tammikuu 10, 2025, 18:19:37 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Mitä haluaisit tehdä tai ostaa?

Aloittaja Ryhis, huhtikuu 16, 2010, 21:56:17 ip

« edellinen - seuraava »

Kadotus

huhtikuu 20, 2010, 22:51:03 ip #40 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 20, 2010, 22:54:11 ip käyttäjältä Kadotus
Aika arvokkaita ovat kirjaimet ajokorttiin nykyään kyllä... itellä on ABEC1EC, olen siis moottoripyörä-ajoon oikeutettu wannabe-rahtari... ;D

EDIT: Niin ja onnittelut Rigsulle, mukavia oppimishetkiä! :D
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

Ryhis

Wanhaan Hyvään Aikaanhan sai B-kortilla ajaa prätkääkin. Ei ollut mitään tätä nykyajan nynnyilyä.

Itsellä on onneksi sen verran ikää, että saan ajaa mopoa ilman mopokorttia. Jei.

Kerran elämässäni olen päässyt repostelemaan moisella. Kerran.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

O

Lainaus käyttäjältä: Neutroni - huhtikuu 20, 2010, 08:52:17 ap
Pikemminkin parantaa harrastusmahdollisuuksia, kyllä tuo emäntä haluaa lisääntyä vähintään sen minkä minäkin.

Herra O ei liene naimisissa tai omaa yliluonnolliset ihmissuhdekyvyt. Ajatuskin haaremin kukkona olemisesta olisi aika hirvittävä. Ei sitä kuitenkaan voi harrastaa aviollisia iloja kuin yhden kanssa kerrallaan, ja samanlaisia kaikki naiset ovat sitten kun niihin tottuu. Sen sijaan oikuttelun määrä kasvanee eksponentiaalisesti haaremin kasvaessa, kunnes koko haaremi keksii kuka on se yhteinen vihollinen. Siinä on äijä helisemässä.

Niin kyllähän lisääntyminen onnistuu kenen kanssa vaan, mutta isompi munanjatke ilmeisesti nostaa asemaa sosiaalisessa hierarkiassa ja mahdollistaa parempien naaraiden saavuttamisen.

Eikös haaremia pyöritetä niin, että haaremin "henkilökunta" kilpailee Herransa suosiosta?
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson

Rigsu

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - huhtikuu 20, 2010, 22:56:02 ip
Wanhaan Hyvään Aikaanhan sai B-kortilla ajaa prätkääkin. Ei ollut mitään tätä nykyajan nynnyilyä.

Itsellä on onneksi sen verran ikää, että saan ajaa mopoa ilman mopokorttia. Jei.

Kerran elämässäni olen päässyt repostelemaan moisella. Kerran.

hmm. Siis kyllä mä mopoa saan ajaa kortitta kun oon vm. 80, mutta isompiin värmeisiin tarttee vissiin sen erillisen kirjaimen korttiin? Vaiko eikö?

est. 28.07.2009

Janne

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - huhtikuu 20, 2010, 22:56:02 ip

Pientä viilausta... B-kortilla ei saanut ajaa moottoripyörää vaan A-kortin sai ilmaiseksi kaupan päälle kun ajoi B:n ;)
(ja sen A:n saattoi kyllä ajaa ihan erikseenkin)

tai sitten olen dementoitunut niin että muistan tuonkin väärin. Joka tapauksessa mä olen ensimmäistä ikäluokkaa joka ei saanut a-korttia automaattisesti. Ja hyvä niin :D
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Rigsu

mä varmaan ajan sen raskaan a:n. Täytyy kattoo... vois tietty soittaa ja kysyä saako minkälaisia halvennuksia jos suorittaa muutaman kurssin kerralla.

est. 28.07.2009

Ryhis

Kerran olen istunut moottoripyörän selässä, paikoillaan olevan tosin. Totesin kyllä siinä, että jos tämmöinen olisi niin ajaisin itseni hengiltä alle varttitunnissa.

Mikä on "raskas a"?
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

linker

Tässä suora kopio AKE:n sivulta
"Raskas A" on tuo yli 25kW tehoisen pyörän ajo-oikeutta osoittava kortti.

