tammikuu 09, 2025, 22:44:54 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

MM2010

Aloittaja TunturiTiger, kesäkuu 11, 2010, 11:23:14 ap

« edellinen - seuraava »

TunturiTiger

Kuningas Jalkapallo. Viisi tuntia ennen kuin lähetys alkaa. Älkääkä kukaan mollatko jalkapalloa. Miettikääpä ensin jalkapallon ja vaikkapa jääkiekon, formuloiden, rallin tai vaikka minkä curlingin harrastajamääriä, tv-katsojalukuja tai vaikka siinä liikkuvaa rahamäärää maailmanlaajuisesti. Kuitenkin maailman suosituin urheilulaji. Ensimmäisenä vuorossa Etelä-Afrikka - Meksiko klo 17. Olisko aika aloittaa spekulointi siitä, mitkä kaksi maata pelaa loppuottelussa 11.7.?

Oma veikkaukseni olisi Espanja ja Argentiina. Neljän parhaan joukkoon pääsevät vielä Italia ja Saksa. On hieman joo Eurooppa painotteinen ja olen noista tietoisesti jättänyt Brasilian, Hollannin ja monta muuta hyvää pois. Tosin mulla on omat syyni tähän. Brasilia, vaikkakin on mailman menestynein maa MM-kisoissa viidellä mestaruudellaan, ei ole tänä vuonna loppukahinoissa. Messi pelaa hienosti ja potkii maaleja minkä ehtii, mutta kun keskikenttä ei toimi, niin Messikin jää ilman palloa. Hollannin Persie ja Robben on kans ihan ok, mutta molemmat on sooloilijoita. Kuinka mahtavat mahtua samaan joukkueeseen?

MikaK

Tuli tehtyä veikkausta varten vähän ajattelua ja peliohjelmaa yms. tutkien tulin tulokseen että finaalissa Espanja kaataa Brasilian. Pronssiottelussa Englanti peittoaa Saksan, joka pääsee noin pitkälle helpomman ohjelman myötä kun pudotuspeli tieksi tulee USA-Nigeria-Brasilia, jolle tappio välierissä.

Argentiina putoaa puolivälierissä Englannille, joka kuitenkin avausottelussaan kompastuu USA:lle. Hollanti kaatuu Brasilialle puolivälierissä ja Espanja pudottaa Italian samassa vaiheessa. Maalikuninkaaksi tulee Klose, joka on kaikki kaikessa Saksalle.

Itsellä jalkapallokiinnostus tulee arvokisojen aikana. Muuten minua ei jaksa laji kiinnostaa vaikka sillä onkin paljon harrastajia, pelaajia, tv-katsojia ja rahaa ympärillään. Silti itse peli on aika tylsää katsottavaa, mutta EM- ja MM-kisoja voi katsoa vaihtelevalla kiinnostuksella. Minun kiinnostuksen puutteeni ei tietenkään tee jalkapallosta huonompaa lajia.

TunturiTiger

Mä olen myös tehnyt exceltaulukoita otteluohjelmasta, mutta mulla Argentiina pääsi finaaliin asti. Ainoa mistä en Argentiinassa pidä on takavuosien tähti, nykyinen kokkelin nuuskija Diego Maradona.

Kimppu

Finaali: Brasilia - Epsanja
Pronssit: Englanti - Argentiina

Varma ko tauti vaikken jalkapalloa seuraakkaan.
http://tulipaprika.blogspot.com

Lainaus käyttäjältä: KadotusMutta joo, kohta tulee Aji Inferno ja rankaisee poistamalla koko topicin, koska eihän tämä ole mahdollista.

Lainaus käyttäjältä: nicklas
kuinka voin kiertää tonne piratebayhin kun elisa on sen kerran plokannut....

MikaK

Oletan USA:n yllättävän Englannin alkulohkossa joten Englannin polku veisi puolivälierissä Argentiinaa vastaan, mikäli Argentiina voittaa oman lohkonsa. Falklandin hengessä Englanti kaataa vaihteeksi entisen sotavihollisensa jalkapallossa, ehkä jopa rankuilla. Tietysti kuvio romuttaa Englannin voittaessa lohkonsa, jolloin he saisivat Saksan pudotuspelien ekalla kierroksella vastaansa, kun Serbia ottaa D-lohkon piikkipaikan.

