tammikuu 11, 2025, 00:59:06 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Normaalia vitutusta ilmassa..

Aloittaja Caderusso, heinäkuu 18, 2010, 11:33:18 ap

« edellinen - seuraava »

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - toukokuu 01, 2013, 18:21:11 ip

Kokeilemassani 8-vuotiaassa Corollassa aivan kaikki, katkaisijoista vaihdeheppiin ja muuhun toimi kuin kello. Ei minkäänlaista kulumisen tuntua, ei nitinöitä, ei kolinoita. Ja sama mainehan japseilla on ollut jo kauan; ne saattavat kyllä ruostua altasi, mutta esim. sähkölaitteet ja moottorit kestävät suunnilleen ikuisesti. Suomen oloihin parempi suunnittelufilosofia kuin tuo perinteinen saksalainen.  ::)

Corolla on yksi legendaarisimpia ja kestävimpiä autoja jo pitkän aikaa, varmasti hyvä valinta :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

masaiman

Mikro pajahti, tosin sitä nyt on jo ooteltukkin... Ois ostettu jo uuskin mut ei oo tullu mieleistä vastaan, nyt on sit vissiin pakko ottaa vaan "joku"...

Aji Inferno

Edelleen herättää sen kysymyksen: mistä "laatuauto" -käsite oikein syntyy? Onko se ihan vain hinnan luomaa höpöhöpöä? Kun mietin kolmea peräkkäistä japsiani: Toyota Yaris 1.3, Toyota Yaris 1.5 T-Sport ja Honda Civic 1.8 Sport, niissä ei esiintynyt yhtä ainoaa vikaa tai toimintahäiriötä yhteensä 10 vuoden aikana. Ei ainoatakaan. Merkkeinä ne silti eivät taida olla edes vaihtoehtoja esim. Audi-väelle. Merkillisiä juttuja nämä imagoasiat.  ::)

Lisäyksenä vielä provo niille, joiden mielestä japseissa ei ole "ytyä". Se Audikuski, jota esim. Honda Civicin R-Type tai Toyotan GT86 200 hepan bokserikoneineen eivät saa edes hiukan nostamaan peukkua, on luultavimmin aivokuollut! :)

masaiman

toukokuu 01, 2013, 23:09:25 ip #2843 Viimeisin muokkaus: toukokuu 01, 2013, 23:11:07 ip käyttäjältä Mattson
Ei se oo pelkästeen imagostakaan kiinni, mä en esim. pysty ajamaan uusilla Toyotoilla koska en saa tuon risan oikean polven alle kunnon tukea niin sitä alkaa kolottaa todella äkkiä, niiden yliherkkä täysin tunnoton potikkakaasupoljin ei ainakaan auta asiaa kun joutuu kannattelemaan jalkaa. Tietysti tämänkin voisi korjata vaihtamalla penkin mutten ole katsonut tarpeelliseksi ainakaan toistaiseksi lähteä vaihtamaan merkkiä, olen ollut tuohon jokin aika sitten hankkimaani V50 D5:een varsin tyytyväinen, olkoonkin että se kuuleman mukaan on aika pitkälle Ford Focus. Jos noihin alkaa uden omistajan myötä tulemaan uhatunlaisia muutoksia (ovat kuulemma "liian skandinaavisia maailmanmarkkinoille") saattaa kyllä joutua vaihtamaan merkkiä jossain vaiheessa. Mut jospa tolla nyt jokusen vuoden pääsis...

Varmaan vaan pakko vaihtaa vielä erittäin hyväkuntoisen näköinen jakoremmi ihan varmuuden vuoksi lähiaikoina koska mistään ei löydy dokumentaatiota siitä kuinka vanha se on...

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - toukokuu 01, 2013, 22:39:37 ip
Se Audikuski, jota esim. Honda Civicin R-Type tai Toyotan GT86 200 hepan bokserikoneineen eivät saa edes hiukan nostamaan peukkua, on luultavimmin aivokuollut! :)


Type-R ei oikein innosta, se on sellanen kierroskoneinen kinneri. Toyotan GT86/Subaru BRZ... Voi jee, kun sellaisen sais. Tehoahan siinä ei ole, mutta on se niin nappi ajettavuudeltaan. :D

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Jarok - toukokuu 01, 2013, 23:35:47 ip
Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - toukokuu 01, 2013, 22:39:37 ip
Se Audikuski, jota esim. Honda Civicin R-Type tai Toyotan GT86 200 hepan bokserikoneineen eivät saa edes hiukan nostamaan peukkua, on luultavimmin aivokuollut! :)


Type-R ei oikein innosta, se on sellanen kierroskoneinen kinneri. Toyotan GT86/Subaru BRZ... Voi jee, kun sellaisen sais. Tehoahan siinä ei ole, mutta on se niin nappi ajettavuudeltaan. :D


Tietynlaisia "statementejahan" nuo ovat valmistajilta. En itsekään Type-R:ää hankkisi arkikäyttöön, mutta siinä on kyllä tietty pedon luonto. Fantastinen ahtamaton bensiinikone, joka käyttäytyy pitkälti kilpakoneiden tavoin, yhdistettynä tinkimättömään ajokäytökseen on omalla, meluisalla tavallaan kyllä jotain. Ja mitä noihin toisiin tulee, eikö 200 pollea ole mitään..? Lisää on tosin kuulemma tulossa pian. Riittäisi kyllä mulle tuokin. :) Noh, ehkä seuraavassa elämässä!

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - toukokuu 02, 2013, 00:47:30 ap
Tietynlaisia "statementejahan" nuo ovat valmistajilta. En itsekään Type-R:ää hankkisi arkikäyttöön, mutta siinä on kyllä tietty pedon luonto. Fantastinen ahtamaton bensiinikone, joka käyttäytyy pitkälti kilpakoneiden tavoin, yhdistettynä tinkimättömään ajokäytökseen on omalla, meluisalla tavallaan kyllä jotain. Ja mitä noihin toisiin tulee, eikö 200 pollea ole mitään..? Lisää on tosin kuulemma tulossa pian. Riittäisi kyllä mulle tuokin. :) Noh, ehkä seuraavassa elämässä!


Niin, 200 heppaa on ihan normaali perheautoon kyllä. Se ei itse asiassa edes nelivetoon yhdistettynä tuntunut mitenkään erikoiselta, sellaisen kun aikoinaan omistin. Just riittävältä arkikäyttöön. :D Jotenkin sitä urheiluautoon kaipaa vaan enemmän, vähintään nyt sen 300, tuon GT86:n ajo-ominaisuudet alkaa löytyä vasta kunnolla varmasti siinä vaiheessa, kun TRD tai joku muu kiva pulju keksii tuupata siihen ahtimen (olispa se remmiahdin)...

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Jarok - toukokuu 02, 2013, 01:07:56 ap
Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - toukokuu 02, 2013, 00:47:30 ap
Tietynlaisia "statementejahan" nuo ovat valmistajilta. En itsekään Type-R:ää hankkisi arkikäyttöön, mutta siinä on kyllä tietty pedon luonto. Fantastinen ahtamaton bensiinikone, joka käyttäytyy pitkälti kilpakoneiden tavoin, yhdistettynä tinkimättömään ajokäytökseen on omalla, meluisalla tavallaan kyllä jotain. Ja mitä noihin toisiin tulee, eikö 200 pollea ole mitään..? Lisää on tosin kuulemma tulossa pian. Riittäisi kyllä mulle tuokin. :) Noh, ehkä seuraavassa elämässä!


Niin, 200 heppaa on ihan normaali perheautoon kyllä. Se ei itse asiassa edes nelivetoon yhdistettynä tuntunut mitenkään erikoiselta, sellaisen kun aikoinaan omistin. Just riittävältä arkikäyttöön. :D Jotenkin sitä urheiluautoon kaipaa vaan enemmän, vähintään nyt sen 300, tuon GT86:n ajo-ominaisuudet alkaa löytyä vasta kunnolla varmasti siinä vaiheessa, kun TRD tai joku muu kiva pulju keksii tuupata siihen ahtimen (olispa se remmiahdin)...


