tammikuu 11, 2025, 00:56:24 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Jekkukin koittaa

Aloittaja jeQQ, maaliskuu 31, 2010, 23:08:44 ip

« edellinen - seuraava »

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: jeQQ - toukokuu 14, 2010, 21:16:45 ip
Varmaan sunnuntai iltana mennään heppakisoista Kytäjältä suoraan, mut kait sulla ny navigaattori on ;)

Kruisaa Jekku heppakisoista tänne ja sit kruisit kartanovolvolla bluusmänille ja takas, saat kokeilla kunnon autoa ;)

Tai sit jätät prutkun duudelille ja mä haen sut kisoista.....

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

jeQQ

Harsojen haku jäi toiseen kertaan, venyi hieman päivä.

Tuossa vähän katselin tota manzanoa, jumaliste kolme neljä vajaa 2m pitkää oksaa. Voipi olla mukava siirreltävä, pitänee katsoa josko saisin levitettyä lattialle ja otettua kuvan, voitettais vuoden levein rocoto kisa. Hauskinta vielä, että toi kasvi on tollasessa valkosessa parvekeruukussa kera muiden multakokeilujeni ;D Uskomattomia kavereita kyllä.

jeQQ

Ohhoh, tuli siirrettyä kasvit ulos. Saapa nähdä, miten nuo tuosta lähtee. Ebbin kanssa meinaa olla vähän tukemisongelmia, mutta jääpä nähtäväksi miten nuo tuosta jaksaa lähteä. Hain myös hallaharsoa ihan kaupasta kun pitää työkiireitä. Pari kuvatusta..

Ebbi

Multakasveja

Starfish joka ottanut vähän aurinkoa, ihan kokeilun vuoksi ilman harsoa

Sieltä se Aji Cristal tulee

Multakasvit partsilodjussa

Pitkä rocoto? ;)

MaXXer

:o Onpas siinä rocotolla kokoa kerrakseen.
Hienon näköistä ja mahtaa loppukesästä olla parveke täysi  ;D

MikaK

Rocoto selvästi hyökkää sun kimppuun. Se tietää missä sä asut ja iskee jonain yönä. Omat Rocoto Rojot on säälittäviä pikkuisia kasveja, mitkä eivät juuri kukikaan. Sisällä jäivät ehkä liiaksi muiden lajien varjoon.

bluesman

No onpas tullut kesä kun rocototkin oot saanut kasvamaan kunnon mittoihin. Toivottavasti tuottaa vastaavasti myös satoa.
Mun pisin kärkiväli rocotolla on pienempi kuin sun yksi oksa. Vau!

jeQQ

Joo tuo oli ihan itseksensä venynyt natikan alla ja oikeastaan puoli metriä natikan ylikin. Ei ollut mittaa, niin en kärkiväliä saanut mittailtua. Jotain neljän metrin luokkaa kuitenkin. Kukkia löytyy paljon, mutta sadosta ei vielä tietoa. :)

jeQQ

Ei oikein ole aikaa kasveille, kun tuntuu että joka päivä saa olla aamulta asentamassa järjestelmiä ja illalla myymässä. ;D Kuvista kuitenkin näkyy, että jotain palleroita sieltä tulee. :) Ebbi on suhteellisen tukossa, eikä ole aikaa saatika intoa putsailla sitä. Ensi kaudeksi värkkäilen varmaan itse sopivan kokoisen lasikuidusta.

Semmosta, olisi eka nagakin kypsänä! :)

MikaK

Mikäs tämä on? Lehdet näyttää kivan erilaisilta.

Nagavideota odotellessa. Kerralla huiviin ja video pyörimään.

jeQQ

Eiköhän nagavideo tule, kun jussina lähdetään mökille.. ;D Ja tuo on ihan vaan tomaatti, niitä on useampi vihdoinkin saatu selviämään vähän pidemmälle. :)

jeQQ

Hilpatpippaa. Manzanokin innostui vääntämään ensimmäistä podia. Myös partsilootasta on paljastunut pari mysteerichiliä, molemmat taitaa olla baccatumeja mutta toisella on eri pienet kukat baccatumiksi, hmm..

