan mikä on tilanne, sillä olen vieraassa maassa harjoitteluani isännöivän perheen kotivahtina kun lähtivät pienelle matkalle. Ovi on noin metrin raollaan, ja pieni vipu kahvassa osoittaa oven olevan lukittu vieläkin. Ulkona tuulee puuskittaisesti, eli ilmeisesti tuuli avasi oven, mutta varovaisena ninjana kipaisin keittiöstä leipäveitsen ja aketin asunnon läpi tutkien kaikki mahdolliset lymypaikat :D

Päivällä jännitystä aiheutti kummallinen koputtelu, jonka alkuperää en keksinyt millään. Lopulta huomasin sivusilmällä kattoikkunasta lankeavasta valokeilasta liikettä, ilmeisesti kattomateriaali kiihottaa paikallisia variksia suurissa määrin. Hittolainen, vielä viikko pitäisi olla yksin tässä talossa, ja jo nyt skitsottaa. :D

hurjatar

Sängyn alla kummittelee. Suuri peloton soturi istuu jalat tietokonepöydällä, ettei tuntematon mörkö pääse yllättämään varpaita. Epäilen kyllä vahvasti että se on noiden karvakasojen vinkuhiiri, mutta mikäs sen pelottavampaa kuin se, että se huutelee tuolla ihan yksinään. Päätin istua tässä niin kauan että isäntä tulee kotiin ajamaan mörön pois. Eli noin neljään.  :-X
Hullu puutarhuri hosuu, isot sakset käsissään. Leikkaa joltain jalan, joltain nenän, joltain koko pään.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: hurjatar - helmikuu 18, 2011, 08:11:46 ap
Sängyn alla kummittelee. Suuri peloton soturi istuu jalat tietokonepöydällä, ettei tuntematon mörkö pääse yllättämään varpaita. Epäilen kyllä vahvasti että se on noiden karvakasojen vinkuhiiri, mutta mikäs sen pelottavampaa kuin se, että se huutelee tuolla ihan yksinään. Päätin istua tässä niin kauan että isäntä tulee kotiin ajamaan mörön pois. Eli noin neljään.  :-X

Auttoiko? :)  En usko että monikaan isäntä oikeisiin aaveisiin tehoaa...

hurjatar

Istun jalat pöydällä ja odotan.  :D On se kyllä jo vaiennu. Söi varmaan toisen kissoista kun ei sitäkään enää näy.
Hullu puutarhuri hosuu, isot sakset käsissään. Leikkaa joltain jalan, joltain nenän, joltain koko pään.

disturbed833

Kokkolassa asuskelen ja monta kertaa on kuultu Harbådan majakasta. Tytöstä ikkunassa jne.. Olisi kiva joskus mennä katsomaan ,että tapahtuuko siellä jotain. Tietenkin yksin.. Niinkuin kaikki ovat oppineet haamut pelkäävät isoja ihmisryhmiä  8) 8)

Aji Inferno

Kansa on jälleen puhunut. Ja julistanut enemmistöllä aaveet hörhöjen hölynpölyksi. Mikä tietysti saattaa kummastuttaa niitä, jotka ovat itse kummittelua kohdanneet. :)

Vai voisiko olla niin, että paljon useammatkin ovat kohdanneet tällaisia asioita, mutta niistä ei vain sovi ääneen puhua - tai sitten ihmisen tunnetusti loistelias kyky selittää kaikki mahdollinen aina, vaikka miten oudoilla tekosyillä, joksikin "järkeväksi" saa porukan unohtamaan kokemansa, tai selittämään sen joksikin vähemmän pelottavaksi?

Mene ja tiedä. ;)

disturbed833

Itselläni olen sellaisen huomannut  ,että jos vaikka katsoo kauhu elokuvan ja menen sitten käyttämään koiraa minua ei pelota. Pidän ajatusta hauskana ,että siellä olisi jotain yliluonnollista. Mutta kun menen yleensä perheestä viimeisenä nukkumaan rupean pelkäämään kun laitan silmät kiinni ja nukun yleensä naama seinään päin. Järki sanoo ettei siellä mitään ole ,mutta kuitenkin pienesti karmii.

