tammikuu 10, 2025, 10:59:17 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Elämänsä mömmöillä yms paskalla pilanneet...

Aloittaja Tomppa, heinäkuu 05, 2010, 21:58:49 ip

« edellinen - seuraava »

Tomppa

Niin..

Aiheena tänään tämä... onko teillä joku tuttu tai tunnetteko jonkun pässin joka on pilannut elämänsä mömmöillä...

itse tiedän pari mukavaa esimerkkiä...

Toinen oli lahjakas piirtäjä sekä käden taito(maalaus sekä tatuoinnit..)    olivat huippuluokkaa...

Alunperin todella mukava kaveri ja täyspäinenkin..  toinen oli muusikko... lahjakas kitaristi eräästä bändistä jota en tässä nyt mainitse...(helvetin hyvä jätkä selvinpäin ja pikku kännissä ok... sitten kävi jotain...

Molemmille tuli ensiksi paja.... sitten  pörriä ja subua yms..... pikkuhiljaa....  itse en voinut tehdä mitään muuta kuin katsoa vierestä...

erään "ei niin pahaksi menneen"   kaverini pelastin narusta...  ihan kirjaimellisesti pelastin naru kaulasta...

Jotenka jos näen yhdenkin narkkarin/mömmöjä myyvän kaverin Jossain niin ei ole väliä saanko itse turpaani vai en..

menen samantien kimppuun ja mätän niin huolella kuin kerkeän...vaikka saa itse takaisen niin sitten tulee...

Rauha eräiden sielulle...  ( paskaa en puhu, toinen näistä kavereista jo autuaammilla mailla.

Aji Inferno

Lapsuuteni paras ystävä kuoli kauan sitten heroiinin yliannostukseen... Olimme vieraantuneet jo kauan ennen sitä, mutta kyllä uutinen hiljensi - ja hiljentää yhä. Mietin aina miksi hän ryhtyi siihen paskaan? Mutta syynsä kai jokaisella ja tuomariksi on paha ruveta. Joku paskapää hänellekin sen ekan annoksen myi, ja rikastui.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - heinäkuu 05, 2010, 22:37:33 ip
Ja suurin osa huumeiden käyttäjistä ajautuu rikos- ja syrjäytymiskierteeseen, vaikka ensimmäiset pari vuotta voi hyvin rimpuilla ja pysyä pinnalla. Jos ei tuote itse, niin viimeistään lieveilmiöt vetävät käyttävän yksilön rajapinnan alle.

Ja yllättävän moni aloittaa sätkällä jonka joku "cool" tyyppi hoitaa. Ja sehän on vaarattomampaa kuin nikotiini, alkoholi, kofeiini yms. ja sitäpaitsi lääkeyrttinä jossain päin maailmaa, joskus.

Onko tutkittua yhteyttä tupakan ja marin välillä? Ovatko tupakoitsijat taipuvaisempia kokeilemaan noita ns. mietoja huumeita kuin polttamattomat, tietääkö joku? Voisi maallikkona ajatella että jollei polta yhtä, ei halua hevillä kokeilla polttaa toistakaan... Voin olla väärässä.

Janne

heinäkuu 05, 2010, 22:43:45 ip #3 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 05, 2010, 22:45:16 ip käyttäjältä Janne
Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - heinäkuu 05, 2010, 22:40:53 ip
Onko tutkittua yhteyttä tupakan ja marin välillä? Ovatko tupakoitsijat taipuvaisempia kokeilemaan noita ns. mietoja huumeita kuin polttamattomat, tietääkö joku? Voisi maallikkona ajatella että jollei polta yhtä, ei halua hevillä kokeilla polttaa toistakaan... Voin olla väärässä.

Onhan tuota tutkittu ja maalaisjärki toimii, eli kyllä tupakoivat keskimäärin todennäköisemmin kokeilevat myös kannabista kuin ei-tupakoivat. Tämä johtuu toki monesta seikasta, hyvin nuorten kyseessä ollessa ei-tupakoivat ovat useammin niitä joiden elintavat ovat muutenkin terveemmät ja "kiltimmät", eli kotona koneen äärellä aikansa viettävät todennäköisemmin passaavat niin tupakan kuin pilven, toisin kuin steissillä heiluvat teinit.

