toukokuu 23, 2024, 14:52:58 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mikä tänään naurattaa.

Aloittaja Ryhis, huhtikuu 05, 2010, 10:37:51 ap

« edellinen - seuraava »

Xbow

#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti


mohla


Ryhis

Vain sorsa lentää pohjoiseen...

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

TunturiTiger


JaloPena

Meillä kaikki päätökset tehdään demokraattisesti äänestäen. Yleensä kuitenkin häviän äänin 0-1

#1581

unenkuva


Macex


Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Whili

Kauppiaat varoittavat jälleen kerran kinkkupulasta  ;)




Miksu77

Lainaus käyttäjältä: Whili - marraskuu 23, 2012, 10:25:09 ap
Kauppiaat varoittavat jälleen kerran kinkkupulasta  ;)


Siitä tietää, että joulu on lähellä kun MTK:n jokavuotinen propaganda alkaa  ;)

Janne

Lainaus käyttäjältä: Miksu77 - marraskuu 23, 2012, 11:14:05 ap
Lainaus käyttäjältä: Whili - marraskuu 23, 2012, 10:25:09 ap
Kauppiaat varoittavat jälleen kerran kinkkupulasta  ;)


Siitä tietää, että joulu on lähellä kun MTK:n jokavuotinen propaganda alkaa  ;)

Ei se mitään propagandaa ole, suomalaista kinkkua ei tuoteta enää tarpeeksi koska keskivertokuluttaja ostaa mieluummin fostaatilla ja suolavedellä pumpattua järjettömän halpaa tanskalaista. (eipä sillä, taitavat kotimaisiinkin kinkkuihin niitä laitella)

Mä hain tänään kokonaisen tuoreen sian, saa suolata just siten kuin itse haluaa kinkkunsa ;)
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Miksu77

Lainaus käyttäjältä: Janne - marraskuu 23, 2012, 12:26:00 ip
Lainaus käyttäjältä: Miksu77 - marraskuu 23, 2012, 11:14:05 ap
Lainaus käyttäjältä: Whili - marraskuu 23, 2012, 10:25:09 ap
Kauppiaat varoittavat jälleen kerran kinkkupulasta  ;)


Siitä tietää, että joulu on lähellä kun MTK:n jokavuotinen propaganda alkaa  ;)

Ei se mitään propagandaa ole, suomalaista kinkkua ei tuoteta enää tarpeeksi koska keskivertokuluttaja ostaa mieluummin fostaatilla ja suolavedellä pumpattua järjettömän halpaa tanskalaista. (eipä sillä, taitavat kotimaisiinkin kinkkuihin niitä laitella)

Mä hain tänään kokonaisen tuoreen sian, saa suolata just siten kuin itse haluaa kinkkunsa ;)


Itsellä on kyllä aika hyvä näkemys siitä "propaganda" asiasta, 15 vuotta liha-alalla  työskennelleenä. Se alkoi pari vuotta siitä kun tanskalaiset kinkut tulivat markkinoille. Ensimmäisenä vuonna MTK/lehdet meuhkasivat tanskalaisten kinkkujen salmonellasta, sitten tuli eläinten huonot olot ja muutaman vuoden on ollut pinnalla, että kotimainen kinkku loppuu.

Se on totta, että kun haet marketista kinkun oli se sitten suomalainen tai tanskalainen, suolavettä ja fostaatteja piisaa.
Itse olen kuitenkin joka vuosi saanut kotimaisen kinkun, kun olen sen tarvinnut. Ja näkyyhän noita kotimaisia kinkkuja olevan pakastealtaat pullollaan aina joulun jälkeenkiin. :)

Tuo kokonainen sika kuullostaa hyvältä :P. Itselle on riittänyt vielä puolikas ;)

Janne

Lainaus käyttäjältä: Miksu77 - marraskuu 23, 2012, 13:17:13 ip
Tuo kokonainen sika kuullostaa hyvältä :P. Itselle on riittänyt vielä puolikas ;)

No myönnetään, puolet tuostakin menee kaverille ;)
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

PP


Huru-ukko

marraskuu 23, 2012, 21:23:16 ip #2954 Viimeisin muokkaus: marraskuu 23, 2012, 21:27:52 ip käyttäjältä Huru-ukko
Lainaus käyttäjältä: Janne - marraskuu 23, 2012, 12:26:00 ip
Lainaus käyttäjältä: Miksu77 - marraskuu 23, 2012, 11:14:05 ap
Lainaus käyttäjältä: Whili - marraskuu 23, 2012, 10:25:09 ap
Kauppiaat varoittavat jälleen kerran kinkkupulasta  ;)


Siitä tietää, että joulu on lähellä kun MTK:n jokavuotinen propaganda alkaa  ;)

Ei se mitään propagandaa ole, suomalaista kinkkua ei tuoteta enää tarpeeksi koska keskivertokuluttaja ostaa


mieluummin fostaatilla ja suolavedellä pumpattua järjettömän halpaa tanskalaista. (eipä sillä, taitavat kotimaisiinkin
kinkkuihin niitä laitella)

Mä hain tänään kokonaisen tuoreen sian, saa suolata just siten kuin itse haluaa kinkkunsa ;)


Tanskalaista kuuluu ostaa. koska ilmansitä saparotilalla ei huomata kuinka paljon tuotantoon valtion antamat tukiaisaet tekee siinä homassa. Ja kyllä se tanskalaiasten halpa kinkku maisrtuu ihan yhtä hyvältä kuin kotimainen puolet kalliimpi.jätevesiasetuksta voi tavallinen tallaaja syyttää teollisuutt ja maataloutta, molempien syyttävä sormi kääntyi kohti omakotiasutusata leimaten myös sen yhtä syylliseksi kuin itse olivat vesistöjen pilaamiseen. Sinällään hyvä veto kääntää katse poiu omalta tontilta pistämällä pari miljoonaa muuta sayyllistä.
Haja autus alueella on lähimmät vwelläpäin



Janne

Kotimainen sianlihantuottaja saa lihakilosta vähän reilu puolitoista euroa, josta sitten maksetaan sähköt, rehut, kuivikkeet, sikalan rakennus- ja ylläpitokustannukset, eläinlääkärit, viranomaismaksut, verot, siitoselukoiden kustannukset jne. Ja oma palkka toki, mikäli niin hyvin käy että jotain siihen jää. Sitä voi myös miettiä ennnekuin kadehtii tukiaisia.

On se komiaa kun pian ollaan täysin tuontiruuan varassa.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Lihamestari

Lainaus käyttäjältä: Miksu77 - marraskuu 23, 2012, 11:14:05 ap
Lainaus käyttäjältä: Whili - marraskuu 23, 2012, 10:25:09 ap
Kauppiaat varoittavat jälleen kerran kinkkupulasta  ;)


Siitä tietää, että joulu on lähellä kun MTK:n jokavuotinen propaganda alkaa  ;)
Ei se ihan pelkkää propagandaa ole, viimevuodesta on mennyt muutama iso sikatila ja nippu pienempiä nurin!
Mutta tuskin kukaan jää ilman kinkkua tänäkään vuonna! ;)
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

unenkuva

Hesarissa just uutisoitiin, jo toistakymmentä sikafarnaria siirtynyt turkistarhaukseen parempien rahojen vuoksi. Koko ajan kuulemma siirtyy lisää.

Mutta herääkin kysymys miksi tämä on naurattaa osiolla... Ei minusta kovin naurata, että sikatiloilla ei mene hyvin.

Huru-ukko

En kadehdi tuykiaiaia, vaan olen niitä vastaan...esim muutaman kalaastajan hyysääminen ja samalla päästetään konkuriin joku yritys joka työllitää usamman tuht henkilöä. Pientä vasta tuulta on myö katsomuksesssani porotalouteen. valtio maks sinne enemmän mitä saa tuotosta veroja. Odotan ilolla ensimmäisiä liukkaita ja parkujia jotka kolaroituan hakevat ymmärrystä samanhenkisedstä tukiryhmästä. myötäeläm tietysti kun pyhä peltilehmä on rutussa. <<OMa työmatkani taittuu ikivanhalla Oooooppellilla jok kolisee ja paukkuu pienissäkin monyuissa ajon aikanana... en edes uskalla sitä katsastuksen viedä kosks joulun alla en halua pahoittaa mieltäni enkä inssille antaaa aihetta kirjoitta mikä täänään naurattaa...hyvääjoulua kaikille, myös åolandiaan ja laplandiaansekä insilleoikein erikseen...

Miquel

Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0