Ja itse toivonkin ,että täällä olisi jotain yliluonnollista. :D

FFOGGYL

Jotenkin oppinut, että tuntuu hölmöltä väitellä jostain, mistä ei voida koskaan olla varma :D
Henkilökohtaisesti jaksan kuitenkin uskoa, mutta vain omia kokemuksia.

Jotenkin kaikesta tälläisestä väittelystä tulee mieleen tämän väittelyn idea:
http://www.youtube.com/watch?v=l4xtEkaIMJc
2.00 lähtien.
Tajuaa tuon, ken tajuaa, mutta nyt haen päiväkahvini.

boozeman

Itse suhtaudun omituisiinkin asioihin hyvin neutraalilla tavalla. Fysiikan lait, ne mitä ihminen on onnistunut selvittämään ja ne jotka ovat vielä pimennossa, toimivat kaikkialla tässä universumissa. Ohessa kuitenkin yksi sattumus jossa itselläni ilmeisesti oli jokin suurempikin rooli. Voi tietysti olla että tarinassa olevat henkilöt vain yhdessä pössöttivät minua :)

Seurustelin hetken yhden kuopiolaistytsyn kanssa, joka alusta alkaen sanoi että karkoitan aina "ylimääräiset" pois. Kissat oli siinä taloudessa kerrotun mukaan yleensä hyvin säikkyjä ja valppaita, mutta aina kun olin kylässä niin kissat nukkui jaloissa ja oli ilmeisen rentoutuneita. Nuori ihmisarka tyttökissakin tuli ensinäkemällä syliini nukkumaan. Tiedättehän kissat. Ne elää siellä kahden maailman rajalla ja näkee / kuulee aina jotain ylimääräistä. Välttävät jotain asunnon huonetta ja seuraavana päivänä nukkuvat siellä. Joskus pysähtyvät liikkeestään, korvat pyörivät valppaasti ja tuijottavat kaukaisuuteen ja sitten jatkavat touhujaan muina katteina. Itse epäilen että silloin niihin ladataan vaan uusi ihmisten hallinta- ja vakoiluohjelmisto Niiden(TM) toimesta.  ;D

Mutta takaisin tarinaan. Itse suhtauduin asiaan hyvin hyvin suurella varauksella, jonka tahdikkaasti jätin tietenkin kertomatta. Parhaiten on niistä ajoista jäänyt mieleen kun tämän tytsyn kaveri tuli kylään ja jo eteisestä lähtien oli jotenkin poissa tolaltaan. Koskaan en kysestä eukkoa ollut ennen nähnyt mutta ensimmäiset sanat mulle olivat "Moi, miten sä teet sen? Miten sä maadotat kaiken?" En koskaan oikein saanut mitään selityksiä näiltä neideiltä mitä lopunviimein tarkoittivat. Lopulta sitten järki voitti ja Haapaniemenkadulla Kuopiossa ravaaminen loppui.  :)

https://viinanen.org - Ei se siitä... - #1213

Aji Inferno

Kerrassaan kelpo kummittelua koettu pari viikonloppua sitten. Olisi oikeastaan aika nautinnollista päästää kunnon tyypillinen pilkallisesti naureskeleva, kaiken tietävä skeptikko tuohon paikkaan kokemaan pieni yllätys. ;)  Voisi kaverin maailmankuva olla seuraavana aamuna melko ylösalaisin ja kenties paskat housussa. Mutta samapa tuo; me valitsemme mitä aistimme, ja ainahan sitä voi elää koko elämänsä kieltäen kaiken mitä ei ymmärrä. Saattaa olla onnellisin tapa elää: "tietäen" tarkkaan millainen maailma on. :)

wille

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - maaliskuu 31, 2012, 19:39:38 ip
Kerrassaan kelpo kummittelua koettu pari viikonloppua sitten.

Missäs tuli käytyä? Yksityiskohtia!
Kansa vaatii verta ja peräsuolenpätkiä. Leipää ja sirkushuveja!
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Masa.T

Lainaus käyttäjältä: wille - huhtikuu 01, 2012, 01:05:26 ap

Minulta löytyy sitten jopa EMF-mittari, jos haluaa varmistuksia. :)

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: wille - huhtikuu 01, 2012, 01:05:26 ap

Kansa voi vaatia mitä haluaa ;) - mutta on kieltämättä aika pysäyttävää kohdata henkilökohtaisesti jotain mikä ei kerta kaikkiaan ole millään järjellisellä tavalla selitettävissä. Kun myöhemmin vielä kuulee useankin fiksuna pidetyn ihmisen kokeneen kyseisessä talossa täysin samat asiat, ja on itsekin nähnyt jopa talon kotieläinten reaktiot niihin, ei ole suurempaa intoa tehdä tuosta kokemuksesta mitään yleistä sirkushuvia tai foorumin vakiokoiranleukojen vitsailua. :)

Näyttää siltä, että jotkut jutut maailmassa täytyy kokea itse - muutoin ne jäävät vain ontoiksi tarinoiksi - hevonpaskaksi.

Mikä pistääkin miettimään. Hörhöyttä lienee uskoa asioihin ilman sen paremmin omia kokemuksia kuin tietoakaan niistä. Yhtä typerää on samaten kieltää asioita sokeasti, ilman omia kokemuksia tai todellista tietoa. On aina hyvä muistaa, että vain muutama sukupolvi sitten uskottiin, ettei ihminen esim. voisi selvitä hengissä nykyisten autojen nopeudesta. Eikä siitäkään ole niin montaa sukupolvea, kun maailman viisaat uskoivat maapallon olevan litteä pannukakku... Ja niin edelleen. Nytkö sitten olemme niin pirun fiksuja, että tiedämme viimein kaiken? Suvaitsen epäillä. ;) 

Jokin selitys tuolle itsekin kokemalleni varmasti on, mutta se lienee vielä nykyisen tieteemme ulottumattomissa. En siksi yritäkään itse selittää sitä - se vain tapahtui. Eipä tieteemme vielä tiedä esim. "mustan aineen" selitystä maailmankaikkeudessa. Mikä osaltaan kertoo sen, että tiedämme vielä aika pirun vähän mistään.

Mutta seuraavan kerran kun mummolassa tai muussa sopivassa paikassa tunnet äkkiä, ettet ole yksin, syitä voi olla kolme: 1) et ole yksin (kavereita ympärillä vetämässä kaljaa tms.), 2) olet itse vetänyt tarpeeksi monta bisseä nähdäksesi pinkkejä pellefantteja, tai 3) et todella *ole* yksin, vaikka järki ja silmät niin sanoisivatkin... 

Eiköhän yksi jos toinenkin täällä ole tuon kolmosenkin kokenut, muttei vain viitsi tai uskalla puhua siitä. :)

Kauniita unia, lapsoset - kaapissanne EI ole mörköä..!  Ehkä. 8)

InkRose

Jos huomioidaan mm. se, miten helposti ihmisaivot väärentävät omaa kokemuspohjaansa esim. keksityin muistoin (ammattipsykiatritkin, sekä muut koehenkilöt, joiden lapsuus ja perhetaustat on tosiasiallisesti tunnettu (tutkittiin etukäteen) ongelmattomiksi, ovat psykologisessa haastattelussa sopivasti ladattuihin kysymyksiin reagoidessaan keksineet "haudattuja/blokattuja" muistoja seksuaalisesta hyväksikäytöstä - en valitettavasti tähän hätään löydä linkkejä aiheeseen, siitä on pari vuotta kun tuosta luin), en suuremmin ylläty tuon suuntaisista kokemuksista etenkään paikassa, jossa kaverit/tutut/muuten vaan toiset ihmiset sanovat itse tuntevansa moista.

Eihän sekään tarkoita etteikö siellä voisi jotain selittämätöntä olla, mutta varsin epätodennäköistähän semmoinen on.