Muuten kaikki kasvaapi ihan mukavasti. Ebbi on suhteellisen tukossa ja yksi sieltä taas kupsahti juurimätään. Ensi kaudelle sitten vähän paremmankokoinen ebbi ja paremmat sorat.

Podien kypsymistä ototellessa. 8)

jeQQ

heinäkuu 18, 2010, 17:00:49 ip #91 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 18, 2010, 17:24:50 ip käyttäjältä jeQQ
Chilit kasvaa ulkona ihan itsekseen, satoa tulee mitä tulee. Koitan räpsiä niistä kuvia vaikka illalla.

Salsaa:

Hieman Bluesmanin ohjetta muokkaillen. Ensin perataan chilit, mä valitsin pelkkiä chinensemaistiaisia(saatu B-Manilta, tyysen takken):

Sitten säästetään baccatumit toista salsaa varten, sitä varten pitää käydä tyhjentämässä oma cristal ja starfish puska:

Siemenet voi ottaa talteen, itse en alkanut lajikekohtaisesti perkamaan, vaan nämä laitetaan mysteeripussiin :)

Riippuen salsasatsin koosta, leikataan zibulaa sopiva määrä:

Sitten heitetään zibulat astiaan. Mulla kun oli chiliä tällä kertaa vain vähän, tein tästä tomaattimurskapohjaisen salsan:

Ei saa unohtaa valkosipalia:

Chilit perään:

Sitruunamehu, hunajaomenaviinietikka ja hunaja:

Sitten vaan sauvasekoittimella tai muulla hilavitkuttimella mössöksi ja ihmettelemään:

Tämän jälkeen tuli todettua, että helvetin tulista. Lisäsin purkin ananasmurskaa joukkoon, maistoin => edelleen helvetin tulista. Toisinsanoen chinense salsa onnistui ihan hyvin. 8)

bluesman

Hieno homma. Sitten kun täräyttää salsaan vielä pari 7pottia ja T.scorpionia niin jälkipolttokin muuttuu asiallisen pitkäksi.
Ei muuten ollut sun tuomassa microcarpumin podissa yhtään siementä. Yleensähän niissä pitäis olla?

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: bluesman - heinäkuu 18, 2010, 22:36:03 ip
Hieno homma. Sitten kun täräyttää salsaan vielä pari 7pottia ja T.scorpionia niin jälkipolttokin muuttuu asiallisen pitkäksi.
Ei muuten ollut sun tuomassa microcarpumin podissa yhtään siementä. Yleensähän niissä pitäis olla?

Oisit heittänyt suoraan Morouga Blendiä ja seiskaa mukaan ;)

microcarpumit on suhteellisen pieniä podeiltaan ja yksilöllisiä, eli välttämättä kaikissa ei ole siemeniä ollenkaan... Voin toki olla väärässäkin,
mutta jo nimikin viittaa tuohon. Mulla saattaa olla siemeniä, jos haluat, en nyt jaksa alkaa tarkastaan siemenpusseja läpi.

-Timo
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

jeQQ

Juu pari ollut noista pienistä siemenettömiä. Jos tulen perjantaina, niin tuon pari punaista. Ei se kyllä sinänsä mikään erikoinen kasvatettava ole, mutta oikein mukavan näköinen. Koitan tässä nyt lisätä pari kuvaa.

Ja tuo salsa ei kyllä tartte yhtään mitään morougaa enään, aivan järkkytulista.

jeQQ

Sitten parisen hilikuvatusta tähän väliin. Hieman ovat chilit olleet huonolla hoidolla, kun töitä tuntuu riittävän joka päivä..

