Macex ja Kausi 2011 Täysi tohina käynnissä!

Aloittaja Macex, syyskuu 04, 2010, 19:37:34 ip

« edellinen - seuraava »

Macex

Lainaus käyttäjältä: Mr_Green_ - lokakuu 24, 2010, 09:33:23 ap
Lainaus käyttäjältä: kuje - lokakuu 23, 2010, 20:35:39 ip
Ehkä jotkut kattelee kännykällä?  ::)

Sit vois jo vähän ruveta miettimään hoitovaihtoehtoja! Liekö riippuvuus internetiin, vaiko sitten chileihin(kenties molempiin)...mutta huolestuttavaa silti!  ;D Nykypäivän turhuuksia sanon minä....
No, itekkin käyn välillä töissä ollessani tauolla puhelimella täällä katsomassa, että maailma pyörii normaalisti  ;D Mutta, en tiiä mistä johtunee, että muilla kyykkää esim mokkulat, kun itellä ei moskulan kanssa kyykkää ollenkaan, jos vaikka katsoo muiden topickkeja, missä paljon kuvia  :)

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Macex

26.10.2010 Vähän kuvapäivitystä

Orange Habanero

Punoittelevia poikia, mitä lie häpeävät kun punastuttaa

Kypsä ja kypsymään lähtevä Cayenne :P

Kuvat isompina: http://picasaweb.google.com/lh/photo/aj_dh7LMn3yemt5VYCtpJA?feat=directlink

2013
Kuiva ja Naseva.

Macex

27.10.2010 Teinpä pientä sadonkorjuuta ja otin noi 3kpl valmiita podeja valmiiksi töihin vientiä varten :)

Podeista isoin jäi harmillisesti alle 10cm, mutta kyllähän tuokin nyt kelpaa  ;D

Huomenna sitten kerron töistä päästyä, että mitenkä noi toimivat työkavereihin, jotka päivittäin lutraavat töissä Poppamiehen Ahjolla.  :D

2013
Kuiva ja Naseva.

Macex

2.11.2010 Ihan kirjallista päivitystä, kun en oo jaksanut ottaa photoo. Eli viime torstaina pistin 2xCaribbean Red Habaneroa ja 2xLemon Drop itämään kelluvalautta tekniikalla, tänään pakaste-purkkiin katsottua, löytyi 1kpl Caribbeania hännän kanssa. :) Jatkoa odotellessa.

2013
Kuiva ja Naseva.

chilihardhead.fi

CRH ja Ld tuntu olevan kirvamagneetteja mulla, molemmat menetti enimmät lehdet, mutta hengissä kumminkin.
Löytyypä podit helpommin :D
Kohta saa maistella onko crh niin hyvä kuin väitetään, ld oli pettymys, toivottavasti se on jauheena parempi.

Mites cayenne kelpas?
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

Macex

Lainaus käyttäjältä: chilihardhead.fi - marraskuu 02, 2010, 14:25:50 ip
CRH ja Ld tuntu olevan kirvamagneetteja mulla, molemmat menetti enimmät lehdet, mutta hengissä kumminkin.
Löytyypä podit helpommin :D

Pitää siis varautua Raid:lla näiden veijareiden kanssa

Kohta saa maistella onko crh niin hyvä kuin väitetään, ld oli pettymys, toivottavasti se on jauheena parempi.

Eikös toi LD oo vähän sitrusmainen, mitä oon ymmärtänyt?

Mites cayenne kelpas?

Kyllähän ne kelpas :D Kummasti porukka jotenkin vähän epäili, kun pokalla väitin siinä että mietoja ovat, mitä ovatkin :D Mutta joillekkin toi aito puskasta pöytään tuotu tsili vaan toimii, yksi sanoi että mahassa lähti pörisemään kivasti. Työnjohtajalle pitäis vielä saada myrkytettyä jotain, kohtuullisen hyvin on väistellyt noita. Mutta seuraavaa kierrosta odotellen.  ;)

2013
Kuiva ja Naseva.

chilihardhead.fi

Mäntysuopa on riittäny kirvajahdissa, mutta olis pitäny kai käyttää siruuna fairya jotta olis löytyny sitä makua ld:stä.
Ei se pahaa silti ollu, mutta ennemmin laitan oikeaa sitruunaa, jos sitä kaipaan ja vaikka aji cristallia vihreänä
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

Macex

Täytyy pitää mielessä kun maistelee :P

2013
Kuiva ja Naseva.

Mr_Green_

Tietysti kaikilla omanlaisensa makuaisti jne....mutta täytyypä sanoa, että mun lemppari tällä hetkellä on lemon drop!! Ihan ehdottomasti.. =) Eipä mulla muuta..

