tammikuu 10, 2025, 12:35:16 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Antivitutusta ilmassa

Aloittaja Tepi, heinäkuu 10, 2010, 15:28:34 ip

« edellinen - seuraava »

0lli

Pari päivää duunia ja sit melkein viikon vapaat, höllii! ^^
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

masaiman

Sain joululahjaksi jotain sellaista mitä olen halunnut jo vuoden päivät ainakin. Tai siis melkein sain, Nimittäin tarvikevasarasta lähdettiin yli sadan kilsan päästä ostamaan mulle vasiten HAIX:in maiharit mutta eihän ne käynyt mun lestiin ollenkaan joten lopulta puolen tunnin sovistussession jälkeen mukaan lähti putiikin melkeen kalleimmat lenkkarit eli Alpina Trapperit. mainittakoon että olen helllvetin kranttu kengistäni, viimesimmät jalkaan sopivat on olleet Oy Laitosjalkine:een valmistamat M91- tyyliset maiharit jotka istui täydellisesti mutta puolen vuoden käytön jälkeen pohjat alkoi halkeilla. Yhden koiralenkin jälkeen tuntuu että minusta ja Alpinoista tulee vielä hyvät kaverit. Maksan kernaasti kengistä sen kaksataa jos saan niiltä vähintään vuoden moitteetonta palvelua, ja ei ole minulla huollosta kiinni ettei kengät kestä.

Saunakin ois lämmin.

MiM

Hyvät kengät ovat kuin Potter-kirjojen taikasauvat. Ne valitsevat käyttäjänsä.
Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-

akselsson1

Mulle valitsivat ittensä vasarakaupasta m05 maiharit. Kelpaa talsia säällä kuin säällä. Todella mukavat.
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

masaiman

Ainakaan toisin kuin melkein kaikkia muita maiharimallisia kenkiä näitä ei ole tarvinnut ajaa sisään lainkaan vaan istuu täydellisesti heti. Jotkut monot on vaatineet parinkin viikon melko kivuliaan muotoutumisjakson, näihin kun polkas astimensa oli homma selvä jo ennenkun sain nauhoja kiinni että nämä muuten lähtee mukaan. Töissä tulee potkittua lavojen kulmia yms koko ajan joten tuo kärjen kumivahvike on varsin paikallaan. Tiedä vaikka näillä pystyis prätkäilemäänkin, tarttis kaksia kenkiä raahata mukana mopopäivinä töissä. Toinen merkittävä asia näin parin päivän käytön jälkeen on lumipöpperössä kävellessä aivan älytön pito. Mitkään muut kengät ei ole pitänyt näin hyvin liukkaalla alustalla poislukien yhdet nastotetut jotka oli sitten äärettömän epäkäytännölliset kaikilla muilla alustoilla. Sukatkin tuntus pysyvän kuivempina kun edellisissä, muistais vaan huoltaa tota kalvoa kun tuli ostettua siihen oma lankkikin.

Herpiili

Postin sivuilta saa nykyään maksettua paketin toimituskulut ja tulostettua suoraan osoitekortin.

Säästyypähän muutaman kilometrin ajelulta hyvin tukkoiseen asiamies-ärrään kun tuossa on 100m päässä toisella ärrällä valmiiksi maksettujen lähetysten jättöpiste. Eikä tarvi varata enää puolta tuntia aikaa paketin jättämiseen jos sattuu olemaan ruuhkaa  :)

Quini

Uudet silmälasit. Nyt näkee! 8)

masaiman

Peura-jerkyä pukkaa  8) vuorokauden liotus suola+jaloviina ja äsken panin pöntön pöhisemään. Tietty oisi voinu vielä savustaakkin mut on ulkona himpan kylmä siihen...

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: Mattson - tammikuu 12, 2015, 18:45:25 ip
Tietty oisi voinu vielä savustaakkin mut on ulkona himpan kylmä siihen...

Kunnon kylmäsavu. ;D

Miquel

En tiä mitenkä tuollanen vaikkapa poppamiehen kauppaama savuaromi toimisi tällaisessa.  ::)
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

masaiman

Lainaus käyttäjältä: Miquel - tammikuu 12, 2015, 18:56:36 ip
En tiä mitenkä tuollanen vaikkapa poppamiehen kauppaama savuaromi toimisi tällaisessa.  ::)

Bwyäk! Kamalaa. Kun tervan kusta. Yhen pullon oon ostanu ja aika monella tapaa sitä yritin hyödyntää mut se kamala sivumaku puski aina läpi.

akselsson1

Volvo läpi syynistä, nyt 13kk ajoaikaa. Hyvä päivä :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

HeatSeeker666

Lainaus käyttäjältä: HeatSeeker666 - joulukuu 19, 2014, 21:54:30 ip
Huomenna menemme rakkaani kanssa lentokoneella Barceloonaan, sieltä ensiviikolla Floridaan tutun papariskunnan kanssa. Käydään risteilyllä maailman suuriman risteilijällä. Sen jälkeen lento Brasiliaan viettämään uuden vuoden juhlaa. Kolmen viikon unelmaloma on tosi hieno juttu näin synkimmän vuodenajan keskellä. 8)

Niin, ja talkkari on hommattu hoitamaan chilejä loman ajaksi tarkkojen ohjeiden kera.  ;D

Oli todella ikimuistoinen kolmen viikon lomamatka.

Caribian risteily oli todella mielenkiintoinen, toiminnantäyteinen sekä hauska. Jenkit ovat todellista biletyskansaa ja mukavia tuttavuuksia tuli solmittua myöskin. Chilipäitäkin löytyi muutama.

Brasiliassa emme maanneet rannalla, vaan olimme usealla luontomatkalla sademetsissä ja luonnonsuojelukeskuksissa. Siellä näimme papukaijojen kirjon, siis todella värikkäitä papukaijoja sekä muita lintuja oli sademetsissä paljon.
Uudenvuoden aatto olikin sitten todella vauhdikasta menoa. Brasilialaiset osaavat todella juhlia näyttävästi. (Suomalainen känniörvellys puuttui kokonaan.)

NPhoBiaz

Huomisen Tapparapelin liput tarjouksessa 8e/kipale. Mennääs kattoon kun pistetään espoolaisia pataan. 8)

bobster

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - tammikuu 16, 2015, 20:02:31 ip
Huomisen Tapparapelin liput tarjouksessa 8e/kipale. Mennääs kattoon kun pistetään espoolaisia pataan. 8)

Siellä meni lasten lauantai hienosti. :D
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

Whili

Lainaus käyttäjältä: bobster - tammikuu 17, 2015, 19:41:00 ip

Jep ja muutenkin kierros näyttää mukavalta, Tampere vastaan muu Suomi  10 - 1  ;D

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: bobster - tammikuu 17, 2015, 19:41:00 ip

6-1 8)

Hegezi

Olin jo puoliks menossa kattomaan joskohan se kilpimiehet kerranki pärjäis mutta pieni ääni päässä sano että säästä rahat ja jää potemaan krapulaa. Kerrankin oikeassa :D

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: Hegezi - tammikuu 17, 2015, 21:34:17 ip
Olin jo puoliks menossa kattomaan joskohan se kilpimiehet kerranki pärjäis mutta pieni ääni päässä sano että säästä rahat ja jää potemaan krapulaa. Kerrankin oikeassa :D

Päättyi siis 6-1 Tapparalle. :D Oli nääs komeeta katteltavaa.

Whili

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - tammikuu 17, 2015, 21:59:47 ip
Päättyi siis 6-1 Tapparalle. :D Oli nääs komeeta katteltavaa.

Ja tosimiehet tekevät maaleja vaikka naamalla  8)