tammikuu 10, 2025, 11:27:42 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Tupakointi

Aloittaja futuristi, syyskuu 30, 2010, 21:56:55 ip

« edellinen - seuraava »

jeQQ

Vastakkain asetteluahan tuntuu nykyään löytyän enemmänkin foorumilta.. ;) Joko totaalikieltäytyjä, tai sitten puolustetaan henkeen ja vereen!

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: jeQQ - helmikuu 10, 2011, 12:57:34 ip
Vastakkain asetteluahan tuntuu nykyään löytyän enemmänkin foorumilta.. ;) Joko totaalikieltäytyjä, tai sitten puolustetaan henkeen ja vereen!

Tottahan tuo. Useimmat malttavat olla näistä aiheista hiljaa. ;)

linker

helmikuu 10, 2011, 13:13:28 ip #42 Viimeisin muokkaus: helmikuu 10, 2011, 13:16:52 ip käyttäjältä linker
Joo... kaikenmaailman kamera- ja photarikeskusteluista olen tähän asti pysynyt melko kaukana,
mutta tämä tupakkiaihe on niin herkullinen...

Minun puolestani jokainen saa kukkahattuilla tahollaan aivan vaapaasti, olen
itsekin melko kukkahattu joidenkin asioiden suhteen. Mutta tuo tupakointi:
Se on niin suuri peikko joillekin että menee melko naurettavaksi.
Kirjoituksellani kerroin vain tosiasioita omasta tupakoinnistani, ja varaan edelleen oikeuden olla
henkilökohtaisesta ongelmastani vapaasti omaa mieltäni.

mutta minä olenkin sietämätön ihmisenä

Tepi

Fanaattisimmat tupakoinnin vastustajat ovat usein (omakohtaisen kokemukseni mukaan) entisiä tupakoitsijoita. Bonuksena on että nämä sädekehäjeesukset luulevat oikeuttavat oman hitlerimäisen käytöksensä omilla kokemuksillaan..."koska olen ennen ollut sellainen niin tiedän kuinka helppoa lopettaminen on". Paskan vitut. Lopettaminen on jokaisella erilainen kokemus, samoin kuin suhde tupakkaan. Toisaalta mielestäni jokainen saa vapaasti syödä, juoda ja polttaa oman harkintansa mukaisesti kun se edes suurinpiirtein on laillisuuden rajoissa eikä aiheta muille haittaa...omassa ruhossa hautaan kuitenkin mennään.
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.

Kaltsu

Tupakointia puolustavat eniten ne jotka ovat pahiten koukussa. Ymmärrettävästi. Sitä riippuvainen mieli alkaa keksimään mitä ihmeellisimpiä selityksiä sille miksi tupakointi kannattaa. Kuitenkin taustalla huutaa, josko pystyisin huomenna lopettamaan. :)
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

.tomppa.

itse poltan noin 10 tupakkaa päivässä,kun ottaa kuppia niin määrä kolminkertaistuu.  Armeijassa keuhkoni kuvattiin ja silloin näytti todella hyvältä. Mutta siitä on jo 6 vuotta aikaa... voin olla päivän lähes ilman röökiä, okei 2-3 kpl menee mutta siihen pystyn. En vain tahdo koska joskus lähtö tulee kuitenkin ja tahdon nauttia joka päivästä.

Olen sen verran nähnyt näitä "ituhippejä" 90+ kuolinvuoteellaan jotkaon kehunut että "en ole polttanut ikinä enkä juonut"

selvä...   mutta kuitenkin olet ollut 20 vuotta laitoshoidossa...  niinpä.  Siinä vaiheessa päätän itse päiväni jos joudun laitoshoitoon ja 24/7 kytättäväksi..

linker

Appiukko kuoli parikymmentä vuotta sitten sairaalassa maalarihommien ja tupakan aiheuttamaan keuhkosairauteen.
Viimeisinä aikoina hän ei enää jaksanut mennä itse tupakalle parvekkeelle, ja pyysi hoitohenkilökunnalta apua.
Sisar hento valkoinen oli sanonut: "Tupakointi on epäterveellistä" -eikä ollut auttanut, vaikka aikaa olisi ollut.

Juuri tuollaiset saatanan hurskastelijat saavat minut oksentamaan!

Janne

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - helmikuu 10, 2011, 13:34:25 ip
Tupakointia puolustavat eniten ne jotka ovat pahiten koukussa. Ymmärrettävästi. Sitä riippuvainen mieli alkaa keksimään mitä ihmeellisimpiä selityksiä sille miksi tupakointi kannattaa. Kuitenkin taustalla huutaa, josko pystyisin huomenna lopettamaan. :)

Aijaijai mikä provo. :D

Tupakkaa voi käyttää nautintoaineena myös ilman addiktiota.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

-V-

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - helmikuu 10, 2011, 10:26:35 ap
En usko, että kukaan kärvisteli sellaisessa nikotiininpuutteessa, että ajaisi auton ojaan!

Tunnenpa muuten parikin tyyppiä, jotka ovat niksoissa ajaa töräyttäneet kolarin. Vaikutus lienee yksilöllistä, moni sanoo, että pää on helvetin sekaisin, itselleni taas koko käsite "niksat" on täysin tuntematon, vaikka 10+ vuotta on tullut poltettua (silloin tällöin menee päivä tai pari polttamatta, enhän muuten voisi tietääkään vieroitusoireiden puuttumista).

chili123

Itse en tupakoi, muutakuin kesällä kalassa tai jos on iltaa viettämässä kavereitten kanssa, ja silloinkin vain sikaria ja piippua. Minusta on naurettavaa kun porukka sanoo, että parvekkeilla ei saisi tupakoida. Kovalla työllä olet hankkinut asunnon ja haluisit parvekkeella nauttia sikarin ensimmäisen lomapäivän kunniaksi mutta ei sieltä tulee kukkahattu täti ja sanoo "Meiän vilil on astma ja sen täytyy olla parvekkeella just samaa aikaa kun sinä pössyttelet". Omassa asunnossa saisi pitää tehdä mitä haluaa. Yleisillä paikoilla ei ole järkeä tupakoidan sen ymmärrän mutta OMA TALO!

Tuntuu että Linker, räyhäkäs ja pari muuta ovat ainoat foorumilla kellä on pientä käsitystä asiasta muut ovat niitä Hippejä ja Kukkahattu tätejä. Siintä jo voi pohtia miksi suomesta on tullut tämmöinen, ennen oli kaikki paremmin.

geeni

Lainaus käyttäjältä: chili123 - helmikuu 10, 2011, 19:15:35 ip
Minusta on naurettavaa kun porukka sanoo, että parvekkeilla ei saisi tupakoida. Kovalla työllä olet hankkinut asunnon ja haluisit parvekkeella nauttia sikarin ensimmäisen lomapäivän kunniaksi mutta ei sieltä tulee kukkahattu täti ja sanoo "Meiän vilil on astma ja sen täytyy olla parvekkeella just samaa aikaa kun sinä pössyttelet". Omassa asunnossa saisi pitää tehdä mitä haluaa. Yleisillä paikoilla ei ole järkeä tupakoidan sen ymmärrän mutta OMA TALO!

Tää on varmaankin talokohtaista, mutta parvekkeelta nouseva savu kun kohtaa korvausilmaventtiilin, niin se haju tunkee sisälle. Harvempi varmaan pelkästään parvekeilman pilaamisesta kitisee.
iHerb.com - $5 alennuskoodi: MUL941

.tomppa.

vitut se savu tule sisään sun asuntoon...   luuletko että se hyökkää joka kolosta se tupakan savu.. ::)

aino teoreettinen mahdollisuus tuohon on että jos taloyhtiössä jossa asut äitisi ja isäsi kanssa  ;D  on huippuimurit päällä ja seinässä on venttiili auki niin joo voi tulla sisään se savunhaju mutta ikinä en ole kuullut moisesta.

yleeensä huoneistoissa on ylipainetta jotenka se paskanhaju/ vegeruoankäry tunkee ulos ulkoilmaan asunnosta

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: .tomppa. - helmikuu 10, 2011, 20:06:14 ip
vitut se savu tule sisään sun asuntoon...   luuletko että se hyökkää joka kolosta se tupakan savu.. ::)

aino teoreettinen mahdollisuus tuohon on että jos taloyhtiössä jossa asut äitisi ja isäsi kanssa  ;D  on huippuimurit päällä ja seinässä on venttiili auki niin joo voi tulla sisään se savunhaju mutta ikinä en ole kuullut moisesta.

yleeensä huoneistoissa on ylipainetta jotenka se paskanhaju/ vegeruoankäry tunkee ulos ulkoilmaan asunnosta

Kyllä muuten tulee. Naapuri kun vetää norttia takapihalla niin tupakki haisee sisällä. Useimpien talojen korvausilma otetaan ikkunoiden raosta.  No, mua haju ei häiritse. Tupakoivat ihmisethän eivät haista tupakan hajua yhtä voimakkaasti mitä tupakoimattomat. :)
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Nisc

Mielenkiintoinen aihe tupakointi. Vahvoja mielipiteitä löytyy suuntaan, jos toiseen.

Tuo on ihmeellinen tuo tupakoitsijoiden ikuinen valitus siitä, että nykyään ei saa polttaa missään ja aina kaikki valittamassa. Itsellä ei ole koskaan tullut kukaan valittamaan savusta tai pahasta hajusta, vaikka olen tupakkaa kiskonut jos jonkinmoisissa paikoissa. Ikäihmisiä on pariin otteeseen tullut paasaamaan, kuinka vaarallista se tupakointi on. Mutta niinhän se onkin! Se on kyllä kaukaa haettua alkaa väittämään, etteikö tupakointi lopulta koituisi kuolemaksi.

Toinen kumma puolustus on se, että sanotaan monen muunkin asian olevan vaarallista. Onhan niitä vaarallisia asioita vaikka kuinka, mutta se nyt ei vaan muuta sitä asiaa mihinkään, että tupakointikin on. Suihkun lattiallakin voi liukastua, niin miksi en tupakoisi? Miksi en menisi liukastumaan suihkunlattialle tahallani? Kaikki kuolee joskus, totta. Siksi minun mielestäni olisikin parempi elää se aika mitä on elettävänä, ilman jatkuvaa yskää ja keuhkojen ahdistusta.

Miksi sitten itse poltan. Ymmärrän tupakoinnin puolustamisessa nautintokortin käytön. Se on todellakin melkoinen nautinto joskus illan hämärässä mökillä katsella joelle ja polttaa se tupakka. Kyllä se jotenkin siihen hetkeen vaan kuuluu. Toisaalta, ei se hetki varmasti yhtään huonompi olisi ilman tupakkaakaan, ellei se olisi niin pinttynyt tapa. Loppujen lopuksi jokapäiväinen polttaminen menee kuitenkin siihen, että käydään kiskomassa niitä kessuja, kun vaan on pakko, eikä selviä ilman. Ei se ole nautinto, eikä mukavaa, vai mitä mieltä tupakoitsijat on?

Poltan nykyään melko satunnaisesti. Humalassa enimmäkseen, mutta kyllähän se pitäisi lopettaa kokonaan. Melko teennäistä paasata tupakoinnista, kun ei sen lopettaminen itsellekkään niin helppoa ole. Siitä olen samaa mieltä muiden kanssa, että erilaisten kieltojen kanssa mennään useasti liiallisuuksiin ja ihmisen omaa harkintakykyä ja oikeutta omiin tekemisiin rajoitetaan aivan liikaa.
Luulen tietäväni, että tiedän luulevani.

.tomppa.