Macex

Lainaus käyttäjältä: Mr_Green_ - marraskuu 06, 2010, 14:37:21 ip
Tietysti kaikilla omanlaisensa makuaisti jne....mutta täytyypä sanoa, että mun lemppari tällä hetkellä on lemon drop!! Ihan ehdottomasti.. =) Eipä mulla muuta..
Toiset tykkää hirvestä, toiset ankasta. Pitää nyt kuitenkin olla avoimin mielin ja kertoilla omia kokemuksia, kun satoa lähtee tulemaan. :)

2013
Kuiva ja Naseva.

Macex

8.11.2010 Pientä päivitystä kuvien ja tarinoiden muodossa :)

Eli kelluvassa lautassa pistin idättymään 2xCaribbean Red Haba ja 2xLemon Drop. Siirsin hännän tulon jälkeen ne omiin kivivilloihin, jotka olivat itäneet ja siellä saavat rauhassa nousta. Kuvassa 2xCaribbean, keskinmäinen piilossa, mutta nouskoon kun ei pelota. Oikeanmaisin on sitten Lemon.

Edellisen kuvan Lemoni muutti omaan kämppään tuolta soluasunnosta.

Vähän idätettyjä tuotoksia+ 1kpl pistokkaita. Pistokkaaseen on nyt ruvennut tulemaan pienen pieniä ja vähän isompia lehtiä, eli näyttäis siltä että vois lähteä tekemään uutta elämää. Eli siis vasemmalta: Champion, Lemon Drop, 3xBolivian Rainbow ja Orange haba.

Vähän muita edellä menevä Orange Haba.

2013
Kuiva ja Naseva.

Mr_Green_

Hehee....hyvält näyttäis! Iteki pitäis saada kuvapäivityksiä aikaiseksi...! Ei vaan oo saanu...=P Mulla Maui Purple ja Bhut Jolokia on huomattavasti muita edellä...hmmm...täytyypä tänään koittaa napata jokunen kuva!

Macex

Lainaus käyttäjältä: Mr_Green_ - marraskuu 11, 2010, 18:46:48 ip
Hehee....hyvält näyttäis! Iteki pitäis saada kuvapäivityksiä aikaiseksi...! Ei vaan oo saanu...=P Mulla Maui Purple ja Bhut Jolokia on huomattavasti muita edellä...hmmm...täytyypä tänään koittaa napata jokunen kuva!
Eipä tää päivittely nyt niin päivän päälle ole :D

2013
Kuiva ja Naseva.

Mr_Green_

marraskuu 12, 2010, 10:19:38 ap #93 Viimeisin muokkaus: marraskuu 12, 2010, 10:21:27 ap käyttäjältä Mr_Green_
No ei tosiaan...eikä viikon päälle! =P Täytyy katella ens viikolla vaikka sitä omaa päivittelyä...

kuje

Macex

Lainaus käyttäjältä: kuje - marraskuu 12, 2010, 11:29:35 ap
Hyvä että Champion juurtui!
Niinpä! Meinas usko loppua kesken jo, mutta sitten rohkeasti leikkasin lehtiä pois, että kaikki voimat menis juurtumiseen. Kastelin myös reippaasti multa päivittäin ja suihkupullosta itse oksaan reippaasti vettä. Kosteus, valo ja lämpö siis todella tärkeitä juurruttamisessa.

2013
Kuiva ja Naseva.

Macex

joulukuu 03, 2010, 21:55:54 ip #96 Viimeisin muokkaus: joulukuu 03, 2010, 21:58:29 ip käyttäjältä Macex
Ja hyvää perjantai iltaa kaikille chilien ystäville! Pitkästä aikaa päivittelen omaa päiväkirjaa ja projektikertomusta. Ollut kaikkea "mukamas" tärkeämpää, ettei ole oikein kerennyt keskittymään kuvien ottoon ja tänne sen suuremmin kirjoittelemaan. Ollut omia juttuja ja yksi Huumepoliisin tekemä ratsia noiden mun chilien takia, vahinkoa ei tullut chileille, itse vaan vähän paskin housuuni ja menetin aamu-unet, kun iltavuoroviikko oli ja yleensä silloin nukun klo10 ja tulevat perhana klo7.30 herättämään. Mutta se siitä, palataas takasin Chilien ihmeelliseen maailmaan  ;D

Tässä kuvassa näkyy hyvin Kuje nimiseltä käyttäjältä saamani Champion pistokkaan juurtuminen. Kävi 0.5 litran kippo ahtaaksi tälle veijarille, niin siirsin isompaan pottaan ja nappasin kuvan juurista samalla.