Noh, kaikkihan on suhteellista. :) Mulle Civicin 140 pollea riittivät mainiosti, ja paljon vähemmälläkin liikkuu. Eipä silti, kyllähän sen (tilaisuuden tullen) yli 200 kaakkiakin hyvään kaaraan ottaisi! ;) Aika äkäisesti sinänsä ihan "tavallisetkin" tämän päivän autot liikahtavat, jos niitä käskyttää. Oma Civicini meni sataseen alle 9 sekunnissa, ja Hondamaiseen tapaan koneen ääni oli jo aika herkullinen siellä 7000 kierroksen paikkeilla. :)

Pitänee jatkaa näitä keskusteluita autoketjussa, jotta jengin muut vitutukset pääsevät täällä oikeuksiinsa! :-)

Minbaari

Minuu ainakin rupesi vituttamaan täällä jauhaminen. =D
#816

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Mattson - toukokuu 01, 2013, 23:09:25 ip
Ei se oo pelkästeen imagostakaan kiinni, mä en esim. pysty ajamaan uusilla Toyotoilla koska en saa tuon risan oikean polven alle kunnon tukea niin sitä alkaa kolottaa todella äkkiä, niiden yliherkkä täysin tunnoton potikkakaasupoljin ei ainakaan auta asiaa kun joutuu kannattelemaan jalkaa.


Hetkinen! Ymmärsinkö oikein, että ajelet autolla siten, että kaasujalka on koko ajan ilmassa ja pelkän pedaalin varassa?? :o
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Ryhis

Uusilla autoilla ei tee mitään. Faijallani on alta puolivuotta tuore Skoda Yeti ja itse en katselisi moista päivääkään. Konehuoneen puolella on kyllä kaikki käsillä, mutta arvaako sitä mitään tehdä jos vaikka ajotietokone(et) sekoaa?

Motti tuntuu olevan jotain paperinohutta seosalumiinia, vissiin kaljatölkeistä puristettu. Talvellahan näillä ei voi motarilla ajaa ilman viimasuojaa kun keulanpuoli vetää pakkaselle. Imusarjassa olevaa aika isokokoista turboa katsoessa ei voi välttyä tuumaamasta, kuinka kauan kone kestää jumalattomia ahtopaineita yhdistettynä bensapiheyteen.

Tuossa männäsapattina vaihdeltiin autoihin suvipyörät alle. Faija rehvakkaasti väänsi Yetistä fönärit akustiikka-asentoon ja mankasta potikan kölit kaakkoon, että olis sitä työskentelymusaa. Noin tunnin session jälkeen oli kieseihin pyörät vaihdettu, sanoin faijalle että siirtää Yetiä sen verran, että pääsen pakulla pakittelemaan tasamaalle.

*Naks* sanoi Yeti kun joku solenoidi lykkäsi tyhjää. Sitten syttyivät kaikki mahdolliset ja mahdottomat valot ja lopuksi pahaenteinen teksti joka lupasi eörbägiin ongelmia. Sanoin faijalle, että se on nirri pois jos em. turvalaite napsahtaa turvalle, joten asialle pitäisi tehdä jotain.

Näitten nykyautojen manuaalithan ovat sellaisia, että oikeilla töillä elantonsa tienaavat läskit parrakkaat sedät saattavat vaikka tikahtua paskaiseen huutonauruun moista lukiessaan. Vaivaan kuin vaivaan tarjotaan suurinpiirtein korkokenkien vaihtamista lenkkareihin sekä valtuutettuun Skoda-huoltoon soittamista. Taisi Skoodan manuskassa olla itseasiassa bussi- ja juna-aikatauluja ne viimeiset sata sivua.....

Käskin faijaa rimpauttamaan "pojalle" siellä huollossa ja kysymään ensimmäiseksi, että tohtiiko ruma setä antaa apuvirtaa tekniikan riemuvoitolle vai onko turkkilaisten kasaama volkkarikopio tutti finito sen jälkeen. Muistelin Teboilin tietoviisailta kuulleeni, että alhainen akun varaus saattaa aiheuttaa noita varoitusvalo-ongelmia.

Apatiaan vajonnut 12-vuotias, joka Skoda-puhelinhuollossa vastasi, sanoi että virtaa voi ja kannattaakin antaa sillä akku lienee tyhjentynyt reilun tunnin radionkuuntelulla! Ties mitä apulaitteita niissä nykyään on päällä automaattisesti, ilman että käyttäjältä kysytään.

Vaihdoin Hiacen fillarit ja pakittelin pakuauton hollille. Hiacessahan ei muuten akut tyhjene ihan heti, niitä on nimittäin kaksi kappaletta rinnan kytkettynä. Miksikö? Koska Hiace on auto sellaiselle ihmiselle joka tarvitsee toimivaa autoa joka päivä, eikä mitään helvetin kikotinta jota naapurin Marko Merkantti salaa kahdehtii.

Minuutin apuvirtaloinnin jälkeen Skoda heräsi henkiin! Tosin kaikki mahdolliset varoitusvalot jäivät vielä palamaan, mutta lohdutin faijaa, että kyllä ne siitä häviävät. Ja jos eivät, niin ne voi kätevästi peittää mustalla jesarilla! Myöhemmin loputkin varoitusvalot sammuivat ja osoitin fatsille kätsän akkulaturin ja kehoitin käyttämään sitä.

Loppuun vielä tietovisakompakysymys;

- En löytänyt kirjakaupasta Hiacen korjausopasta, miksi?
- Koska Hiacea ei tarvitse korjata.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

masaiman

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - toukokuu 02, 2013, 11:22:25 ap
Lainaus käyttäjältä: Mattson - toukokuu 01, 2013, 23:09:25 ip
Ei se oo pelkästeen imagostakaan kiinni, mä en esim. pysty ajamaan uusilla Toyotoilla koska en saa tuon risan oikean polven alle kunnon tukea niin sitä alkaa kolottaa todella äkkiä, niiden yliherkkä täysin tunnoton potikkakaasupoljin ei ainakaan auta asiaa kun joutuu kannattelemaan jalkaa.


Hetkinen! Ymmärsinkö oikein, että ajelet autolla siten, että kaasujalka on koko ajan ilmassa ja pelkän pedaalin varassa?? :o
no en hemmetissä, mutta istuin täytyy joko olla säädettävissä tai istuinosan niin pitkä että saan polvitaipeen alle kunnon tuen, josta syystä ajelen muutenkin maantiellä 99% cruisella. Mm vaimon sitikassa ratkaisin ongsittain ongelman repimällä istuintyynyn irti ja laittamalla sen etureunan alle fylliä, joskin joudun vetämään penkin niin taakse että kädet on sitten tikkusuorana

masaiman

Ja hajottaa tän puhelimen yhteensopimattomuus tämän kirjoitushommelin kanssa, valtakunta jostain tapatalk tms sovelluksesta...

Mut joo, ehkä se autoista tässä ketjussa?

masaiman

http://www.tilannehuone.fi/tehtava.php?hash=3dbf44ba91af62156341d701f9f416c4

Äiteen naapuri, tuli kuulemma siihen aika lähelle pellolle alas... Ei vielä sen tarkempia tietoja mut
LainausHenkilövahingoista ei ole vielä tietoa, lentäjän etsinnät ovat käynnissä.
ei lupaa kovin hyvää...

Bruce Willis

saatan itsekkin tuntea ko kaverin lentohommista.....  :(  toivotaan että ei ole käynyt mitään loukkaantumista pahempaa

masaiman

LainausKoneessa oli kaksi ihmistä, jotka molemmat menehtyivät. Uhrien henkilöllisyyttä ei ole voitu varmistaa.

Kevyet mullat... :-\

hessi


2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Whili

En minä, mutta jotakuta varmaankin ottaa pattiin ja ankarasti..


http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta/1194811929668/artikkeli/sortumisriski+kokemaenjoella+jatkuu+viikkoja.html

Noh, rantaan rakentamisella on aina riskinsä  8)

Huru-ukko

Hyväähän tuossa on kun pääsee uimaan suoraan kylpytynnyristä...
Tuo on muuten varmaan sitä maisemointia.
Silti on myötätunto kaverin puolella, eihän tuo hauskaa ole sattuipa kenelle vain.

bobster

Erohan siitä tuli. Joutu muuttaan Kangasalle porukoiden alakertaan (varastoon). Tyhjä olo. Kouvostoliiton jätkille pahoittelut saunaillan perumisesta. :(
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson