lokakuu 06, 2024, 20:24:23 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


karmein chilikokemuksesi!

Aloittaja Tomppa, kesäkuu 29, 2010, 01:51:27 ap

« edellinen - seuraava »

Tomppa

Mikäpäs on teille semmoinen todella kaamea kokemus chilien maistamisesta.....

Rankkapanda

Tähän mennessä pahin oli kokonainen suklaahaba, siinä sitten aikunen mies itkee ja sylkee ojassa. Viime vuonna siis, että nyt jo tolet paremmat. Toki yksi mikä pääsi lähelle, kun leikkelin chilejä kuivaukseen ja hierasin sitten silmää sekä nenää. Polte kesti aivan älyttömän kauan nenässä. Goats Weed oli pääsyyllinen poltteeseen. Saas nähä, uskaltaisko tuon scorpparin maistaa, ois useampi kypsä valmiina.

Ryhis

Syöntipuolella kokonainen itsekasvatettu habanero. Pelkäsin kuolemaa.

Yleisesti sanoisin karmeimman kokemuksen olevan ns. "naga, sormi ja silmä"-onnettomuuden.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

daniel

kesäkuu 29, 2010, 11:42:34 ap #3 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 29, 2010, 11:47:08 ap käyttäjältä daniel
Söin nagan ja sen jälkeen join tavallista, laktoosia täynnä olevaa maitoa. Ja tietenkään vatsa ei kauheasti tosta laktoosista välitä. Helvetillinen polttelu vatsassa ja ydinsota pöntössä.
Myös on tullut sählättyä chiliä silmään ja nenään, eijjumalauta se on vittumaisen tuntuista.

Xbow

kesäkuu 29, 2010, 11:47:34 ap #4 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 29, 2010, 11:49:23 ap käyttäjältä Xbow
kyl se 8 nagaa, jotka söin pureskellen aiheutti aikas täyteläisen poltteen tunnon. Korvissa tuntui että jotain höyryä nousis, suussa ei juuri tulentonta kohtaa ollut, eikä liiemmin ruokatorvessakaan. Ylävatsakin tuntui lämpimältä. Poltteen intensiteetin nousiessa hakeuduin sitten autolle maitotuotteiden pariin, vaikka jokusen minuutin yritin sitä ennen vaan kekkaloimalla selvitä. Lähinnä psykoloogista helpotusta ne tarjosi. Onneksi nagapolte laantuu inhimillisen ajan päästä hyvin siedettäväksi taustalämmöksi. Ja hemmetti sitä endorfiinimyrskyä kun polte hellittää. Tunnin parin päästä vapaaehtoisesti kävin laattaamassa ( vaikkei vatsassa silloin polttanut, mutta tuntui kuin olisi pakissa lämmitetty biljardipallo ), joten roffit pysyivät varsin inhimillisinä.
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

Caderusso

Onneksi chilien syömisessä ja limakalvoihin hieromisessa on se tyydyttävä taustatieto, ettei siihen oikeastikaan voi kuolla, tai varmaankaan pahemmin itseään pysyvästi satuttaa.
Tosin en tiedä (enkä kokeile), pystyykö aiheuttamaan esim. silmilleen pysyvää vahinkoa jos tunkee naga-sormet kunnolla silmille  ;D

Neutroni

No karmeimpia chilikokemuksia ovat ne, kun kasvit kärsivät tuntemattomasta syystä. Taaskin kolme pubescensia ovat riiputtneet lehtiään koko kesän. Ei niihin auta kuivuus, kosteus, lannoitteen antaminen, lannoitteen pihtaaminen eikä mikään. Yhdessä on sentään tuloillaan yksi hedelmä. Oikeastaan tuo alkoi jo keväällä natikan alla. Mitään silmin nähtäviä tuholaisia noissa ei ole.

Kyllä oman kivun aina kestää, varsinkin kun se on varta vasten itse aiheutettu, mutta viattomien (lue: viallisten) kasvien kärsimys (lue: ahneen puutarhurin sadonmenetys) riipii sydämestä.

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: Caderusso - kesäkuu 29, 2010, 14:19:43 ip
Onneksi chilien syömisessä ja limakalvoihin hieromisessa on se tyydyttävä taustatieto, ettei siihen oikeastikaan voi kuolla, tai varmaankaan pahemmin itseään pysyvästi satuttaa.


Pitää varmaan paikkansa jos on yksin, räväkkäliikkeisen vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa en ainakaan tuosta pysyvän satuttamisen kohdasta olisi niin varma  ;D

TunturiTiger

No ei maistelusta, mutta habisten (huom monikko) pilkkomisen jälkeen alko kusettaan.. Silmät lävähti auki vessassa niin ku rullaverhot vanhoissa piirretyissä samaan aikaan ku ovikello soi.

Muuten vittumaisin kokemus on juur menossa, kun naapurin tsilit tekee ihan järkyttävästi satoo. Itse käytän/käytin puutarhankesää ja toi amatöörinaapuri jotain löööviä. (Secred incrediense - love?)

chilimieli

Itsellä nagan leikkaamisen jälkeinen vessareissu.. Huh! ;D Voi tosiaan pestä ne kädet vähän tarkemmin.. Syötykin naga sellaisenaan oli mieleenpainuva, teen sen tosin toistekin.. 8)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: chilimieli - kesäkuu 30, 2010, 09:45:44 ap
Itsellä nagan leikkaamisen jälkeinen vessareissu.. Huh! ;D Voi tosiaan pestä ne kädet vähän tarkemmin.. Syötykin naga sellaisenaan oli mieleenpainuva, teen sen tosin toistekin.. 8)


Tosta voin sanoa että oon tasan kerran nähnyt ihmisen oikeesti kituvan. Ja uskokaa mua, tyyppi olis voinu vaikka ampua ittensä et polte loppuis...
Sattui eräässä Vaasamiitissä ja Herpiili oli eka Suomalainen The Sourcen omistaja, jossain vaiheessa iltaa, luultavasti 3 promillen humalassa Herpo pudotti Sourceputelin lattialle joka tietenkin meni paskaksi. No, ei siinä mitään mutta onneksi kampe oli sen verran paksua tököttiä että poika nosti sisällön sirpaleineen lautaselle. Joo, meni tyhmänä kuselle ja 7.2Miljoonaa Scovillea hyökkäsi salamana piliin kiinni. Koskaan en oo nähny kenenkään tyhjentävän pakastinta jääpaloista yhtä nopsaan... Toi on jotain mitä en edes pahimmalle vihamiehelle (Taino, ehkä sille ja parille muulle) en toivoisi...
Seuraavan kerran kun esim Rawit iskee kulliin kiinni niin suokaa itsellenne helpotusta sillä tiedolla ettei sillä ole mitään tekemistä oikeesti tulisen kaman kanssa :D

-P-
Meillä määrää Nainen!

Quini

Pitäisi se jo paremmin itsekin tietää, mutta näköjään käpyjä sattuu kuitenkin... Kumikäsineet ovat kovassa käytössä chilejä käsitellessä ja muutenkin pyrin pitämään chilin käsittelyssä leikkuuvälineet ja leikkuulaudat ominaan. No -Kumikäsineiden toimintaan sokeasti luottaen sitten normaalisti kädet hyvin pestynä ja kuivattuna päivän päätteeksi illalla ennen nukkumaan menoa ottamaan piilolaseja pois silmästä - jumaleison! Scovillet olivat kontaminoituneet jostain mystisesti sormiin anyway - ja tuntui kuin olisin irrottanut silmästä ei vain piilolinssiä vaan repimällä irti koko lasiaisen. Äkillinen kipuefekti oli ainakin minulle ennenkokemattomassa mittakaavassa. Vielä aamulla silmät olivat punaiset - ei tullut mieleenkään aamulla että laittelenpa samoilla sormilla uudet linssit uuteen päivään  :)

Tomppa

Niinpä..  jokaiselle meille on käynyt nuo kaksi temppua..   1. joko menet wc kun olet pilkkonut chiliä ja huuhtaissut kätesi.. 2.  rassaat silmää/ muita limakalvoja  ;D  ( voi olla ettei vähään aikaan tarvii vongata piparia..)

ja kyllä kapsiini tulee jostakin hanskoista läpi..

Kyllä on minullekkin sattunut äärimmäisen kivulias kokemus kun menin kuselle ja olin "pessyt" kädet...

huvittavintahan tässä on se että kapsiini levisi niin pahasti että oli koko maila ja pallo yhdistelmä niin tulessa että
meinasi itku päästä..

kylmä vesi auttoi mutta voi jumalauta kun teki höpöä!!!




biblo

Ei sitä koko arsenaalia tarvitse aina hieroa jos urinoimassa käy. Aika lahjakasta jos onnistuu nyytitkin saamaan samaan syssyyn liekkeihin.