Otteluohjelma on aika kivasti tehty, kun peliparit menee ihan ristiin rastiin.

Avon Barksdale

kesäkuu 11, 2010, 13:25:00 ip #5 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 11, 2010, 13:37:32 ip käyttäjältä Avon Barksdale
On tätä odotettu. Jalkapalloihmisenä nämä kisat on SE juttu. Kyseessä ei kuitenkaan ole mitkään lätkän joka vuotiset pakkopullakisat vaan futiksen mm-kisat. Menee sitten kuukausi iloisesti kotona telkkarin edessä.

Tomppa

itse en jalkapallosta muuten perusta paitsi veikkauksen muodossa  8)

kyllä saa taas kertoimet kohdilleen kun mm kisat saapuvat  ::)

MikaK

Lainaus käyttäjältä: Avon Barksdale - kesäkuu 11, 2010, 13:25:00 ip
Kyseessä ei kuitenkaan ole mitkään lätkän joka vuotiset pakkopullakisat vaan futiksen mm-kisat.

Mikäli ottelu on viihdyttävä, niin mitä väliä vaikka olisi jokaviikkoiset kisat? Ihmettelen asennetta "Seuraamani laji on niin paljon parempi kuin muut, koska sitä katsotaan maailmanlaajuisesti enemmän." Olen itseasiassa ihmetellyt tätä jo aika kauan, kun joskus muinoin frendi ylisti seuraamaansa lajia juuri maailmanlaajuisten katsojalukujen kautta. Ei puhettakaan että ottelu olisi viihdyttävämpi tai mitään sellaista konkreettistä vaan nimenomaan ne globaalit katsojat.

Kimppu

Lainaus käyttäjältä: Tomppa - kesäkuu 11, 2010, 13:37:00 ip
itse en jalkapallosta muuten perusta paitsi veikkauksen muodossa  8)

kyllä saa taas kertoimet kohdilleen kun mm kisat saapuvat  ::)

Veit sanat suustani.  8)
http://tulipaprika.blogspot.com

Lainaus käyttäjältä: KadotusMutta joo, kohta tulee Aji Inferno ja rankaisee poistamalla koko topicin, koska eihän tämä ole mahdollista.

Lainaus käyttäjältä: nicklas
kuinka voin kiertää tonne piratebayhin kun elisa on sen kerran plokannut....

Minbaari

Kyllä miekin seuraan vaikka uppopalloa jos se ottelu on tarpeeksi viihdyttävä. Siksi vaikken jalkapallosta välitä, niin aivan varmasti katselen useita otteluja nyt alkavista potkupallon kisoista!

Avon Barksdale

Lainaus käyttäjältä: MikaK - kesäkuu 11, 2010, 13:53:54 ip
Kyseessä ei kuitenkaan ole mitkään lätkän joka vuotiset pakkopullakisat vaan futiksen mm-kisat.

Mikäli ottelu on viihdyttävä, niin mitä väliä vaikka olisi jokaviikkoiset kisat? Ihmettelen asennetta "Seuraamani laji on niin paljon parempi kuin muut, koska sitä katsotaan maailmanlaajuisesti enemmän." Olen itseasiassa ihmetellyt tätä jo aika kauan, kun joskus muinoin frendi ylisti seuraamaansa lajia juuri maailmanlaajuisten katsojalukujen kautta. Ei puhettakaan että ottelu olisi viihdyttävämpi tai mitään sellaista konkreettistä vaan nimenomaan ne globaalit katsojat.

No aika moni jääkiekkoa seuraavakin on todennut että nykyään lätkän mm-kisat varsin tylsää seurattavaa. Moni maa ei lähetä huippuja paikalle, joitakin pelaajia ei kiinnosta alkuunkaan jne. Nyt kun oli vielä olympialaiset samana vuonna, niin kyllä noi mm-kisat oli aika väsähtynyt tapahtuma. En mielestäni dissannut jääkiekkoa, vaikka laji ei kiinnosta pätkääkään. Tarkoitin vain että varmasti lätkässäkin mm-kisat olisivat eri tason tapahtuma, jos ne järjestettäisiin joka 4. vuosi.

