tammikuu 11, 2025, 14:03:09 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Normaalia vitutusta ilmassa..

Aloittaja Caderusso, heinäkuu 18, 2010, 11:33:18 ap

« edellinen - seuraava »

sorrii

joulukuu 15, 2014, 12:07:07 ip #4000 Viimeisin muokkaus: joulukuu 15, 2014, 12:11:29 ip käyttäjältä sorrii
Käytiin eukon kanssa 3 viikkoa sitten Hellsingissä kummipojan synttäreillä: Junalla meno/paluu 2 henkeä ~26€ [Veturi-klubin alennusliput] Matka-aika ~1.50
Hurautimme Helsingissä M-junalla Pohjois-Hagaan 10min moikkaamaan yhtä 92V tätiä;
Sieltä kävelimme reippaasti Pitäjänmäkeen kummiperheeseen 20min [~4€ -eukolla älykortti]
Pitäjänmäestä Pikku-Huopalahteen tuttaville iltakylään bussilla ~20min [~4€]
Viimeksi ratikalla Rautatieasemalle ~10min [4€] jossa söimme hienosti Burges Kingissä ja torkuimme junassa kotimatkan, josta loppuosa Tampereella bussilla kotiin ... [4€]
Kulut 38€ + ruoka.

Eilen ajelimme autolla Helsinkiin Valkeakosken kautta onnittelemaan mun kummitätiäni Helenan vanhainkotiin 90V johdosta:
Matkaan meni ~2½t. Kura lensi ja hammastakin särki  >:(
Osasin tällä kertaa kommelluksitta ajaa perille Sörnäisten nurkille: Mäkelänkadulta ei kuitenkään pääse kääntymään ko. vanhainkodin pihaan, vaan piti ajaa Hämeentielle ja tekemään U-käännös Torkkelinkadulle ja sieltä sitten köröttelin vanhainkodin pihaan kielletylle paikalle, tietysti ... Mutsini ei jaksa kävellä satoja metrejä ...
Paluumatkakin meni tällä kertaa ilman ylimääräistä kierrosta Lahden moottoritiellä, vaan tein hurjapäisen U-käännöksen Hämeentiellä, että pääsimme oikeaan suuntaan Mäkelänkadulle. Koko matka Valkeakoskelle ja Tampereelle oli pimeää: Vastaan tuli katkeamaton letka kusipäitä joista puolella oli pitkät päällä; muilla xenon-valot. Kuraa lensi lasiin tiet koko matkan ja moottoritielläkin matkanopeus pysytteli 80km/h. Pesuvettä piti lisäillä Linnatuulessa. Linnatuulen Wieninleike oli leivitetty pahvinpala valkoisilla uuniranskalaisilla ... hyi vittu! Pääsimme hengissä kotiin asti. Bensaa paloi ~~30l = 45€ + paha mieli paskasta ruoasta. [lasinpesulitkut ~8€ josta ~½ meni matkalla..]

Kumpi oli mukavampi matka?? Kumpi oli ekologista ja järkevää? ...
[Vaihtoehtona olisi ollut tiet se EB, mutta mua ei pitkänmatkan bussiin saa houkuteltua edes ilmaisella hinnalla. Kyydissä pelottaa ja kuskit on rumia ... ]
IC-junissa on käsipyyhkeet käytävällä vessojen ulkopuolella. Järkevällä matkalaisella on paperia taskussa. Harvassa henkilöautossa on ollenkaan vessaa; busseissa kökkö pomppii yleensä niin että on koko persus ruskeana. Linnatuulen veskissä oli 2cm kusilöllö lattialla: Piti kääriä puntit rullalle ennen vessaan menoa ... mennen-tullen ..

VR voittaa 6-0  ;D ;D ;D ...mun mielestä ainaskin ..
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: sorrii - joulukuu 15, 2014, 12:07:07 ip
VR voittaa 6-0  ;D ;D ;D ...mun mielestä ainaskin ..

Itse suosin Tre-Hki välillä Onnibussia. 5e/nuppi/suunta, joinain päivinä voi päästä halvemmallakin. ;) Ilman mitään alennuksia siis.
Plus Onnibussilla on kyllä hienot modernit linjurit, joissa pistorasiat ja kaikki. Ne ovat myös kaksikerroksisia, ettei tarvitse katsella niitä rumia kuljettajia. :D

EDIT: Ainiin, Onnibus ei myöskään lakkaa kulkemasta heti kun sataa lunta. :o

sorrii

Joo..
Mä oon kulkenut paljonkin aikanaan Valkeakoskelta bussilla Helsinkiin, kun junalle piti mennä bussilla Toijalaan. Kyllähän bussimatka moottoritetä menee ihan ok. kun on lukemista tarpeeksi. Opiskelijana oon saanut 50% alennukset suurimman osan elämääni sekä junassa että bussissa, joten ei hinta ole ollut valinnan peruste. Nythän nämä Veturi-liput ovat junissa saatavilla vain tiettyihin vuoroihin ja pitää ostaa etukäteen. Silti juna vaan on ylivoimainen mukavuudeltaan ja nopeudellaan kaikenkaikkiaan. [[Eikä mahdolliset voitot mene läskimahaiselle floridalaiselle eläkeläiselle  ;) .. eettisyyskin siis vielä  8) 8) ]]

Enkä vaan kertakaikkiaan pidä busseista ... En tampereellakaan käytä nyssejä kuin ihan pakon edessä: kuljen pääosan matkoistani pyörällä kesät/talvet. Helsingissä oon hämmästyneen ihastunut kiskoliikneteeseen: Esim. mainittu reitti Pohjoishaagaan kestää ~10minuuttia kun bussilla nenee yli 20min; henkilöautolla helposti vielä tuplaten, jos otetaan huomioon pysäköinnin ym. vaatima aika/vaiva ...

Tomperella busseja sanotaan nysseksi: "Nys se tulee! ..."
Turuus sanovat kuulemma Inttercityä "josseksi"   :-\
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

akselsson1

Omalla ekodieselilla Turku-Vaasa-Turku olisi kuluttanut noin 50e edestä polttoainetta, samalla hinnalla olisi päässyt myös kaveri.
Nyt menolippu oli 30e ja tulolippu suolaiset 44e! Vaikka ollaan opiskelijoita. Tullessa Tampereella yli tunnin odotus.
Tottakai, juna voittaa matkustusmukavuudessa, eikä tarvitse itse ajaa... Mutta 25e/ nuppi tai 74e/nuppi on ikävä kyllä aika suolainen ero  :-\

Okei, ainakin täälläpäin tuo Lauantain keli oli todellakin ikävä, että helpommalla sikäli pääsi VR:llä.
Olisihan sen 50euroa muuhunkin voinut käyttää  :o
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

sorrii

Kannattaa asua Tomperreella ...  8)
..ja olla Veturi-klubin jäsen. Niitä 5€ lippuja on VR'n verkkokaupassa hyvin usein, kunhan selaa eri aikoja.

Meillä nuo liput on melkein aina ostanut muija, joten en ihan tarkaan tiedä. Ei rahaa ole kyllä juniin tuhlattu vaikka aika usein on käyty Helsingissä. Ja mun eukkoni ei suostu bussiin ollenkaan! On sen verran selkävaivainen ettei suostu autolla lähtemään yli 200km matkoille ollenkaan. Lentoja se ei kuitenkaan kauheesti vastusta  :D ;)

wille

Heh! Papereista mitään tiedä. Oon enemmän vastuussa noista ns. junanjäljistä eli kiskoista.

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - joulukuu 15, 2014, 10:08:59 ap
Lainaus käyttäjältä: wille - joulukuu 14, 2014, 18:33:29 ip
Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - joulukuu 14, 2014, 17:46:26 ip
VR. Riittänee perusteluiksi? :)

Sama. Oon töissä siellä. ;)

Osanet sitten kertoa miksei vessassa ole edes lähteissä kumpaakaan paperia  ::)
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Jani M

Junissa ja busseissa on vaan se ongelma, että sinne ei sovi jalat oikein mitenkään. Polvet on joko käytävällä tai vieressä istuvan sylissä.

