tammikuu 10, 2025, 11:53:04 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

ZenGrow-hydro chileille

Aloittaja Caderusso, huhtikuu 18, 2010, 18:59:54 ip

« edellinen - seuraava »

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: Mr_Green_ - lokakuu 23, 2010, 00:36:01 ap
Aika järkyttävä hinta vekottimella...! Aika paljon muuta jännää saa samaan hintaan...

elämä on.. onhan tuo kallis. Ite maksoin GHE:n waterfarmista 60 euroa ja kokisin sen parhaaksi hydro-alustaksi mihin olen itse törmännyt. Useimmiten chili-ihmisiltä löytyy omat valaisimet, jolloinka ei tartte ostaa kuin pelkkä Zengrow-hydro. Senhän saa ilman valoja, jolloin hintakin puolittuu.

AV

Nyyt on 20-30 cm:n kokoisia taimia ZenGrowssa. Voisikohan ne siirtää multaan odottamaan kevättä? Haluaisin esikasvattaa niitä lisää tuossa pömpelissä että olisi keväällä reilusti mitä laittaa ulos. Talvehtiiko kukkimaton taimi hyvin vai kuoleeko pois?

kuje

Lainaus käyttäjältä: AV - lokakuu 28, 2010, 19:24:39 ip
Nyyt on 20-30 cm:n kokoisia taimia ZenGrowssa. Voisikohan ne siirtää multaan odottamaan kevättä? Haluaisin esikasvattaa niitä lisää tuossa pömpelissä että olisi keväällä reilusti mitä laittaa ulos. Talvehtiiko kukkimaton taimi hyvin vai kuoleeko pois?

Talvehtiihan ne.
Kannattaa pitää chilit pienenä jos ei ole lisävalaistusta.

Nieida

lokakuu 31, 2010, 02:34:57 ap #123 Viimeisin muokkaus: lokakuu 31, 2010, 02:47:14 ap käyttäjältä Nieida
Toimisikohan Zengrowissa kivivillakuutiot? Tulisivat aktiivikäytössä Zengrowin omia kuutioita edullisemmiksi. Mitä kivivilla tykkää jatkuvasti läpimärkänä olosta? Loppuuko juurilta happi?

Larski

Lainaus käyttäjältä: Nieida - lokakuu 31, 2010, 02:34:57 ap
Toimisikohan Zengrowissa kivivillakuutiot? Tulisivat aktiivikäytössä Zengrowin omia kuutioita edullisemmiksi. Mitä kivivilla tykkää jatkuvasti läpimärkänä olosta? Loppuuko juurilta happi?

Kyllähän kivivillakuutioita käytetään yleisemminki hydroissa, jotenka kaippa tuo zenissäki pelittäis.

Tuli ittekki langettua ostamaan zen grow viikonlopun messuilta. Nätti vekotus tuo kyllä on kaupan ruukkurehujen kanssa. Omat rucolat ja persiljat on vielä itämättä mutta josko ne tuolta vielä nousee.

Caderusso

Hyvä kysymys, ja vastaus on kyllä. Ite oon käyttänyt pienempiä kivivillakuutioita jo pidemmänkin aikaa täysin ongelmitta. Väittäisin jopa että kasvualustana tuo kivivilla on zenissä jonkin verran tukevampaa kuin paketin omat "sieni"-kuutiot.
Kivivillakuutioihin tulee ihan aavistuksen verran vihertävää levää pinnalle alussa kun laitteessa juoksuttaa idätyksen ajan pelkkää vettä, mutta levän muodostuminen onneksi lakkaa heti kun on alettu käyttämään ravinteita/lannoitteita.
Nuo pienemmät kivivillakuutiot ovat kaiken lisäksi täydellisesti sopivia zenin omiin ruukkuihin. Omani ostin pispalan palmusta mutta nuo ovat kaiketi täysin samoja kuutioita :)

Caderusso

Tuossa kuva mun omasta setupista. Kivivillakuutiot käytössä ja kaikissa kuudessa tulossa hungarian cherryä. Keskimmäiset eivät ole ihan vielä nousseet esille, vaikka koloissa näkyykin jo vihreetä :)

DrIdo

sellasta kysyisin että mitä lannoiteita käytä zenissä.

Itse sain 30v lahjaksi tuollaisen vekottimen ja olen tällä hetkellä aika ulalla mikä lannoite olisi hyvää tuohon laitteeseen.

kuje

lokakuu 31, 2010, 22:43:31 ip #128 Viimeisin muokkaus: marraskuu 03, 2010, 23:21:04 ip käyttäjältä kuje
HC-jätkät vetää Puutarhan Kesällä alustalla kuin alustalla! ;D

Edit:
Tämä oli siis läppä, mutta osa käyttää PKta myös hydroissa.

Nieida

Mulla on käytössä nuo Zengrowin omat ravinnetabut, tosin ei vielä chilien vaan salaattien ja yrttien kanssa. Hyvin on ainakin niiden kanssa toimineet.

