kesäkuu 16, 2024, 17:08:32 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


naamakirja

Aloittaja Paprikaana, syyskuu 29, 2010, 13:04:14 ip

« edellinen - seuraava »

Paprikaana

en tiedä onko aiheesta jo ollut kyselyä, mutta laitetaas nyt tällanen :)
Il Mondo Cambia, Io No!

Karpo

Nyt on tainnut mennä kirjautuminen ja rekisteröityminen sekaisin. Vastasinpa silti!

Paprikaana

no eniveis, niin kauan kun pointti on selvä ;)
Il Mondo Cambia, Io No!

Murderado

Kyllähän tuota tulee päivittäin käytettyä. Harvakseltaan kerron omiani kuulumisiani siellä mutta kavereiden kuulumiset tulee aina lueskeltua läpi.

linker


http://www.facebook.com/jorma.lindqvist
(näkyy vain fb-kirjautuneille)

tuttujen kertoman mukaan kyllästymiseen asti miltei pelkkää chili-sitä-chili-tätä  ;D


..

Neko

Ei ole, ei tule, eikä tilata. Saan hoidettua kaiken sosiaalisen kanssakäymisen kyllä ihan mainiosti ilman tuota kapistusta.

Macex

Lainaus käyttäjältä: linker - syyskuu 29, 2010, 14:34:27 ip
tuttujen kertoman mukaan kyllästymiseen asti miltei pelkkää chili-sitä-chili-tätä  ;D


Jollain muullakin siis samaa vikaa  ;D

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: Neko - syyskuu 29, 2010, 14:47:55 ip
Ei ole, ei tule, eikä tilata. Saan hoidettua kaiken sosiaalisen kanssakäymisen kyllä ihan mainiosti ilman tuota kapistusta.


Samma här.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

TunturiTiger

Facebook - Ylikansoittumista vastaan! Elokuussa olin vartin ilman nettiä ja facebookia. Ens toukokuussa olis laskettuaika..

Aji Inferno

Päivittäin ja useamminkin. :) Ehdoton yhteydenpitomuoto.

Tepi

Olin pitkään BoogieFace vastainen...ajattelin että ihmissuhteet on helpompi jättää hoitamatta ihan livenä. Vaihdoin mielipiteeni töysin rekisteröitymiseni jälkeen...varsinkin nyt reissussa ollessa kapine on hyvä!
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.

Eija

Käyn päivittäin pelaamassa ja muuta tekemässä :)

Chilivaari

Olen sen verran nähnyt ihmisten ajankäyttöä turhan tuntuiseen "viestintään", että pysyn kaukana siitä. Kyllä tuokin villitys ohi menee, mutta on se monet koukuttanut. Ihan viisaillakin ihmisillä on vieroitusoireita muutaman tunnin erossa olon aikana.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - syyskuu 29, 2010, 21:16:36 ip
Olen sen verran nähnyt ihmisten ajankäyttöä turhan tuntuiseen "viestintään", että pysyn kaukana siitä. Kyllä tuokin villitys ohi menee, mutta on se monet koukuttanut. Ihan viisaillakin ihmisillä on vieroitusoireita muutaman tunnin erossa olon aikana.


Taitaa olla tullut jäädäkseen. Esim. itseni kaltaisille ei-niin-sosiaalisille ihmisille ehdottomasti kätevin tapa sekä pitää yhteyttä työ- ja vapaa-ajan ihmisiin (usein samoja naamoja), että hoitaa myös vakavampia asioita. Itse asiassa, yllätyn joka kerta kun törmään ihmiseen, jota en löydä naamakirjasta...  ::)  Se on myös erinomainen keino pitää yhteyttä ulkomaisiin tuttuihin, joita on paljon.

FB on erilaista mutta silti todellista yhteydenpitoa + paljon muuta. Itselläni se on ollut tärkeä työvälinekin jo pitkään (hyvin monet työkontaktit saa parhaiten kiinni sen kautta). Eli mikään villitys se ei ole, vaan jotain mikä korvaa hyvää vauhtia monia perinteisiä kontaktivälineitä kuten e-mailia, puhelinsoittoja, tekstiviestejä ja jopa pikaviestimiä. Fyysistä kohtaamista se ei toki voi kokonaan korvata, mutta auttaa kun esim. välimatka tekee tapaamisesta vaikeaa. Monelle se on myös jonkinlainen itsensäilmaisun keino: "tällainen olen", korvaten perinteiset kotisivut, yms.

Se on kyllä totta, että jo pitkään on ollut havaittavissa tietynlaisen kuilun (ellei useammankin) syntyminen ihmisten välille - ja jakajana on juuri Internet. Osa ihmisistä ei kerta kaikkiaan halua muuttaa elämäntapaansa suuntaan "aina tavoitettavissa", "osa verkostoa", "omia tietoja julkisesti näkyvillä". Osa taas haluaa. Tämä aiheuttaa jo nyt sen, että esim. ihmisten tavoitettavuus jopa työmielessä on hitusen hankaloitumassa, koska yhä useammat viestivät (laillani) lähes pelkästään web-pohjaisten "verkkojen" kautta - ja toiset taas perinteisillä tavoillaan. Nämä porukat eivät välttämättä enää kohtaa, ja sillä on vaikutuksensa. Esim. itseäni ei enää puhelimella saa juuri kiinni - FB:llä tai Linked-Inillä puolestaan lähes koska tahansa...  8)

hessi

Ei ole ja en kyllä ehtiskään siellä käymään sati sitten jotain laittamaan sinne  ::)
mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä elämässä tapahtuu...