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: Jani M - joulukuu 18, 2014, 13:00:58 ip
Junissa ja busseissa on vaan se ongelma, että sinne ei sovi jalat oikein mitenkään. Polvet on joko käytävällä tai vieressä istuvan sylissä.

Minun käsittääkseni niissä tuoleissa on tarkoitus istua niin että selkä nojaa tuolin selkänojaan, eikä poikittain  :o......
Tosin en ole pariinkymmeneen vuoteen ollut kummassakaan. Aiemmin niihin ainakin sopi hyvin, itselläni on pituutta 190 cm.

ChIlIDoG

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - joulukuu 18, 2014, 14:41:24 ip

Minun käsittääkseni niissä tuoleissa on tarkoitus istua niin että selkä nojaa tuolin selkänojaan, eikä poikittain  :o......
Tosin en ole pariinkymmeneen vuoteen ollut kummassakaan. Aiemmin niihin ainakin sopi hyvin, itselläni on pituutta 190 cm.

Aiemmin?   10Vee? :D

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - joulukuu 18, 2014, 14:41:24 ip

Ei mullakaan ole kuin pari senttiä enemmän, mutta ei niihin vaan nykyään sovi, ne on pakattu niin tiukkaan ne penkkirivit.

Huru-ukko

Vieläkö junissa on penkkejä vastakkain   :D....... Niihin ei ollut tunkua kuin ainoastaan seurueilla.
Niissä näki joskus tosi vaivautuneita ilmeitä  kun paikat oli vähissä juhlapyhien alla :o.

Koko loppukesän vituttanut myyrän tekemät multakasat siellä täällä puutarhassa. Tänään sitten tarkistelin netistä mikä ötökkä siellä mellastaa.
Kesällä hajotin multakasoja ja sieltä se keskeltä löytyi joka kerta reikä käytävään.
Eli kontiainen alias maamyyrä siellä möyrii maan alla, eikä kovin isoja vahinkoja pitäisi syntyä, mitä nyt käytävät rikkovat juuristoja, mutta se syö ötököitä, eikä kasveja ja juuria.

Enkä tunnustaisi, että yritän loukuttaa ne, rauhoitetun ötökän  :o...

Whili

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - joulukuu 19, 2014, 10:30:08 ap
Koko loppukesän vituttanut myyrän tekemät multakasat siellä täällä puutarhassa. Tänään sitten tarkistelin netistä mikä ötökkä siellä mellastaa...

Enkä tunnustaisi, että yritän loukuttaa ne, rauhoitetun ötökän  :o...

narttu

joulukuu 20, 2014, 22:38:13 ip #4012 Viimeisin muokkaus: joulukuu 20, 2014, 22:50:42 ip käyttäjältä narttu
lentsu iski ja luulin ettei kalja maittaisi, toisin kävi. :'( Nyt kun maittaisi, niin ei ole mitään juotavaa. >:( Opetus on, että aina pitää varautua riittävällä määrällä kaljaa tarvi sitä tai ei.
"Sometimes you have to be a bitch to get things done." <br />― Madonna

ChIlIDoG

Elisan paska LTE verkko. Huawein B593 tms. modeemilla ja ulkoantennilla. Kentät 5/5 max nopeus 10mb sisään ja 7mb ulos. ja liittymänhän pitäisi olla 100mb ...ja modeemin on pakotettuna LTE tilaan.

taitaa vaihtua soneran ADSL takas kuukauden elisa sekoilujen jälkeen. 

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: ChIlIDoG - joulukuu 29, 2014, 13:18:14 ip
Elisan paska LTE verkko. Huawein B593 tms. modeemilla ja ulkoantennilla. Kentät 5/5 max nopeus 10mb sisään ja 7mb ulos. ja liittymänhän pitäisi olla 100mb ...ja modeemin on pakotettuna LTE tilaan.

taitaa vaihtua soneran ADSL takas kuukauden elisa sekoilujen jälkeen.

Nettiin hajoillaan täälläkin... adsl +wlan alhaalta yläkertaan keskellä korpea (melkein) toimii milloin sattuu. Taidan pelata toiste... ping999 koko ajan

sorrii

Laitoin eukolle uuteen taloliittymään Buffalon Powerline -adapterin: oli Verkkokaupan outletissa ~40€/~80€ norm [eli ei ihan sama malli jota nyt on myynnissä]
Siellä asunnossa tulee kiinteä verkko vain sulakekaappiin: huoneisiin ei ole johdotusta, joten tämä powerline oli asiallinen ratkaisu. Toinen "mokkula" on tiet sähkökaapin töpselissä ja verkon tulo kiinni siinä; toinen adapteli on olohuoneessa, vastakkaisessa nurkassa, ja pöytäkone verkkojohdolla kiinni. Molemmissa "mokkuloissa" on oma WLAN-verkko, joten asunnossa on kaksi 300mbps WLANia. Kuukauden aikana on kerran tullut joku häiriö, joka selvisi kun käynnistin, eli irrotin mokkulat seinästä ja takaisin kiinni ... Toimii!

Sainpa muuten sitten Joulupukilta uuden tabelimen: NOKIA Lumia 1520  8) ... juuri kun olin melkein sopinut kaupat Samsung Note3 vaihtamalla wanha romu pöytäkone ... [myynnissä siis Q6600@3000MHz + 4GB + hyvä emo + musta LianLi-kotelo + uusi 650W poveri edelleen...(ilmainen manos)]
Kipaisin hakemassa siihen puhelimeen suojakotelon ja uuden sim-kortin Ideaparkin Sonera-kaupasta: Kotelo 5€/19€; liittymä rajaton/rajaton/50M 4G: 19.90€ - "paikkallispuhelut" ja -data Pohjolassa ja Baltiassa. Puhelimen netti lataa 40MB ulkona, joka riittää kai jotenkuten tekstiviestittelyyn, ehkä ...  8) 8) WP 8.1 on sujuva ja helppo, mutta wanhalle nörtille liian vähän säädettävää ... Näyttö on timantti, ja akku kestää kokopäiväistä leikkiä kaksi päivää! [3400mAh] ... Pokkarikamera saa mennä museoon ...

Mikähän vituttaa ... hmm ... Rocotoja perkaamatta pari kiloa  ;)

HotVelo

Palasin aiemmin ehtoolla farmilta takaisin etelä-Jyväskylään. Suurimmalla mielenkiinnolla odotin miltä viimeksi ennen joulua näkemäni pubescens chilitaimet näyttävät. Niillä ei ollut mitään hätää, ja niistä enemmän asiaa toisaalla.

Yllätys odotti jääkaapissa. En ensin muita eväitä jääkaappiin laittaessani edes huomannut, mutta kun katsoin alahyllylle, oli siellä jotain outoa. Puolisen tusinaa chilikastikepulloa oli 'räjähtänyt'. Räjähdys on hiven rätväkkä termi, mutta pulloja oli palasina niiden jäädyttyä. Umpioiduista purkeistakin oli muutamista korkit pullahtaneet. Eikä tästä voi syyttää mitään muuta kuin itseään. Säädin jääkaapin liki kylmimmälle termostaattiasennolle juuri joulun alla, kun siellä oli joulukinkku odottamassa maallemuuttoa. Enkä sitten huomannut pistää termostaattia normaaliasentoon, kun kinkun nappasin kyytiin sunnuntaina 21.12. No, saanpahan tässä hyvän syyn aloittaa pakasteen tyhjennyksen chileistä uusien kastikkeiden keittelyä varten. Meni vaan turhan paljon 'parempia' savuchilikastikkeita lasinsirpalehyytelössä roskikseen.

Jame

Lainaus käyttäjältä: HotVelo - tammikuu 04, 2015, 22:35:36 ip
Meni vaan turhan paljon 'parempia' savuchilikastikkeita lasinsirpalehyytelössä roskikseen.

Auts :'(
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Jame - tammikuu 04, 2015, 22:52:03 ip
Lainaus käyttäjältä: HotVelo - tammikuu 04, 2015, 22:35:36 ip
Meni vaan turhan paljon 'parempia' savuchilikastikkeita lasinsirpalehyytelössä roskikseen.

Auts :'(

Kerran pudotin kans avaamattoman kastikepullon jääkaapista lattialle. Tsädääm, en kerennyt edes maistamaan  >:(