tammikuu 08, 2025, 22:03:26 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Chilifoorumi.fi-yhteisö perustettu Last.fm:ään

Aloittaja Uine, maaliskuu 08, 2010, 16:50:37 ip

« edellinen - seuraava »

Uine

http://www.last.fm/group/Chilifoorumi.fi

Totesin, ettei Last.fm:stä valmiiksi löytynyt kapsaisiiniaddiktit-ryhmä kata sellaisia chili-immeisiä, jotka ovat kiinnostuneita enemmän kasvatuksesta kuin suittensa polttamisesta. :) Muutenkin ryhmä on ehkä helpompi löytää haulla, kun siinä on chili-sana alussa. .fi-päätteen lisäsin, koska Feisbuukinkin isompi ryhmä on sillä nimellä.

Varmasti täälläkin on paljon porukkaa, joka käyttää myös Last.fm:ää. Ainakin minua kiinnostaisi nähdä yhteenvetoa siitä, millaista musiikkia foorumi noin keskimäärin kuuntelee, ja Last.fm olisi ihan kätevä työkalu siihen. Jos jostain syystä dissaatte kovasti ajatusta, niin tuhoan toki groupin.

Jos ylläpidon porukkaa liittyy ryhmään, heittäkää minua vaikka yksärillä, niin laitan teille ylläpito-oikeudet ja luovun niistä itse. :)
Suomu.org - Suomen muinaisuus -sivusto, jonka pyrkimys on toimia tiedonhaun portaalina, keskusteluympäristönä ja julkaisukanavana kaikille Suomen muinaisuudesta kiinnostuneille ja sitä tutkiville tahoille.

Kaltsu

Mikäs systeemi tää last.fm on ylipäätänsä? Aivan uutta ainakin mulle.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Uine

Last.fm on nettisivu, joka ladattuasi pienen ja kevyen ohjelman pitää lukua siitä, mitä musiikkia koneellasi tai iPodillasi kuuntelet, ja tekee siitä statseja. Esimerkiksi oma profiilini näyttää tältä. Siellä voi myös liittyä ryhmiin, ja sivusto tekee yhteenvedon ryhmän jäsenten kuuntelemasta musiikista.
Suomu.org - Suomen muinaisuus -sivusto, jonka pyrkimys on toimia tiedonhaun portaalina, keskusteluympäristönä ja julkaisukanavana kaikille Suomen muinaisuudesta kiinnostuneille ja sitä tutkiville tahoille.

Janne

Liityin mukaan. Last.fm:n oma softa jumittaa mun xp:n täydellisesti mutta Spotifyn last.fm -plugin toimii mukavasti...
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Uine

Laitoin sulle täydet oikeudet ja poistin itseltäni leader-statuksen. :)

Hapa_Nero

Mä joskus kuuntelinkin tuota Laastia, mutta sille taisi sitten käydä niinkuin Pandorallekin kävi. Eli lakkasi kuulumasta €uroopassa.
Tarkoittaakos tämä että nyt taas kuuluu?

ottulo

Siis tossa ei tarvitse kuunnella Last.fm:n omia striimejä, vaan omalla koneella olevaa musiikkia. Toi ohjelma poimii Winampista yms ohjelmista kappaleen nimen + artistin ja laittaa sen sitte sun listaan nettisivulle.

Hapa_Nero

Aijjaa? Että siihenkö tarvitaan joku last.fm että voi kuunnella omia musiikkitiedostojaan  :D ?

Mä luulisin että mä olen jopa rekisteröitynyt tuolle sivulle ja uskoisin että eepostistani tarvitessani löytyy nimimerkit ja tunnarit. Silloin kun tuota enemmän vahtasin niin kyllä se pelas kuin jukepoksi konsanaan. Sinne vaan avasi jonkun roksettekanavan niin johan she had the looks all nite long. Ja kaikki muutkin vastaavat pöljätykset raikuivat yhtenä pötkönä.
Mut luulen et se pelas kuitenkin jotenkin paremmin kuin muut vastaavat kanavat, ja sit kun se ei enää toiminut niin se oli kätevintä vain unohtaa.

Sekö on tuo toimintaperiaate sitten vallan muuttunut??

ottulo

Kyllä tossa edelleen voi noita ns. "radiokanavia" kuunnella, mutta itse en vaan ole niistä paljon välittänyt. Sattuneesta syystä siellä on harvoin mitään, mitä itse kuuntelen. :D

Hapa_Nero

Tongin tuota eepostia, niin selvisi että se kuunteleminen oli muuttunut maksulliseksi testiperiodin jälkeen. Eli ilmeisesti radion toiminta €uroopassa kuitenkin jatkui.
Tätä voi vielä kuunnella ilmaiseksi, vaikka ei sieltäkään varmaan aivan kaikkea löydy.

Uine

Lainaus käyttäjältä: Hapa_Nero - maaliskuu 09, 2010, 02:33:19 ap
Aijjaa? Että siihenkö tarvitaan joku last.fm että voi kuunnella omia musiikkitiedostojaan  :D ?