Ja alkuperäiseen kysymykseen, pari kaveria ja lukuisan määrän muuta enemmän tai vähemmän lähipiiriä on tenu vienyt. Myös lopullisesti. Laittomiin aineisiin kuolleita en taida tuntea.

www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Ryhis

Hyvä kysymys, ne muutamat ihmiset jotka eivät polta ja kuuluvat tuttavapiiriini (harvinainen sattuma) ovat sitä sorttia, etteivät kävele edes punaisia valoja päin.

Tuskin röökin ja marijuanan kanssa on mitään yhteyttä, itse tupakoin päivittäin ja normikessun lisäksi polttelen piippua, erilaisia sikareja sekä minttu-omenatupakkaa vesipiipussa jos on jokin passeli tauko. Eikä minulla ole minkäänlaista huumeongelmaa.

Olen myös lipitellyt kahvia 6-vuotiaasta saakka päivittäin enkä voi sanoa, että olisin tuhonnut elämäni  ;D

Joskus 90-luvullahan oli näitä "faktoja", joilla meitäkin koulussa peloteltiin.

Kahvi johtaa tupakointiin ja tupakka johtaa huumeisiin. Lisäksi oli melko varmaa faktaa, että ala-asteella tupakkaa kokeilevista X prosenttia rupeaa saatananpalvojiksi. Samalla tavalla kuin ikäluokasta x prosenttia käy armeijan  ;D Samaan syssyyn näytettiin diaprojektorilla (kehnoja) valokuvia itseään viiltelevistä "saatananpalvojista", nuo REPPANAT olivat kahvin ja tupakan lisäksi ottaneet kosketusta myös Roolipelien maailmaan. Ei riittänyt, että varoi metallimusiikkia, kahvitahroja ja kessunhajua sillä nuorison tapainturmeluksesta viesti myös AD&D-sääntökirja ja mahdollisesti repussa kulkeva arpanoppasarja!!!

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Pertsa

Noita on nähty, liiaksikin. Vissiinkö 5 tuttua lähtenyt tavalla tai toisella huumeiden takia. 1 tappo ittensä linnassa, 1 sai kaasuissa epilepsiakohtauksen ja kuoli siihen. Taas toinen joka kuoli enemmän tai vähemmän sekavissa merkeissä, 1 ajoi ittensä pilvessä siltarummusta ulos katon kautta ympäri ilman turvavyötä ja lensi lasin läpi, kuoli siihen. Paras lapsuudenkaveri hyppäs junan alle (Paikassa jossa mun aikoinaan piti itteni tappaa). Kokeili pentuna pilveä, homma ei riittänyt=pulvereihin. Sit katos duuni ja kämppä ja kerran broidi soitti et ootko kuullu kuka on kuollu. Tossa vaiheessa hajosin, ei ollu kivaa haudata tyyppi jonkakaa minä ja broidi vietettiin mun ekat 19v. Oon aikoinaan sanonu että ilman vanhinta tytärtäni, olisin joko haudassa tai linnassa.
Onneksi omat sekoilut jäi kokeiluasteelle, ei napannut mutta muulla porukalla alkoi tossa vaiheessa kun tulin isäksi, sen verran flippaamaan että hyi vittu!

Mua oikeesti naurattaa nää helvetin F.Uturistit sun muut jotka puolustaa "Myssyä" kivenkovaan, toki myös alkoholi kuuluu noihin pahoihin juttuihin mutta eipä, ainakaan näihin päiviin saakka oo kukaan tuttu itteensä vielä hengiltä juonu. Toki noitakin on mutta noi vitun 20v wannabe pilvenpolttelijat jotka täälläkin pätee, saa aikaan tunteen että iskisin saman tien turpaan ja lujaa. Ihan vaan järkeä sinne selkäytimeen. Ei se ammattinarkkarin elämä nyt niin loisteliasta ole...
Tulipas avauduttua, topicin mukaan. Ja F.Uturisti. Älä edes haaveile kusettavasi/avautuvasi tässä topicissä mitään K.Ui.tuhampun terveellisyydestä.

