lokakuu 06, 2024, 06:28:39 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Inca red drop

Aloittaja nakamorits, heinäkuu 18, 2010, 17:17:46 ip

« edellinen - seuraava »

nakamorits

Laitoin Inca red droppia kasvamaan tänään. Onko se hyvvää?

wille

Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Nizo


nakamorits


wille

Keskitulista. Hyvää esimerkiksi Olympia-levitteen seassa.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Revenant

Minulla juuri kypsymässä näitä. Mihin muuhun näitä kannattaa käyttää?
Enintään 300 merkkiä, jäljellä: 265

wille

Lainaus käyttäjältä: Revenant - heinäkuu 18, 2010, 22:53:24 ip
Minulla juuri kypsymässä näitä. Mihin muuhun näitä kannattaa käyttää?


Leivän päälle ohuiksi siivuiksi. Kaikkein parhaimmillaan noi on mun mielestä sellaisinaan. Siis ilman kypsennystä tms. Ihan vaan silpuksi sapuskan päälle.
Jauheena toimii varmasti myös. Mahdollisuuksia on rajattomasti.  ;)
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

MikaK

Itsellä pari kasvia IRD:tä ja tuntuu satoisalta sekä maku ihan ok "peruschili". Tulisuus sopiva ruuanlaittoon, jos syömässä ns. tavallisia ihmisiä. Omissa kasvatuksissa nostaisin samassa kategoriassa Aji Beniton edelle, koska vastaavissa olosuhteissa on ollut satoisampi ja maun pohjalta en näitä osaisi erotella.

nakamorits

Hahaha! "ns. tavallisia ihmisiä"

ladoga

syyskuu 21, 2010, 11:02:40 ap #9 Viimeisin muokkaus: syyskuu 21, 2010, 11:07:22 ap käyttäjältä ladoga
Lainaus käyttäjältä: Revenant - heinäkuu 18, 2010, 22:53:24 ip
Minulla juuri kypsymässä näitä. Mihin muuhun näitä kannattaa käyttää?


Vihreänä sopii tosi hyvin mm. couscousin sekaan, mutabbaliin (nam), pizzoihin tai leivän päälle. Punaisena makeus lisääntyy. Tuoreena silputtuna esim. kalan päälle. Kuivattuna sillä voi sitten maustella kaikenlaisia ruokia tai vaikka vaniljan kera kaakaota.

nakamorits

Miten kaakaon sekaan? kuivataanko se ja jauhetaan?

ladoga

Sitähän voi vaan murskata sekaan kun on kuivaa tai sitten jauhaa valmiiksi. Ihan miten lystää. Siemenet on kuitenkin hyvä ottaa pois.

Gali

lokakuu 10, 2010, 20:56:18 ip #12 Viimeisin muokkaus: lokakuu 10, 2010, 20:59:23 ip käyttäjältä Gali
Aika mieto tulisuus , mutta ihan OK semmoisenaan.
Laji on myös satoisa ja helppo kasvattaa.
Mehupurkin puolikkaassa kasvanut kasvi, joka on idätetty vasta toukokuussa tuotti kuitenkin kasan podeja.
Inca Red Dropilla on taipumas levita joka suuntaan. Ruukussa kasvanut on yhtä leveä kuin korkea.

timppa

tammikuu 22, 2011, 18:16:07 ip #13 Viimeisin muokkaus: tammikuu 22, 2011, 18:20:57 ip käyttäjältä timppa
Kuva Inca red dropista, tämä kasvi on kaksi vuotinen yksilö:



Omasta mielestäni ihan kelpo lajike. Soveltuu myös ihan pelkästään sisäkasvatukseen, sillä on suhteellisen pieni kokoinen kasvi. Poditkin on verrattain nopeita kypsymään ja baccatumeille tyypillinen raikas hyvä maku tekee lajikkeesta sellaisen, että se menee monien muiden lajikkeiden edelle, kategoriassa "pikkuchilit".
Ruoka ilman chiliä on teeskentelyä!
ps. kysy siemeniä, löytyy yli 80 eri lajiketta! OTA YHTEYTTÄ SÄHKÖPOSTILLA: sir_timppa@hotmail.com

