tammikuu 08, 2025, 21:51:01 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Kasvihuone ja mikä siinä maksaa

Aloittaja calm, kesäkuu 06, 2010, 12:37:39 ip

« edellinen - seuraava »

x46900

maaliskuu 11, 2014, 15:37:27 ip #100 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 11, 2014, 15:40:04 ip käyttäjältä x46900
Lainaus käyttäjältä: boozeman - maaliskuu 03, 2014, 19:11:24 ip
Lainaus käyttäjältä: PP - maaliskuu 03, 2014, 19:02:53 ip
Onko Interbauen edelleen hinnan ja laadun suhteen paras paikka hankki kennolevyä?

Miten kennon päät suojataan vedeltä? Pitääkö siihen silikoonata lista vai onko olemassa valmiimpia ratkaisuja?

Itsekin noita olen katsellut ja vertaillut seinäkasvarini peräseinään/kattoon ja tuo Interbauenin myymä 6mm Makrolon näyttäis olevan hyvää / sopivan hintaista tavaraa. Ainoa mikä jarruttaa niin ei viitsi parin, kolmen levyn takia maksaa 45€ rahtia...

Itse tukkisin noissa kennolevyissä yläpään itsevulkanoituvalla teipillä / vastaavalla säänkestävällä tavaralla ja alapäähän jotain hengittävää teippiä. Toisaalta silikoni + nuo valmiit reunalistat yläpäähän varmaan ajaa saman asian.

Isot pojat kertokoot! :)

Täälläkin kasvihuoneprojekti käynnistymässä, mittailuja ja rakenteen pohdintaa tullut jo jonkin verran tehtyä. Vahvin vaihtoehto kennolevyn ja akryylilevyn toimittajaksi tällä hetkellä on www.keraplast.fi

Ajatuksena on tehdä katto 10mm PC-monikerroslevystä ja seinät 4mm akryylista. Kommentteja materiaalista ja vahvuuksista?

En tiedä onko halvinta, mutta kotimaista ja vielä sen verran läheltäkaukaa että voi käydä peräkärryllä itse hakemassa.

jallu76

Lainaus käyttäjältä: x46900 - maaliskuu 11, 2014, 15:37:27 ip
Lainaus käyttäjältä: boozeman - maaliskuu 03, 2014, 19:11:24 ip
Lainaus käyttäjältä: PP - maaliskuu 03, 2014, 19:02:53 ip
Onko Interbauen edelleen hinnan ja laadun suhteen paras paikka hankki kennolevyä?

Miten kennon päät suojataan vedeltä? Pitääkö siihen silikoonata lista vai onko olemassa valmiimpia ratkaisuja?

Itsekin noita olen katsellut ja vertaillut seinäkasvarini peräseinään/kattoon ja tuo Interbauenin myymä 6mm Makrolon näyttäis olevan hyvää / sopivan hintaista tavaraa. Ainoa mikä jarruttaa niin ei viitsi parin, kolmen levyn takia maksaa 45€ rahtia...

Itse tukkisin noissa kennolevyissä yläpään itsevulkanoituvalla teipillä / vastaavalla säänkestävällä tavaralla ja alapäähän jotain hengittävää teippiä. Toisaalta silikoni + nuo valmiit reunalistat yläpäähän varmaan ajaa saman asian.

Isot pojat kertokoot! :)

Täälläkin kasvihuoneprojekti käynnistymässä, mittailuja ja rakenteen pohdintaa tullut jo jonkin verran tehtyä. Vahvin vaihtoehto kennolevyn ja akryylilevyn toimittajaksi tällä hetkellä on www.keraplast.fi

Ajatuksena on tehdä katto 10mm PC-monikerroslevystä ja seinät 4mm akryylista. Kommentteja materiaalista ja vahvuuksista?

En tiedä onko halvinta, mutta kotimaista ja vielä sen verran läheltäkaukaa että voi käydä peräkärryllä itse hakemassa.

Mietoisista saisi vielä kasvarista purettua 15mm paksuista kennolevyä 6€/neliö! Hyvä kuntoista tavaraa, joten kannattaa käyttää tilaisuus, jos lähellä asustelee. Itse kävin hakemassa lastin ja eiku rakentamaan ;D

rasse

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - maaliskuu 11, 2014, 14:09:12 ip
Onko jollakin kokemuksia ko. yhtiön ko. kasvihuoneista?

http://preeco.fi/home/50283-kasvihuone-59m2-premium.html#/perustukset-ilman_perustuksia/automaattinen_ikkunan_avaaja-en_tilaa
Ilmainen kotiinkuljetus!
Tarjouksessa!

-100,00 €

349,90 € 449,90 €

Samaa katselin ja vähän kyllä epäilyttää tuo 4mm. levy. Mutta halpoja ovat.

masaiman

perhana mulle tollanen! tarvii tarkistaa paikan mitat vielä illalla mutta luultavasti tilaan.

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: Mattson - maaliskuu 14, 2014, 11:19:19 ap
perhana mulle tollanen! tarvii tarkistaa paikan mitat vielä illalla mutta luultavasti tilaan.