-P-
Meillä määrää Nainen!

Tomppa

Totta.

Kun yrittää liikaa valistaa niin meneehän se vituiksi... yms...

juu, ja kahvin juonnilla ja satanismillakin on yhteys...kysy "Joltakin" tutkijalta....

mutta tosiasia on se että helpommin koittaa jotain poltettavaa jos polttaa.. itse...

tosin poikkeuksia olen  kolme tavannut...

kuukausi sitten kuoli "appiukko"  viinaan....  kolme kaveria mennyt viinan takia...

välillä tulee mieleen että miksi näin...  miksi yht äkkiä joku "MUUTEN TERVE"  kaveri kuolee sydänkohtaukseen tai astmakohtaukseen yms.....

viinakin tappaa...itse juon olutta ja riskirajoilla mennään..kerran olin lääkekuurilla vatsalaukun repeämän takia...

miksi....  ..omaa tyhmyyttäni...  liikaa liian vahvaa ja liian pitkään...

mutta jos joskus tulee tilanne valita kumpaan paskaan kuolet....niin valitsen viinan.

ja   .

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - heinäkuu 05, 2010, 23:12:26 ip
Noita on nähty, liiaksikin. Vissiinkö 5 tuttua lähtenyt tavalla tai toisella huumeiden takia. 1 tappo ittensä linnassa, 1 sai kaasuissa epilepsiakohtauksen ja kuoli siihen. Taas toinen joka kuoli enemmän tai vähemmän sekavissa merkeissä, 1 ajoi ittensä pilvessä siltarummusta ulos katon kautta ympäri ilman turvavyötä ja lensi lasin läpi, kuoli siihen. Paras lapsuudenkaveri hyppäs junan alle (Paikassa jossa mun aikoinaan piti itteni tappaa). Kokeili pentuna pilveä, homma ei riittänyt=pulvereihin. Sit katos duuni ja kämppä ja kerran broidi soitti et ootko kuullu kuka on kuollu. Tossa vaiheessa hajosin, ei ollu kivaa haudata tyyppi jonkakaa minä ja broidi vietettiin mun ekat 19v. Oon aikoinaan sanonu että ilman vanhinta tytärtäni, olisin joko haudassa tai linnassa.
Onneksi omat sekoilut jäi kokeiluasteelle, ei napannut mutta muulla porukalla alkoi tossa vaiheessa kun tulin isäksi, sen verran flippaamaan että hyi vittu!

Mua oikeesti naurattaa nää helvetin F.Uturistit sun muut jotka puolustaa "Myssyä" kiveksenkovaan, toki myös alkoholi kuuluu noihin pahoihin juttuihin mutta eipä, ainakaan näihin päiviin saakka oo kukaan tuttu itteensä vielä hengiltä juonu. Toki noitakin on mutta noi vitun 20v wannabe pilvenpolttelijat jotka täälläkin pätee, saa aikaan tunteen että iskisin saman tien turpaan ja lujaa. Ihan vaan järkeä sinne selkäytimeen. Ei se ammattinarkkarin elämä nyt niin loisteliasta ole...
Tulipas avauduttua, topicin mukaan. Ja F.Uturisti. Älä edes haaveile kusettavasi/avautuvasi tässä topicissä mitään K.Ui.tutriffidin terveellisyydestä.

-P-

Ainiijoo, eräs Turkulainen tuttava hamasta menneisyydestä veti kans pollea pikkuisen liikaa tööttiin ja kuoli siihen. Täten saldo on 6.

-P-
Meillä määrää Nainen!

Pankkipoju

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - heinäkuu 05, 2010, 22:40:53 ip

Tupakan ja huumeiden suhdetta teollisuusmaissa on tutkittu ihan enemmänkin.
99,99% huumeiden käyttäjistä on aloittanut tupakalla.
Eli käytännössä kaikkein luotettavin huumeseula, on se että henkilö ei tupakoi.

