tammikuu 10, 2025, 15:28:35 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Tupakointi

Aloittaja futuristi, syyskuu 30, 2010, 21:56:55 ip

« edellinen - seuraava »

Pahavaatt

Jokunen vuosi tuli tupakoitua. Sanotaan ettei sitä harrastettuaan lopeta, pitää vain eripituisia taukoja. Viimeisin tauko on nyt kestänyt päälle pari viikkoa. Hyvältä tuntuu. Kavereita piti varoittaa että ensimmäinen viikko on pitkä.

chili123

Minusta ihan hyvä ja hauska harrastus kun polttaa piippua tai sikareita.
Rauhoittaa mukavasti ja henkeen ei tarvitse vetää eli säästyy keuhkot hyvin. Jossakin tutkimuksessa todettiin, että piipun polttajat elävät pidempään, kuin tavallinen ihminen  ;D
Ei pidä aina ajatella tupakasta negatiiviseen sävyyn vaikka ett itse polttaisi  ;)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: chili123 - lokakuu 28, 2010, 14:56:53 ip
Minusta ihan hyvä ja hauska harrastus kun polttaa piippua tai sikareita.
Rauhoittaa mukavasti ja henkeen ei tarvitse vetää eli säästyy keuhkot hyvin. Jossakin tutkimuksessa todettiin, että piipun polttajat elävät pidempään, kuin tavallinen ihminen  ;D
Ei pidä aina ajatella tupakasta negatiiviseen sävyyn vaikka ett itse polttaisi  ;)

Piipunpoltto on parasta mitä voi tehdä vaatteet päällä, on se kyllä ilman vaatteitakin hauskaa puuhaa.
Itelle oikeastaan ainoa keino lukemisen ohella rauhoittua, maistuu hyvältä ja piippujen kerääminen on kivaa.

-P-
Meillä määrää Nainen!

Naga Morphia

Lainaus käyttäjältä: Murderado - syyskuu 30, 2010, 22:29:12 ip
Sä siis haluat, että ihmiset lopettaa tupakoinnin ja alkaa sen jälkeen kasvattaa sitä itse?

No minä en ainakaan voi lopettaa tupakanpolttoa, kun en ole koskaan aloittanutkaan sitä. Yrittänyt olen kyllä nuorempana, mutta ei siitä mitään tullut. Onneksi.

- Morphiina
Cooking the next step..

Aji Inferno

Ei voi mitään, mutta tuntuu aika metkalta lukea samalta palstalta tupakoinnin (jopa) ylistystä, jolla jo tietyn nimeltämainitsemattoman kasvin lehden vilahtaminen valokuvassa saa jengin hillittömään pyhään raivoon. Pistää kysymään, kohdistuisiko sama raivo tupakan kasvatukseen ja kasvattajiin, jos tupakka jostain syystä päätettäisiin julistaa maassamme laittomaksi. ;)

Miten te tupakoitsijat suhtautuisitte siihen, jos suuri määrä ihmisiä vaatisi tupakan täydellistä kriminalisointia (tai siitä keskustelun kieltämistä vaikka tällä foorumilla)? Perusteina vaikkapa tutut terveyshaitat ja omien lastenne hyvinvointi. Ihminenhän lienee pöllytellyt kaikkea mikä vain palaa apinaihmisen ajoista alkaen. Kysyn ihan aidosta mielenkiinnosta: mikä mielestänne tekee juuri tupakasta sen "laillisen" riippuvuutta aiheuttavan ja tunnetusti jopa tappavan pöllyttelyaineen siinä, missä vähän kaikki muu lienee maailmalla jo kielletty? Jos mahdollista, asiallisia näkökantoja, kiitos!  8)

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - helmikuu 09, 2011, 20:43:08 ipjos tupakka jostain syystä päätettäisiin julistaa maassamme laittomaksi. ;)

Miten niin "jos"? Meitä tupakoitsijoita kohdellaan jo nyt kuten pedofiileja vankilassa.

LainausMiten te tupakoitsijat suhtautuisitte siihen, jos suuri määrä ihmisiä vaatisi tupakan täydellistä kriminalisointia

Et ilmeisesti asu Suomessa?  ;D

LainausPerusteina vaikkapa tutut terveyshaitat ja omien lastenne hyvinvointi. Ihminenhän lienee pöllytellyt kaikkea mikä vain palaa apinaihmisen ajoista alkaen. Kysyn ihan aidosta mielenkiinnosta: mikä mielestänne tekee juuri tupakasta sen "laillisen" riippuvuutta aiheuttavan ja tunnetusti jopa tappavan pöllyttelyaineen siinä, missä vähän kaikki muu lienee maailmalla jo kielletty? Jos mahdollista, asiallisia näkökantoja, kiitos!  8)

Käsittääkseni tupakkaa ei ole missään tutkimuksessa todettu "tappavaksi". Toki nikotiini ylettöminä annoksina tappaa, samoin kuten häkä ja bilziljoona muuta kemikaalia ynnä yhdistetty mitä yhdessä Camel-pötkylässä on. Mutta myös lakritsa, vesi, burana ja napanöyhtä ovat tappavia kun siirrytään mikrogrammatasolta lumilapiolla mitattaviin määriin. Tupakka saattaa altistaa erilaisille keuhkosairauksille, mutta niin aika moni muukin kama.

Tupakka on laillinen "pöllyttelyaine" ympäri maailman johtuen melko monista kulttuuriantropologista seikoista, joita en ryhdy edes raapaisemaan pinnalta näin hetkeä ennen iltayhdeksän teeveesarjoja. Ja se nyt sattuu olemaan laillinen ja verotettava tuote. Muut pössyttelyaineet saattavat olla vaarattomampia, mutta niihin liittyy kaikensorttisia lieveilmiöitä jotka saattavat olla käyttäjälle harmillisia.

Kumma miten kukaan ei ole tupakoinut itseään psykoosiin tai sellaiseen tilaan, että esimerkiksi menettää ajoneuvonsa hallinnan tms. Tupakoitsijat eivät myöskään keikkaa autoradioita tai "luukuta kuumaa kamaa" rahoittaakseen pahettaan.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

LupeKani

Itse olen myös samaa mieltä räyhäkkään kanssa. Koska tupakka on laillista niin sitä poltan. Jos joku toinen nautiskeluaine olisi laillista saattaisin käyttää sitä mieluummin. Tupakoinnista on tullut yksi suurimmista puheenaiheista kukkahattutätien ja muiden perser.. valittajien keskuudessa. Itse poltan siellä missä se on laillista, toki jos joku tulee asiallisesti valittamaan voin tumpata tupakan, mutta pihallani sitä poltan. Käyväthän jotkut vetämässä mäkkärissä juustopurilaisen, minä en. Juovathan muut energiajuomia, minä en. Syöttehän te suklaata, minä en. Poltan tupakan, te ette.

chili123

^komppaan 2edellistä. Itseä ärsyttää jo se kun porukat miettii tupakoinnin kieltämistä. Tupakoinnin vaarallisuutta on liioiteltu aivan liika. Normiröökeistä on tehty tahallaan ihan myrkkyä, ei oikea puhdas tupakka niin vaarallista ole kun LM. Liika lihavuus on suomessa minusta jo suurempi ongelma kuin tupakointi. Tupakoitsijoita kohdellaan muutenkin aivan väärin. Läskeille kielto mäkkäreihin, koska ei hän tupakoitsijat saa viedä juomia savutiloihin. Sitten kaikki tutukimukset mitkä Iltalehti uutisoi esim. tänä vuonna 100.000.000 kuoli passiiviseen tupakointiin: minä sanon pa#kan V"tut! Ja se vielä jaloimmat tupakoinnin muodot unohdetaan aina eikä oteta huomioon eli sikari/piippu harrastelijat, jotka uhraa rakkaaseen harrastukseen jo pelkkiin välineisiin monia satoja euroja.

Toivotaan, että suomalaiset tulevat järkiin eikä sorru propagandaan

Aji Inferno

Johan syntyy vipinää kun nagatikulla ampiaispesään sohaisee!  8)

Räyhäkäs: varsin mietittyjä argumentteja. Erityisesti tuo maininta siitä, ettei tupakan ympärillä tapahtune merkittävää rikollisuutta. Sitä voi sitten vain arvailla, mikä olisi tilanne, jos aine todella olisi kriminalisoitu ja esim. salakaupan kohteena. Montako auto-onnettomuutta tms. on tapahtunut nikotiinin puutteessa tai savuketta tien päällä sytyttäessä, on toinen arvailun asia.

Muut: ainakin tämän asian pitäisi kilisyttää jotain kelloja: suomalaisista on iso joukko astmaatikkoja. Heille teidän "oikeutenne" pöllytellä vaikkapa ulko-ovella tai parvekkeella voi tarkoittaa (monille) sietämättömän löyhkän lisäksi aivan todellisia hengitysvaikeuksia, tai pahimmillaan vieläkin pahempaa. On omakohtaista kokemusta, ja jos joku sille naureskelee vinosti, niin palava nagaseiväs ääliön perseeseen!  8)  Pätee tietysti kaikkiin pöllyttelyaineisiin, kuvittelisin. Yhden nautinto on toiselle pelkkää tuskaa - ja kolmannelle sairaalareissu.

Kunnia ja arvostus huomaavaisille tupakoitsijoille. Piittaamattomille iso keskisormi. Vaan eiköhän chiliporukka kuulu siihen fiksumpaan joukkoon, eli keskisormi piiloon. ;)

Reliikki

Tupakinpoltto on aivan ihqua hommaa, sitä tuli harrastettua yli kolkyt vuotta. Oli se hyvää, eikä mikään kirpaissut keuhkoissa makeammin kuin aamusavut camelista, nam. Hyvää on.
Ja sit viime kesänä sitkeän kuumeen ja flunssan jälkitautina saatu keuhkoputkentulehdus pakotti poppamiehen juttusille. Hapenottokyky oli niin surkea että tuomio oli tyly: Keuhkorakkuloista senverran suuri osa oli tuhoutunut (suurimpana syyllisenä tupakointi), että kyseessä on alkava keuhkoahtautuma. Tämä on tappava tauti, parannusta ei ole. Edessä on kuolema tukehtumalla, ellei sitten maksa tai haima brotaa ensin.

Ei muuten enää pullisteluta yhtään, eikä isommin tee mieli uhota miten minäpoika se vaan kessuttelen ylpeänä yksilönvapaudestani, FTW.
Kaikki ei delaa röökin takia, mutta kyllä se monen loppupelissä pistää aika nöyräksi.

Nakki kun iskee, ei siinä auta edes se paskainen huutonauru. Nähty on.

geeni

Baaritupakoinnin kieltäminen oli kyllä parasta. Kellään ei ole oikeutta savustaa muita ihmisiä ympärillään. Vielä kun sais parveketupakoinnin estettyä...
iHerb.com - $5 alennuskoodi: MUL941

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Reliikki - helmikuu 09, 2011, 23:34:43 ip
Tupakinpoltto on aivan ihqua hommaa, sitä tuli harrastettua yli kolkyt vuotta. Oli se hyvää, eikä mikään kirpaissut keuhkoissa makeammin kuin aamusavut camelista, nam. Hyvää on.
Ja sit viime kesänä sitkeän kuumeen ja flunssan jälkitautina saatu keuhkoputkentulehdus pakotti poppamiehen juttusille. Hapenottokyky oli niin surkea että tuomio oli tyly: Keuhkorakkuloista senverran suuri osa oli tuhoutunut (suurimpana syyllisenä tupakointi), että kyseessä on alkava keuhkoahtautuma. Tämä on tappava tauti, parannusta ei ole. Edessä on kuolema tukehtumalla, ellei sitten maksa tai haima brotaa ensin.

