Vähän mielipiteitä Kokeneemmilta

Aloittaja Awttu, toukokuu 03, 2010, 19:47:14 ip

« edellinen - seuraava »

Awttu

toukokuu 03, 2010, 19:47:14 ip Viimeisin muokkaus: toukokuu 03, 2010, 19:49:06 ip käyttäjältä Awttu
tässä pari viikkoo kasvaneet chilit (laitoinko liian myohään?)

http://img256.imageshack.us/img256/2756/chili1.jpg

http://img249.imageshack.us/i/chili2.jpg/

omasta mielestä näyttää ihan terveiltä?

milloin kannattaa siirtää isompiin purkkeihin?

Tinsa

En voi sanoa että olisin kokenut, mutta myöhässä ei ole koskaan, voi ajatella että on ajoissa seuraavaan kauteen. Tältä kaudelta ei varmaankaan mitään maata mullistavaa satoa tule ellei jatka kasvatus kautta sisällä keinovalojen kanssa. Minulle sanottiin noin 1½ kk sitten, mutta nyt on jo nopeimmissa +10 kukkasta. Ja sadon saantihan riippuu lajikkeista.
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger
Vaikka on jo vuosia kasvatellut ja antanut tutuille amistiaisia

Lainaus käyttäjältä: bluesman - huhtikuu 24, 2011, 21:02:53 ip
Kaupassa luulivat teeholistiksi kun ihmettelin ettei hyllyssä ollut 32:ta teesiivilää.

psyphish

Ei ole kiirettä siirtää isompiin purkkeihin, noissa purkeissa mahtuu kehittämään monta lehtiparia. Valoa noi kyllä selvästi kaipaa lisää.  :-\

Tinsa

Minä onnistuin tappamaan 4 tuon kokoista siliä laittamalla liian isoon purkkiin, tosin valoakaan ei saaneet ihan tarpeeksi, niinkuin ei muutkaan.
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger
Vaikka on jo vuosia kasvatellut ja antanut tutuille amistiaisia

Lainaus käyttäjältä: bluesman - huhtikuu 24, 2011, 21:02:53 ip
Kaupassa luulivat teeholistiksi kun ihmettelin ettei hyllyssä ollut 32:ta teesiivilää.

davve

Viime kausi meni itseltäni siten, että kasvit oli kovin pienet koko kesän. Kylmä, nälkä ja pimeä, varmaan kaikki yhtaikaa, plus se UV myrkytys... Sitten syyskuussa kun tuli pimeä jo, niin kukkia ja podeja alkoi ilmestyä vasta, joten kaverit pääsi sisälle. Nautin omista habaneroista koko loppuvuoden ja viimeisen haukkasin kokonaisena juuri ennen joulua.  Nyt ne kasvit rehotta ja on menossa taas ulos.

Eli ihan hyvissä ajoissa olet liikkeellä.

CyberDog

Purkit on ihan jees. Mutta valoa vaan kovasti.

MikaK

Satoisuus on suhteellinen käsite. Joku mittaa satonsa kappaleissa, joku kiloissa ja osa jopa ämpäreissä. Kukin tyylillään. Itse sain viime vuonna lemon dropin pistokkaan kesäkuussa ja pidin sitä eteläisellä ikkunalla. Kasvi ehti tekemään noin 30 podin sadon syys-lokakuussa, mihin olin varsin tyytyväinen. Ruokahalu tietysti kasvaa syödessä ja tänä vuonna odotan samalta kasvilta paljon enemmän, mutta ollaankin useampi kuukausi viime vuotta edellä.

Awttu

Joo valoa nuo varmaan kaipaavat lisää. Laitoin joihinkin purkkeihin mullan sekaan vähän kahvin puruja kun kuulemma kasvaa paremmin, ja kyllähä nuo purkit joissa sitä on niin tainnut vähän paremmin kasvaa.

Awttu

Kysynpäs tässä samalla, että toimiiko kasvatus koppina laatikko jossa on ovi, vuoraan kopin seinät foliolla ja asetan lampun kopin sisälle ja kehitän tietysti ilmastoinnin siihen että saavat hengittää. ajattelin siis näin pitää pimeään aikaan ja päivällä sit luonnon valon kera?

psyphish

Lainaus käyttäjältä: Awttu - toukokuu 05, 2010, 01:01:04 ap
Kysynpäs tässä samalla, että toimiiko kasvatus koppina laatikko jossa on ovi, vuoraan kopin seinät foliolla ja asetan lampun kopin sisälle ja kehitän tietysti ilmastoinnin siihen että saavat hengittää. ajattelin siis näin pitää pimeään aikaan ja päivällä sit luonnon valon kera?