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Hombre

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - syyskuu 29, 2010, 21:37:15 ip
Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - syyskuu 29, 2010, 21:16:36 ip
Olen sen verran nähnyt ihmisten ajankäyttöä turhan tuntuiseen "viestintään", että pysyn kaukana siitä. Kyllä tuokin villitys ohi menee, mutta on se monet koukuttanut. Ihan viisaillakin ihmisillä on vieroitusoireita muutaman tunnin erossa olon aikana.


Taitaa olla tullut jäädäkseen. Esim. itseni kaltaisille ei-niin-sosiaalisille ihmisille ehdottomasti kätevin tapa sekä pitää yhteyttä työ- ja vapaa-ajan ihmisiin (usein samoja naamoja), että hoitaa myös vakavampia asioita. Itse asiassa, yllätyn joka kerta kun törmään ihmiseen, jota en löydä naamakirjasta...  ::)  Se on myös erinomainen keino pitää yhteyttä ulkomaisiin tuttuihin, joita on paljon.

FB on erilaista mutta silti todellista yhteydenpitoa + paljon muuta. Itselläni se on ollut tärkeä työvälinekin jo pitkään (hyvin monet työkontaktit saa parhaiten kiinni sen kautta). Eli mikään villitys se ei ole, vaan jotain mikä korvaa hyvää vauhtia monia perinteisiä kontaktivälineitä kuten e-mailia, puhelinsoittoja, tekstiviestejä ja jopa pikaviestimiä. Fyysistä kohtaamista se ei toki voi kokonaan korvata, mutta auttaa kun esim. välimatka tekee tapaamisesta vaikeaa. Monelle se on myös jonkinlainen itsensäilmaisun keino: "tällainen olen", korvaten perinteiset kotisivut, yms.

Se on kyllä totta, että jo pitkään on ollut havaittavissa tietynlaisen kuilun (ellei useammankin) syntyminen ihmisten välille - ja jakajana on juuri Internet. Osa ihmisistä ei kerta kaikkiaan halua muuttaa elämäntapaansa suuntaan "aina tavoitettavissa", "osa verkostoa", "omia tietoja julkisesti näkyvillä". Osa taas haluaa. Tämä aiheuttaa jo nyt sen, että esim. ihmisten tavoitettavuus jopa työmielessä on hitusen hankaloitumassa, koska yhä useammat viestivät (laillani) lähes pelkästään web-pohjaisten "verkkojen" kautta - ja toiset taas perinteisillä tavoillaan. Nämä porukat eivät välttämättä enää kohtaa, ja sillä on vaikutuksensa. Esim. itseäni ei enää puhelimella saa juuri kiinni - FB:llä tai Linked-Inillä puolestaan lähes koska tahansa...  8)

Minulle se on keino saada tietoa paikanpäältä suoraan, ohi uutistalojen, jotka eivät enää ole puolueettomia.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

Kanki

Olin vaan en ole enää. Kyllästyin koko touhuun. En koe tarvetta jakaa kokemuksiani kaikkien kanssa ja yläasteaikaisten tuttujen iltakaakaon keitto ei juuri kiinnosta.
Toisaalta, onhan se ihan ok tapa saada tietoa mitä kaverit puuhaa, vanha kunnon luurilla soittaminen on kuitenkin huomattavasti mukavampaa.
Ja olenpa ollut bileissä, missä vieraat ja isäntäväki alkoivat puolen yön jälkeen päivitellä FB profiiliaan. Lähdin himaan..
Hyvä hyvä, huusivat lapset ja taputtivat suuria karvaisia käsiään.

Aketza

Turhin asia, ever. Omasta mielestäni ainakin. En ole koskaan ollut innostunut siitä, että "Jippii! Nyt minulla on tasan 100 kaveria" tai "Jess! Nyt jokainen voi nähdä mitä harrastan"... No, eihän se kaikilla niin mene, mutta monet kavereistani todellakin ajattelevat niin. Sitä parempi, mitä enemmän kavereita ja mitä enemmän ne kaverit tietävät sinusta... Ei haittaa, vaikka ei tunnekkaan koko henkilöä. Mese siihen päälle, niin täydellinen sekasotku on tehty. On mesestä jossain paikkaa hyötyä, mutta siinä käytössä, mitä kaverit käyttää... Turha.

Never, n(o)ever.

jeQQ

Alkuun en meinannut rekisteröityä ollenkaan,mutta lähinnä kouluhommien takia tuli rekattua. Alkuun ihan suht viihdyttävä, mutta lähinnä häiritsi ajatus ihmisten elämän vakoilusta. Nykyään tulee kirjauduttua ehkä parisen kertaa viikossa ja sen jälkeen voikin nopeasti painaa kirjaudu ulos nappulaa..

wille

Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit