tammikuu 10, 2025, 19:55:33 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Antivitutusta ilmassa

Aloittaja Tepi, heinäkuu 10, 2010, 15:28:34 ip

« edellinen - seuraava »

Whili

Kaivurijätkät sai urakan valmiiks.

Pannaanko skaba: kekä jäpittää foorumilla yhteen pötköön pisimpään ??

Lillen

^Hyvä idea  ;D.

Muistakaa pistää kisaan sellainen sääntö ,että pitää pistää kuvaa itsestään joka kuukausi...hmm... kolmen kuukauden kuluttua veikkaisin ,että porukka alkaisi olla aika kalpeita  :D.

Kaivurikisasta poiketen täällähän ei pidetä mitään puolen tunnin vessa/ruoka breikkiä  :D  :D

masaiman

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - joulukuu 02, 2011, 09:56:18 ap
Hahaa! Onnittelut ja tervetuloa meidän B-luokan kansalaisten, yrittäjien joukkoon. Jos olet pieneltä paikkakunnalta, muista heti hakea kepulaisten jäsenpassi niin pysyy tilauskirja täynnä ja firma toiminnassa.

Kiitosta vaan! Paikkakuntahan on toki pieni, mutta liiketoiminta tapahtuu käytännössä 100% Lahdessa. Tänne ei ole minkäänlaista intressiä alkaa mitään toimintaa rakentamaan, ja poliittisesti olen täysin neutraali. En käy edes äänestämässä koskaan.

Lainaus
Ja sitten vakuutukset kuntoon, eikä mahdollinen Suomen Yrittäjien jäsenyyskään ole pahasta. Muistat ottaa kaikki työtapaturma sekä vapaa-ajan vakuutukset jotta jos jotain tapahtuu, niin pääset oikealle lääkärille heti, etkä joudu menemään minnekään arvauskeskukseen viikoksi kuuntelemaan molotusta.

Tuossa on sellainen asia, jota ei tosiaankaan pidä ylenkatsoa. Varsinkin suoritepohjaisella alalla on ensiarvoisen tärkeää että vakuutukset on kunnossa. Se ei ole pelkkä sanonta, että kuljettajalla on tonneittain vastuuta. On oma terveys, muiden tienkäyttäjien turvallisuus ja sitten pitäis vielä miettiä sitä lastiakin. On oikeastaan ihan hyvä että auton kuljettajalla ei suurimmaksi osaksi ajasta ole hajuakaan kuljetettavan lastin hinnasta. Itelläkin joskus ollu kyydissä kuormallinen jotain random robotteja tms. tuotantolinja liukuhihnoineen ym. Kun pääsin määränpäähän kysäisi vastaanottaja ohimennen että onhan vakuutukset kunnossa? Sanoin että on, kui nii? Äijä vastas että kuljetit justiin 1,75 miljoonan eestä tavaraa tänne. Meinas vetää polvia vähän veteläks...

Kunnallisia arvauskeskuksia en ole tukenut enää vähään aikaan, mm. syystä että jos haluan täällä "lääkäriin", on se tietänyt suorilta rokulipäivää töistä. Ei kannata parin tunnin takia ajaa paria tuntia, joten yksityinen tulee lopulta halvemmaksi. Palvelun laadusta tuskin tarvii tämän enempää mainita...

On tossa aika hyvä paketti tulossa, jossa mm. isokasko ja yrittäjien tapaturmavakuutus, joka voimassa myös vapaa-ajalla ja harrastuksissa. Jonkun sairasvakuutuksen ajattelin vielä ottaa kun nyt saa homman rullaamaan.

SY:n jäseneksi en varmaankaan liity, mutta mm. SKAL:in jäsenyyden kautta, joka tulee tuossa osakkuusdiilissä vähän niinkun kylkiäisenä, (oisin varmaan liittyny muutenkin) saa jo mm. polttoaineesta ja vakuutuksista aika hyvän siivun veke.

Heku

Lainaus käyttäjältä: Mattson - joulukuu 02, 2011, 19:19:39 ip
Lainaus käyttäjältä: Räyhis - joulukuu 02, 2011, 09:56:18 ap
Hahaa! Onnittelut ja tervetuloa meidän B-luokan kansalaisten, yrittäjien joukkoon. Jos olet pieneltä paikkakunnalta, muista heti hakea kepulaisten jäsenpassi niin pysyy tilauskirja täynnä ja firma toiminnassa.

Kiitosta vaan! Paikkakuntahan on toki pieni, mutta liiketoiminta tapahtuu käytännössä 100% Lahdessa. Tänne ei ole minkäänlaista intressiä alkaa mitään toimintaa rakentamaan, ja poliittisesti olen täysin neutraali. En käy edes äänestämässä koskaan.

Mietinkin että riittääkö edustamallasi paikkakunnalla työtä kuljetusyrittäjälle, Lahti kuulostaa much more paremmalle. Onnittelut ja terveiset "lähes naapurikunnasta"

Ps. ei ala H-kirjaimella.  :)

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Mattson - joulukuu 02, 2011, 19:19:39 ip
Varsinkin suoritepohjaisella alalla on ensiarvoisen tärkeää että vakuutukset on kunnossa.

Juurikin. Viime tiistaina askeläänieristettä asentaessa käsi lipesi katkoteräveitsen kahvalta terälle, näin heti että haava vaatii tikkausta. Teippasin sormen läjään ja tuumasin.

1. Menen Haartmannin sairaalaan Meilahteen ja pääsen ehkä yöllä kotiin, hyvässä lykyssä kädelle ei ole tehty mitään ja sairaalan käytävällä minulle on annettu paineilmaa perseeseen tms. homeopaattista höpölöpöä jonkun somaliperheen naureskellessa vieressä.

2. Menen oikeaan sairaalaan jossa minua kohdellaan ihmisenä, eikä väkinäisenä työsuoritteena ja jossa saan ammattiapua vammaani.

Vaihtoehto kaksi kuulosti minunkin korvaan hiukan paremmalta, joten puhelin käteen ja soitto Fenniaan omalle vakuutusihmiselleni. Vakuuttavalla bassollani kerroin tilanteen ja ilmoitin, että lääkäriin on päästävä. Seuraavaksi tiedustelin, että mihin lääkäriin minun tulisi mennä ts. minkä firman kanssa Fennialla on diili. Fennian jäbä sano, että meet Räyhis ihan mihin tahansa.

Puhelimen muistissa oli sattumalta Diacorin vaihde tallennettuna, joten rimpautin sinne, sanoin että minulla on tikkausta vaativa haava sormessa ja olen Puotilassa, mikä on lähin toimipisteenne. Itäkeskuksen tallinnanaukio.

40 minuuttia myöhemmin olin takaisin työmaalla. Siis alle kolme varttia sormen viiltämisestä! Sisältäen kaksi puhelua, ajomatkat edestakaisin, vastaanotto ja sormen tikkaus.

Ja lääkärikin oli mukava.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

linker

jokseenkin päin helvettiä menneen kauden jälkeen ei enää vituta kovin paljoa, kun sain
kasvarit talviteloille; luukunavaajat ja muut romppeet lämpimään ja ovet kiinni.

hautuautukoot rauhassa lumeen, sikäli kun sitä tänne rannikolle joskus tulee

masaiman

Meikäläisen kasvari näytti aika komeelta yks pakkailta kun kaikki lasit oli paksussa kuurassa ja sisällä katosta ketjuissa roikku kaks kynttilälyhtyä. Valaisi koko kopin yllättävän kirkkaasti.

PP

Kotikasvarit on minusta komeampia talvella jäässä ja kuurassa kuin kesällä kaiken romun kanssa, ainakin oma.  Ajettelin laittaa sinne valkoiset tai sinertävät ledit talveksi pitämään kopin ufonhohtoisena. :D

JaloPena

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - joulukuu 03, 2011, 11:20:59 ap

40 minuuttia myöhemmin olin takaisin työmaalla. Siis alle kolme varttia sormen viiltämisestä! Sisältäen kaksi puhelua, ajomatkat edestakaisin, vastaanotto ja sormen tikkaus.

Ja lääkärikin oli mukava.

Ei julkinenkaan puoli ihan niin skeidaa ole kuin annat ymmärtää. Ainakaan täällä susirajan paremmalla puolella.

Pari vuotta sitten vetäisin samanlaisella aseella, siis katkoteräveitsellä, vasemman etusormen sisimmän nivelen kohdalle todella syvän haavan. Vetäisin pyyhkeen käden ympärille ja ajoin sairaalalle. Pääsin suoraan jonon ohi tsekattavaksi ja lääkäri (mukava sellainen) tutki haavan, putsasi ja ompeli kiinni. Alle tunnissa olin taas kotona.

Hyvä palvelu ruuhkasta huolimatta ja maksoin muutaman kympin poliklinikkamaksun mielelläni. Onnistuu se "naapuriosastollakin" ;)
Meillä kaikki päätökset tehdään demokraattisesti äänestäen. Yleensä kuitenkin häviän äänin 0-1

Kärsä Babar

Isommissa kaupungeissa tuntuu julkiseen pääseminen tökkivän pahasti. Tampereella ei lääkäriin pääse kuin jonottamalla monta tuntia jossain päivystyksessä. Hämennkyröön kun muutin niin yllätyin iloisesti täällä kun menee terveyskeskukseen niin pääsee yleensä suoraan lääkäriin. Kerran jouduin odottamaan puolisen tuntia niin silloinkin lääkäri pahoitteli sitä.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