Ei, mutta ilman tuota ohjelmaa tai tunnusten syöttämistä spotify:yn Last.fm ei tee statseja omien musiikkitiedostojen kuuntelemisesta. :)

arse

Last.fm on tilastoinnissaan karsea :). Vuodesta 2006 olen kerännyt tilastoja sinne ja yleensä siellä kärjessä on joku kamaluus, nytkin listalla on topsijoilla apulantaa, vilkkumaata tms kuraa, jota vaimo kuuntelee siivous/puuhastelu musiikkina. Koita siinä sitten olla vakavasti otettava musiikin harrastaja. Vappuviikonlopun jälkeen topsijaa koristaa helposti ikuisella repeatilla soinut teletapit-tunnari.
Elämässä on tärkeintä puutarhanhoito, eikä sekään ole niin tärkeää.

Linda

^ Jaa mitäs vikaa Apulannassa on? ;D Se soi meillä suht tiuhaan nyt kun oon yksin kotona, eikä mies oo säätämässä Eläkeläisten tai muun scheissen kanssa ;D No joo, soi täällä paljon muutakin...

Mä en oo tuohon last.fm:ään sen kummemmin jaksanu perehtyä, varsinkaan nyt kun ostin uuden koneen, enkä oo jaksanu laittaa mitään musaa koneelle. Tietenkin nyt olis aikaa laittaa, mutta n. 500 levyä vie oman aikansa kun ne saa koneelle järjestettyä. Ja tosiaan kun piratismia en kannata millään tasolla, eikä netistäkään tuu musiikkia ostettua, kun jostain syystä mä tarvitsen ne "fyysiset" levyjen kannet. Siinä on aina oma hohtonsa kun niitä saa selailla ja tutkiskella :)
The fact that no one understands you
doesn't make you an artist...

ottulo

Lainaus käyttäjältä: arse - maaliskuu 09, 2010, 14:45:59 ip
Last.fm on tilastoinnissaan karsea :). Vuodesta 2006 olen kerännyt tilastoja sinne ja yleensä siellä kärjessä on joku kamaluus, nytkin listalla on topsijoilla apulantaa, vilkkumaata tms kuraa, jota vaimo kuuntelee siivous/puuhastelu musiikkina. Koita siinä sitten olla vakavasti otettava musiikin harrastaja. Vappuviikonlopun jälkeen topsijaa koristaa helposti ikuisella repeatilla soinut teletapit-tunnari.

Saahan ton scrobblerin sellaiselle asetukselle, että sun pitää joka kerta erikseen kirjautua sisään salasanalla, ennen kuin tilastointi alkaa. Eivät muiden kuuntelemat kipaleet mene silloin sun listoille. Ehkä helpompi on vielä se, että yksinkertaisesti kieltää sitä tilastoimasta silloin kun et itse kuuntele. En tiedä pysyykö ko asetus muuttumatta jos esim käynnistää koneen....

Aji Inferno

TELETAPIT?!  ....aaaaarrrrrrrggggggghhhhhhhhhhhhhhh!!! Makkarakoneesta läpi koko tapit - ja heti!! D

vmj

Last.fm:män tilastoinnissa ei kai itsessään mitään vikaa ole, vaan siinä ketkä sillä tietokoneella pääsevät musiikkia kuuntelemaan. Itseasiassa tuo palvelu on parantunut toimivuuttaan kuin sika juoksuaan. Itse rekisteröidyn sinne silloin kun palvelu oli vielä audioscrobblerin nimellä ja siihen verrattuna tuo on parantunut huimasti. Alkuaikoinahan henkilökohtaiset listat päivittyi kerran viikossa (muutaman päivän viiveellä). Omaa sydäntä tuo kyseinen palvelu on aina lämmittänyt, koska minulla on jonkinlainen perversio tilastoihin ja numeroihin. Tiedä sitten mistä johtuu kun en kuitenkaan niistä mitään ymmärrä. Tuota last.fm-playeria en ole koskaan käyttänyt, eikä se taida mikään hyvä nettisoitin ollakaan verrattuna vaikka spotifyyn. Liityin ryhmään nickillä Eedwin.

P.S. Erikoista porukka te olette, 9 jäsentä ryhmässä ja kuunneltu viikon aikana melkein 20 biisiä. Vau! Säännöstelettekö te omaa musiikin kuuntelua vai mikä tässä on homman nimi? Nyt vähän rähinää kehiin. \,,/

ottulo

Mulla on hävettävän harvoin musiikkia soimassa koneella... eniten tulee kuunneltua bussissa luennoille mennessä yms. Ja mun soittimeen ei tietenkään saa mitään scrobbler-softaa ajettua, joten se siitä.

Janne

Lainaus käyttäjältä: vmj - maaliskuu 28, 2010, 02:24:33 ap
P.S. Erikoista porukka te olette, 9 jäsentä ryhmässä ja kuunneltu viikon aikana melkein 20 biisiä. Vau! Säännöstelettekö te omaa musiikin kuuntelua vai mikä tässä on homman nimi? Nyt vähän rähinää kehiin. \,,/

Mistäs tuollaiset luvut keksit? Kun ryhmän "Top Tracks" -listallakin näkyy 200 biisiä, joka lienee maksimimäärä joka listalla näytetään?
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

vmj

Tuo weekly top artist näyttää kymmenen kuunnelluinta artistia joista ton luvun keksin. Mut löytyhän sieltä tosiaa enemmänkin niitä artisteja kun tarkemmin kaiveli.

Tepi

Tulipa itsekin vihdoin viimein liityttyä tähän(kin) juttuun...kiitos kuuluu osaltaan Spotifyn ilmaisversiolle.
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.