lokakuu 06, 2024, 05:13:32 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Yleinen offtopic, tyhmät kysymykset, aviopierut sun muu.

Aloittaja Ryhis, syyskuu 10, 2010, 22:00:35 ip

« edellinen - seuraava »

IceQueen

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - syyskuu 05, 2013, 11:50:36 ap
Melkeinpä olen alkanut sääliä tuota trollia. Itsetunto tuntuu olevan sen varassa, miten ilkeästi osaa muista sanoa. Näitä kiusaajia meillä on keskuudessamme, eikä hoitoon ohjaus tunnu toimivan. Sivulliset saavat kärsiä.
Näinpä.

Harmittaa suht uutena tulokkaana myös se, että joutuu kirjoittaessaan miettimään, et milloin uskaltaa kirjoittaa. Et tämäkö on se kerta, kun kysyy jotain niin tyhmää, tai kommentoi sillä tapaa, että saa paskaa niskaan. Joten paremmaksi olen todennut olla kirjoittamatta. Eikä hirveästi ole tullut enää edes luettua, kun suurin osa sisällöstä on tota trollin mukahauskaa juttua... ::)

Noli Me Tangere

Nyt vähän hymyilyttää, kun kukaan ei kehtaa sanoa Räyhiksen nimeä.

Habanervous

Lainaus käyttäjältä: Jani M - syyskuu 04, 2013, 22:54:33 ip
Että tämmöstä tällä kertaa. Melkein kyllä vois jättää tämän foorumin seuraamisen vähemmälle, eiköhän noiden chilien kanssa jatkossa pärjäile ihan itsekseen.  :)


Toivottavasti et jätä. Uskon kyllä että itseksesi pärjäät loistavasti, mutta mites me aloittelijat? :( Ei täällä ole koskaan liikaa neuvoja, vaikkakin ne saattavat toistaa itseään.

Bruce Willis

Miksi sinun pitäisi jättää koko foorumi vain sen takia että monet kuittailevat sinulle koska olet joskus sanonut jotain sopimatonta tai kärjistänyt asioita?
Älä nyt tee hätiköityjä ratkaisuja ja uskon että sinulla on oikeasti paljon annettavaa tänne jos vain itse tahdot niin.
Kannattaa niellä kiukku ja koittaa aloittaa oikeasti puhtaalta pöydältä ja keskittyä enemmän itse chiliin kuin typeriin viesteihin.
Moni,kuten myös minä näkisin mielelläni sinulta erilaisia chiliruokia ja kasvatukseen liittyvää tietoa jota sinulla on antaa.
Vaikka osaat tuon sarkasmin niin jos mahdollista että hieman rauhoittuisit sen suhteen ja toisit itsestäsi esiin ne hyvät puolet joita moni tahtoisi nähdä.

Mitäs sanot  :)

Bruce Willis

Ja oma pyyntöni kaikille foorumin käyttäjille

Mitä jos koitettaisiin tehdä tästä foorumista paikka jossa kaikki viihtyisivät ja jonne olisi mukava tulla hankkimaan tietoa sekä juttelemaan mieltä askarruttavista aiheista? Ilman sitä kukaan vetää hernettään nenään.
Olisiko se mahdollista? Kuitenkin riitoihin ja sanasotiin tarvitaan useampi käyttäjä kuin yksi niin jos jokainen meistä miettisi omaa postaustaan ennenkuin sen julkaisee niin voisimme tehdä foorumista mukavan paikan jossa kaikki viihtyy.
Ylilyöntejähän tulee ilmanmuuta joskus mutta jos jokainen meistä ottaisi nyt uuden asenteen foorumiin ja sen käyttöön  :)


Wolfman

Lainaus käyttäjältä: John McClane - syyskuu 05, 2013, 12:41:43 ip
Miksi sinun pitäisi jättää koko foorumi vain sen takia että monet kuittailevat sinulle koska olet joskus sanonut jotain sopimatonta tai kärjistänyt asioita?
Älä nyt tee hätiköityjä ratkaisuja ja uskon että sinulla on oikeasti paljon annettavaa tänne jos vain itse tahdot niin.
Kannattaa niellä kiukku ja koittaa aloittaa oikeasti puhtaalta pöydältä ja keskittyä enemmän itse chiliin kuin typeriin viesteihin.
Moni,kuten myös minä näkisin mielelläni sinulta erilaisia chiliruokia ja kasvatukseen liittyvää tietoa jota sinulla on antaa.
Vaikka osaat tuon sarkasmin niin jos mahdollista että hieman rauhoittuisit sen suhteen ja toisit itsestäsi esiin ne hyvät puolet joita moni tahtoisi nähdä.

