tammikuu 09, 2025, 22:51:34 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Pahin tapaturma/onnettomuus/haava minkä olette nähnyt?

Aloittaja Tomppa, syyskuu 01, 2010, 21:31:16 ip

« edellinen - seuraava »

Herpes

Voiko chili foorumilla olla mikään mautonta? :P
Ikinä en oo mitään pahaa nähny! Maailma on kaunis paikka.
Silmät kiinni ja kädet korviiin, vielä älälälälälälääl huutoa päälle!

Pankkipoju

Pahin onnettomuus jossa olen itse ollut, oli se kun kuittasin kaksipyöräisellä "eteenkääntyneen" auton kylkeen kuuttakymppiä...
Hipsuissa sen takia että autoilja ei tilannetta aihauttanut, itse ohittelin pientareen puolelta ruuhkassa seisovia autoja ja katselin oikeasti taaksepäin vaikka menin eteenpäin...

Eipä mittään, lentelin ilman lupakirjaa ja potta edellä asphalttiin.
Sit katselin itseäni ruumiin ulkopuolelta.... Jossain kohtaa aloin katselemaan maailmaa taas vaihteeksi kypärän sisäpuolelta... Ambulanssin kattoa, sairaalan kattoa, omaisia....

Kävelemään sit pari kuukautta harjoittelin.

Surrealisitisin onnettomuus jota olen saanut todistaa, oli kun auto jossa oli viisi immeistä, kuittasi junan eteen joka puksutteli pariasataa... Itse olin junassa matkustajana ja jotain koulutusta saanut olen joten ryntäsin inventaariota tekemään.
Auto "supistui" horisontaalisesti muutaman kymmenen sentin mittaiseksi, junan puskurit tuli tuli toiselta puolen ulos ihan hyvän matkaa.

Ne puskurit nyt tietysti on samalla korkeudella kuin auton matkustajien päät, joten siinä mielessä helppo onnettomuus, ei ollut mitään tehtävissä.
Oli vain äänetöntä ja hiljaista, kuoleman hiljaista...
Aluksi laskin että kyydissä oli neljä matkustajaa, sen verran hyvin takapenkin matkustajat sulautuivat toisiinsa..
Ainoa jonka sukupuolen pystyin kallon perusteella määrittelemään, oli apukuski.
Pystyin katselemaan tämän pään sisään sitä osaa aivoista joka vastaa heräämisestä, joten ei siinä nyt sit enää tarvinnut niin kauhiasti yrittää..

e-Boy

syyskuu 04, 2010, 19:08:52 ip #22 Viimeisin muokkaus: syyskuu 04, 2010, 19:11:20 ip käyttäjältä e-Boy
Vai että mauton aihe? Enpä nyt sanois.. Se on todellisuutta. Monet ihmiset elää niinkuin olisivat kuolemattomia, eivät näe kuinka pienestä se on kiinni. Tekstailevat tai tekevät jotain muuta autolla ajaessa... Voi tehdä tuollaselle henkilölle ihan hyvääkin herätä tähän päivään.

Jos on traumoja niin tuskin sitten kyseinen henkilö otsikon perusteella edes avaa tätä ketjua vaan ohittaa sen vain, jos siltä tuntuu. Tai toisaalta saa helpotusta traumoihin puhumalla niistä.

Kävelin kerran työmaan ohi, rekan takana makasi yllättäen vanhempi naishenkilö, olikohan joku työkone sitten ajanut jalanpäältä. En tiedä tarkalleen mitä oli tapahtunut, mutta jalka oli poikki ja luut törrötti pitkällä. Verta. Siinä ihan parin metrin päässä oli yllättäen. :(  Samassa jo ambulanssin äänet alkoivatkin kuulua. En tiedä miten tuossa sitten kävi, mutta ei kai sen kummemmin. Kai tuommosesta hengissä selviää.

Seuraavan päivän lehdessä tuosta oli, tais olla vaan uutinen että naiselta katkesi jalka onnettomuudessa tai jotain vastaavaa.
"Habanero ja sitä tulisempi on siitä hyvää, että sitä voi syödä vaikka pilaantuneena: Maha menee sekaisin joka tapauksessa."
Meikän aloittelijan päiväkirja.

Maunemaune

En ole mitään hc onnettomuuksia nähnyt mutta itelleni on meinannut pari käydä vähän köpelösti.

Mulla oli muistaakseni yläasteen 7lk sellanen pieni polkupyörä mistä puuttui toisesta polkimesta se muovinen osa. Hyppäsin hyppyristä ja yritin tehdä tempun, laskeuduin kyljelleni pyörän päälle ja se prkl polkimen tappi meni jalasta läpi n.10cm polven alapuolelta.

Sitten seuraavassa oli jo helvetisti tuuria mukana, Sahailin sirkkelillä töissä ja jostain syystä hanska osui terään! keskisormi ruhjoutui todella pahasti, nimetön oli melkein kokonaan poikki 1 ja 2 nivelin väliltä, nimettömän kärki oli keskisormen päällä ja peukalosta lähti pieni pala. 3kk hanska paketissa ja keski&nimettömän kärjistä oli porattu sisään 5-7cm pitkät naulat pitämään sormet kasassa  :'(     Onneksi kaikki sormet säilyi sentään lopulta