Ns. kauden 2011 idätyksiä, eli vasemmanpuoleset ylä ja alaruukut ovat Caribbean Red Habaneroa ja vieressä oikealla ovat päällekkäin Lemon Droppeja kaksin kappalein.

Tässä kuvassa 3kpl Bolivian Rainbow. Äidille :-* lupasin yhden, isälle yhden ja yksi menee varmaan siskolle tai jää itselle. tietäiskö joku miksi ovat nuo kaksi noin ryppyisiä ja näyttäisi että niille olisi jotain polttojälkiä tullut? Olisko liikakastelusta kyse?

Sitten nämä Cayennet. Ovat vähän rääpäleen näköisiä, kun leikkelin vähän jokasuuntaan meneviä oksia pois ja siirsin ne noihin 4L pyttyihin. Olis pitänyt moinen toimenpide tehdä aikaisemmin, oli meinaan julmetun kokoiset juuret päässeet tulemaan 2.5L pytyissä. Noitahan oli mulla 8kpl, mutta 2 Cayennea ei vaan halunneet virrota enään, vaikka kastelin normaalisti ja suihkuttelin päivittäin. Kuihtuivat ns. pystyyn, niin siunasin ne maan poveen ja pistin pihalle kämpästä.

Tässä Champion pistokas isommassa pytyssä. Oli silmiin sattunut, että meinaa alkaa puskemaan kukkia, mutta tulen nyppimään ne pois, pidän tätä veijaria liian heiveröisenä vielä tuottamaan mitään.

Ja sitten vähän muita 2011 idätyksiä vähän pidemmällä oleva Orange Habanero. Korkeutta jotain 10-15cm välillä, vähän huonosti oon kuvannut natikan valossa, ettei oikeaa kuvaa saa Haban koosta. Ja toi 2.5L ämpärikin saa tuon vielä näyttämään pieneltä.

Ja jos joku tunsi piston sydämessään tai jossain noiden Cayennejen takia, niin tää kuva varmaan vähän kääntää suupieliä ylöspäin. Nää pitäis kaikki laittaa omatekemään ketsuppiin.  ;D

Sama nivaska vielä levitettynä  :P

Siinäpä oli tälläkertaa tälläinen pieni päivitys. Kommentointi vapaata :)

2013
Kuiva ja Naseva.

Kaltsu

Lainaustietäiskö joku miksi ovat nuo kaksi noin ryppyisiä ja näyttäisi että niille olisi jotain polttojälkiä tullut? Olisko liikakastelusta kyse?

Lannoitatko millä ja kuinka usein? Annoin hybridi Jalapenolleni viime syksynä reilulla yliannostuksella Puutarhan Kesää ja Growta ja tekivät tumman vihreää ryppyistä lehteä.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Macex

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - joulukuu 03, 2010, 22:16:53 ip
Lainaustietäiskö joku miksi ovat nuo kaksi noin ryppyisiä ja näyttäisi että niille olisi jotain polttojälkiä tullut? Olisko liikakastelusta kyse?

Lannoitatko millä ja kuinka usein? Annoin hybridi jalapeñolleni viime syksynä reilulla yliannostuksella Puutarhan Kesää ja Growta ja tekivät tumman vihreää ryppyistä lehteä.
Noita Bolivioita en lannoita vielä ollenkaan, kastelen joka toinen päivä, oon ajatellu siirtyä vähempään kasteluun, jotain 2krt viikko tai 1krt viikko. Epäilen että liikakastelusta kärsivät.

2013
Kuiva ja Naseva.

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: Macex - joulukuu 03, 2010, 22:39:28 ip
Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - joulukuu 03, 2010, 22:16:53 ip

Lannoitatko millä ja kuinka usein? Annoin hybridi jalapeñolleni viime syksynä reilulla yliannostuksella Puutarhan Kesää ja Growta ja tekivät tumman vihreää ryppyistä lehteä.
Noita Bolivioita en lannoita vielä ollenkaan, kastelen joka toinen päivä, oon ajatellu siirtyä vähempään kasteluun, jotain 2krt viikko tai 1krt viikko. Epäilen että liikakastelusta kärsivät.

Ehkäpä. Yleensä liikakastelu kellertää lehdet, mutta kokeneemmat valistakoot. Mikä multa?
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!