Paholaisen käärylettä Tammiston Citymarketissa (ent. Jättijaossa) Vantaalla

Aloittaja Aji Inferno, syyskuu 18, 2010, 16:47:19 ip

« edellinen - seuraava »

Lihamestari

Siltähän noi pikkasen näyttikin.

Määrä tuskin tulee olemaan ongelma!! ;)
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Aji Inferno

Eilen kokoontui illanviettoon neljän porukka sukulaisiani ikähaitarilla 27-45v, sukupuolijakauma 50/50. Nagaa kului aivan helvetisti, valkozibulankynsistä kaikkiin muihin Fatalii's tuotteisiin, Poppamiehen savunagasoosiin ja tusinaan muita tulisia chilituotteita. Syntyi maailmankaikkeuden ehkä parhaita kanansiipiä reseptillä pullollinen myös Jättijaossa myytävää savujalapeno-marinadi(?) soosia (sitä tumman ruskeaa, joita myydään samassa hyllyssä kuin Blair'sia) + 1/3 pullollinen tulista cayenne-wingkastiketta mallia "myydään Turun keskustan K-Supermarketissa"...  Syntyi paljon muutakin suussa sulavaa ja polttavaa. Kaikki meni, ja koska itse olin ainoa ns. wanha chilipää porukassa, tämä osoitti jälleen kerran miten ilmiselvä ja suuri tarve + kysyntä aidosti tuliselle ja maukkaalle ruoalle suomessa on!! :)  Jos tuollaisia wingsejä myytäisiin Jättijaossa, saattaisi seurata vallankumous! Etenkin, jos ne vielä paistetaan eiliseen tapaan melkein palaneiksi asti, eli pinnalta ihanan rapeiksi..... 

shp

Tossa jamie oliverin ribsichilijaksossa näkyy alussa vähän miten jenkkityyliset ribsit leikataan, eikä valmistusreseptikään huono ole!
http://nwh.1g.fi/kuvat/fud/Jamie_Oliver_Ribs_n_chili.avi

Lisätään tähän viel fiilistelykuva kesältä =)

Koko albumi: http://nwh.1g.fi/kuvat/fud/rib_n_hili/
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

Lihamestari

Aika hyvin tosta selvis, mitä haetaan!
Mä selvittelen ton meikäläisen luottopuljun hinnan loman jälkeen, niin palataan astialle! :)
Varmasti noita saa, se ei tule olemaan ongelma...

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: shp - tammikuu 30, 2011, 20:22:01 ip
Tossa jamie oliverin ribsichilijaksossa näkyy alussa vähän miten jenkkityyliset ribsit leikataan, eikä valmistusreseptikään huono ole!
http://nwh.1g.fi/kuvat/fud/Jamie_Oliver_Ribs_n_chili.avi

Lisätään tähän viel fiilistelykuva kesältä =)

Koko albumi: http://nwh.1g.fi/kuvat/fud/rib_n_hili/

Juuri tällaista herkkua pitäisi myydä valmiinakin meille, joilla ei ole grillejä tai kärsivällisyyttä/taitoa luoda moista! :D

Lihamestari

Jos vaikka kokeilis kokonaisesta kyljestä tota väsätä, niin hinta ei karkais ihan mahdottomiin...

Savustaahan me ei luonnollisesti tota voida, kun on terkkari heti kimpussa, jos kalapuolen uunin sen survasen! ;)
Mut katellaan ja kehitellään! Testaamaan mä pääsen vasta kun remppa on ohi, että miten mä tollaisen hienouden kypsennän, mahdollisimman hyvin... :)

Jan

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - tammikuu 31, 2011, 00:40:16 ap
Jos vaikka kokeilis kokonaisesta kyljestä tota väsätä, niin hinta ei karkais ihan mahdottomiin...

Savustaahan me ei luonnollisesti tota voida, kun on terkkari heti kimpussa, jos kalapuolen uunin sen survasen! ;)
Mut katellaan ja kehitellään! Testaamaan mä pääsen vasta kun remppa on ohi, että miten mä tollaisen hienouden kypsennän, mahdollisimman hyvin... :)

Kyllä kai remontin kylkiäisenä voi "vahingossa" yhden ylimääräisen savustusuunin hommata ;)

Lihamestari

Mä yritin ehdottaa tälläistä, mut idea ei menny kaupaks! :(
Pitää vaan pärjätä ilman ja yrittää saada savun makua, esim savunaga jauheesta! ;D

Herra 47

Nestesavu on kanssa eräs vaihtoehto vaikkei aivan "suomalaiselta" savulta maistukaan tuo hickory savu
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Lihamestari

helmikuu 08, 2011, 17:48:45 ip #129 Viimeisin muokkaus: helmikuu 08, 2011, 18:00:25 ip käyttäjältä Lihamestari
Sillähän noi kalatkin kaikki savustetaan!
Jotain sinnepäin makuahan siitä tulee!  :-\

Hittinä männävuosilta oli savumarinoitu naudan ulkofileepihvi...
Oli loistavan makuinen, mutta aivan hirveän näköinen, kun se savuaromi tekee siitä pinnasta ihan harmaata! :(

E: Typo korjattu! ;D

Miksaa

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - helmikuu 08, 2011, 17:48:45 ip
Oli loistavan makuinen, mutta aivan hirveän näköinen, kun se savuaromi tekee siitä pinnasta ihan harmaata! :(

Korjattu typo...  ;D

tuossa ribseille aivan loistava dry rub, minkä hieroo pintaan vrk ennen grillausta. Respan chilijauhe on tietenkin savunagaa.
Magic Dust
http://fi.wikipedia.org/wiki/Scoville
"Puhdas kapsaisiini saattaa olla huonoa vatsalle." :D

Lihamestari

Täytyy testata ensiviikon keskiviikkona!
Kiitos vinkistä ja korjaamisesta! Kaikkea sitä tuleekin kiroiteltua, pikkasen väsyneenä ja vasen silmä rasvattuna! ;D

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - helmikuu 08, 2011, 17:48:45 ip
Sillähän noi kalatkin kaikki savustetaan!
Jotain sinnepäin makuahan siitä tulee!  :-\

Hittinä männävuosilta oli savumarinoitu naudan ulkofileepihvi...

E: Typo korjattu! ;D

Siis millä kalat savustetaan? Tuolla nestesavullako?
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Lihamestari

Jep!
Nää kauppojen savustusuunit on höyryuuneja, missä sinne höyryn sekaan laitetaan nestesavua!
Ei oikein ole muuta tapaa tehdä sitä...

Teollisuuslaitoksilla on sitten niitä kunnon savustusuuneja!
Mutta on sielläkin "savustajia", jotka toimii samalla tavalla, kun mekin! Savu-uutteella...
Mutta teollisesta savustuksesta ja tekniikoista mä en tiedä mitään ja kalan savustuskokemuksetkin rajautuu tonne duuniin ja mökille! Lihamiehiä nääs! ;D
Joku paremmin asiaan perehtynyt voi selventää sitä puolta!

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - helmikuu 08, 2011, 21:48:50 ip
Jep!
Nää kauppojen savustusuunit on höyryuuneja, missä sinne höyryn sekaan laitetaan nestesavua!
Ei oikein ole muuta tapaa tehdä sitä...

Teollisuuslaitoksilla on sitten niitä kunnon savustusuuneja!
Mutta on sielläkin "savustajia", jotka toimii samalla tavalla, kun mekin! Savu-uutteella...
Mutta teollisesta savustuksesta ja tekniikoista mä en tiedä mitään ja kalan savustuskokemuksetkin rajautuu tonne duuniin ja mökille! Lihamiehiä nääs! ;D
Joku paremmin asiaan perehtynyt voi selventää sitä puolta!

Viitisen vuotta olen kalatehtaalla ollut töissä. Aidosti ainakin siellä savustettiin. Nestesavua kokeiltiin kyllä kun sitä tuli kylkiäisenä maustetoimittajalta, mutta tuote oli sen verran pahanmakuinen ettei sitä voinut myyntiin toimittaa. En ole koskaan kuullutkaan että kaupat "huijaavat" tuollalailla asiakkaita. Luulisi että tulee palautetta. No, kaikenlaista. Tee itse niin tiedät mitä saat. :)
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Lihamestari

Onhan se oikein savustettu fisu aivan jotain muuta ja sitäkin myydään! Toi oman uunin savulohi myy vaan niin pirun hyvin!
Ja asiakashan sen loppupeleissä ratkaisee...
Eihän niitä tehtäis, jos niitä ei menis!

Muistaakseni, tossa oli joku homma, että me ei edes kunnon savustusuuneja saatais käyttääkkään, mut siitä en ole varma!
Mä en ole niissä palavereissa istunu... ;)
Tiedä vaikka Brysselin herroilla olis jotain asian kanssa tekemistä...  :-\

Mul on ollu vaan kinkku mielessä! ;D

Paras tapa mitä mä olen kuullu, niin tuo lohifilee on ensin marinoitu sillä liemellä ja sitten paistettu uunissa!
Tosin sama lopputuloshan siitä seuraa...

chilihardhead.fi

Onneksi en ole törmänny moiseen savussa uitettuun kalaan, olis meinaan palautunu aika vauhdilla myyjälle ??? >:(
Tosin nyt ymmärrän sen vauhkoomisen tuosta nestesavun vaarallisuudesta paremmin, luulin että sitä ei käytetä juurikaan.
Ei ole meinaan toi nestesavu vakuuttanut, eikä kaupalliset savusuolatkaan, ovat olleet aivan hirveän makuisia.
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

Aji Inferno

Savulohi on ihan hyvä juttu, mutta savustettu puna-ahven vielä perkuleesti enemmän!! On vaan kovin harvasti saatavilla. :(

Herra 47

kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Kadotus

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.