Aika edullinen kyllä on, sopisi kakkoskasvariksi johon saa siirtää taimet aiemmin, eikä tule kovin runsasta sähkölaskua.....
Etenkin kun ei tarvitse enää valoja päivisin....

masaiman

tuo levyn paksuus tuossa lähinnä arvelluttaa mutta meillä tulee niin suojaisaan paikkaan ettei siihen juuri pääse kova puuska tulemaan. eikä kyllä suuremmin suora aurinkokaan josta syystä onkin aika monta rocotoa lyhyellä listalla tänä kesänä. jokohan no kohta kehtaisi ulos laittaa, tiedä miten yölämpötila tulee pysymään nollan yli

Whili

Kunnon sokkelin kun tuolle rakentaa, niin saattaa tulla hyvä.
Meinaan vaan, että tuo korkeus tuossa mietityttää..   ja kunnon valusokkeliin saa kasvarin tukevasti kiinni.

Huru-ukko

Kyllä se levy tuulenpuuskan pitää, kun kerran muovikin. Runko on sitten se joka taipuu....Jos on mennäkseen.

masaiman

Emmä ala valamaan mutta kestopuusta laitan sokkelin johon ruuvaan ton peltisokkelin sitten kiinni (otan ton täyshoidon) tulee sen verran sivuttain rinteeseen että upotan puuosan osittain maahan ja tulee toinen kylki kiinni patioon johon aion tehdä pergolan/valokatoksen jonka pystytolppiin ton voi vielä tukea, ei oo menossa minnee...

Miquel

Suaattaapi olla samanmoinen kuin oma kopperoni. Siinävaiheessa kun kuriiri toi paketit totesin että tämän elinikä tulee olemaan hyvällä tuurilla pari vuotta. :D
Koko pakettikasa oli niin kevyt ja kompakti että pystyin kerralla viemään talliin kevättä odottelemaan.  Vaikea uskoa että sisältä löytyy kaikki tarvittava 12m2 kasvihuoneeseen. ::)

Niin juu, ja pultit näyttivät olevan jostakin... Luullakseni tinasta valmistettuja. Toivonmukaan 10mm avain käy.
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: Miquel - maaliskuu 14, 2014, 17:33:20 ip
Suaattaapi olla samanmoinen kuin oma kopperoni. Siinävaiheessa kun kuriiri toi paketit totesin että tämän elinikä tulee olemaan hyvällä tuurilla pari vuotta. :D
Koko pakettikasa oli niin kevyt ja kompakti että pystyin kerralla viemään talliin kevättä odottelemaan.  Vaikea uskoa että sisältä löytyy kaikki tarvittava 12m2 kasvihuoneeseen. ::)

Niin juu, ja pultit näyttivät olevan jostakin... Luullakseni tinasta valmistettuja. Toivonmukaan 10mm avain käy.

:o :o siis 6 mm pulttejako  :o?.

masaiman

Miks ihmeessä kasvarissa tarttis muka olla yhtään sen paksumpia, alumiiniähän ne profiilit on, ens töikseen vaan vippaa ne mukana tulleet mäjelle ja kasaa rautakaupan kilopulteilla ja korialuslevyillä.

Miquel

Kyllä ne juu sellaiselta näytti kun niitä hulahti talliin laatikoita kuskatessa varmaan repullinen sieltä laatikon sisästä, kun kulma oli kuljetuksessa revennyt auki. :D Näppärä tapa toimittaa pikkuosat heittämällä ne tuollai laatikon sisään irrallaan.  ::)
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

janne_87

masaiman

Sisko sanoi että voisin saada hänen 6m2 kasvihuoneensa kun ei sitä käytä, onko kukaan yrittänyt siirtää tuollaista? Pitäisiköhän se purkaa palasiksi vai reteesti äijä joka nurkkaan ja koko roska kuormuriin.

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Mattson - maaliskuu 17, 2014, 19:47:56 ip
Sisko sanoi että voisin saada hänen 6m2 kasvihuoneensa kun ei sitä käytä, onko kukaan yrittänyt siirtää tuollaista? Pitäisiköhän se purkaa palasiksi vai reteesti äijä joka nurkkaan ja koko roska kuormuriin.

Riippuu niin kasvihuoneesta. Ne halvimmat on sellaisia rimpuloita, että pitää puolen metrin välein olla miestä nostamassa, jos meinaa taivuttamatta kyytiin nostaa.

masaiman

niin puusokkelihan siinä on alla jonka kanssa ajattelin siirtää mutta saattas olla fiksumpaa ihan purkaa...

HotVelo

Kerro ihmeessä sitten miten siirtotyön kanssa käy. Minulla ei ole varsinaisesti kasvihuoneen siirto kyseessä, mutta vanha <6m2 kasvihuone kaipaa hirsirakennustermein kengittämistä. Matalan betonisokkelin päällä oleva puusokkeli - tai pikemminkin kiinnityslauta on pahoin lahonnut ja muurahaisten syömä. Huonetta pitää saada nostettua edes sen verran, että puukehikon saa vaihdettua, muutoin on vain ajan kysymys, kun runko nytkähtää silleen, että lasit menevät kappaleiksi.

PP

Haluaako joku Vantaalta tai muualta läheltä tilata kimpassa kennolevyä tai muuta Interbauenilta? Aion tilata lähipäivinä muutaman levyn ja kasan listoja. Viidenkympin kulujen puolitus ei ole iso säästö, mutta jotain sekin. Useampikin saa tulla toki mukaan.

janne_87

onko kukaan rakentanu itse seinamallin kasvaria? tarkoitus olis itse yrittää tehdä ja kokona olis 150x250. hyviä neuvoja otetaan vastaan ja olisiko jotain mitä pitää ottaa huomioon heti alkuun?