Ei muuten enää pullisteluta yhtään, eikä isommin tee mieli uhota miten minäpoika se vaan kessuttelen ylpeänä yksilönvapaudestani, FTW.
Kaikki ei delaa röökin takia, mutta kyllä se monen loppupelissä pistää aika nöyräksi.

Ei hyvä.  :(   Toivottavasti käy kuitenkin paremmin!

TunturiTiger

Pakko myöntää, että mietin vakavissani tupakkalakkoa.. Lopettamisesta en sano mitään. Se on varma vasta kun nimeni koreilee lehdessä ristin vieressä. Hiihtäessä tms. rasituksessa on alkanut yskittään ja ottaan hieman jopa henkeen. Saattaapi tuo olla alkavaa astmaa, mutta sehän tarkoittais sitten sitä, että en vois ikinä sitten savusukeltaa. Prkl!

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - helmikuu 09, 2011, 23:05:47 ip
Räyhäkäs: varsin mietittyjä argumentteja. Erityisesti tuo maininta siitä, ettei tupakan ympärillä tapahtune merkittävää rikollisuutta. Sitä voi sitten vain arvailla, mikä olisi tilanne, jos aine todella olisi kriminalisoitu ja esim. salakaupan kohteena. Montako auto-onnettomuutta tms. on tapahtunut nikotiinin puutteessa tai savuketta tien päällä sytyttäessä, on toinen arvailun asia.

Kyllähän tupakkaa tuodaan salaa jatkuvasti, itsekin ostin juuri ennen joulua neukkulaista l&m:ää kartongin. Hinta vaan ei ole kovin edullinen, 2,5€/aski. Sitäpaitsi neukkurööki on selkeästi kehnompaa. Eikä "laittoman tupakan" ostaminenkaan ole kovin vaarallista, tarjosin tuopin ja annoin 20€ kouraan.

En usko, että kukaan kärvisteli sellaisessa nikotiininpuutteessa, että ajaisi auton ojaan! Ja tuohon röökin sytyttämisjuttuun voisin vasta-argumenttina heittää, että enempi kolareita ajetaan kun samalla räplätään mankkaa/GPSsää/kännykkää. Entäs jos kesällä autoon lentää ampiainen ja kuski sattuu menemään paniikkiin? Pitäiskö pimpparit kieltää lailla?  ;D

LainausMuut: ainakin tämän asian pitäisi kilisyttää jotain kelloja: suomalaisista on iso joukko astmaatikkoja. Heille teidän "oikeutenne" pöllytellä vaikkapa ulko-ovella tai parvekkeella voi tarkoittaa (monille) sietämättömän löyhkän lisäksi aivan todellisia hengitysvaikeuksia, tai pahimmillaan vieläkin pahempaa.

Tästäkin on paljon itketty, mutta henkilökohtaisesti en ala ottamaan stressiä "tupakansavun hajusta", ottaen huomioon että tässä maassa on aika monta tyyppiä jotka peseytyvät kerran viikossa tai harvemmin ja tyyppejä joilla hampaat on mädäntyneet suuhun. Tupakansavu on helkkarin hyvän tuoksuista kun verrataan paskan-, kusen- ja pesemättömän ihmiskropan hajuun.

Samalla tavalla astmaatikkoja kiusaa pakokaasu, katupöly ja nykyajan kerrostaloissa pyörivät eläinpöly ja ruoan käry, mutta koska nämä "ärsykkeet" tulevat kaikki sellaisilta tahoilta, joita ei voi osoittaa sormella, ei niistä pidetä meteliä.

LainausKunnia ja arvostus huomaavaisille tupakoitsijoille.