Jokunen tovi takaperin Suomessa runnottiin väkisin laki, jolla kiellettiin tupakan myyminen alle 18 -vuotiaille.
Tämän takana oli havainto että ihminen ei pysty enää kehittämään fyysistä riippuvuutta tupakkaan tuon iän jälkeen (tällä palstalla nyt tietysti jokainen tuntee narkkarin joka vahvistaa säännön  ;) ).
Sen takia on äärettömän tärkeätä että suojellaan lapsia/teinejä/nuoria tupakalta kaikin mahdollisin tavoin tähän asti. Sen jälkeen eivät narkahda, eli päädy kadulle vetämään vierotusoireita poissapitävää annosta vaan muodostuvat enemmän sosiaalisiksi tupakoitsijoiksi. Eli polttavat seurassa, eivät pitääkseen vieroitusoireita loitolla.

Tomppa

jos nyt jätetään nämä matematiikat/lait pois tässä ketjussa.... pyydän

blarney

heinäkuu 06, 2010, 01:07:26 ap #10 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 06, 2010, 01:32:41 ap käyttäjältä blarney
Lainaus käyttäjältä: Tomppa - heinäkuu 05, 2010, 23:29:41 ip
jos nyt jätetään nämä matematiikat/lait pois tässä ketjussa.... pyydän

Ehdotan että lopetetaan samantien järjen käyttö kokonaan ja siirrytään tunteilla ajatteluun.

Edit: Sen verran on kyllä pakko sanoa, ja mitenkään noita edellä mainittuja tarinoita vähättelemättä ja huumeita puolustelematta, niin kyllä se tenu on edelleen yhdeiskunnan suurin vitsaus tällä saralla niin määrällisesti kuin prosentuaalisestikin. Alkoholikuolema tai alkoholista johtuva sairaus on suomessa yleisin kuolinsyy työikäisten (18-64 vuotiaiden) ihmisten parissa. Vertailun vuoksi vuonna 2009 huumeisiin kuoli noin 250 ihmistä, eli ongelma on kuolemien osalta samaa suuruusluokkaa kuin tieliikenneonnettomuudet. Alkoholista en tarkkaa määrää nopeasti löytänyt, mutta 2008 alkoholin takia hoitoon hakeutuneita oli yli 37 000. Pelkästään laittomiin huumeisiin keskittymällä, suljetaan silmät siltä kaikista pahimmalta huumeelta (tai oikeastaan kahdelta pahimmalta - tupakka on on maailmanlaajuisesti toiseksi suurin kuolemien aiheuttaja). Muutenkin huumeiden käyttö on suomessa tasaisesti laskenut 2000-luvun ja nuoret ovat raittiimpia kuin koskaan ennen. Sen sijaan tenun kulutus lisääntyy kokoajan ja tässä nimenomaan yli 30-vuotiaat ryyppäävät entistä enemmän, nostaen koko maan keskiarvoa.

Edit2: Löytyi sittenkin tilastoja vuosituhannen vaihteesta. Alkoholiin kuolee vuosittain 2500 ihmistä, tupakan aiheuttamiin sairauksiin 4000 - 6000.

Tomppa

en kiellä etteikö noihinkin kuole...mutta..

kuten kysyin..tunnetko ketään tähän paskaan kuollutta?

Kaikki kuolee joskus ja viinaan kuolee koko ajan (tai kuolemat laitetaan sen syyksi)  hehhhe

tuttuni selvisi keuhkosyövästä...ikinä ei ollut tupakoinut...

kohtalon ivaa... teki raksahommia....

Aji Inferno

Tenu ja tupakka ovat yhteiskunnassamme ns. hyväksyttyjä aineita, vaikka molempien tuhot tiedetään. Valtava osa ihmisistä yksinkertaisesti haluaa ryypätä ja/tai polttaa. Usein molempia. Siksi noita aineita on hyvin vaikea kieltää. Kansa nousisi kapinaan. Melkoisen moni myös tällä foorumilla...

Siksi keskitymme muihin uhkakuviin.

Pahavaatt

Lemmy (:D) kerran kiteytti osuvasti, että päihteitä käytetään koska niistä tulee hyvä mieli. Aika pirun ytimessä, minulle tuo avautuu siten että mikäli meillä olisi ihannemaailma kaikille ilman syrjäytymistä, laiminlyöntejä, väkivaltaa, Popedaa, psyykkisesti degeneroivaa lähiöasumista, hyväksikäyttäjiä, juoruakkoja, keltaista mediaa, ö-luokan valtavirtaviihdettä ja kaikkea muuta yleisesti ihmistä syöväksi ja vääristäväksi ymmärrettävää, ei tarvittaisi mitään hyvää ruokaa kummempaa elämänsä siloittamiseksi.

Ystäviltä on mennyt läheisiä. Intissä oli alokasjoukkueessa kaveri jolla oli värikäs tausta huumeiden kanssa, kuulin sattumalta että meni multiin puoli vuotta sitten.

Suosittelen katsomaan Reindeerspottingin, kertoo rehellisen tylysti Rovaniemeläisen subukäyttäjän elämästä.

Olen huomannut ettei noilla kovempiin aineisiin päätyneillä ole oikein perheasiat olleet reilassa, joten ehkäpä näissä huimausaineasioissakin rock-musiikin / roolipelien / valtavirtaluterilaisuudesta poikkeavien uskontojen / (täytä oma valintasi) sijaan pitäisi katsoa peiliin ja miettiä hartaasti, missä se vika onkaan kun Tero-Karoliina narkkaa. Jos pohjatyö on hoidettu puolivillaisesti, ei kannata odottaa suuria lopputuloksesta. Toinen huomionarvoinen tekijä mitä olen itse aprikoinut, on ihan vanha kunnon vertaispaine - jos joukon sosiaalisesti lahjakkain ja karsimaattisin meinaa että tämä on hyvä juttu, herkimmät seuraavat perässä nopeasti. Tunnetaan myös "idiootit hallitsee vetämällä tasolleen ja päihittämällä kokemuksellaan"-efektinä.
Muistan lukeneeni jostain teoksesta jonka nimeä en nyt saa millään palautettua, että erikoisempiin joukkoihin normaalimosuria laadukkaampia yksilöitä etsittäessä kiinnitetään huomiota kokelaan elämän kulmakiviin, joista tämä saa tukea (esim. terve ja tiivis suhde perheeseen, uskontoon, Pokemoneihin). Saisikohan tuosta mitään aasinsiltaa vedettyä aiheeseen.

Yläasteella oli pakko livahtaa puukäsityön varastoon jemmaan siksi aikaa kun muut luokkalaiset paimennettiin katsomaan sitä opetusvideota, jossa miliisi menee moikkaamaan narkkiluolan asukkeja. Pelotti ja kuvotti.

Pari piri- tai lääkeriippuvuudesta kuntoutunutta tiedän. Kyllä kun heidän kanssaan on rupatellut ymmärtää että sellainen jättää pysyvän jäljen, proviisoriksi opiskeleva ystävä kertoi että eka annos piriä kääntää tiettyjä mielihyväreseptoreja aivoissa toisinpäin pysyvästi.

Aketza

En juo kahvia (tai alkoholia), en polta, en käytä mitään huumeita, mutta olen pelannut jo 2 vuotta roolipeliä. Sen lisäksi kuuntelen mm. Slipknotia, Rammsteinia ja Children of Bodomia. Mutta siltikään ei minulla ainakaan vielä ole ollut edes ajatuksia tuhota elämääni. En kuitenkaan ole saatananpalvoja, vaikka saatan saatananpalvonnan musiikkia kuunnellakkin.

biblo

Oman veljen olen 17-vuotiaana kantanut hautaan..yhteys näihin hommiin oli vahvasti hänellä jo 15v alkaen. Olisi sinä vuonna 19v täyttänyt.