masaiman

Sysmässä on vastaanotto kiertelemättä niin perseestä, että mielummin kärsii kun menee näytille. Jos meet lääkärille edes vihjaamaan että epäilet itse jotain, niin ei se nyt ainakaan SITÄ ole. Testataan kaikki muu mahdollinen ensin, tuhlataan joskus useampi päivä aikaa ja kas perkele, sehän se lopulta oli mitä arvelinkin (ts. Olin ihan varma). Käyny varmaan 3x. Kerran istuin 1:45 yli varatun ajan kylmässä vastaanottohuoneessa yli 39 kuumeessa. Kun viimein pääsin autoon ilman että olin saanut lekurilta mitään lääkettä, pelkän reseptin, istuin varmaan viis minuuttia autossa terkkarin pihassa harkitsemassa uskallanko ajaa apteekkiin hakemaan nappeja. Lopulta päätin että on vintti sen verran sekasin kuumeesta etten uskalla, ajoin vajaa kilsan päähän kotiin ja soitin äitille että se hakee ne... Oli kolmas kerta kun kävin samasta asiasta siellä. Ennenkun lopulta sain lähetteen päksiinsuu ja silmäpolille kun ei vielä se kolmaskaan antibioottikuuri tehonnu. Siellä sitten vasta löysivät syyn: oli joku ihme angiinan mutaatio joka ei näy missään testissä niin eivät uskoneet täällä että on sitä vaikka kurkussa selvät peitteet. Tämän takia tauti kesti kaikkiaan viis kuukautta, ja pakki sekasin kaikista niistä antibiooteista melkein kaks kuukautta vielä viimesen kuurin jälkeen...

JaloPena

Lainaus käyttäjältä: Kärsä Babar - joulukuu 03, 2011, 14:19:51 ip
Isommissa kaupungeissa tuntuu julkiseen pääseminen tökkivän pahasti. Tampereella ei lääkäriin pääse kuin jonottamalla monta tuntia jossain päivystyksessä. Hämennkyröön kun muutin niin yllätyin iloisesti täällä kun menee terveyskeskukseen niin pääsee yleensä suoraan lääkäriin. Kerran jouduin odottamaan puolisen tuntia niin silloinkin lääkäri pahoitteli sitä.

Minun tapauksessani kyse oli Pohjois-karjalan keskussairaalan päivystyksestä, ei siis ihan pienestä putiikista. Näyttää siltä, että tilanne on tapaus- ja paikkakuntakohtainen.  Olemme itse olleet yleensä ottaen tyytyväisiä avun saantiin. Joskus on jonotettu tavallisessa taudissa vähän pitempään mutta kun avun tarve on ollut kiireempi tai kun kyse on ollut pienestä lapsesta, vastaanotolle olemme päässeet nopeasti.

Lääkärin mukavuus ei ole kiinni työpaikasta vaan hänen omasta persoonastaan. Mukava on mukava ja m****u on m****u missä tahansa. Idealisti kun olen, kunnioitan enemmän terveyskeskuslääkäreitä kuin yksityisiä, he tekevät arvokasta työtään paljon kiireemmässä aikataulussa ja pienemmällä palkalla.
Meillä kaikki päätökset tehdään demokraattisesti äänestäen. Yleensä kuitenkin häviän äänin 0-1

Heku

Vihdoin sain kardaanin stefan vaihdettua. Harmi vaan tuli samalla huomattua että myös toinen stefa vuotaa, nimittäin se jonka pitäisi pitää perän ja vaihteiston öljyt omilla osastoillaan.. 

Herpiili

Lainaus käyttäjältä: Kärsä Babar - joulukuu 03, 2011, 14:19:51 ip

Ulvilassa oli terveyskeskuksessa iltapäivystys vielä pari vuotta takaperin ja silloin pääsi yleensä lääkärin pakeille melkein heti tai noin puolen tunnin odottamisella. Sitten toki toimintaa "tehostettiin" ja iltapäivystys siirtyi Satakunnan keskusssairaalaan jossa jonotusajat on yleensä luokkaa 4-8h :D

Herpiili

TE-toimistossa tuli käytyä oppilaitoksen lomakkeen kera ja myönteinen päätös työttömyysetuudella tukemiseksi opinnoille \o/
10.1.2012 alkaa Puutarhuriksi opiskeleminen ja rahoituksena ansiosidonnainen päiväraha plus ylläpitokorvaukset :)

Ryhis

Saamelais-Maukalle oli veronpalautukset tulleet tilille ja hän päätti laittaa pöydän koreaksi. Taivas varjele sitä viinaa riitti, itse ei tarvinnut juuri lompakkoa kaivella.

Join kuitenkin reippaasti kaikki saamani juotavat, kuten kotona on opetettu. Intiassa on selviä lapsia!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

TunturiTiger

Kävin vaimoni "työpaikalla" eli päivätoimintakeskuksessa joulumyyjäisissä ja hauskaa oli. Muksukin pääsi ruokkiin paikan lemmikki berberiskinkkejä. :)

jarski

Fataliin posti odotteli lattialla kun kotia tulin. Ihan kädet hikosi kun purin sisältöä pöydälle täpinöissä. Nom nom, suklaatakin. On kyllä mahtavaa palvelua ja aika törkeän tyylikkäät tuotteet. Näitä oheisläppyröitäkin selailee ihan graafisen ilmeenkin puolesta mielellään :)

Minbaari

Viime yönä tuli meikäläisestä nyt tupla-isukki. Kyllä on hieno tunne!  ;D

Huru-ukko