Mitäs sanot  :)


Eipä tuota juuri paremmin voisi sanoa. Ne tarkoituksella provosoivat ja tarkoituksella häiriköivät viestit vähän vähemmälle niin hyvä tulee. Monikin kirjoittaa osaamattomuuttaan ja ajattelemattomuuttaan hölmöjä viestejä eikä sille mahda mitään, tilanne muuttuu täysin kun ne kirjoitetaan tietoisesti ja harkiten.

Aji Inferno

Ei tässä enempää dramatiikkaa tarvita. Vain hyvää keskustelua sääntöjen puitteissa, hyvällä mielellä. Sananmuunninkin on historiaa, eikä enää pilaa ihmisten kuvalinkkejä tms. Mennyt on ylipäätään mennyttä, kuten sanonta kuuluu.

LupeKani

Mutta eiköhän huomenna tule taas uusi  helvetin hauska kyselythreadi.
"Onko sinulla multaa esinahan alla?"
VAIN VÄHÄN KUN OON KOTONA YKSIN.
KIINNOSTAAKO KETÄÄN.
EIKU MÄ KÄYTÄN TURVETTA.
ISONAULA ON APRAS.
MULLA TULEE ISOPÄÄ VASTAAN.
MULTAA? VAIN VETTÄ?!!!1

- Asiallista keskustelua tähän alle kiitos.


Valitettavasti tälläistä paskaa joutuu suurimmalti osin lukemaan. Muutaman harvan kasvatuksia sentään voi innolla seurata, mutta kun tylsyyksissä tulee luettua muitakin osioita kuin päivyreitä...


mohla

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - syyskuu 05, 2013, 12:23:24 ip
Tähän on siis tultu. Kun kehoittaa lievästi vinoillen aikuista ihmistä aloittamaan virkkeensä isolla alkukirjaimella - on kiusaaja.

Kiusaamista ei kuitenkaan ole toisen nimittäminen trolliksi parin vittuiluviestin perusteella.


+1, ei pienestä vinoilusta tämän foorumin henki miksikään pahuudeksi muutu mielestäni. Foorumin kehitys alueidein jakoineen jne. on ollut mielestäni hyvää, osa porukasta vie kasvatuksia jatkuvalla syötöllä edistyneemmälle tasolle jaksamisellaan ja huonoa henkeä kirjoittelussa en ihmeemmin ole havainnut. Mielestäni kaikenlaisiin topikkeihin tehdyt mukahauskat äänestykset ja muut vastaavat mukahauskuudet menneisyydestä tässä foorumia vievät alas, jos jokin. Ei yhden hyvin kirjoittavan Räyhiksen postaukset. Harmi, että herkkänahkaisimpia hirvittää vähäinenkin kritiikki. Heidän voitto ja muiden häviö, kun Räyhis lopettaa täällä.

Suurin osa porukasta voisi opetella olemaan lukematta juttuja, joista pääsee kierroksille. Tai ainakin jättämään kommentoinnin sitten. Ei niitä ärsyttäviä jutuja ole pakko lukea. Käyttäjiä saa myös estolistalle, joka alentaa merkittävästi ärsytystä.

Harmin paikka, että lähdit Räyhis. Kirjoituksiasi luki ilolla ja asenteesi on mielestäni kohdallaan. Enpä enää ole pahemin chilinkasvatuksista lätissyt ja Räyhiksen tekstien puuttumisen vuoksi jäänee forkalla heilunta yhä vähemmäksi.