En lue yksityisviestejä!

sorrii

Minusta kans kelpo laji, ja monipuolinen:


Mä kasvattelin noita edellistalvena ikkunalaudalla sorassa: pienimmässä (oik) oli se astian tila n. 1dl eli vettä meni ½dl kerralla! [joka päivä, tiet]
Alemmassa sellainen kokeilu kun tein vanhan päydän rungosta ulos (mökillä) pienen kasvihuoneen: siinähän tuli puskasta papua varmaan pari kiloa!

Maultaan on inca ihan ok: tyypillinen baccatumin aromi, kohtuuterävä polte; joskus vähän makeakin.
Oon käyttänyt kaikkeen ruoanlaittoon ja murskattuna kuumaan glögiin!!! nammmM
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

A-Drop

Millainen on siementen itävyys ja itämisaika? Entä sopiiko aloittelijalle?
Z  z  .

Päiväkirja 2011:
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=9077.0

wille

Lainaus käyttäjältä: A-Drop - helmikuu 26, 2011, 13:41:29 ip
Millainen on siementen itävyys ja itämisaika? Entä sopiiko aloittelijalle?


Itävyyshän riippuu ihan siemenien lähteestä, samoin itämisaika. Ihan normaalisti tuo itää, jos siemenet ovat kunnossa. Sopii aloittelijalle ihan hyvin. Normaali capsicum baccatum tuo vaan on.  ;)
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

A-Drop

Eli varmaan hankin siemenet, jos edes hankin, fataliilta, sieltähän ne parhaat siemenet saadaan ;)

Viittaako tuo "Inca" jotenkin siihen, että inkat olisivat käyttäneet tätä niinkuin rocotoa?
Z  z  .

Päiväkirja 2011:
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=9077.0

FlinStone

Kaverilta kypsiä IRD:iä sain ja testatusti varsin passeleita esim. Karibia -tyyliin grillatun makean kalan kylkeen (joskin meneehän siinä chili jos sun toinenkin). Varsin mainiota perusruokakamaa.

sorrii

Mä oon parina kesänä (yrittänyt) kasvatellut tätä "incaa". Ekana vuotena en saanut yhtään hedelmää. Tiedäsitten lannoitinko liikaa, oliko valoa liian vähän, mitälie.
Tuli kuitenkin sillä(kin) kokeiltua pistokkaita, ja kun tuntui onnistuvan tällä lajilla helposti, oli niitä äkkiä monta. Niitä sitten kokeilin sorassakin kasvatella, pääasiassa passiivisesti. Ja kun tuli huusholliin natikka, niin alkoi tuleen hedelmääkin. Mä sain noita hyvin viihtymään amppelissakin ja oli pari passiivista sorahydroa parvekkeen kaiteella kesän. Ne viihtyi hyvin ylkonakin, eikäö edes etelä, vaan koillissivulla talosta. Pienessä ruukussa pysyi pienenä kasvina, ja teki silti ihan kohtuullisesti hedelmää. Mökillä maahan istutettuna taas tuli iso puska, ja iso satokin, kun oli osan aikaa muovihuppua päällä.
Maku ei musta ole paras mahdollinen, eli ei siis vedä vertoja mitenkään aji cristalille, eikä esmes omnicolorille tai lemon dropille verraten ei-makeisiin.
Mä arvostan sitä kyllä lähinnä helppouden ja monipuolisuuden takia.
Nyt on muuten ollut yksi inca berry kasvamassa talven makuuhuoneen ikkunalla (parin loisteputken avustuksella): Se vaikuttaa kuvausten mukaan samantapaiselta, kuin IRD mutta mun mielestä maistui paremmalle! Inca red dropissa on vähän karvas sivumaku, ehkä ... INca berry oli raikaampi, makeempi, pehmeämpi ...


Ja onhan noi vähän hedelmää tuottanut ilmankin sitä natikkaa, kunhan on valoa kuitenkin kohtuullisesti...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`