Toimii.. mutta jos laittaisit ikkunalle ne valot? Miksi ne kasvit pitää koppiin saada? Ei kasvit tarvi 24/7 valoa.. eikä saisikaan antaa niin paljon. Itsellä on kasvit yhdeksästä yhteentoista valossa. Yhdentoista aikaan alkavat hieman väsyä.

Awttu

Lainaus käyttäjältä: psyphish - toukokuu 05, 2010, 01:13:15 ap
Lainaus käyttäjältä: Awttu - toukokuu 05, 2010, 01:01:04 ap
Kysynpäs tässä samalla, että toimiiko kasvatus koppina laatikko jossa on ovi, vuoraan kopin seinät foliolla ja asetan lampun kopin sisälle ja kehitän tietysti ilmastoinnin siihen että saavat hengittää. ajattelin siis näin pitää pimeään aikaan ja päivällä sit luonnon valon kera?


Toimii.. mutta jos laittaisit ikkunalle ne valot? Miksi ne kasvit pitää koppiin saada? Ei kasvit tarvi 24/7 valoa.. eikä saisikaan antaa niin paljon. Itsellä on kasvit yhdeksästä yhteentoista valossa. Yhdentoista aikaan alkavat hieman väsyä.


Mullakun toi ikkunalauta on niin onnettoman pieni  ja muutenkin hankala viritellä mitään heijastimia ja lamppuja.

Ja joo oon kyllä antanut tuon leporauhan nuille kasveille :)

Awttu

Tässä vähän päivitystä:

http://img109.imageshack.us/i/hpim0384a.jpg/
http://img641.imageshack.us/i/hpim0392q.jpg/

Miltäs näyttää?

Vähän huono kamera, mut eiköhän näistä jotain selkoo saa.


Awttu

Kun vaihdan purkkeja isommiksi voinko laittaa "vanhan" mulla sinne uuteen purkkiin, vai tuleeko mun erotella multa juurista  ja istuttaa kokonaan uuteen multaan?

psyphish

ite oon ainaki vaan vähän multapaakkua avannu pohjasta ja laittanu multineen uuteen ruukkuun.

Hombre

Lainaus käyttäjältä: Awttu - toukokuu 18, 2010, 15:53:52 ip
Kun vaihdan purkkeja isommiksi voinko laittaa "vanhan" mulla sinne uuteen purkkiin, vai tuleeko mun erotella multa juurista  ja istuttaa kokonaan uuteen multaan?


Kannattaa juurien päistä napsaista pari senttiä pois, samalla kun vaihtaa ne suurempaan ruukkuun. Se auttaa kasvia valtaamaan uuden ruukun nopeammin.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

Awttu

Tältä siis näyttää nyt.



Mahtuu varmaan noissa vielä kasvaa vähän aikaa?

Eris

Lainaus käyttäjältä: Awttu - toukokuu 18, 2010, 19:58:03 ip
Tältä siis näyttää nyt.



Mahtuu varmaan noissa vielä kasvaa vähän aikaa?


Mahtuu vhyvin vielä, mutta mikset ole laittanut purkkeja täyteen multaa? Olisi vielä enemmän tilaa kasvaa.

RikuS

Ei oo mitään kiirettä.. kasvaa jopa nopeammin vähän pienessä purkissa, siirtelee sitten myöhemmin isompaan.

Itselläni vielä muutama hili majailee pienessä purnukassa, olis jo aika koulia isompaan :)

Awttu

Lainaus käyttäjältä: Eris - toukokuu 18, 2010, 20:04:43 ip
Lainaus käyttäjältä: Awttu - toukokuu 18, 2010, 19:58:03 ip
Tältä siis näyttää nyt.



Mahtuu varmaan noissa vielä kasvaa vähän aikaa?


Mahtuu vhyvin vielä, mutta mikset ole laittanut purkkeja täyteen multaa? Olisi vielä enemmän tilaa kasvaa.


Joo sitä jälkeenpäin mietin itekkin :D Jännästi tuohon yhteen kasvanu vain 3 lehteä.