Itse koin vain tuon "Stick of Fire"-ilmiön kun pilkoin kilon verran penalta ostettuja SD Haboja..
"Grow food, not lawns"

sammal

Tulisen! haban siemen silmään...... siellä se chillaili 30cek tms ja juu seuraavat 2h jääpalalla hoitoa  ;D

chi_prman

Aasiasta tuliaisia, hiukan normi tulitikkua paksumpia, tummanpunaisia palkoja ja erit hätäsiä. Lajikkeesta ei tietoa, kokemusta NYT kuitenkin, niin on myös nagasta. Tämä pieni "tikku" ... eihän tuollainen voi olla kummonen, joten kettuna kimppuun ja rouskis-rouskis ja kohta "jippiii"-hätä! Pari purasua ja kuin ois ollut hirvee tulipalo ja sprinklerit täysillä, silmät valuen ja suu sylkien sylkeä. SIIS, niin hirveetä polttoa, etten ole ennen kokenut, (vaikka nagankin pureskelen ettei mitään) tämä oli jotain, mitä en ole kuvitellutkaan, happea ei voinut vetää ei sisään, ei ulos. Eikä ollut edes juomaa, kuin vettä, kaljaa ja wodkaa, voita ja juustoa. Hyperventiloin, pinnallisen hapenvedon vuoksi ja kun tuota kesti sen 10-15 min. niin olin oikeesti varma, että taju lähtee. Sormin kielestä puristaen, painaen juustoa ja voitakin sivellen, purren suoraan voipaketista. EI vitsi! Ikinä ei enää moisia "palkoja". Kun tuota en onneksi ehtinyt juurikaan nielemään, niin mistä lie sitten säästyin (enkä kyllä halua edes sitä selvitelläkään) mutta sen opin, etten enää tuolla volymella paina suuhuni mitään "tuntematonta", MITÄÄN. Puolisoltani kysyin suudelmaa, sitä viimeistä mahdollisuutta, jos henki lähtee. :D ))
Ei joo antanut ... harvemmin antaa enää ruokailujen jälkeen mitään mikä viittaa minkäänlaiseen seksistiseen toimintaan, kanssakäymiseen. 3:) 

Ja kokemuksia tulisuudesta jo 1980 luvulta -muutakin kuin tuliset muijat.

Espa

Kuten tuolla päiväkirja puolella kerroin tuli töissä maistettua intialaista bhut jolokiaa kuivattuna poikien kanssa. Laitettiin yks pitkittäin halki kolmeen osaan ja ainakin itselle sattui kovasti sitä vaaleaa siemenkodasta jossa sitä tulta piisaa.
Olin just syönyt salaatit lounaaksi ja tuo pala perään. Polte suussa oli hämmentävän kova  ;D sen kanssa pärjäsi, muta ei ollut kaukan ne hassut pakkoliikkeet joita youtube tarjoaa samasta aiheesta. Maha ei sitten rtykännyt yhtään moisesta. Ylävatsaan tuli sietämätön kipu ja polte ja pian piti painua pytylle ja heittää koko lounas pihalle. Oli muuten tylisin laatta tähän mennessä  :D
Liekkö johtunut kipulääkekuurista tai sit mun vatsa ei vaan kestä tätä.
Haban kun otin juustotäytteellä aikaisemmin polte mahassa ei ollut lähellekkään niin paha mutta ikävä. Suussa tuo jolokia oli pirusti tykimpää. Tänään tuli taas otettua vähän ruuna kanssa eikä moista överi reaktiota tullut onneks.

linker


Ensimmäisessä chilimiitissä minulle keltanokalle (joka olen edelleenkin) tarjottiin hammastikun nokkaan asetettu tummanpuhuva kokkare jotakin
josta tuli käsite:   elämää ennen - ja elämää jälkeen...

Kysäisin lähellä istuneelta: "onko tää paha?", ja sain vastauksen: "on se aika paha"
No se oli selväkin, että ääntä kohti!  Seuraava puolituntinen, ja sitä seurannut toinen puolituntinen
endorfiilihorkassa ovat uskoakseni tulevankin chilielämäni aikana ylittämättömät.

      Kyseessä oli

    - The Source -

    7 100 000 Shu




Espa

joo, jäi muuten kertomatta että seuraava puolikas tunti tai tunti meni aika kevein askelin ilman keskittymisen hävää työasioissa  ;D oli menaan aika kevee olo!

hessi

The Source
ja taisi olla toinen chilimeettini ja Vaasa :)
hammastikun nokassa minullekkin tarjotiin tätä "tulikoetta"
voin sanoa, että minulta meni jalat alta  ::)
Oli vaan niin H....tin pahaa...
ei minulle naga "mehut" tai käryt ole mitään tuskaa tuoneet,
on koettu saunan löylyt "nagapölyssä" ja näin jälkeen päin on helppo sanoa...
olen tainnut vain nauttia... kaikkeen tottuu kun paljon chilien kanssa häärää...

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry