tammikuu 10, 2025, 12:17:07 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Antivitutusta ilmassa

Aloittaja Tepi, heinäkuu 10, 2010, 15:28:34 ip

« edellinen - seuraava »

NPhoBiaz

Onneksi tonne mennessä ei tarvi ottaa mitään taskuihin. ;)

Sulle alkaa kuulumaan sitten bensiininkatkuisia sulosointuja!

masaiman

syyskuu 23, 2014, 12:22:11 ip #2161 Viimeisin muokkaus: syyskuu 23, 2014, 12:31:07 ip käyttäjältä Mattson
On siinä sentäs 58km välissä mutta verraten kun seuraava lähin rata on Ahvenisto ja siitä seuraava vissiin jo alastaro, täälä etelässä/idempänä ei meinaa olla muita kuin vastikään auennut pesämäki honkajoella jonne on myöskin aika matka. Leikittelin jo ajatuksella että lopetan nää kuormurihommat ja perustan jonkun prätkäviripajan siihen kylkeen kunhan valmistuu ;)

Edit: eiku pussyhill:kin oli länsirannikkoa... mikäs se sitten oli, jossain imatrallako vai missä...

Edit2 jep, motopark.

x46900

^^^On tuo hanke ollut vireillä jo ainakin 5 vuotta ...toivottavasti nyt alkaa etenemään vähän vauhdikkaammin (muuten tulee hidas rata)...

masaiman

Ympäristöluvat on kuulemma saatu, rataprofiili julkaistiin eilen.

Tuosta hiukan uutisia aiheesta.

PP

Rahoitushakemus valmis 16 tuntia ennen deadlinea.

ChIlIDoG

Nyt ois kausi 2014 virallisesti pulkassa. Viimeinen Aji Cristal paleltui hengiltä. Kaikki loput kypsät ja raakileet pääsivät suikaleeksi ja käymispyttyyn. Yhteensä 2,8kg erä. Kauden tulos arviolta 10kg.

Ja tämän kunniaksi pari paukkua Laphroaigh Quarter caskia

sorrii

Onkohan vielä illalla anti-vitustusta täällä. Mulla on vielä ulkosalla poblanoja, paprikoita, jalluja, tomaatteja, tomatilloja .... ja yrttejä sekä juureksia.
Chilit ja tomskut ovat muovitunneleissa ja hallaharsot sekä osittain kuplamuovitkin päällä. Tomatillot ovat taivasalla: Eilen näyttivät vielä hyvältä  8) 8)
Kohta käyn taas katsastamassa ...

Ihmeen kestäviä ovat nuo kasvit olleet näin syksyllä. Käsittääkseni paleltuneiden kasvien hedelmät [tomaatit, chilit, tomatillot] eivät ole heti pillalla jos eivät jäädy ...
[vittuku laiskottaa eikä huvittaisi mennä poimimaan noita, kun paleltaakin ...  ???;D ; :D ;)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

ChIlIDoG

Lainaus käyttäjältä: sorrii - lokakuu 02, 2014, 18:02:46 ip
Onkohan vielä illalla anti-vitustusta täällä. Mulla on vielä ulkosalla poblanoja, paprikoita, jalluja, tomaatteja, tomatilloja .... ja yrttejä sekä juureksia.
Chilit ja tomskut ovat muovitunneleissa ja hallaharsot sekä osittain kuplamuovitkin päällä. Tomatillot ovat taivasalla: Eilen näyttivät vielä hyvältä  8) 8)
Kohta käyn taas katsastamassa ...

Ihmeen kestäviä ovat nuo kasvit olleet näin syksyllä. Käsittääkseni paleltuneiden kasvien hedelmät [tomaatit, chilit, tomatillot] eivät ole heti pillalla jos eivät jäädy ...
[vittuku laiskottaa eikä huvittaisi mennä poimimaan noita, kun paleltaakin ...  ???;D ; :D ;)

Aji Cristaleista osa oli vähän nahistuneita, mutta aivan käyttökelpoisia vielä, mutta pari kolme litraa varmaan meni kompostiin.

sorrii

Ainiin, Keminmaa ..

On täälläkin [=Tampere] pari astetta käväissyt pakkasella parina aamuyönä. Muovitunneleissa kuitenkin käy päivisin lämmöt niinkin korkealla, että tomaatteja jopa kypsyy lisää vielä. Niiden lehdet alkavat kyllä olla aika ikävän näköisiä ...