Ja viime viikolla jäin pakettiauton töytäisemäksi, siitä ei tullut kuin asfaltti ihottumaa reiteen ja perskankkuun

hessi

ei todellakaan mikään mukava topikki....
itse olen nähnyt montakin onnettomuutta...
pahin oli se kun olimme kolmannet onnettomuuspaikalle tulleet,
(itse olin nähnyt tuon tilanteen kauempaa autonratin takaa, rekka viilsi vastakkaisen kaistan yli pitkälle metsään)
Lapin Kullan rekka oli pyyhkäissyt henkilöautosta puolet pois...
kun itse nousin autosta lähteäkseni auttamaan, edessä olevan auton kuljettaja pysäytti ja sanoi
älä mene, et voi enää auttaa... kuulin kuitenkin pienen lapsen itkua ja sanoin,
että pakko mennä ja yrittää pelastaa lapsi!
näky oli jotain aivan käsittämätöntä, sellaista mitä toiminta elokuvien silppurit tekevät,
tämä vain oli todellinen näky ! kuljettaja, nais henkilö oli ilman päätä....
lapsi oli takapenkillä turvakaukalossa ja vaikka etummainen tuoli ja katto oli painunut päälle, hän selvisi, en kyllä tiedä minkälaisin vammoin !
Itse olin matkalla omien lasteni kanssa, asuntovaunua vetäen....
kyllä matkanteko siitä ettenpäin oli vaikeaa ja monesti kiitti että itse oli tullut sekuntteja perässä...

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

masaiman

pahin juttu mitä itelle on sattunut on varmaan kun nappulana oltiin isän ja siskon kanssa menossa veneilemään. Oltiin saatu kaikki kamat autosta veneeseen niin mentiin siskon kanssa sulkemaan laiturin tulorampilla oleva verkko-ovi.mulla sattu peukalo jäämään sinne saranapuolen väliin  ja murskautumaan lähes salsaksi.jäi vain kahdella pienellä nahan repaleella kiinni muuhun käteen. Lääkärit on ihmetelly moneen kertaan sen jälkeen et miten voi olla mahdollista että koko sormi yleensä toimii...ainoa jälki koko jutusta on yksi tikin arpi peukussa. 

Tomppa

nyt on itselläni keskisormesta sekä peukalosta palanut melko mukava osa....

keitin tossa tänään salsaa tomaateista ja chileistä....prk...

katsokaapas kun se kuplii... plum...plum..   ja minä löin käteni kattilan reunaan niin kiehuvaa soossia lenti kädelle prk..

kivat rakkulat saakeli......ja sattuu muuten ihan vitukseen!!! 

Disturbed

Muutaman autoilla(lle) sattuneen onnettumuuden todistanut iän myötä. Viimeisin oli tässä kun viime viikolla kävimme isän ja veljen ja isän kaverin kanssa norjassa kalastusreissulla ja takaisin tullessamme hieman ennen sodankylää meidät ohitti uudehko farmarimersu. Melkoisen tyhmän ohituksen teki,koska
siinä pätkällä KAIKKI ajavat vähintään parinkympin ylinopeutta ja vähän matkan päässä tuli auto vastaan. Joutuin itse jarruttamaan siinä,että meidät ohittanut mersu pääsisi siitä ohi ''turvallisesti''. Siinä vähän aikaa ihmettelimme muiden autossa olioiden kanssa tuon kuskin mielentilaa kun piti noin päin persettä ajaa.
Selkeästi näki,että vastaan tulee toinenkin ajoneuvo ja silti lähdetään,lieneekö yliarvinoinut mersun kiihtyvyyden..
Noin 5 minuuttia eteenpäin näin,että tämä nimenomainen mersu oli ajanut nokkakolarin yhden toisen auton kanssa. Kenellekkään ei näyttänyt sattuneen mitään vakavaa ja kaikki seisoskelivat pihalla,mutta molempien autot lunastus kunnossa ja ihmisten määrästä päätellen kummatkin autot olivat olleet aivan täynnä porukkaa. Siinä viimeistään varmaan kuljettaja mietti omien ohituksiensa fiksuutta. Samalla reissulla norjaan päin mentäessä oli joku edellä mennyt ajanut ojaan.
Lieneekö väsyyneenä lähtenyt,kuski oli yksin ja tuli omin avuin pois autosta ja soitti itselleen hinauksen.

Vanhempi,mutta vakavampi onnettumuus sattui kun olin 3-4 luokalla. Olimme menossa ystäviemme kanssa uimaan ja vielä silloin siitä kohtaa mitä pitkin piti kulkea sai ajaa autolla. Junarata siinä piti ylittää ja alikulkua ei vielä silloin oltu siihen laitettu. Ohitsemme ajoi auto ja se sitten jotenkin otti ja sammui siihen junaradalle. Puomit alkoivat samalla laskeutua ja kello kilkattaa. Hetken aikaa oli todella hiljaista. Sitten juna otti ja törmäsi siihen pieneen punaiseen henkilöautoon ja tappoi kaikki neljä kyydissä ollutta.Ystäväni joka oli siinä sillan alla jonka päältä rata kulki joutui vuosia käymään terapiassa,tapahtuma hetkellä muistaakseni hän taisi olla jotain 7 vuoden ikäinen. Hän järkyttyi aika paljon koska siinä sillan alla ollessaan se juna siihen autoon törmäsi ja jonkin verran verta roiskui hänen päälleen. Pitkälle se auto lentää kun juna ottaa siihen ja törmää..

Aji Inferno

Tästä saisi uuden keskustelunaiheen mallia "karmeimmat ja tuskallisimmat kuolintavat".  ::)  Laivan mukana uppoaminen aika korkealla listalla. Ehtii ymmärtää kuolevansa, pimeydessä ja paniikissa, ilman pelastuksen mahdollisuutta. Estonia oli aika karmiva juttu sikäli.

Hombre

Kaveri oli Estoniaa auttamaan tulleista laivoista yhdellä. Auttamisalan ammattilaisena, "joutui" tietysti töihin. Itse koulutukseltani merimiehenä, voin kyllä kuvitella tilanteen mikä siellä oli.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies