tammikuu 08, 2025, 22:35:23 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Yleinen offtopic, tyhmät kysymykset, aviopierut sun muu.

Aloittaja Ryhis, syyskuu 10, 2010, 22:00:35 ip

« edellinen - seuraava »

calm

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - huhtikuu 27, 2014, 09:52:52 ap
Jos paskalla tarkoitetaan sitä että se on erittäin raskas koneelle, niin olen samaa mieltä.
Tällä on myös tapana blokkailla joitain pelejä itsenäisesti pois edes siitä ilmoittamatta... Tarkoittamani peli on PP2 jonka testiryhmässä olin mukana liki kymmenkunta vuotta.
Hosteille annettiin ohjeeksi heittää F-secure romukoppaan, ja ladata joku muu mieluummin kevyempi versio tilalle. Omaan nettiyhteyteeni kuuluu mukaan F-secure, sen poistin aika äkkiä ja jatkoin edelleen Avast:in ilmaisversiolla.

Kymmenen vuotta sitten softa olikin varsinainen resurssisyöppö, mutta miltä ajanjaksolta kokemuksesi ovat? Sittemmin ohjelmistoa kyllä korjattiin kevyeksi, että ei nykyään olisi pitänyt resurssiongelmia enää vuosikausiin olla. Mutta maine jää yhdestä huonosta versiosta hyvin pysyvästi..

Huru-ukko

huhtikuu 30, 2014, 11:10:50 ap #2441 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 30, 2014, 11:15:04 ap käyttäjältä Huru-ukko
Taitaa olla viime vuodelta kun latasin sen F-securen kokeeksi kun sen Soneran kylkiäisenä oli saanut jo pari vuotta aiemmin.
Tällä Gateway joku reitittimellä on aika vakioyhteys 10/3Mt, ja juuri tällä Avastin kanssa. F-securen käytössä nopeus pienenee jonnekkin 6-7/2Mt.
Ilman mitään tutkaa nopeus nousee jtn. 13/3 MT....Tämä on kokeiltu Avast;in valikosta "pois päältä 5 min".
Periaatteessa oman käytön kannalta on aika sama muuten jos ei tuon mainitun pelin hosti-isäntänä oloa lasketa, onko tuleva lataus 7 vai 10Mt.

Ikävin ongelma oli juurikin tuo pelin blokkaaminen.

PS.....Sanottakoon vielä että testit on tehty Soneran omalla nopeustestillä.

Whili

Ensin ei tule talvea, sitten on kevät kaksi kuukautta edellä ja vappuna tulee lunta    ???

Mutta kuitenkin;  Kertakaikkiaan Hjuvaa Vappua kaikille !!!!!!!!   8)

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: Whili - huhtikuu 30, 2014, 19:14:04 ip
Ensin ei tule talvea, sitten on kevät kaksi kuukautta edellä ja vappuna tulee lunta    ???

Mutta kuitenkin;  Kertakaikkiaan Hjuvaa Vappua kaikille !!!!!!!!   8)

Sammoo sinnekin ja muuallekin kituniemeen  ;D.

ChIlIDoG

Lainaus käyttäjältä: calm - huhtikuu 30, 2014, 10:30:54 ap
Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - huhtikuu 27, 2014, 09:52:52 ap
Jos paskalla tarkoitetaan sitä että se on erittäin raskas koneelle, niin olen samaa mieltä.
Tällä on myös tapana blokkailla joitain pelejä itsenäisesti pois edes siitä ilmoittamatta... Tarkoittamani peli on PP2 jonka testiryhmässä olin mukana liki kymmenkunta vuotta.
Hosteille annettiin ohjeeksi heittää F-secure romukoppaan, ja ladata joku muu mieluummin kevyempi versio tilalle. Omaan nettiyhteyteeni kuuluu mukaan F-secure, sen poistin aika äkkiä ja jatkoin edelleen Avast:in ilmaisversiolla.

