tammikuu 11, 2025, 00:49:58 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Jekkukin koittaa

Aloittaja jeQQ, maaliskuu 31, 2010, 23:08:44 ip

« edellinen - seuraava »

jeQQ

Vappu meni ja tutuille upposi naamaan nagaa ja peruvian whiteä. ;D Aji Cristal vääntää nuppuja hullunlailla kuten Lemon Drop bonchi. Kohta alkaa kelitkin olemaan sellaiset, että saa kasvit jo partsille.

jeQQ

toukokuu 08, 2010, 14:20:02 ip #61 Viimeisin muokkaus: toukokuu 08, 2010, 14:47:31 ip käyttäjältä jeQQ
Kelit eivät ihan hirmuisesti ole parantuneet. No, chilit kyllä pärjäilevät ihan kivasti sisälläkin. Tässä vähän kuvapäivityksiä:

Vuoden ensimmäinen kypsä pubescens. Minun ensimmäinen itse kasvatettu kypsä pubescens, turbo pube red! Pistän myöhemmin vähä maistelukuvia

Linnunsilmächili

Manzano se vaan kiipeää seinää!

Manzanon kukka.

Black Scorpion Tongue aloittelee vuoden toista satoa, paljon kukkia ja podinalkujakin :)

Minipaprikan anteja, nam.

Peito De Moca on jopa jaksanut haaroittua itseksensä varjossa ;D

Aikaisemmat nagat menivät raakana naamariin vappuna, lisää onneksi tulossa!

Eli mullahan tulee samassa purkissa Bolivian Rainbow ja Naga Morich. Nämä olivat alunperin aika kovan kohtalon kokeneita kasveja, mutta nyt pärjäilevät hyvin ja näyttävät kivalta koristepurkissa! E: Lisäsin kuvan näistä kavereista aikaisemmin, kuva otettu 1.12.2009

SiK:lta jo viime vuonna saamani Starfish kypsyttää ensimmäistä podiaan mun kasvatuksessa! Tämähän on se kurjuutta kokeva kaveri, hyvin se silti pärjäilee.

Aji Cristal venyy

Aji Cristalin kukka. Näitä aukeilee lisää ja eka podikin muodostumassa pikkuhiljaa

Viimevuotinen(myöskin SiK:lta saatu) Lemon Drop, josta tämän kauden jälkeen pitäisi hieman paremmin muotoilla Bonchi, nyt on vasta aluillaan

Lemon Dropin kukka

Surullisen kuuluisa Peruvian White Habanero. Vielä kerran Bluesmanille kiitoksia erinomaisesta taimesta!

Ja kuten puhettakin on ollut, tämä tekee kukkia ihan vaan vedellä. Uusia podinkin alkuja oli jo, mutta en viitsinyt niistä vihreistä herneistä kuvia ottaa ;D

Aji Banana tai Aji Amarillo, saapa nähdä miten tuosta jaksaa kasvaa.. Hieman huonolta meinaa näyttää

Paprikoita

Nämä otin talteen kun leikkelin kasveja, jätin tuohon kuivumaan ja keräilen siemenet myöhemmin talteen. :)

Että sellaisia kuvia. EBB:ssä en ole saanut veden pH:ta laskettua, kun en ole saanut aikaiseksi ostaa phdownia ja kasvit alkavat pikkuhiljaa huomaamaan tämän, lehdistä huomaa jo.. Ei se mitään, kyllä se siitä. Multakasvit tulevat ihan vaan vedellä, tosi harvoin olen lannoitetta lykännyt kun tuntuvat tykkäävän vedestä aikalailla.

Sellaista! Toivottavasti pidätte kuvista ;)

bluesman

No sähän aika veijari oot; sun Peruvian white on ampärissä 3xsuurempi kuin yksikään mun ruukuissa kasvava. Ainoastaan alunperin ämpärihydrossa kasvanut on tuota lähellä mutta sekin on kärsinyt kylmästä eikä oo podeista tietoakaan. Ja vielä pelkällä vedellä.
Säästä mulle pari siementä Turbo pube redistä ens kautta varten, vaikuttaa mielenkiintoiselta tapaukselta.

jeQQ

Joo peruvian valkonen on kyllä aivan loistava kasvi. Ihan on tarjoustalon halvimmassa mullassa..

Tuon sulle oman podin, kunhan lisää kypsyy ;)

jewe

Minkä Manzanon kukka tuo on ?
Aika vaalealta näyttää kuvasta. Omassa Rojossa ja Orangessa ihan tumman violettejä mutta kai ne välillä on eri sävyisiä olosuhteista tai jostain muusta syystä riippuen.

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: jewe - toukokuu 08, 2010, 14:51:12 ip
Minkä Manzanon kukka tuo on ?
Aika vaalealta näyttää kuvasta. Omassa Rojossa ja Orangessa ihan tumman violettejä mutta kai ne välillä on eri sävyisiä olosuhteista tai jostain muusta syystä riippuen.

Veikkaisin Rocoto Manzanoa....