Myin pari vuotta sitten viimeisen moottoripyöräni pois. Se taisi  olla 16. pyörä.
Jossain vaiheessa mielenkiinto vain loppui ja yksi vaihe elämässä oli ohi.
ABC löytyy kortista. A lahjaksi saatuna, kun joskus niitä jaeltiin automaattisesti B:n eteen.

...ja tässä tuo "lakiteksti":

A-luokka:
moottoripyörät niihin kytkettyine hinattavine ajoneuvoineen. 

A-LUOKAN AJO-OIKEUTTA KOSKEVAT ERITYISET RAJOITUKSET

·18-vuotiaana henkilö voi saada A-luokan ajokortin, joka oikeuttaa moottoripyörän kuljettamiseen, jonka teho on enintään 25 kW eikä moottoripyörän tehon suhde omamassaan ylitä 0.16 kW/kg. A-luokan ajokortin saaminen ei edellytä A1-luokan ajokortin haltijoilta uutta tutkintoa, mutta uusi ajokorttihakemus on jätettävä asuinpaikan poliisille.
·Yli 25 kW moottoripyörän kuljettaminen edellyttää A-luokan ajo-oikeutta vähintään kahden vuoden ajalta tai erikseen suoritettua ajo- ja käsittelykoetta vähintään 35 kW moottoripyörällä. Erillisen kokeen voi suorittaa 21-vuotiaana.

A1-luokka:
moottoripyörät, joiden sylinteritilavuus on enintään 125 cm3 ja teho enintään 11 kW, sekä invalidimoottoripyörät niihin kytkettyine hinattavine laitteineen. 

Rigsu

huhtikuu 21, 2010, 11:38:33 ap #48 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 21, 2010, 12:01:06 ip käyttäjältä Rigsu
Lainaus käyttäjältä: linker - huhtikuu 21, 2010, 10:48:44 ap
Tässä suora kopio AKE:n sivulta
"Raskas A" on tuo yli 25kW tehoisen pyörän ajo-oikeutta osoittava kortti.

Yli 25 kW moottoripyörän kuljettaminen edellyttää A-luokan ajo-oikeutta vähintään kahden vuoden ajalta tai erikseen suoritettua ajo- ja käsittelykoetta vähintään 35 kW moottoripyörällä. Erillisen kokeen voi suorittaa 21-vuotiaana.

huh-hui... :D vähintään 35 kw...onkohan toi ihan realistista ~55kg naisimmeiselle :D johan mä oon kumossa noiden alla heti ekoissa valoissa ;D

Esimerkkejä erään autokoulun yli 35kw fillareista:

HD

KTM 690 supermoto

EDIT: puhuin iso/raskas A B C1 (siis ei traktori :D ) kortin suorittamisesta autokoulun toimistotyypin kanssa ja hinta selvinnee tämän päivän aikana... pyörä on kuulemma ihan riittävän pikkuinen pikkuiselle naisellekin :) kassotaan saadaanko diili...

est. 28.07.2009

Neutroni

Lainaus käyttäjältä: Rigsu - huhtikuu 21, 2010, 11:38:33 ap
KTM 690 supermoto

Tuo näyttää ihan sellaiselta "krossimopolta", joita kavereilla oli 80 ja 90-lukujen vaihteessa. Niissä tosin armottoman virityksen jälkeen oli tehoa maksimissaan 3,5 kW. :)

Kadotus

Lainaus käyttäjältä: Neutroni - huhtikuu 21, 2010, 12:10:38 ip
Tuo näyttää ihan sellaiselta "krossimopolta", joita kavereilla oli 80 ja 90-lukujen vaihteessa. Niissä tosin armottoman virityksen jälkeen oli tehoa maksimissaan 3,5 kW. :)

Näkyy armoton viritys tuottaneen tulosta: 46,3kW ja 64Nm näyttäs olevan teho/vääntö tuossa kyseisessä kotarin supermotossa. Päälleppäinhän tuo vaikuttaa lähinnä siltä että joku on lyönyt enduro/crossipyörään liian pienet renkaat...
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

Tepi

Lainaus käyttäjältä: Kilp - huhtikuu 20, 2010, 19:04:39 ip
Alkuperäiseen kysymykseen vastaten:

-insinöörin paperit
-vakituinen työpaikka
-opintovelan poismaksu
-puolimaratoni ilman kävelytaukoja

Lottovoittolinjalta...

