tammikuu 09, 2025, 22:16:13 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Caderusson epätylsä ruokavalio

Aloittaja Caderusso, heinäkuu 23, 2010, 16:29:56 ip

« edellinen - seuraava »

Caderusso

Tänään lähti emäntä ja tytär anoppilaan Kotkaan. Itse ajelen ensi viikon tiistaina vasta sinne perässä.
Tämä tarkoittaa että koko viikonlopun saan nyt kokkailla aivan oman makuni mukaan, eikä tarvitse ottaa huomioon emännän matalahkoa toleranssia tulisten ruokien suhteen   ;D

Tänään jääkaapista löytyi iso laatikollinen curry-maustettuja kanankoipia. Eli siis nehän pitää tulistaa välittömästi ja tähän tarkoitukseen sopii paremmin kuin hyvin jokin marinaadi.
Itse kun tykkään tosi paljon tehtailla erilaisia marinaadeja jotka toimivat paiston jälkeen myös kastikkeina, otin esille ensin tyhjän litran purkin.

Purkkiin sisään:

- 1 desilitra juoksevaa margariinia
- sriracha-chilikastiketta reilu ruokalusikallinen
- 3 isoa lusikallista dijon-sinappia
- 1 rkl etikkaa  :D
- vähän nestemäistä savua
- Nate Dog´s Jamaican -kastikepullon jämät, ehkä desin verran.
- aromisuolaa ruokalusikallinen
- 2 ruokalusikallista murskattua nagaa
- pari desiä vettä

Purkkiin kansi ja minuutin verran todella miehekästä ravistelua (varo ettei purkki irtoa kädestä ja lennä seinään, kuten mulla meinasi käydä..)

Koivet sopivankokoiseen vuokaan ja koko marinaadi/kastike koipien päälle. Koko setti jääkaappiin istumaan ainakin 8 tunniksi. 24h olisi tietysti parempi maustumisen osalta, mutta tuo pieni määrä etikkaa nopeuttaa maustumisprosessia jonkin verran. sitäpaitsi, mulla on NÄLKÄ!!!  ;D

Käytännössä kuola alkaa valua kun ajattelen nagan makua kanassa  :D

Voila!

Tomppa

Tuohan on loistavaa safkaa!!

Toki itse en maustaisi kanoja 8 tuntia..   en malta  ;D  ... äkkiä mullekaikkiheti..

Tein äsken räyhiksen "laiskan paskan chilin"   jossa paketti pirkan punaisia chilejä, yksi naga, habanero soossia marie sharp ( 1 dl) tomaattimurskaa ja pyrettä..

sekä 5 valkosipulia ja 2 tavallista   :P       riisiä ja soijarouhetta sekaan...

Resepti on todellakin "sovellettu" koska olin vielä laiskempi  ;D

linker

Lainaus käyttäjältä: Caderusso - heinäkuu 23, 2010, 16:29:56 ip
Tänään lähti emäntä ja tytär anoppilaan Kotkaan. Itse ajelen ensi viikon tiistaina vasta sinne perässä.
Tämä tarkoittaa että koko viikonlopun saan

Kateeksi käy !!!

>:(

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: linker - heinäkuu 23, 2010, 16:47:28 ip
Kateeksi käy !!!

>:(

;D Tässä on nyt 6 viikkoa kuunneltu "WÄÄÄÄÄÄÄ!!!!" pitkin poikin öitä. Ihan hyvää tekee saada vähän "lomaa" vauvasta ja emännästä, vaikka ikävähän mulla on niitä nyt jo  :D

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: Tomppa - heinäkuu 23, 2010, 16:39:43 ip
Tein äsken räyhiksen "laiskan paskan chilin"   jossa paketti pirkan punaisia chilejä, yksi naga, habanero soossia marie sharp ( 1 dl) tomaattimurskaa ja pyrettä..

sekä 5 valkozibulaa ja 2 tavallista   :P       riisiä ja soijarouhetta sekaan...

Resepti on todellakin "sovellettu" koska olin vielä laiskempi  ;D

Käväisin just lukaisemassa tuon reseptin ja päätin että teen sitä huomenna, sen verran herkulliselta kuulosti  ;D

Tomppa

Koita ihmeessä!!

itse en laittanut papuja ollenkaan mukaan koska korvasin riisillä se mutta älyhyvää tavaraa!

ja teen jokupäivä kanssa ihan pilkuntarkasti ohjetta noudattaen.

Caderusso

Olen aina ollut todella kova keittojen fani. Lempipäästä keittoja on varmaankin tomaattikeitto.
Pussista tehty tomaattikeitto on ihan yhtä hyvää kuin käsin oikeista tomaateista väkerretty versio.

Tänään tehtiin pussitomaattikeittoa näin:

Lopputulos oli hitsin hyvänmakuinen ja ilmoitan heti kun huuliin palaa tunto. Tätä keittoa syödessä piti ottaa paita pois päältä  ;D
Niin tosiaan, yksi iso ruokalusikallinen nagaahan tuohon meni.