Huomaavainen tupakoitsija saa harvoin kiitosta. Vähän kuten siivoojat.

Lainaus käyttäjältä: Reliikki - helmikuu 09, 2011, 23:34:43 ip

Myös auton alle voi jäädä ja suihkussa kaatua, jo tänään!

Rationalisointi on ihmismielen tapa saada väistämättömät asiat positiiviseen valoon.

Lainaus käyttäjältä: geeni - helmikuu 09, 2011, 23:36:39 ip
Baaritupakoinnin kieltäminen oli kyllä parasta. Kellään ei ole oikeutta savustaa muita ihmisiä ympärillään. Vielä kun sais parveketupakoinnin estettyä...

Baareissa oli aikoinaan ns. "savuttomat alueet". Niissä ei ollut ikinä ketään, koska tupakoimattomat ihmiset ovat pohjattoman tylsiä ja mielikuvituksettomia tyyppejä. Seuraavaksi kun saataisiin alkoholittomat baarit! Ettei vaan kossun lemu tarttuisi K-marketin tuulipusakkaan!

Nyt kun keskiolutkuppiloissa ei tuoksu punainen nortti ja amfora, siellä haisee kusi, paska ja hiki. Kaikki ne ihmiset jotka juhlistavat triumfia "röökinkatkusta" ja "savustamisesta" ovat niitä jotka käyvät kerran kaksi vuodessa jossain sedulassa pyörimässä, me joille paikalllispubi on olohuoneen jatke, kärsimmen koviten. Puhumattakaan satojentuhansien eurojen investoinneista joita ravintoloitsijat ovat tehneet pitääkseen KGBhen verrattavat terveysviranomaiset matkan päässä.

Katsokaas joskus kesäaikaan mitä tahansa keskiolutkuppilaa; terassi on aivan täynnä ja sisällä ei istu kukaan. Terassi on kuitenkin savullinen alue? Kuinka se nyt yhtäkkiä voi kelvata kaikille? Toissa kesänä ei mahtunut terassille istumaan, kun se oli täynnä kaikensorttisia urpoja. Hetken katsottuani löysinkin rouvaseurueen joka ei tupakoinut, vahvistettuani tämän kysymyksellä, kehotin akkoja suksimaan SAVUTTOMIIN sisätiloihin ja vähän saatanan äkkiä. Kun meillä nyt kerran on savuttomat ravintolat, niin vittu niistä nautitaan!

Parveketupakoinnin voin lopettaa heti kun yläkerran naapuri lopettaa mattojen tamppaamisen omalla parvekkeellaan, kukaan muu naapuri ei kuuntele huonoa musiikkia omalla parvekkeellaan ja yksikään kakara ei rääy pihalla.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

jeQQ

Janne

Minä olen aiheuttanut tupakointionnettomuuden. Eräänä uutenavuotena olin juuri aloittamassa rakettien ampumista ja pengoin jotain jättipataa muovipussista kun suussa kärynneestä robustosta tipahti tuhkat rakettien sekaan. Juuri ehdin heittää koko kassin hankeen ennenkuin ilotulitus alkoi.  :P
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

linker

Lueppa ituhippi- terveyshihhuli- kukkahattu, mikä lietkin tämä tarkkaan
ja alusta loppuun. Ellet ensiyrittämällä sisäistä, niin lue uudelleen
  ;D

Olen luvannut itselleni (ja perheenjäsenille) etten edes yritä lopettaa tupakointia, koska muutun enstistäkin sietämättömämmäksi.
Olen ns. "huomaavainen tupakoitsija". En ole koskaan polttanut sisätiloissa, enkä autossa jos muita kyydissä.

En polta julkisilla paikoilla julkisesti, vaan hakeudun piiloon polttamaan. Baareissa käymisen lopetin siihen paikkaan kun en enää tuopin seurana saanut polttaa vapaasti.
Huushollissa on auto jossa en polta, itselleni olen hankkinut henkilökohtaisen auton harraste/kaahailu/tupakointiautoksi jossa poltan, kun olen yksin liikkeellä.

Asun keskellä peltoa, naapuriin 2-300 metriä. Siispä en häiritse ketään polttamisellani. Tupakoinnin, chilinkasvatuksen, yleisen metelöinnin, haja-asutusalueen
jätevesien puhdistusboikotin, väärin sytytettyjen tulisijojen hiukkaspäästelyn ja muun vastaavan erakkoelämän viettämisen turvaksi minulla on kolme luvallista asetta ja
katana-miekka, joiden avustuksella häädän ympäristöhihhulit ja muut jehovalaiset tarvittaessa tontiltani!

Savukkeiden lisäksi poltan piippua: sivistymättömästi henkeen vetäen, niin kuin satunnaisesti sikareitakin. Ostaisin mielelläni salakuljetettua tupakkaa, mutta sitä
hyvin harvoin täällä länsisuomessa esiintyy.
Olen maksanut tupakkaverojen muodossa mahdollisen saattohoitoni, joka on ainoa vaihtoehto sairastumistapauksessani koska minulla on ehdoton
elvytyskielto ja vahvistettu hoitotestamentti, jotka laadin lääkärini kanssa silloin kun havaitsin ensimmäiset oireet parantumattomaan ja kuolemaan johtavaan sairauteen.

Elän kuin viimeistä päivää; syön mitä sattuu, ja miten sattuu: Poltan ja juon niin kuin mieli tekee. Mutta olen todella onnellinen ihminen.

-eikä tämä tarina ole palturia, vaan ehtaa flakea  :o

Tepi

helmikuu 10, 2011, 10:55:58 ap #37 Viimeisin muokkaus: helmikuu 10, 2011, 10:58:52 ap käyttäjältä Tepi
Itse lopetin nortin vedon nelisen vuotta sitten. Sitä ennen olin polttanut 20 vuotta reilun askin päivässä, loppuajasta maksiaskiaei enää päivässä riittänyt. Ainoa syy miksi lopetin oli raha- kaikki muut syyt tulivat vasta lopettamisen jälkeen...parantunut hapenottokyky ja makuaistin parantuminen. Päätös lopettamiseen tuli ilman etukäteissuunnitelmaa, kun lopetin niin lopetin. Hypin seinille ensimmäiset kolme viikkoa mutta sitten se alkoi helpottamaan...tällä hetkellä ainoa syy olla polttamatta on uudelleen lopettamisen vaikeus- ja raha. En normaalistikaan ole kaikkein helpoimpia ihmisiä- lopettamisen aikana olin täys kusipää, mulkku ja hirviö.

Olen muutaman kerran saanut ihmetystä osakseni kun annan polttavien kavereiden polttaa autossani...ei tupakansavu itseäni häiritse, auto haisee muutenkin niin pahalle (kiitos työnkuvan) ettei siinä satunnaisesti poltetut röökit mitään tee.
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.

Aji Inferno

Tästähän tulee ihan sellainen kuva, että tupakoitsijat ja ei-tupakoitsijat ovat kaksi toisilleen peräti jopa vihamielistä ihmisryhmää... Eli kyseessä ei olekaan ihan vain itse aine, vaan muutakin elämänkatsomuksissa sun muissa? Me savuttomatko siis tylsiä tyyppejä?  8) No, minä varmasti ainakin, kuten jokainen mut tunteva voi allekirjoittaa! Kaikkien kukkahattusetien äiti! Eihän sitä muuten chilihommiin olisi ryhtynyt. ;D Metkaa kyllä miten kuumia ajatuksia puoleen ja toiseen tupakkateema synnyttää.

Kanki

Ylireagointi vaan on niin siistii kato...
Hyvä hyvä, huusivat lapset ja taputtivat suuria karvaisia käsiään.