Jani M

Jännä nähdä, miten tämä tästä kehittyy. Nyt on jonkin aikaa ollut sellaista, että melkein joka kerta, kun tätä foorumia selaa, jokin asia vituttaa varmasti. Yli vuoden seurailin foorumia sivusta ennen kuin rekisteröidyin, foorumi ei vaikuttanut sellaiselta paikalta, minne edes kannattaisi rekisteröityä. Nyt on taas hetken tuntunut siltä, ettei täällä ole oikeastaan kuin muutama päivyri, minkä takia jaksaa käydä täällä lukemassa.

Enpä silti Räyhiksen syyksi laittais näitä vitutuksia, harvemmin ne purkaukset ovat aiheuttaneet muuta kuin välillä hieman hämmentyneitä naurahduksia. Enemmän sieppaa se, että melkein kaikki keskustelut menee väittelyksi ja jopa kiistelyksi, kun jokaisen mielestä se oma tapa on se ainoa oikea tapa kasvattaa chilejä. Jos joku haluaa tehdä chilinkasvatuksesta äärimmäisen tarkkaa propellihattutiedettä, niin siihen on kyllä oikeus. Sen sijaan, että sitä tapaa kritisoitaisiin rankasti, pitäisi ehkä yrittää auttaa niissä asioissa, missä kykenee.
Toki ongelmana on sitten aloittelijat, jotka ovat aivan sekaisin siitä, miten chilejä ylipäätään tulisi kasvatella. Pitäisi muistaa, että nuo kasvaa myös ikkunalaudalla, ihan tavallisessa kukkamullassa ilman sen kummempaa kikkailua. Kaikki sitä kummempi on sitten sitä hifistelyä, mikä on täysin vapaaehtoista.

Sitten on tietysti nämä tee-se-itse -sähkötyöt. Jokainen tehkööt niitä omalla vastuulla, mutta myös ymmärtäköön vastuunsa. Välillä vituttaa lukea sellaisista selkeästi vaarallisista virityksistä, mitä suositellaan ihan toimivana keinona muillekin, varsinkin sellaisille joilla ei ole mitään hajua asiasta. Koteloimattomaan loisteputkivalaisimeen tavallisen maadoittamattoman sähköliitännän tekeminen tai sellaisen suositteleminen esimerkiksi ei ole hyvä asia. Siinä voi oikeasti jollekin käydä huonosti, varsinkaan jos ei ole valmiiksi ymmärrystä asiasta. Ne, jotka sähköstä ymmärtää, osaavat kyllä ihan itse tehdä hasardit kytkentänsä ja tietävät mihin ei pidä sitten vahingossakaan koskea ja tietävät mitkä asiat tai teot johtavat vaaratilanteeseen ja osaavat varoa niitä.

Miten täällä sitten voi erottaa hyvät ja huonot vinkit toisistaan? Jos kommentoit johonkin varoittavaan sävyyn, astut aina jonkun varpaille ja aiheutat eripuraa. Ja taas päästään siihen, että sinänsä asiallinen ketju ajautuu kinasteluksi jostakin yksityiskohdasta.

Väistämättä tulee mieleen, että ei tämmönen foorumi voi toimia. Se, että ihmiset muuttaisivat tapojaan ja yrittäisivät käyttäytyä, on täydellista kukkahippien utopiaa. En tiedä, muuttuisiko asia, jos moderointilinjaa tiukennettaisiin oikein tosissaan, viikon jäähyjä vois jaella paljon herkemmin, viestejä poistella tai muokata herkemmin.

Pitäisikö sitten viestien yhteyteen laittaa peukku ylös - peukku alas -tyyppinen äänestysmahdollisuus. Jos johonkin viestiin tulee tietty määrä peukku alas -klikkauksia, se piilotettaisiin oletusarvoisesti näkyvistä ja sen viestin tilalla näytettäisiin vain varoitus että viesti on piilotettu ja sen sitten saisi halutessaan esille klikkaamalla näytä viesti -tyyppistä painiketta. Todennäköisesti foorumisofta vaan ei taivu sellaiseen.

Janne

Lainaus käyttäjältä: Jani M - syyskuu 05, 2013, 16:02:37 ip
Pitäisikö sitten viestien yhteyteen laittaa peukku ylös - peukku alas -tyyppinen äänestysmahdollisuus. Jos johonkin viestiin tulee tietty määrä peukku alas -klikkauksia, se piilotettaisiin oletusarvoisesti näkyvistä ja sen viestin tilalla näytettäisiin vain varoitus että viesti on piilotettu ja sen sitten saisi halutessaan esille klikkaamalla näytä viesti -tyyppistä painiketta. Todennäköisesti foorumisofta vaan ei taivu sellaiseen.


Kyl softa taipuu

esim. yks modi tekee tällaista:
Post voting, either up or down. One vote per post per member.
Posts voted below a given number are hidden. ("Bad posts")
"Respect" is displayed for each member both in posts and in profile. Respect is the sum of all received post votes. (Pseudo Karma system)
Members choose to either hide Bad posts, or grey them out, or none and display them normally.
Members may view hidden posts.


mutta enpä tiedä olisiko tuollaisesta enemmän hyötyä kuin haittaa. Tosin tuossa on se hyvä puoli että "disrespectiä" ei keräänny yleisesti näkyviin, eli mikään lyttyynlyömissofta tuokaan ei olisi.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Noli Me Tangere

Jos tähän nyt vielä jotain sanoisi, niin ei ketään varmastikaan haittaa pieni huumorin sävyttämä kuittailu. Mutta järjestelmällinen, henkilökohtaisuuksiin menevä autistinen vittuilu tuskin palvelee mitään tarkoitusta. Siitähän tässä on ymmärtääkseni kyse.

Sitä paitsi... Jos heittää läppää, sitä pitäisi myös kyetä ottamaan vastaan. Pätee kaikkiin, myös minuun itseeni. Jokaisen on syytä katsoa joskus peiliin, vaikka tuo onkin kliseinen sanonta.

Hapa_Nero

Kas, kaikesta huolimatta ilahduttava määrä rakentavaa keskustelua  :)

ottulo

Lainaus käyttäjältä: Janne - syyskuu 05, 2013, 16:19:53 ip
Kyl softa taipuu

esim. yks modi tekee tällaista:
Post voting, either up or down. One vote per post per member.
Posts voted below a given number are hidden. ("Bad posts")
"Respect" is displayed for each member both in posts and in profile. Respect is the sum of all received post votes. (Pseudo Karma system)
Members choose to either hide Bad posts, or grey them out, or none and display them normally.
Members may view hidden posts.


Kannatan!
Tämä helpottaisi uusienkin jäsenten tuloa, sillä näkisivät heti, ketkä ovat konkareita muutenkin kuin viestimäärän suhteen. Toki jos mahdollista, sitä voisi kokeilla ensin vain jollakin tietyllä alueella.

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: ottulo - syyskuu 05, 2013, 20:32:03 ip
Lainaus käyttäjältä: Janne - syyskuu 05, 2013, 16:19:53 ip
Kyl softa taipuu

esim. yks modi tekee tällaista:
Post voting, either up or down. One vote per post per member.
Posts voted below a given number are hidden. ("Bad posts")
"Respect" is displayed for each member both in posts and in profile. Respect is the sum of all received post votes. (Pseudo Karma system)
Members choose to either hide Bad posts, or grey them out, or none and display them normally.
Members may view hidden posts.


Kannatan!
Tämä helpottaisi uusienkin jäsenten tuloa, sillä näkisivät heti, ketkä ovat konkareita muutenkin kuin viestimäärän suhteen. Toki jos mahdollista, sitä voisi kokeilla ensin vain jollakin tietyllä alueella.

Myös ehdottomasti respect -moodin kannattaja!
Tuohan olisi hieno lisä, kunhan kukaan ei ala kerjäämään mitään turhia respectejä, jolta toivottavasti vältyttäisiin.
Näin parhaat ja asialliset kasvatusohjeet nousisi paremmin esille.
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

tso


Ei tämä nyt kuitenkaan niin pahaksi ole mennyt. Ihan asialliset pottuilut tulee kun tuubaa postaa foorumille.

Osa viesteistä on kuitenkin +1 tasoa. Hämmästyttävä pieni osa on kyllä näin.