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Avon Barksdale - kesäkuu 11, 2010, 14:14:18 ip
Lainaus käyttäjältä: MikaK - kesäkuu 11, 2010, 13:53:54 ip

No aika moni jääkiekkoa seuraavakin on todennut että nykyään lätkän mm-kisat varsin tylsää seurattavaa. Moni maa ei lähetä huippuja paikalle, joitakin pelaajia ei kiinnosta alkuunkaan jne. Nyt kun oli vielä olympialaiset samana vuonna, niin kyllä noi mm-kisat oli aika väsähtynyt tapahtuma. En mielestäni dissannut jääkiekkoa, vaikka laji ei kiinnosta pätkääkään. Tarkoitin vain että varmasti lätkässäkin mm-kisat olisivat eri tason tapahtuma, jos ne järjestettäisiin joka 4. vuosi.

No toki.. Ymmärrän myös kiekon katsojia. Itsekin katsoin muutaman Suomen pelin keväällä. Itse vaan tykkään katsoa hienoa jalkapalloa. Uksllan väittää, että jokainen joka ymmärtää tätä lajia, tykkää katsoa kisoja. Jalkapallo on paljon muutakin kuin kentän päästä päähän juoksua ja pallon potkimista. Se on taktikointia, joukkuepeliä, yksilösuorituksia ja Italian kohdalla usein myös loistavia näyttelijän lahjoja.

Kilp

Veikkaan, että turnausta pelataan kunnes isäntäjoukkue putoaa. Lähetykset loppuvat toki jo aikaisemmin, koska paikallinen heimopäällikkö päättää perustaa oman elokuvastudion ja kerää järjestäjien laitteistot parempaan talteen. Myös turnauksen arvokkaimman pelaajan titteli ratkaistaan tänävuonna uudella tavalla, se voittaa josta maksetaan eniten lunnaita.

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Kilp - kesäkuu 11, 2010, 14:39:17 ip
Veikkaan, että turnausta pelataan kunnes isäntäjoukkue putoaa. Lähetykset loppuvat toki jo aikaisemmin, koska paikallinen heimopäällikkö päättää perustaa oman elokuvastudion ja kerää järjestäjien laitteistot parempaan talteen. Myös turnauksen arvokkaimman pelaajan titteli ratkaistaan tänävuonna uudella tavalla, se voittaa josta maksetaan eniten lunnaita.

No ei kai ny.. Pelottaa itteekin hieman väkivaltaisuudet, mutta eikös siellä ole aika hyvät turvajärjestelyt?

Tepi

Tiedän olevani tylsä ja typerä...siitäkään huolimatta jalkapallo eikä edes niiden MM voisi vähempää kiinnostaa.

Toinen juttu on kuitenkin heinäkuussä Hyrynsalmella järjestettävä Suofutiksen MM...
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.

Avon Barksdale

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - kesäkuu 11, 2010, 14:41:57 ip
Lainaus käyttäjältä: Kilp - kesäkuu 11, 2010, 14:39:17 ip

No ei kai ny.. Pelottaa itteekin hieman väkivaltaisuudet, mutta eikös siellä ole aika hyvät turvajärjestelyt?

Kyllä turvajärjestelyihin on laitettu rahaa, esim Kapkaupungissa on vissiin 50000 yksityisten vartiointifirmojen vartijaa paikalla. Etelä-Afrikassa on kuitenkin rikollisuus siinä mittaluokassa että mitä tahansa voi tapahtua. Toivotaan ettei mitään tapahdu.

Kaltsu

Ihanaa ihanaa, kohta se alkaa. Ja Kamerun vie mestaruuden.  ;D
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Kilp

Onko siellä mikit asennettu ampiaispesään, vai mistä tuo hemmetin surina kuuluu?

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Kilp - kesäkuu 11, 2010, 17:38:37 ip
Onko siellä mikit asennettu ampiaispesään, vai mistä tuo hemmetin surina kuuluu?

Meinaato tuota vuvuzelan ääntä? Ne soittelee afrikkalaisia torvia.

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - kesäkuu 11, 2010, 18:04:57 ip
Lainaus käyttäjältä: Kilp - kesäkuu 11, 2010, 17:38:37 ip

Meinaato tuota vuvuzelan ääntä? Ne soittelee afrikkalaisia torvia.

Pikkaisen häiritsevä ääni. Tuommoiset torvet pitäisi kieltää.  :)
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!