-oma rauhaisa tontti kehäIII lähettyviltä
-omalle tontille perussuomalainen koti, suunnittelusopassa tietenkin oma lusikka mukana muttei sotkemassa
-autotalliin volvo, mutta ei mitään hiton farmaria, mieluummin sitten vaikka transportteri kakkosautoksi
-vaimo, 2,3 lasta, koira ja kultakala nimeltä jorma...
-maratoni ilman kävelytaukoja

Ääh...insinöörinä on tylsää, työt on tylsiä ja sitä paitsi rajoittavat tyhjän paljon vapaa-aikaa. Sitäpaitsi insinöörinä olo on hanurista koska ylemmät toimihenkilöt eivät ole vieläkään saaneet päätettyä sitä, että kuuluvatko työnantajiin vai työntekijöihin...ala haaveilemaan ennemmin vaikka putkimiehen tai hitsarin papereista- palkka on parempi ja työkaverit luultavasti mukavempia- ja pomo joutuu sitten hoitelemaan kaikki tyhjänpäiväiset valitukset ja reklamaatiot.

Ai niin...itse olen haaveillut alan vaihdosta jo jonkun vuoden.
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.

linker

huhtikuu 21, 2010, 13:21:40 ip #52 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 22, 2010, 08:00:08 ap käyttäjältä linker
Valokuvauksen parissa kun teen töitä omaan laskuuni, niin työkalu voisi olla hyväkin:

Herra 47

itsellä ABEC ADR kortti ;) itse kustantanut aikoinaan vain tuon AB kortin... Ja tuo pikku e tuli ajokortti muutoksen yhteydessä kortin vaihdon hinnalla. Työn antaja kustantanut muut kirjaimet ;)
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Rigsu

Lainaus käyttäjältä: herra 47 - huhtikuu 21, 2010, 22:55:04 ip
itsellä ABEC ADR kortti ;) itse kustantanut aikoinaan vain tuon AB kortin... Ja tuo pikku e tuli ajokortti muutoksen yhteydessä kortin vaihdon hinnalla. Työn antaja kustantanut muut kirjaimet ;)

mitähän moinen combo pitää sisällään? ;D T:n ymmärrän, mutta R? Ja 2*A? :o

vieläkin odotellaan sitä huikean muikeaa tarjousta -huomenna passikuvat ja terveystarkastus, sit pitäs maksella poliisille jotaki ja tulostaa kuitti... Iso A-B-C1 -kortti hakusessa. Traktori ei oikein kuulu mun toimenkuvaan :D

est. 28.07.2009

Miksaa

ADR-lupa on vaarallisten aineiden kuljetus-lupa. Suomessa käytetään yleisesti lyhennettä VAK.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Scoville
"Puhdas kapsaisiini saattaa olla huonoa vatsalle." :D

Rigsu

Lainaus käyttäjältä: Miksa73 - huhtikuu 22, 2010, 01:38:46 ap
ADR-lupa on vaarallisten aineiden kuljetus-lupa. Suomessa käytetään yleisesti lyhennettä VAK.

sehän tuli ku apteekin hyllyltä! tuon vak:n oisin tiennykin.

est. 28.07.2009

Herra 47

ADR on kansainvälinen vaarallisten aineiden kuljetuslupa. Tämän lisäksi suomessa käytetään sen rinnalla VAK säädöksiä, jotka poikkeavat hiukan ADR säädöksistä. ja lisäksi näistä on 2 erillistä osaa kappaletavara ja säiliö lupa. pelkällä kappaletavara luvalla ei ole mitään asiaa esim öljyauton rattiin ;)
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Rince

Things to do before I die:
- hypätä benji-hyppy
- omistaa Ferrari (tai ehkä mielummin vain vuokrata)
- päästä F1-auton rattiin
- läpäistä Mensan testi (hakemus on jo vetämässä)  :)

Puuttuuko jotain tärkeää?

Rigsu

jää kyl ajamati se laajempi kortti :( liian hintaisaa. 2 kirjainta n. 2200 ja ABC1 ~3000€

est. 28.07.2009