joulukuu 22, 2024, 07:08:26 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

suurin pettymys

Aloittaja mikestones, syyskuu 25, 2010, 12:35:16 ip

« edellinen - seuraava »

Nizo

Lainaus käyttäjältä: mikestones - joulukuu 09, 2010, 14:24:32 ip
ehdotan vaan että heinänb puutarhasta kaikkki ostaa nagaa, halpaa on ja hyvää

muuta ei tarvita kuin nagaa ja sitten luontiaisia mausteita mukaan

Itse en kyllä varmaan tulisi pelkällä nagalla toimeen. On olemassa niin montaa äärettömän herkullista chiliä. Niistäkin olen vasta murto-osaa maistanut.

Omasta mielestäni naga on muutenkin vähän yliarvostettua. Järjettömän yvää se on, ja tajuttoman hottia. Itsekin sitä käytän ja kasvatan, mutta silti.

acmer

Montaa soossia en ole maistellut, mutta La Costenan Salsa Chipotle on kyllä melko karseata. Mutta... kun olen kerran päättänyt että kaikelle on maailmassa paikkansa, niin sopiva pikku liraus La Costenaa jonkun muun chilisoossin sekaan antaa mukavan uuden vivahteen tylsään vanhaan soossiin. Itse soossia en sellaisenaan ole maistellut aikoihin, mutta muistelen että maku oli palaneen ketsupin tyylinen ja tulisuutta hyvin vähän.

jone

Joissan internet lähteissä lukee Blairin Ultra Death kastikkeen olevan 900 000 scovillen luokkaa. Toisissa hieman vähemmän, mutta kuitenkin melko tulista (itse pullossa ei lue mitään). Oman arvioni mukaan se ei kuitenkaan ole kuin 500 000 luokkaa. Pettymys..

Ennestään mulla oli jo Mad Dog 357 kaapissa. Pullossa lukee 600 000 scovillea ja sen uskon. Sen tulisuuteen peilasin tuota Blairs kastiketta.

popcornmaker

Lainaus käyttäjältä: acmer - joulukuu 30, 2010, 21:39:30 ip
Montaa soossia en ole maistellut, mutta La Costenan Salsa Chipotle on kyllä melko karseata. Mutta... kun olen kerran päättänyt että kaikelle on maailmassa paikkansa, niin sopiva pikku liraus La Costenaa jonkun muun chilisoossin sekaan antaa mukavan uuden vivahteen tylsään vanhaan soossiin. Itse soossia en sellaisenaan ole maistellut aikoihin, mutta muistelen että maku oli palaneen ketsupin tyylinen ja tulisuutta hyvin vähän.

Tuo on kyllä aika karmeaa.. En kylläkään muista makua kovin tarkkaan, mutta muistan sen verran että ekan kerran jälkeen putelia ei oo avattu.

Teukka

Hirveästi en ole eri soosseja kokeillut, mutta Blairsin Ultra Death 20/20 editionia ostettuani en kyllä tule noihin erittäin tulisiin uute-mössöihin rahojani enää pistämään. Kyllähän tuolla saa keitoksista tulisia mutta makuun tuolla on hyvinkin negatiivinen vaikutus.

Kadotus

Lainaus käyttäjältä: mattson - tammikuu 29, 2011, 23:29:09 ip
Huvittaa muuten tuo tässä ja muissakin poppamiehen tuotteissa kummitteleva naga jolokia. onko tollanen lajike oikeasti olemassa?

http://en.wikipedia.org/wiki/Naga_Jolokia_pepper
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

masaiman

Lainaus käyttäjältä: Kadotus - tammikuu 30, 2011, 00:00:17 ap
Huvittaa muuten tuo tässä ja muissakin poppamiehen tuotteissa kummitteleva naga jolokia. onko tollanen lajike oikeasti olemassa?

WTF!!!? Eli tuon tekstin mukaan Naga Jolokia=Naga Morich=But/Bhoot Jolokia= Bih Jolokia???

Mulla on itsellänikin kotona Bih Jolokiaa jauheena purkissa (chilikauppa.fi), Naga Morichia jauhettuna (omasta puskasta) sekä Fataliin Savunagaa tuubissa ja kaikissa oma selvästi erotettavissa eri maku tulisuuden ohi. Tietysti kasvupaikka/materiaali/olosuhteet vaikuttavat makuun mutta nyt puhutaan ihan selvistä makueroista eikä mistään vivahteista...

remains a mystery...

Herra 47

noihan on eri lajikkeita bhut jolokoa, bih jolokia j anaga morich vaikka todella lähellä toisiaan ovatkin... joku nuista sit taas on toi "naga jolokia" joka sit taasen voi olla myös vaikka tuo annuumi indian pc1
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

.tomppa.

Lainaus käyttäjältä: Teukka - tammikuu 29, 2011, 21:52:17 ip
Hirveästi en ole eri soosseja kokeillut, mutta Blairsin Ultra Death 20/20 editionia ostettuani en kyllä tule noihin erittäin tulisiin uute-mössöihin rahojani enää pistämään. Kyllähän tuolla saa keitoksista tulisia mutta makuun tuolla on hyvinkin negatiivinen vaikutus.

piti koittaa itsekkin että miltä se taas maistuu pelkällään, ennen lumitöihin menoa otin teelusikallisen tuota herkkua ja noin sekunnin päästä aloin tutkimaan jääkaapin maitotilannetta, helpotti mutta kyllä lämmitti suuta lumitöissä  8)

ja tulihan se todettua, maku on suht kökköä mutta jos tulisuutta tahtoo niin sitä kyllä saa aivan varmasti!! ja riittävästi..

ostin purkin joskus kesä-heinäkuussa jotenka en ole varma miten nuo säilyy mutta toisaalta noita ei ihan 3 kk saa tyhjenemään ellei sitten tykkää ihan oikeasti masokismista..

MikkoM

Siis mitä ****ua??!!!

Ainakin mun puteli, minkä ostin aikoinani Lahden Launeen Citymarketista jäi käyttämättä kun on niin helvetin tulista että peittää kaiken ruoan maun alleen siitä kohtaa missä yksikin pisara on. Siis oikeasti infernaalisinta lientä mitä olen kaupasta pullossa ostanut. Kai noissa sitten todellakin on hyvinkin suuria vahvuuseroja.

Pakko olla suurta vaihtelua, tuo savunaga kun on vaimokkeen lempisoossia ja sitä on muutama puteli tullut ostettua ja tulisuus ei ole ikinä ollut mitenkään överiä tuossa.

biblo

Itsellä tuo savunaga on ainenkin aika tujua omasta mielestä. Pitänee suorittaa uusia kokeita piakkoin.
"Grow food, not lawns"

Aketza

Lainaus käyttäjältä: Kadotus - tammikuu 30, 2011, 00:00:17 ap

Niin no, wikipedia...

Sama sivu, oikea laita:
LainausSpecies:    C. chinense, C. frutescens

Ja sitten siitä vähän alemmas, niin kerrotaan 1000 siemenen paino, lehden koko ja paljon muuta:

LainausPlant height    45-120 cm
Leaf color    Green
Leaf length    10.65-14.25 cm
Leaf width    5.4-7.5 cm

Lainaus
1000 seed weight    0.41-0.46 g
Fruit weight    6.95-8.97 g

Argh...

Herra 47

Niinpä kuten jo aiemmin laitoin... tuolla nimella voi saada ihan mitä tahansa...

Lainaus käyttäjältä: herra 47 - tammikuu 30, 2011, 00:35:02 ap
noihan on eri lajikkeita bhut jolokoa, bih jolokia ja naga morich vaikka todella lähellä toisiaan ovatkin... joku nuista sit taas on toi "naga jolokia" joka sit taasen voi olla myös vaikka tuo annuumi indian pc1
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

fileerausveitsi

santa maria xtra hot pepper sauce.  ;D ??? >:( meinasin purskahtaa itkunauruun kun maistoin. nyt en ees valehtele, mutta tää oli paskinta kastiketta mihin olen koskaan törmännyt. santa maria, haistakaa vittu.  ;D

mikestones

Lainaus käyttäjältä: fileerausveitsi - helmikuu 11, 2011, 01:11:49 ap
santa maria xtra hot pepper sauce.  ;D ??? >:( meinasin purskahtaa itkunauruun kun maistoin. nyt en ees valehtele, mutta tää oli paskinta kastiketta mihin olen koskaan törmännyt. santa maria, haistakaa vittu.  ;D

siis joo nuo Santa Marian KAIKKI mausteet ovat suuri vitsi

ei mitään makua missään, kenelle nää on luotu? pehmotäteille pohjolaan? ei toimi ei

linker

mun mielestä toi on ihan hyvää:

.tomppa.

Noi on todella hyviä!!   tohon juustoa ympärille ja grilliin!!!  avot!

MUTTA TÄMÄ VITUN MIKESTONESHAN EI MOISTA SYÖ!!!

KUN KAIKKI ON TAAS PASKAA!"""!""   PAITSI HAMPPU JA MUUT SEMMOSET

Kadotus

Lainaus käyttäjältä: .tomppa. - maaliskuu 04, 2011, 23:32:07 ip
Noi on todella hyviä!!   tohon juustoa ympärille ja grilliin!!!  avot!

MUTTA TÄMÄ VITUN MIKESTONESHAN EI MOISTA SYÖ!!!

KUN KAIKKI ON TAAS PASKAA!"""!""   PAITSI HAMPPU JA MUUT SEMMOSET

Tomppa taitaakin koemaistella hyvinvarustettua baarikaappiaan tänään...  ;D
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

Jahvetti

Sitä on liikkeellä ;) On vähän muutakin liikkeellä, voi hevosen perse sentään! Kävin äsken pihalla tupakan seurassa kuuntelemassa mikä pitää(tai siis piti) ihme kolinaa. Juu-u, tuli lumet katolta kuten vähän arvelinkin, mutta tuli myös lapetikkaat.

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Rapuska

Suurin pettymys tähän asti on ollu Naga Viper kastike Chilli pepper companyltä pitäisi olla luonnollisesti vähän alle miljoona scovillea mutta tuoreen habaneron syöminenkin on pahempi kokemus  ;D