Aji Amarillo tai Aji Banana, nimilappu kadonnut

Starfishin risu alkoi auringossa puskemaan joka kolosta uutta kasvua. :)

Omituinen Bolivian Rainbow, ei ole lehdet tummuneet auringossa yhtään! Ollut itämisestä asti auringossa..

Punasta turboa tuloilla

Linnunsilimä.

Manzanossa on nätit kukat

Manzanon eka podi!

Aji Cristal, lehdissä jotain, en tiedä mitä

Lemon Drop, jota pupu on muistanut lyhentää, to be bonchi mukamas..

Mun Bolivian Rainbow on muuttunut auringossa oikein tummaksi

Pelottavia nagaryppäitä löytyy tästä puskasta..

Toinen mysteeribaccatumeista, saas nähdä mitä tulee. Oma veikkaus on Aji Habanero

Pikkupaprikaa :)

Tässä se Microcarpuumi, kuvasta ei ehkä näe mutta tekee erittäin tiiviitä podiryppäitä! Muutenkin pieni ja kompakti kasvi

Ja toinen mysteeribaccatumeista, championko vai mikä!?

Tompskua ja hiliä.

wille

heinäkuu 19, 2010, 14:32:55 ip #96 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 19, 2010, 14:36:54 ip käyttäjältä wille
Lainaus käyttäjältä: MrFrost - heinäkuu 19, 2010, 00:02:33 ap
Lainaus käyttäjältä: bluesman - heinäkuu 18, 2010, 22:36:03 ip

microcarpumit on suhteellisen pieniä podeiltaan ja yksilöllisiä, eli välttämättä kaikissa ei ole siemeniä ollenkaan... Voin toki olla väärässäkin,
mutta jo nimikin viittaa tuohon. Mulla saattaa olla siemeniä, jos haluat, en nyt jaksa alkaa tarkastaan siemenpusseja läpi.

-Timo

Mulla kasvoi viime suvena joku "microcarpum"-baccatum. Siinä ainakin podit oli sellaisia palttiarallaa 10cm pitkiä ja 1,5cm halkaisijaltaan. Siemeniä oli paljon.  ;)

Lainaus käyttäjältä: jeQQ - heinäkuu 19, 2010, 14:31:29 ip
Toinen mysteeribaccatumeista, saas nähdä mitä tulee. Oma veikkaus on Aji Habanero

Mulla ainakin Aji Habanero tekee älyttömän pitkiä kukanvarsia. Voi tosin olla ihan kasvikohtaista heittelyäkin...
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

jeQQ

Juu tuossakin pitkät ja ohuet varret, kukatkin aika pieniä. Ja hauskinta siinä on, että varsi makaa multaa pitkin ja sitä kasvaa useampi varas suoraan ylöspäin. ;D

jeQQ

On se vaan kivannäköinen kasvi.

Tuuliko rikkonut raukkaa :(

Lisää herkkuva..

Jotain muutakin kuin chiliä. On tosin tomaatit alkaneet hieman kuivuttamaan varsiaan? Mistähän lie johtuu

Vaarallisia nagaryppäitä riittää..

Linnunsilimä

Perun valkoinen

Punaisia Turbo Pubeja

Starfish

Tekee ihan mukavan kokoisia palluroita!

Saijan "Bolivian Rainbow". Lienee risteymä tahi jo eri lajike..

Mikrokarpuumi, aivan täynnä pieniä putkuloita, eri vaikea edes poimia kypsiä kun lähtee aina 5 raakaa mukana..

Tunnistamaton baccatum, aji habaneroko?

M;kko

Lainaus käyttäjältä: jeQQ - elokuu 05, 2010, 15:32:53 ip

Tunnistamaton baccatum, aji habaneroko?

Mulla kasvaa 2 aji habaneroa ja kyllä on ihan tuon näköisiä. (No, toinen on tuollainen ja toinen on vielä hieman vaiheessa. Sillä oli vaikea lapsuus tiedättehän...)