Yksi tuttu tööttäsi 2krt överit konia, toisella kertaa ei pelastunut. Toinen tuttu veti konipäissään yliannostuksen insuliinia kun sattui olemaan diabeetikko.
"Grow food, not lawns"

Janne

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - heinäkuu 05, 2010, 22:52:13 ip

Tuskin röökin ja marijuanan kanssa on mitään yhteyttä

En minäkään tätä usko. Koko porttiteoria on melkoista huttua, otetaan siihen sitten mukaan pelkästään laittomat tai myös lailliset päihteet. Mutta jälkikäteen katsottuna porttiteoriaharha kyllä helposti tulee, päihdehakuinen henkilö kun usein vetää läpi koko repertuaarin ennenkuin vakiintuu johonkin kovempaan. Ja samaa tarkoitin tuossa tupakka vs pilvi -jutussa, tupakoimattoman kynnys savutella muutakin on usein korkeampi kuin röökaajan. Poikkeuksia toki on paljon molempiin suuntiin.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

linker

Puolisen tusinaa puolituttua on kuollut viinaan, huumeisiin, ja viimeisin urheiluhormooneihin.
Toinen mokoma tappanut itsensä sairastuttuaan parantumattomaan sairauteen, ajauduttuaan konkurssiin, tai kyllästyttyään muijaansa.

Itselläni ei ole ollut alko- tai huumeongelmia, jälkimäisestä ei edes kokeilua hurjasta elämästä huolimatta.
Mutta kerran on ollut todella lähellä joutua/päästä tuohon toiseen ryhmään. Pakoputkeen sopivaa letkua ei kuitenkaan löytynyt ja auto oli tutun ensihoitajan kertoman mukaan liian vähäpäästöinen.

En muuten ymmärrä miten se mitään parantaisi, jos menisin vetämään jotain narkkia tai juoppoa turpaan. Ellei oteta lukuun oman olon parantumista. Millään tavalla noita puolustelematta.

Pankkipoju

Lainaus käyttäjältä: Pahavaatt - heinäkuu 06, 2010, 07:04:46 ap

Pari piri- tai lääkeriippuvuudesta kuntoutunutta tiedän. Kyllä kun heidän kanssaan on rupatellut ymmärtää että sellainen jättää pysyvän jäljen, proviisoriksi opiskeleva ystävä kertoi että eka annos piriä kääntää tiettyjä mielihyväreseptoreja aivoissa toisinpäin pysyvästi.

Kuulostaa melkoiselta propagandalta...

Siis itse tiedän yhden varikon jossa on 60 000 annosta amfetamiinia, jota jaetaan harkinnan mukaan.
Lähihistorian sodissa kaukopartioukot veti todella isoja annoksia....

Niistä mömmöistä mitä armeijassa tarjotaan, tuo amfetamiini on vielä kevyteväs, se ei tee hulluksi suoraan vaan lähinnä liian valvomisen kautta.
Sen sijaan hermokaasujen vastamyrkky on atropiini, joka ihan konreettisesti aiheuttaa niin täydellisen hulluuden ettei henkilö enää tajua itse olevansa umpihullu.
Atropiinin määritelmä on deliriantti, delirium = sekavuustila. Esim. LSD on todella kevyttä kamaa psykedeelina verrattuna tähän, siitä huolimatta ukot toipuu aina ennalleen ja palaa siviiliin ihan normaaleina henkilöinä..

blarney

Lainaus käyttäjältä: Pankkipoju - heinäkuu 06, 2010, 11:19:30 ap

Siis itse tiedän yhden varikon jossa on 60 000 annosta amfetamiinia, jota jaetaan harkinnan mukaan.
Lähihistorian sodissa kaukopartioukot veti todella isoja annoksia....

Suoritin itse armeijan joukoissa, joille sodan ajan lääkeannokseen kuului amfetamiini (nimellä pervitiini). Nämä on ilmeisesti vielä samaa varastoa mitä viime sodissa käytettiin ja saksalaisilta ostettiin. Kaikenlaista muutakin mömmöä toki jaetaan, jotta saadaan miehistä maksimaalinen tappoteho irti mikäli tarvetta on. Taisi nuo kaukopartiomiehet olla aikoinaan aikalailla kemikaaleilla täyteen pumpattuja kun sellaisiin yli-inhimillisiin suorituksiin venyivät.

Samoihin aikoihin käytettiin myös heroiinia yleisesti yskänlääkkeenä ja muihin vaivoihin. Lääkevalikoimasta se poistettiin vasta 1950-luvulla.