Aina välillä tarinat karkaa, mutta sitten siivotaan ;)
#20

Caide

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - syyskuu 05, 2013, 12:35:33 ip
Ylläpito voi poistaa tunnukseni jos se on mahdollista siten, että viestini eivät häviä.

Olisi meinaan vittumaista jos viestiketjut menisivät ihan lukukelvottomi...

Ai niin.

Nuku nyt yön yli, äläkä vedä marttyyrikorttia. Olet niin paljon vittuillut muille, että pitää sun ittekin kestää parit alkoholistinpoikajutut.

Mä lopetin yhden foorumin, missä olin n. kymmenen vuotta ja se tyyli, millä lopetin vituttaa vieläkin. Lopetat sitten tyylillä joskus. Ei näin, ei vielä.

Toby

syyskuu 06, 2013, 07:31:13 ap #2057 Viimeisin muokkaus: syyskuu 06, 2013, 07:32:56 ap käyttäjältä Toby
Lainaus käyttäjältä: Räyhis - syyskuu 05, 2013, 12:35:33 ip
Ylläpito voi poistaa tunnukseni jos se on mahdollista siten, että viestini eivät häviä.

Olisi meinaan vittumaista jos viestiketjut menisivät ihan lukukelvottomi...

Ai niin.


Itse aina sanot muille, kuinka pitää olla paksunahkainen, ja että pikku vittuilu vaan virkistää. Muistan kuinka tänne rekisteröitynessäni heti lapiot paskaa niskaan, kun olin aivan liian innokas ja viljelin nollapostauksia täynnä sitä itseään. Nyt osat on selvästikin vaihtunu. Kyllä sen ymmärtää jos vetää herneet nenään nollapostauksista, ja kun itse sarkastisesti matkii, saakin itse pahat haukut. Mutta jos Räyhis nyt häippäsee, iso osa foorumin "perintöä" katoaa sen mukana. Onhan Räyhis sentään varsin verbaalisesti lahjakas ihminen (älkää nyt ajatelko viimeisimpiä kirjoituksia, vaan muistelkaa vanhempia, sanotaanko vaikka pari kuukautta tai ihan pari vuotta vanhoja tekstejä).
RÄYHIS: Käy hakemassa nyt pieni ryyppy Laphroaigta, ota muhkea sikaari ja rämppää skebaa parisen tuntia. Laita asiat tärkeys- ja suuruusjärjestykseen. Muistatko kuinka kesällä koneen kanssa oli ongelmia etkä viikkoon päässyt tänne? Koko foorumi huomas, että jotain olennaista puuttuu nyt. Tee samoine kuin silloin: Tule takasin.
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

Feint

Oonkohan mä ainoo, jonka mielestä Räyhiksen jutut on yleensä aika hyviä? Toki ihan randomien hassuihin kysymyksiin voisi jättää vittuilematta, mutta yhtään kokeneemman netinkäyttäjän ei pitäisi alkaa itkemään tuollaisesta. Ei kaikkea tarvitse ottaa niin vakavasti ja henkilökohtaisesti. Koulukiusaajalle, eli Räyhikselle, on aivan sama kuka siellä nimimerkin takana näpyttelee tekstiä; jos kysyt/kirjoitat helvetin tyhmiä asioita, saat niihin helvetin tyhmiä/kärkkäitä vastauksia. Jos yhden käyttäjän trollailut saa lopettamaan koko foorumilla pyörimisen, niin en voi kuin ihmetellä.

Erilaisuutta tarvitaan. Eiks se oo koulukiusaamista, että te kaikki käytte yhdessä yhtä nimimerkkiä vastaan?! Ja vaan sen takia, että tämä yksi vastaa hölmöihin juttuihin vähän kärkkäämmin kuin muut? Antakaa mamun olla, niin mamu antaa teidän polkupyörien olla!! ;)

narttu

ehdottomasti parhaat naurut oon saanut Räyhiksen jutuista :), ja sitten on niitä juttuja, jotka ei naurattanut pätkääkään  :(

"Sometimes you have to be a bitch to get things done." <br />― Madonna