Mä itse raahasin turvaan yhden ison AC-puskan, joka oli kasvamassa kesän ulkona hydrosora-kookos-laatikossa jossa NFT'n tyyliin vedenkierto aurinkokennopumpulla! Se puska oli niin täynnä isoja raakileita etten voinut jättää ulos enkä odotella mitään kypsymistäkään. Nostin kasvin pää alaspäin orrelle, jossa sain vähän sitä paketoitua, ja kuskasin kottikärryllä kotiin 600m matkan. Kotona laitoin koko paketin lasiparvekkeelle, jossa vähän lisävaloakin. Eilen istuttelin sen sitten vielä pieneen EBBiin, kun ajattelin parvekkeeni pitää vielä kasvihuoneena kuukauden-pari. Enkka on muuten joulukuun alkuun, pitämällä ovea öisinkin auki ~5cm.
Tuo Aji Cristal -puska oli keskellä peltoa kasvanut niin tiheäksi, ettei oikein kättä saanut puskan keskelle. Kun se nyt oli siellä parvekkeella vähemmällä tuuletuksella, niin alkoi mätänemään joitakin podeja puskan keskellä! Joidenkin murtuneiden oksien podit samoin olivat alkaneet kuivahdella. Siitä yhdestä AC'sta tuli ~2-3kg satoa: suurin osa vielä roikkuu oksilla ... Ensimmäinen ja ainoa ostotaimi mulla ikinä  ::) ::) ... unohdin idättää AC'ta keväällä  ??? ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

ChIlIDoG

AC on pakkoidätys täällä. Hallituksen vaatimus :D

Max_7Pot

Sain itse vaihdettua autosta xenon-lamput, säästöä tuli 120 ekeä. Tämä koska korjaamon heppu sanoi puskurin irroittamisen olevan pakollinen että saa umpiot ulos. No, sain vaihdettua umpioiden takapuolelta amerikkalaisen autofoorumin neuvoilla.  :) :) :) 

Touko

Lainaus käyttäjältä: Max_7Pot - lokakuu 11, 2014, 21:03:43 ip
Sain itse vaihdettua autosta xenon-lamput, säästöä tuli 120 ekeä. Tämä koska korjaamon heppu sanoi puskurin irroittamisen olevan pakollinen että saa umpiot ulos. No, sain vaihdettua umpioiden takapuolelta amerikkalaisen autofoorumin neuvoilla.  :) :) :)

Takapuolihemmo :)
Elämä on reijässä rattoisaa

masaiman

Suunnaton sadonkorjuu eikä tossa ole edes kaikki!

Pari maistiaista töihin. Aji verdeä, pari cristalia ja haba SD:tä. Verde tekee ihan jonkin kokosia podeja vaikka nekin kuulemma voi olla paljon isompia mut muut otti vissiin alkukesän kylmistä itteesä kun tollasia pipanoita tekee... yks punanen rocoto peron:kin puskassa kiikkuu mutta annan sen kypsyä vielä ja syän ihan ite!

Whili

Lainaus käyttäjältä: Mattson - lokakuu 14, 2014, 22:06:20 ip

Suunnaton sadonkorjuu eikä tossa ole edes kaikki!

Eipähän tuu sadonperkuusta stressiä  ;D

bläkkäri

Itse itselleni antama chilinsyöntikielto purettu ;D

Ei jaksanut odottaa seuraaviin allergiatesteihin asti(5.12), vaan otin ja kokeilin rohkeasti parilla eri jauheella.

Eilen tuli tehtyä suklaacookieita Lemon Drop sekä pekaanisavustetulla Starfish jauheella. Nomnom :P

Toby

Lainaus käyttäjältä: bläkkäri - marraskuu 15, 2014, 15:27:16 ip
Itse itselleni antama chilinsyöntikielto purettu ;D

Ei jaksanut odottaa seuraaviin allergiatesteihin asti(5.12), vaan otin ja kokeilin rohkeasti parilla eri jauheella.

Niin sitä pitää! SIllä se lähtee millä tulikin ;)
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

Miquel

Perjantaista asti kateissa ollut lompakko palasi onnellisesti kotiin. :)
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: Miquel - marraskuu 18, 2014, 16:22:12 ip
Perjantaista asti kateissa ollut lompakko palasi onnellisesti kotiin. :)

Onnea, oliko tapahtunut taloudellista katoamista matkan varrella? :)

Miquel

marraskuu 18, 2014, 16:32:49 ip #2178 Viimeisin muokkaus: marraskuu 18, 2014, 16:34:29 ip käyttäjältä Miquel
Ei ollut!  :D

Edit: Varmaankin anonyyminä pysyttelevä löytäjä on kokenut sääliä kun lompakossa ei ollut käteistä kuin 15euroa.  ::)
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

NPhoBiaz

Hyvä homma. :) Ei sillä, olen itsekin liian rehellinen ihminen ottaakseni rahaa löytölompakosta. :D