Kymmenen vuotta sitten softa olikin varsinainen resurssisyöppö, mutta miltä ajanjaksolta kokemuksesi ovat? Sittemmin ohjelmistoa kyllä korjattiin kevyeksi, että ei nykyään olisi pitänyt resurssiongelmia enää vuosikausiin olla. Mutta maine jää yhdestä huonosta versiosta hyvin pysyvästi..

Ei se resurssien syöminen ollu suurin ongelma vaan se että se ei osannut tehdä mitään viruksille. Yhdessä tapauksessa oli kone täysin jumissa ja f-secure löysi viruksia mutta ei osannut tehdä niille yhtään mitään. Panda poisti jo asennusvaiheessa suurimman osan ja loput asennuksen jälkeen. (tapauksessa yli 360kpl virusta, haittaohjelmaa jne.)

Huru-ukko

Tännän taas soitteli joku oikein viralliselta kuulostamaan saatu tako joka muka teki tutkimusta suomalaisten D-vitamiinin käytöstä. Ja sivumennen sanottuna myös möi niitä jos tarvitaan  :o
Sanoin että jo nyt menee 2 kg päivässä ja kesällä ajattelin lisätä vielä puoli kiloa lisää aamulla ja illalla annokseen. 8) Sen jälkeen toivotin hyvää päivönjatkoa ja pistin luurin kiinni.

Mikä vittu tätä yhteiskuntaa vaivaa.... Vähän väliä soitetaan esim. firmasta nimeltä Booster, ja kaupataan Erä-lehteä, tai jotain muuta lukemista. Ja vielä sanotaan että kun olet tätä joskus lukenut, niin siksi soitetaan.
Vuoden aikana tullut 3 soittoa, eikä sitä että olen sanonut että kiellän heitä soittelemasta oteta huomioon lainkaan. Fonecta myy kuulemma puhelin-numeroita, ja soitto tulee siltä listalta. Valehdellaan vasten naamaa.
Fonectalla ei varmasti tiedetä olenko joskus tilannut jotain aikakausi lehteä.

Joka tapauksessa tein viikonloppuna sinne markkinointi kiellon. Johon tuli tänään vahvistus. Ja sitten vielä tein toisen markkinointikiellon ASML yhteisöön, joka myös myy puhelin numeroita. Kielto on voimassa vain kolme vuotta heidän mukaansa.

Omasta mielestä tilanne pitäisi olla lähtökohtaisesti se, että näiden markkinointi firmojen ja vastaavien kuin Fonectakin on, kuuluisi kysyä ihmisiltä saako heidän tietojaan käyttää markkinointiin.
Ja tämä lailla säädettynä.

sorrii

Mä olen ottanut linjan että kun puhelinmyyjä soittaa lasken puhelimen pöydälle itsekseen höpöttämään ja jatkan puuhiani ... Yleensä sen litanian luettuaan alkavat huhuilemaan "haloo" ... "kuuluuko" ... "haloo..."  8) 8) 8) ...

Kiusa se on pienikin kiusa ..
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

chili noob

mä taas töissä juttelen kaiken laista niille. saattaa mennä puoltuntiaki ja kun kysyvät viimein myynti artikkelia niin sanon niille ettei nyt käy enkä suostu mihinkään.  :P

ChIlIDoG

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - toukokuu 05, 2014, 11:33:37 ap
Tännän taas soitteli joku oikein viralliselta kuulostamaan saatu tako joka muka teki tutkimusta suomalaisten D-vitamiinin käytöstä. Ja sivumennen sanottuna myös möi niitä jos tarvitaan  :o
Sanoin että jo nyt menee 2 kg päivässä ja kesällä ajattelin lisätä vielä puoli kiloa lisää aamulla ja illalla annokseen. 8) Sen jälkeen toivotin hyvää päivönjatkoa ja pistin luurin kiinni.

Mikä vittu tätä yhteiskuntaa vaivaa.... Vähän väliä soitetaan esim. firmasta nimeltä Booster, ja kaupataan Erä-lehteä, tai jotain muuta lukemista. Ja vielä sanotaan että kun olet tätä joskus lukenut, niin siksi soitetaan.
Vuoden aikana tullut 3 soittoa, eikä sitä että olen sanonut että kiellän heitä soittelemasta oteta huomioon lainkaan. Fonecta myy kuulemma puhelin-numeroita, ja soitto tulee siltä listalta. Valehdellaan vasten naamaa.
Fonectalla ei varmasti tiedetä olenko joskus tilannut jotain aikakausi lehteä.

Joka tapauksessa tein viikonloppuna sinne markkinointi kiellon. Johon tuli tänään vahvistus. Ja sitten vielä tein toisen markkinointikiellon ASML yhteisöön, joka myös myy puhelin numeroita. Kielto on voimassa vain kolme vuotta heidän mukaansa.

Omasta mielestä tilanne pitäisi olla lähtökohtaisesti se, että näiden markkinointi firmojen ja vastaavien kuin Fonectakin on, kuuluisi kysyä ihmisiltä saako heidän tietojaan käyttää markkinointiin.
Ja tämä lailla säädettynä.

Mulle soitti samasta asiasta. Vastasin heti suoraan että lääkäri on määrännyt maksimi annokseksi 10um per päivä. Kuullosti menevän jauhot suuhun, kun vastasi että asia on ilmeiseti teidän kohdalla kunnossa. Kumma vaan että enää sitä ei kiinnostanut se tutkimuksen tekeminen :D

Yksi ryhmä on nämä bokseri kauppiaat ....niille vastaus että: en käytä!

Lehtimyyjille voi esittää kysymyksen että: onko siinä pistekirjoitusta.
Tai vaihtoehtoisesti kysyä että onko siinä fantomi :D ja jos sanoo että ei nii sit vaa tokasee että en mä semmosta lehteä tilaa.

Caide

Mä tein joskus lehtifirmoille iltaduunina sillai, että toisella koneella oli asiakasrekisteri, josta valkkasin ne nimet, joissa ei ollut numeroa ja toisella koneella oli vieressä valtakunnallinen puhelinluettelo. Siinä sitten napsin nimille puhelinnumerot ja joku sitten soitti ja kiusasi vanhaa asiakasta. Sain markan jokaisesta puhelinnumerosta, minkä rekisteriin löysin. Varmaan joku vastaava tyyli vieläkin on olemassa, ehkä vaan softallinen.

Pamppu

Onkos joku täällä teettäny tollasia paitoja tai kasseja ym ite, kuinkas nopeesti niistä lähtee pesemällä noi värit yleensä? Itellä ei kokemusta, eli kestääkö ne yleensä sen kaks pesua vai ihan kuin normaalitki vaatteet? Tuolla esim teettävät mutta ei sen enempää kokemusta niin kysylen sen takia.

masaiman

toukokuu 06, 2014, 23:06:12 ip #2451 Viimeisin muokkaus: toukokuu 06, 2014, 23:12:00 ip käyttäjältä Mattson
Spreadshirt:illä teetetty paita nytkin päällä, nää muutama mitä olen siellä teettänyt ovat kestäneet aivan normaalisti, itseasiassa varmaan laadukkaimpia omistamiani paitoja.

Heku

Lievästi toivon ettei nyt tulis lähiaikoina tarvetta lähteä yleisille teille ajelemaan...

Vähän reilut 330 cm leveyttä nyt. Pitää vielä huomenna varmistaa että rengaspaineet on varmasti matalat ettei turhaan rasita akselia ja laakereita.

Pamppu

Lainaus käyttäjältä: Mattson - toukokuu 06, 2014, 23:06:12 ip
Spreadshirt:illä teetetty paita nytkin päällä, nää muutama mitä olen siellä teettänyt ovat kestäneet aivan normaalisti, itseasiassa varmaan laadukkaimpia omistamiani paitoja.

Kiitti Mattson, ehkä sitä uskaltaa sitte kokeilla!  8)

masaiman

Täällä kun on jonkin verran metallia käsin työstäviä ihmisiä niin pystyykö joku heittämään hyvää vippaskonstia kun pitäisi putkia hitsailla yhteen että millä saisi tehtyä toisen putken päähän sen toisen kylkeä mukailevan uran? Tähänhän on mm jyrsinterä olemassa ja olen nähnyt asiaan pyhitetyn koneenkin mutta nyt on käytössä ruuvipenkki ja käsi- sekä pylväspora. Vai onko se vaan rälläkällä kaluttava ja hitsattava umpeen.

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: Mattson - toukokuu 08, 2014, 10:08:09 ap
Täällä kun on jonkin verran metallia käsin työstäviä ihmisiä niin pystyykö joku heittämään hyvää vippaskonstia kun pitäisi putkia hitsailla yhteen että millä saisi tehtyä toisen putken päähän sen toisen kylkeä mukailevan uran? Tähänhän on mm jyrsinterä olemassa ja olen nähnyt asiaan pyhitetyn koneenkin mutta nyt on käytössä ruuvipenkki ja käsi- sekä pylväspora. Vai onko se vaan rälläkällä kaluttava ja hitsattava umpeen.

Jos oikein ymmärsin niin tarkoitat T-istutuksen tapaista ?. Helpoin se on käsin tehdä laittamalla liippiin (rälläkkä) katkaisulaikka, ja leikkaat istutettavan putken päästä vastakkaisilta puolilta palaset pois.
Yritän selventää että sen jälkeen putken pää muistuttaa lievästi keihäänkärkeä päältä katsottuna.
Jos on pienistä putkista kysymys, voi leikata silmämääräisesti. Isommat kannattaisi piirtää vaikka käsivaralla, ja merkata ylä- ja alapuolet, niin saa hiukan paremman lopputuloksen.

Huomioi myös mitoituksessa että otat huomioon istuttevan putken pään kalvamisen lyhentävän vaikutuksen.

Ei sitä hiomaan kannata alkaa, on joka paikka niskasta persiiseen metallin lastuja täynnä.

masaiman

lähinnä sellaisia liitoksia kuin pieni y kirjain. ajattelin että jos rälläkällä tekee ensin v-hahlot jotka sitten pyöristää mukailemaan toisen putken kylkeä.

meilläpäin liippi on se ovaali kivi jolla teroitetaan viikate  ;D

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: Mattson - toukokuu 08, 2014, 10:53:29 ap
lähinnä sellaisia liitoksia kuin pieni y kirjain. ajattelin että jos rälläkällä tekee ensin v-hahlot jotka sitten pyöristää mukailemaan toisen putken kylkeä.

meilläpäin liippi on se ovaali kivi jolla teroitetaan viikate  ;D

Sanotaan sitä siksikin, meillä päin se oli kovasin.
Upouudelle hitsarille tiedoksi että putkisaumoihin kuulukin jättää pieni rako, jolloin perusaine sulaa koko paksuudeltaan ja tuloksena on kestävä ja tiivis sauma (karvi)  ;).

Miquel

Kuten Huru-ukko jo neuvoikin niin tuo on tosiaan helpoin tapa. Tosin itse en ole keihäänkärjeksi tehnyt vaan muotoillut pyöreäksi. Mirkkelissä ja nauhahiomakoneella "sekunnin homma" ja rälläkälläkin suht nopea ja helppo. :)

Y-kirjaimestakin tulee varmasti polvenpäällä ihan siisti, kunhan putkien silpomiseen hiukan uhraa aikaa. Kuva selventänee:

Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

masaiman

Tää on vasta idealuonnos ja lopputuloksesta ei tule ihan tollanen mutta tuosta näkee millasia liitoksia pitäisi tehdä.