Paholaisen käärylettä Tammiston Citymarketissa (ent. Jättijaossa) Vantaalla

Aloittaja Aji Inferno, syyskuu 18, 2010, 16:47:19 ip

« edellinen - seuraava »

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Mika73 - kesäkuu 28, 2012, 00:05:52 ap
En vain ymmärrä että täytyykö niitä tulisia tuotteita ostaa, ellei tykkää tulisesta... Turha sen jälkeen on enään valittaa...  :D


No tottakai. Asiakas tilaa ravintolassa rakuunakanaa ja pahoittaa mielensä kun kana maistuu aivan rakuunalta. Höh.

Nooh, ei tässä tarvitse kauaa odottaa. Valkosipuliakin kauhisteltiin 70-luvulla oikein isosti, miten se tappaa kaiken muun maun ja saa vielä ihmisen haisemaan! Miettikää mikä uhkakuva, syöt hyvää ruokaa ja saatat jättää valkosipulin lemahduksen ilmaan! Aika paksua yhteiskunnassa jossa vielä kymmenen vuotta aikaisemmin peseydyttiin kerran viikossa!

Varsinaiset valkosipulikeittokirjat kirjoitettiin kauniin musiikin rumalla vuosikymmenellä, 80-luvulla. Silloin taisi Markku Rautonen valkosipuliviinoineen olla samanlaisessa kulttimaineessa kuin Aji Inferno Reaktoreitmneen. Pizza, pasta ja paella tulivat jäädäkseen suomalaisten ruokapöytiin. Valkosipulia ryhdyttiin todella käyttämään, sen sijaan että uunivuoan reunaa olisi varovasti hinkattu "väkevällä kynsilaukalla".

Kyllä se chilikin sieltä tulee, tässä voi tosin pari presidenttiä ehtiä vaihtua ennen sitä.

Onneksi niitä kaupan tuotteita voi itsekin tulistaa, ehkä mieluummin jopa ostan maustamatonta lihaa ja marinoin sen chilissä itse!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Jahvetti

Näinhän se menee.
Itse maustaa tai marinoi lihan, saa juurikin sen makuista ja niin tulista kun itse haluaa.
Jää se turha "liian tulista/täysin tuletonta"-kitinä pois.

En toki tarkoita sitä, etteikö kunnon lihatiskissä saisi olla myös niitä valmiita tulisia tuotteitakin.
Olen niitä itsekkin ostanut, ja ostan varmasti jatkossakin jos vaan tarjontaa on.
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Rundari

Lainaus käyttäjältä: Jahvetti - kesäkuu 28, 2012, 22:25:43 ip
Näinhän se menee.
Itse maustaa tai marinoi lihan, saa juurikin sen makuista ja niin tulista kun itse haluaa.


Tai sitten sen makuista kun sattuu tulemaan...

Mutta joo, en muista millon oisin valmiiks maustettua lihaa ostanu.

Jahvetti

Tämäkin on totta, mutta kokeilemalla oppii!

Itse kyllä tunnustan ostavani sillointällöin valmiiksi marinoitua lihaa, kiireeseen vedoten. Huono tekosyy.
Mieluiten maustan itse. Kesällä tulee grillieväitä hankkiessa, arkisin, vähän tingittyä.

Toki valmiiksi marinoidut lihatkin tulee aina jollakin tavalla tuunattua.
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Jupu


Ryhis

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa


Horna

elokuu 01, 2012, 19:35:26 ip #507 Viimeisin muokkaus: elokuu 04, 2012, 19:16:47 ip käyttäjältä Horna
Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - kesäkuu 26, 2012, 20:54:00 ip
Tammisto näyttäisi miedontaneen lihatiskinsä tulisia tuotteita aikalailla. Sinänsä erinomaisen maukas ja hintava "paholaisen perse" (tai jotain sinnepäin: litteä, iso lihaklöntti) meni jussina "kaupaksi" niillekin sukulaisilleni, jotka eivät siedä chiliä lainkaan. Pelkäänpä tosissani, että mainio Lihamestarimme on "jyrätty" - ja kurssi palautettu tavisten makuaistin tielle?

Siihen viittaisi myyjätytönkin maininta siitä, että heille tulee jatkuvasti valituksia lihatiskin valikoiman "erikoisuudesta" (koskien juuri näitä maustettuja erikoistuotteita).

Lihamestari, kerro minulle että totuus on toinen - ja että Tammiston jumalaisen tuliset chiliherkut vielä tulevat! :)

Mistä löytäisimme ison laivan, jolla kärrätä ihmiset, joilla ei ole makua hyvän ruoan suhteen, vaikkapa Pohjois-Koreaan? ;)

Nimimerkki: tavisterroria vastaan naga aseena.


Suuntaus on todellakin huono.. :( tänään ei ollut tammiston cittarissa enää sitä viimeistäkään 'tulista' vaihtoehtoa Lohikäärmeen kieltä tarjolla. Poistuin haisulin kanssa.. täytynee itse tuunata. Blairs kastikkeita oli joskus koko repertuaari tarjolla, nyt enää 4 eri sorttia.

Noh, eipä silti pidä valittaa - tuoretta kotimaista (8 erilaista) ja ulkomaista chiliä on kohtuullisesti tarjolla. KAstike valikoima muuten vetää vertojaan joten.. Hyvin paljon edelleen mennään plussalla, mutta mikäli nykyinen trendi jatkuu niin enpä tiedä..  :P

edit: No nyt oli sentään sitä lohikäärmeen kieltä edes tarjolla.. eli satunnaisesti näemmä. Tietysti murmutin hiukan lihatiskin sedälle 'puuttuvista' tuotteista hänen kysessä voisiko hän auttaa :)
"sä vaikutat normaalilta, joten ilmeisesti et ole sukua"
-kauko röyhkä

Moose

Viikonloppuna oli lohikäärmeen ja paholaisen kieltä tiskissä. Otin pari paholaista mukaan. Sinänsä ihan hyvältä maistuivat, mutta ei näissä ole sitä odotettua potkua juuri ollenkaan. Aivan täysin tottumaton saattaa löytää näistä jonkin verran tulisuutta, muut korkeintaan lämpöä. Toiseen fileeseen oli myös jäänyt turhan paljon kalvoja, mikä, ikävä kyllä, meinaa että seuraavan kerran ostan jotain muuta.

Aji Inferno

Itse me suomalaiset tämän valitettavasti aiheutamme. Tavikset äänestävät lompakollaan, koska eivät kerta kaikkiaan halua chilituotteita. Maamme ruokakulttuurissa on tässä asiassa vielä pitkä tie kohti valtavirran hyväksyntää chilille. Se lähtee ruohonjuuritasolta, omasta esimerkistämme ja siitä, että jengi saa maistaa hyvää. Tänäänkin puhuin neljän alle kaksikymppisen kanssa savuhovin makkaroista. Heistä kolme (!) totesi, että saattaisi ostaa mikäli eivät ole tulisia... :( Jeps, työtä riittää.

wuffis

Surullista jos tuo kristallikana ja sen kokkailija ovat kokonaan kadonneet markkinoilta. Niin olisikohan mahdollista saada tuon legendaarisen herkun reseptiä tai edes kuvausta siitä kaiken kansan tietoisuuteen ? Voisi omassa pienessä mielessään ja kyökissään tehdä tieteellisiä kokeiluja edes perimätiedon nojalla.

Macc

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - elokuu 07, 2012, 03:27:26 ap
Itse me suomalaiset tämän valitettavasti aiheutamme. Tavikset äänestävät lompakollaan, koska eivät kerta kaikkiaan halua chilituotteita. Maamme ruokakulttuurissa on tässä asiassa vielä pitkä tie kohti valtavirran hyväksyntää chilille. Se lähtee ruohonjuuritasolta, omasta esimerkistämme ja siitä, että jengi saa maistaa hyvää. Tänäänkin puhuin neljän alle kaksikymppisen kanssa savuhovin makkaroista. Heistä kolme (!) totesi, että saattaisi ostaa mikäli eivät ole tulisia... :( Jeps, työtä riittää.


Noo, ei se väkisin tyrkyttäminen ole fiksu tapa toimia kuitenkaan. Ajaa vaan ihmiset puolustuskannalle, joka ei ainakaan chilien käyttöä lisää.

Keskustelin tuossa joku vuosi sitten lentokoneessa erään herrasmiehen kanssa, joka ainakin silloin toimi yrittäjänä muistaakseni kolmessa McDonaldsissa pääkaupunkiseudulla ja toimi muutenkin aktiivisesti Suomen McDonaldsissa. Yritin silloin kyllä tuoda esiin chiliharrastusta ja Chiliyhdistystä, ja tarvetta saada hieman tulta valikoimaan. Kiinnostusta ko. herralla kyllä oli, mutta olettaisin että heidän asiakaskuntansa ei vain (vielä) kaipaa tulisempia tuotteita täällä Suomessa... Tai silloin kaivannut.

Samahan se kauppojenkin kanssa on, hyllyyn kannattaa ottaa vain sellaisia tuotteita jotka kiertävät. Pitempään säilyviä tuotteita voisi toki ottaa valikoimaan helpommin, mutta kauppa perustuu varaston kiertoon ja huonosti myyvää tuotetta ei kannata ottaa hyllyyn seisomaan vaikka se säilyisi pitkäänkin.

Tämän on huomannut hyvin noissa markettien chilivalikoimissa: ensin otettiin täysi setti sooseja jne. joita kaupoille tarjottiin, mutta nyttemmin tuotevalikoima on supistunut selvästi, kun huomattiin miten huonosti jotkut supertuliset soosit myyvät. Eihän sellaista pulloa tarvitse ainakaan itseni ostaa kuin max. kerran vuodessa, olettaen että muitakin chilituotteita tulee käytettyä.

Edellämainitusta syystä näkisin, että nämä meidän verkkokaupat tulevat jatkossakin pysymään merkittävänä kanavana chilituotteiden hankinnassa...

Mutta se siitä epistolasta  :)

Toivotaan, että edes yksi chilituotteisiin "erikoistunut" marketti säilyisi per suurempi kaupunki...

Mika73

Mihin Lihamestari on kadonnut ja miksei hän kommentoi mitään???  :(

Horna

Päivitettäköön nyt foorumistit tältä osin:

Paholaisen käärylettä ei tule enää tiskille. Kysyntä ei kertakaikkisesti riitänyt. Tilaustuotteena sitä edelleen saa parin - kolmen päivän varoajalla. Harmi.

Lohikäärmeen kieli sentään satunnaisena vieraana kuitenkin edelleen (mm. viikonloppuisin). Oli muuten tänäänkin tarjolla. Myös jääkaapissani  :P.
"sä vaikutat normaalilta, joten ilmeisesti et ole sukua"
-kauko röyhkä

tryffeli

^ Oliko lohikäärmeen kieli tulista? Mä olen sitä muutomat kerrat ostanut ja todennut sen ihan tulettomaksi. Nykyisin ostan mielummin haisulia ja tuunailen jauheilla.

Horna

No ei se ainakaan viimoisella kerralla ollut. Taisin muutenkin sekoittaa tuon Paholaisen kieleen.. Mikä oli vielä joskus myynnissä..  :'(
"sä vaikutat normaalilta, joten ilmeisesti et ole sukua"
-kauko röyhkä

vexe

Lainaus käyttäjältä: Horna - elokuu 16, 2012, 17:01:13 ip
Päivitettäköön nyt foorumistit tältä osin:

Paholaisen käärylettä ei tule enää tiskille. Kysyntä ei kertakaikkisesti riitänyt. Tilaustuotteena sitä edelleen saa parin - kolmen päivän varoajalla. Harmi.

Lohikäärmeen kieli sentään satunnaisena vieraana kuitenkin edelleen (mm. viikonloppuisin). Oli muuten tänäänkin tarjolla. Myös jääkaapissani  :P.


Tänään tiskiltä poimittu pari kappaletta Paholaisen possukääryleitä, joten saa ilman tilaustakin. Liekkö käynyt hyvä tuuri minulla. Makua en vielä ole ehtinyt testaamaan, joten en tiedä ovatko nämä huijausta. :)

Lihamestari

Tullas taas lauteille tälläisen reilun puolen vuoden hiljaiselon jälkeen!

Syy siihen, että chilituotteita ei ole tiskissä enää entiseen malliin, johtuu siitä tosiasiasta, että mä en oo enää päättämässä valikoimasta!
Uusi jamppa siina mun tilalalla hoitaa hommaa parhaaksi katsomallaan tavalla...
Tota chilisien tuotteiden vähyyttä kauppias vähän kaipaskin ja on nyt saanut haluamansa!
Tämä vaihdos meikäläisen duunikuvioissa tapahtui tuolla helmikuun alkupuolella, enkä ole jaksanut alun vitutukselta tulla tänne asiaa puimaankaan, koska suutuspäissään saattaa täräyttää ohi suun. Samalla viime kausi meni ihan reisille, kun en malttanut laitta siemeniä tarpeeksi ajoissa tulille, niin en noita muittenkaan päiväkirjoja ole jaksanut täällä katsella!

Chilituotteisiin palatakseni: Patonkipisteessä on tarjolla edelleen Etnaa ja Yellowstonea, lihavalikoimaa saa tilauksesta!
Tuotekehittelyä näille ei ainakaan mun osalta tule olemaan, kun edellisiäkään ei käytetä, niin en mä viitsi uusiakaan kehitellä...
Eli oon mä siellä hommissa edelleenkin ja tuotevalikoimista päätän 5 viikkoa vuodessa (loman tuuraajan ominaisuudessa), joten voin sinne pläjäyttää vähän potkua sisältävää kamaa tossa helmikuussa, kun toi toinen hörhö on talvilomalla ;)

Mut jos nyt tulee jotain kyssäreitä, sun muuta, niin pitäis taas alkaa uutta kautta väsäämään ja päiväkirjaa, niin enköhän mä sen kasvattelupuolen takia täällä notku :)
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - marraskuu 18, 2012, 18:42:27 ip
Tullas taas lauteille tälläisen reilun puolen vuoden hiljaiselon jälkeen!

Syy siihen, että chilituotteita ei ole tiskissä enää entiseen malliin, johtuu siitä tosiasiasta, että mä en oo enää päättämässä valikoimasta!
Uusi jamppa siina mun tilalalla hoitaa hommaa parhaaksi katsomallaan tavalla...
Tota chilisien tuotteiden vähyyttä kauppias vähän kaipaskin ja on nyt saanut haluamansa!
Tämä vaihdos meikäläisen duunikuvioissa tapahtui tuolla helmikuun alkupuolella, enkä ole jaksanut alun vitutukselta tulla tänne asiaa puimaankaan, koska suutuspäissään saattaa täräyttää ohi suun. Samalla viime kausi meni ihan reisille, kun en malttanut laitta siemeniä tarpeeksi ajoissa tulille, niin en noita muittenkaan päiväkirjoja ole jaksanut täällä katsella!

Chilituotteisiin palatakseni: Patonkipisteessä on tarjolla edelleen Etnaa ja Yellowstonea, lihavalikoimaa saa tilauksesta!
Tuotekehittelyä näille ei ainakaan mun osalta tule olemaan, kun edellisiäkään ei käytetä, niin en mä viitsi uusiakaan kehitellä...
Eli oon mä siellä hommissa edelleenkin ja tuotevalikoimista päätän 5 viikkoa vuodessa (loman tuuraajan ominaisuudessa), joten voin sinne pläjäyttää vähän potkua sisältävää kamaa tossa helmikuussa, kun toi toinen hörhö on talvilomalla ;)

Mut jos nyt tulee jotain kyssäreitä, sun muuta, niin pitäis taas alkaa uutta kautta väsäämään ja päiväkirjaa, niin enköhän mä sen kasvattelupuolen takia täällä notku :)


Vielä ISO hatunnosto Lihamestarille upeasta työstä chilin eteen! Noille kokemillesi jutuille ei oikein mitään mahda; suomi ei ole vielä mikään chilimaa, eikä kansa chilikansaa. Jokaista ilmiötä seuraa aina vastailmiö. Voin helposti kuvitella, että Tammiston asema (jonkin aikaa) maamme hienoimpana chilikauppana ärsytti perus-tavista oikein perskarvoja myöten, ja tuotti taatusti melkoisen valitusryöpyn kauppiaalle. Niinhän Tauno Tampio Tyyne -vaimoineen toimii kohdatessaan jotain uutta ja "epäilyttävää". Meidän virheemme oli olla tuottamatta vastaavaa kiitosryöppyä vastapainoksi! :( Otimme liian itsestäänselvyytenä, että saavutettu uusi tilanne säilyisi. Mutta ei. Potkuttoman ruoan ystävät olivat äänekkäämpiä, ja saivat voittonsa.

Seuraukset ovat näkyneet varmasti monin tavoin. Esim. itse käyn Tammistossa tämän vuoksi enää satunnaisesti, enkä ole esim. kertaakaan löytänyt noita chilipatonkeja tiskiltä. Vähän vaivaantuneen oloinen tyttö vain kehotti tilaamaan niitä "etukäteen". En viitsi. Ne myivät hyvin ihan vakiokamana, enkä hyväksy niiden siirtoa "tilausvalikoimaan". Olkoot sitten.

Viime käynnilläni poissa olivat myös Savuhovin himokkaat chilimakkarat, eikä noiden loistavaa "Hotkötti" -nagasikanautaa ole käsittääkseni Tammistossa koskaan myytykään. Että sellainen paluu arkeen. :(

Mutta jottei kaikki olisi synkkää: täällä Vantaalla avattiin hiljan uusi, yllättävän asiallinen K-Supermarket vihdintien ja kehä 3:n risteykseen. Siellä Savuhovista vastaava hieno isäntämies on pitänyt huolen siitä, että tiskiltä löytyvät niin Hotkötti (!) kuin makkarapuolelta Isovihasta alkaen kaikki olennainen. Niinpä oma asiointini on siirtynyt yhä vahvemmin sinne... Tammiston kauppiaan kannattaisi miettiä sitäkin, että tuollaisilla "chilipoliittisilla" vedoilla on aina hänellekin vaikutuksensa. Nyt esim. toinen K-kauppias saa minun rahani. Jos meidän mausteisen ruoan ystävien raha ei kelpaa kauppiaille, niin ikävämpi juttu. ;)

Vähän kyllä tällä hetkellä huolestuttaa. Onko niin, että tavikset ovat ottamassa meistä nyt selkävoittoa laajemminkin? Onko "chilibuumi" viilentymässä, ja Hotköttien yms. aika pian ohi? Tämä on asia, johon yhdistyksen panoksen lisäksi voimme vaikuttaa vain omalla esimerkillämme: ostamalla sitä, mistä pidämme - ja myös pitämällä melua siitä, mistä pidämme asiakaspalautteen muodossa!

Hyvä kuulla sinusta, Lihamestari - tervetuloa takaisin joukkoomme kummaan! :) Juonitaan porukalla yhdessä mausteista tulevaisuutta + hienoja kasvatuskokemuksia!

Aji Inferno

Laitoin, muuten, juuri Tammistoon ystävällistä palautetta asioiden tilasta. Ehdotan, että aukaisemme suumme nyt laajemminkin, jottemme palaa takaisin pullamössökivikauteen. :)