Zenissä on nyt parit tsilit itämässä, saa nähdä siirränkö heti itämisen jälkeen ruukkuihin vai annanko kasvaa tuossa jonkun aikaa. Mitään erityistä hydrolannoitetta en aio kuitenkaan ostaa, kun noita laitteen omia tabletteja on pilvin pimein, ja piakkoin tulee chileille kuitenkin vaihto multaan ja BioBizziin.

Alunperinhän mun piti vaan laittaa tuohon kasvamaan joku Apache tai Hungarian Hot Cherry salaattien kaveriksi, mutta lähti homma vähän hanskasta... Nyt on sellaiset plantaasit suunnitteilla että saa Zengrow jäädä suosiolla muille rehuille ja chilien osalta vain idätykseen.

ZENGROW

ZENGROW on alustapitäen suunniteltu avoimeksi. Siinä voi käyttää meidän omia ravinteita ja idätyskuutioita tai kokeilla omia ravinteita sekä idätysalustoja.

Vinkkinä kuvassa näkyvät vaaleat ravinnesaostumat laitteessa saa putsattua helposti käyttämällä hieman hapanta liuosta esim. laimeaa sitruunahappoa tai kahvinkeittimien puhdistukseen tarkoitettua puhdistusainetta.

Lainaus käyttäjältä: Caderusso - lokakuu 31, 2010, 13:20:33 ip
Tuossa kuva mun omasta setupista. Kivivillakuutiot käytössä ja kaikissa kuudessa tulossa hungarian cherryä. Keskimmäiset eivät ole ihan vielä nousseet esille, vaikka koloissa näkyykin jo vihreetä :)

shp

ZenGrowssa toimii hyvin GHE:n micro&mato, omilla tabuilla saa chilit hyvään alkuun, mutta kukituksen/sadontuotannon parantamiseksi voi kokeilla noita muita lantoja, kun saa tarkemmin säädettyä eri ravinteet.
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

Selixi

Hankin itse vasta hiljattain ZenGrowin ja nyt siemenet ovat olleet itämässä viikon verran. Nämä ovat muutenkin ensimmäiset chilit mitä kasvatan. Kyselisin vain, että säätelettekö veden pH:ta ja jos kyllä niin mitä ainetta suosittelette?

zarmo

Jos ostaa tuon tollasen lamputtoman paketin, niin tuleeko siinä mukana nuo kasvualustat ja ruukut?
Ajatuksenjuoksun leimaa-antavin luonteenpiirre on pimeys

Nieida

Lainaus käyttäjältä: zarmo - marraskuu 14, 2010, 17:51:03 ip
Jos ostaa tuon tollasen lamputtoman paketin, niin tuleeko siinä mukana nuo kasvualustat ja ruukut?

Ei, eikä tule lampullisessakaan paketissa.

Armas

marraskuu 17, 2010, 18:06:22 ip #135 Viimeisin muokkaus: marraskuu 18, 2010, 23:00:41 ip käyttäjältä Armas
Itelle tuollainen napsahti vähän aikaa sitten postin välityksellä ja ensivaikutelma on muuten ihan hyvä, mutta tässä hintaluokassa hieman sapetti tuo valojen muovisuus  :o. Lähinnä pettymystä aiheutti noiden lamppujen jalat jotka on muovia. Ne kun kiristää siittä sormiruuvista sopivan kireälle niin sitä ei tarvitse paljoa mukulan, eläimen tahi humalaisen isännän tuupasta kun varret on poikki. Hyvin ymmärtäisin jos olis halvempi laite kyseessä...

Mutta muuten on tosiaan kokemukset hyviä ja laitteessa on selkeästi ajateltu myös yksinkertaisuutta ja putsaamista.

Kaksi päivää myöhemmin aloin tuumaamaan että zengrow on ihan kiva, mutta käy nopeasti pieneksi joten nikkaroin itse design -kukkaruukusta ebbin ja hintaa vehkeelle tuli noin 35-40 euroa. Onnistuin mielestäni jopa niin hyvin että ajattelin tulevana viikonloppuna tehdä niita pari lisää. Otan niitä tehdessä sitten muutavan kuvan jonka laittanen foorumille haukuttaviksi  ;D

Mikäli syystä tai toisesta tykästyy niihin zengrowin myymiin kuutioihin (itse tykkään käyttää pistokkaiden kanssa) niin kyseistä tavaraa saa useammastakin liikkeestä sellaisen ison tiiliskiven hintaan ~0,50e kpl. Kokeilemalla todettu että toimii ihan yhtä hyvin, kunhan on nimenomaan sitä kosteiden kukka-asetelmien tekemiseen tarkoitettua tavaraa.

zarmo

Pistinpäs Zenin tilaukseen. Saatan olla heikkonäköinen tai jotain, mutten mistään löytänyt pömpelin tarkkoja mittoja. Kertoisiko joku?

AV

Leveys 35cm, syvyys 30cm ja korkeus 17cm.

zarmo

Mitäs ainesta nämä zenin omat kuutiot muuten on?