tammikuu 10, 2025, 12:39:48 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Antivitutusta ilmassa

Aloittaja Tepi, heinäkuu 10, 2010, 15:28:34 ip

« edellinen - seuraava »

Whili

Korjasin ompelukoneen  :D
Kymmenen vuotta tuota projektia oon suunnitellut  ;D ;D

narttu

Mulla olis kanssa ompelukone joka vaatis huoltoa. ;) Taidampa tuoda sen sinne Viinikan huoltoliikkeeseen pikahuoltoon. :o
"Sometimes you have to be a bitch to get things done." <br />― Madonna

Jame

Lainaus käyttäjältä: Whili - helmikuu 20, 2015, 09:17:46 ap

Eikös koneenkäyttäjä ole projektin toteutuksen aikataulua millään tavalla kommentoinut?
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

Whili

Lainaus käyttäjältä: Jame - helmikuu 20, 2015, 11:56:37 ap
Lainaus käyttäjältä: Whili - helmikuu 20, 2015, 09:17:46 ap
Eikös koneenkäyttäjä ole projektin toteutuksen aikataulua millään tavalla kommentoinut?
Joo, olen itse itselleni joskus tuosta maininnut  ;)

Miquel

Itse opin aikanaan ettei kaikkeen välttämättä kannata itse koskea kun erehdyin tällaista saumuria "vähän vilkaisemaan"  ;D

En tarkkaan muista kuinka monen illan homma tuosta seurasi kun sitä kasattiin, kokeiltiin ja taas purettiin. Ristus mikä härveli  ;D
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

Whili

Itse korjuuhomma ei ollut mikään aivan valtava, mutta se aloittaminen...
Puolarullan kääntö ja hieman langankireyden säätöä ja taas kelpaa surrutella  8)

..kymmenen vuoden päästä saatan hieman öljytäkkin  ::)

NPhoBiaz

Aamuyöstä lähtö Ylläkselle, tulee mukava hiihtolomaviikko! :)

Whili

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - helmikuu 20, 2015, 19:29:57 ip
Orastavaa kesää pakoon   :D
Tuut takas, niin täällä on lehdet puissa   ;D ;D

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: Whili - helmikuu 20, 2015, 19:37:34 ip
Orastavaa kesää pakoon   :D
Tuut takas, niin täällä on lehdet puissa   ;D ;D

Todennäköisesti. :D Toivottavasti on lehdet vielä chileissäkin...

Jani M

Lompoloon vai järven puolelle?

Miquel

Hyvästi selllvä päivä! :D
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

masaiman

Löysin ihan sattumalta prismasta tuoreita jalapeñoja tähän aikaan vuodesta! Illalla pekonijalluja! 8)

sorrii

Pirkkalan Citymarketissa on ollut kokoajan syksystä asti jalluja reilun 10€ hintaan. Peltsun K-marketissa oli loppuerä 7.90€! Ovat olleet lähes tulettomia... Maku kyllä tuttu ja oikea muuten...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Jame

Lainaus käyttäjältä: Mattson - maaliskuu 06, 2015, 17:28:26 ip
Löysin ihan sattumalta prismasta tuoreita jalapeñoja tähän aikaan vuodesta! Illalla pekonijalluja! 8)

Hah, luin tuon Mattsonin viestin illalla viimeiseksi ennen nukkumaanmenoa ja näin sitten unta siitä että tongin tavaratalossa runsauttaan notkuvia chilihyllyjä  ;D
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

sorrii

Kyä se viisainta on vaan syksyllä pakastaa...
Ainoa nautinto mitä ei saavuta pakastetuilla, on tuoreet rapaskat chilirenkaat/suikaleet salaatissa, leivän päällä jne. Siinäkin pakastetut toimii jotenkin.

Kyllä välillä naurattaa kun ajattelen mikä vaiva on ollut noita säilöttyjä ja kuvattujakin peratessa ja käsitellessä: siellä niitä etikkachilejä notkuu kellarin hyllyillä, niin ettei perunaa mahu sekaan.  ja kuivattujakin on sen verran varastossa että vanhempia saa jo hävittää ...