-Timo
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

jeQQ

Sehän tässä vähän mysteeri on. Ostin aikanaan joltain foorumilaiselta siemeniä, tuli ihan pelkästään "Rocoto Manzano" nimellä. Kukat ovat kaikki maksimissaan tuollaisia pinkkejä, yhden 95% valkoisenkin löysin jo..

Minbaari

Oliko turbo pube red tulinen? Itse en ole vielä tulista pubea maistanut, joten olisi kiva tietää onnistuitko sinä kasvatuksessa?

jeQQ

En vielä maistanut.

Ja Bluesman, löytyi jo toinen punainen. ;)

Druhtinaz

Tuli nälkä kun näin tuon turbo pube-kuvasi!

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: Druhtinaz - toukokuu 08, 2010, 23:38:44 ip
Tuli nälkä kun näin tuon turbo pube-kuvasi!

Turbo Pube on aivan loistava lajike.

Punaisen pistokas on vasta odottamassa, että pääsee kasvamaan, mutta normiturbo on tähän mennessä
yksi parhaista mitä ikinä on tullut vastaan.

-Timo
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

jeQQ

Punainen Turbo Pube

C. Pubescens, Turbo Pube - Red

Itse kasvi
-Kasvina kasvaa laaja-alaiseksi, itsellä ei ole juurikaan korkeutta kasvanut mutta useasti on joutunut sivusuunnassa leikkelemään
-Erittäin kauniit pubescens tyyliset tumman lilat kukat, katsokaa vaikka avatarini
-Kasvina tuntuu olevan suht. helppo kasvattaa, jos mä siitä satoa saan niin eiköhän se muiltakin onnistu ;D

Podi(kuva myöhemmin)
-Omani jäi ilmeisesti normaalia hieman pienemmäksi, varmasti johtuen siitä että on vain 400w natti keinovalona
-Paksu hedelmäliha, raikas tuoksu, sopivasti mustia(pubescens) siemeniä
-Maku erittäin tuore johtuen paksusta hedelmälihasta, ihan purskuaa nesteet suuhun kun puraisee
-Maku itsessään hyvä, hieman erikoinen mutta hyvällä tapaa
-Polte on erittäin hellästi tuleva, lempeänomainen. Löyly kuitenkin tuntuu kestävän mukavan pitkään! 0-10 asteikolla jotain ehkä 6-7 luokkaa tämä kappale

Kaikenkaikkiaan erinomainen kasvi ja marjat ovat hyvänmakuisia, hyvin meni leivän päällä tämä kaveri. Enpähän malta odottaa, että saa paremmin satoa niin pääsee jauhamaan, täyttämään ja ties mitä!

bluesman

Nyt ehkä ymmärrät miksi mulla on suht paljon rocotoja tänä vuonna. Sain herätyksen maistaessani Manzano rojoa.

Julli-

Tätä on kehuttu niin paljon että on pakko ottaa ensi kaudelle myös omaan kasvatukseen, jos tila antaa periksi. Oletettavasti siis melko kookkaan puoleinen kasvi? Tämä ei aivan piirongin päällä taida mahtua sopuisasti muiden kanssa oleilemaan. Ehkä avopartsille.

jeQQ

Kyllä se kookkaaksi kasvaa, jos päästää kasvamaan. Ja Bluesman, ymmärrän hyvinkin. ;)

jeQQ

Kasvit, jotka ikkunalaudalla ovat olleet saivat lähtöpassin ikkunan toiselle puolelle parvekkeelle. 8) Hieman joutui narujakin vetelemään, ettei ihan pääse katkeilemaan.

Pitänee hakea hieman harsoa, ennenkuin uskaltaa siirtää natikan alla olleet tuonne, on nimittäin kovaa aurinkonpaistetta, huhhuh! Turbo Pubekin kypsyttänyt pari lisää ja Black Scorpion Tongue puskee joka kolosta podia. ;D

Eli hommailen harsoa kun kerkiän ja laittelen kuvapäivityksiä sitten kun kasvit ovat kaikki pihalla.

jeQQ

Lainaus käyttäjältä: bluesman - toukokuu 14, 2010, 11:02:38 ap
Tuu hakemaan täältä. Mulla on hiukan ylimääräistä harsoa.

Joo, heti kun saan aikatauluuni sopivan kolon. ;)

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: jeQQ - toukokuu 14, 2010, 11:05:44 ap
Lainaus käyttäjältä: bluesman - toukokuu 14, 2010, 11:02:38 ap
Tuu hakemaan täältä. Mulla on hiukan ylimääräistä harsoa.

Joo, heti kun saan aikatauluuni sopivan kolon. ;)

Hae vaikka mut mukaan, jos sattus aikataulut natsaamaan ;)

Voisit vaikka ottaa tyypit mun etuvetoisella kartanovolvolla ;)

-T

jeQQ

Varmaan sunnuntai iltana mennään heppakisoista Kytäjältä suoraan, mut kait sulla ny navigaattori on ;)