Noita Cittarin ja K-marketin jalluja ostin pussilliset ja pakastinkin parikymmentä, kun viime kesänä ei juuri jalluja tullut. Niitä voi nyt sitten laittaa herkkäsuisille vieraille lisukkeeksi että luulevat saaneensa chilejä. Mauttomia ja tulettomia pötkylöitä saa edelleen ~12€/kg Pirkkalan CM'sta ... Itse lisäsin täytteeksi Rocotoa  ;)

Tulipa hiljattain kokeiltua sitten Suurjaon "Dutch" -pötkylöitä rellenon tapaan ja yllättävän hyviähän niistä tuli! Kuori oli turhan nahkainen, mutta maku hyvä. Kokeilen seuraavaksi kalttaamalla [kuori mustapilkulliseksi grillissä ja pois] ..
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

masaiman

Tääläpäin ainoa chililajike jota tavan ruokakaupasta saa on ne tanskalaiset puikulat. Afrikkalaista habaneroa on semi-tasaiseen saatavilla mutta tuo oli eka kerta kun olen missään kaupassa lahdessa nähnyt tuoreita jalluja. Mä en mistään hirmutulisesta edes tykkää että varmasti maistuvat mulle.

Moottoripyörän katteet viety tänään maalarille ja uus ohjaustanko haettu, vielä kun jalustapalat tulee kiinasta ja saa sähköt loppuun ynnä teetettyä pakariin custom väliputken joka väistää oikeaa jalkatappisarjaa vähän alempaa niin alkais olla valmista!

Jalikset jäi eilen tekemättä mut tänään otetaan vahinko takas.

Jame

Lainaus käyttäjältä: Mattson - maaliskuu 07, 2015, 15:52:18 ip
Tääläpäin ainoa chililajike jota tavan ruokakaupasta saa on ne tanskalaiset puikulat. Afrikkalaista habaneroa on semi-tasaiseen saatavilla mutta tuo oli eka kerta kun olen missään kaupassa lahdessa nähnyt tuoreita jalluja. Mä en mistään hirmutulisesta edes tykkää että varmasti maistuvat mulle.

Cittareissa on ainakin täällä Kehä III:n sisällä ollut minun mielestäni yleisesti paras tuorechilitarjonta. Kauppakeskus Kaaren Prismassa on myös ollut muutakin kuin niitä hollantilaisia. Viime viikonloppuna ostin piruuttani Lidlistä 100 g rasian espanjalaisia puikulachilejä. Rasiassa oli 4 punaista, 1 keltainen ja 1 vihreä. Punaisissa oli makeutta ja jonkun verran potkua, vihreä ei maistunut miltään ja keltainen on vielä kokeilematta. Hintaa oli 1,99 € ja siihen verrattuna ihan kohtuullinen tuote.

sorrii

LainausHintaa oli 1,99 € ja siihen verrattuna ihan kohtuullinen tuote

:) 19,99€/kg ei ihan millä vaan vihanneksella olisi kohtuullinen hinta ..
Oman kokemuksen mukaan pitäisi paprikalla olla ihan sama hinta kuin chileillä. Tomaatilla ehkä jopa kalliimpi  ;) ... Banaania en ole kokeillut, mutta arvelisin että sen hinnaksi Sorrii'n puutarhassa tulisi 100€/kg ..

Kesällä Chilifestin aikaan oon kokenut järkytyksiä, kun esim. Heinän puutarha myy chilejään 30-40€/kg ja sitten miettii mikä vaiva ja sähkönkulutus ym. on ollut että saa pari kiloa itse aikaan. Harkitsin vakavasti yhteydenottoa kuluttaja-asiamieheen ja ilmiantoa polkumyynnistä!

Peltolammin K-marketissa sitten syksyllä oli aidon näköisiä jalapenoja 7,90€/kg  :o ... Mä ostin heti kilon, vaikka omalla kasvimaalla puskat notkui poimimattomia chilejä, vaikkakaan ei jalapenoja. Osoittautuivat vaan ne K-jallut täysin mauttomiksi ja tulettomiksi. Kiinnostaisipa tietää alkuperä ...

[Tulipa mieleen että kun asustelin jokusen kesän Ruotsissa aikanaan. oli siellä yleinen tapa, että kaupoissakin torimyynnin tapaan asiakkaat maistelivat ostettavaa tuotetta: mansikoita, herneitä ja hedelmiä: jopa irtokarkkeja. Tällaisissa vihanneksissa kuin vaikkapa jallut, pitäisi saada maistaa! Säilöttäväksi en ainakaan enää ostaisi mitään kympin enkä edes kahdenkympin chilejä, jos en saa maistaa.... ]

masaiman

No ei oo nämä! Jumaliste ekaa kertaa jää pekonijallut syömättä sen takia että nää on niin *!"&#( tulisia etten mä saa näitä alas!

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Mattson - maaliskuu 08, 2015, 23:41:29 ip
No ei oo nämä! Jumaliste ekaa kertaa jää pekonijallut syömättä sen takia että nää on niin *!"&#( tulisia etten mä saa näitä alas!

Huristeleppa joskus pyörälläsi Keravalle saakka niin saatpa sooseja maistella ja mukaan myös.