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - helmikuu 10, 2011, 20:11:49 ip

Kyllä muuten tulee. Naapuri kun vetää norttia takapihalla niin tupakki haisee sisällä. Useimpien talojen korvausilma otetaan ikkunoiden raosta.  No, mua haju ei häiritse. Tupakoivat ihmisethän eivät haista tupakan hajua yhtä voimakkaasti mitä tupakoimattomat. :)

joo mutta itse en ole ikinä haistanut sisällä tupakkaa vaikka joka naapuri veti norttia..kait se on sitten vähän taloistakin kiinni..vantaalla tiedän yhden kerrostalon jossa on venttiilit juurikin ikkunoiden vieressä ja sieltä tulee korvausilma..

TunturiTiger

Toivoisin olevani henkisesti vahvempi. Kaupassa katselin jo noita nicoretteja, mutta ostin silti maxiaskin bonusta. Vielä mä alotan sen lakon! PRKL! Tietäsinpä edes mitä nicorettee mun pitäs ostaa!

.tomppa.

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - helmikuu 10, 2011, 20:30:32 ip
Toivoisin olevani henkisesti vahvempi. Kaupassa katselin jo noita nicoretteja, mutta ostin silti maxiaskin bonusta. Vielä mä alotan sen lakon! PRKL! Tietäsinpä edes mitä nicorettee mun pitäs ostaa!

osta vahvinta  ;D    itselläni tulee vain pää kipeäksi ja oksettaa nuo nicoretet..   onkohan ollut annostus väärä  ::)

Ryhis

En ota kantaa erilaisten talojen ilmanvaihtosysteemeihin, kieltämättä tuntuu oudolta etteikö nortinkäry pihalta sisään eksyisi jos ilmavirrat tämän sallivat. Mutta hei, elämä on!

Hauskoja tapauksia vuosien varrelta vol1:

Oltiin joitain vuosia sitten vaimoni kanssa odottamassa bussia keskustaan, isolla nelikaistaisella kadulla jonka toisesta päästä löytyy moottoritie, toisesta messukeskus, pasila ja yksi harvoista poikittaisliikenteen väylistä. Käytiin kurkkaamassa aikataulu ja siirryttiin katoksen ulkopuolelle, noin kolmen metrin päähän savukkeelle.

No tuuli perhana kääntyikin juuri ja ensimmäiset haiut lensivät juurikin em. bussipysäkin suuntaan! JC Decauxin mainoksen takaa manifestoitui kärttyinen akka, joka rupesi suureen ääneen "köhimään" (eli suorittamaan ns. feikkiyskää) samalla koko käsivarrenmitallaan heiluttamaan raitista ilmaa kohti kasvojaan. Ilmeisesti tupakka kävi hänen henkeensä, päälle kolmen metrin päästä, ulkoilmassa, tuulisena päivänä, kadulla jolla kulkee 50 000 ajoneuvoa vuorokaudessa.  ;D

Nämä kessuallergikot tuovat mieleen ravintola-alan asiakkaina olevat akateemisesti koulutetut nuoret naiset - ihmisryhmä jonka allergiat riippuvat tyystin tuoreimman Me Naiset-lehden koskettavasta "allergia muutti elämäni"-artikkelista.

ps. Postitalon lastauslaiturilla, kellarissa, autohallissa, taitaa vieläkin olla iso kyltti "Tupakointi kielletty" jonka alle joku koiraleuka on tussannut "pakokaasu on terveellistä".
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

geeni

Sä et nyt taida tietää mistä puhut. Kerrostaloissa, joissa on ainoastaan koneellinen ilmanpoisto, tuppaa varsinkin alakerroksiin syntymään reilu alipaine. Tilanne pahenee, kun ihmiset tukkivat ujeltavia korvausilmaventtiileitään...
iHerb.com - $5 alennuskoodi: MUL941

.tomppa.

Lainaus käyttäjältä: geeni - helmikuu 10, 2011, 20:38:42 ip

Sä et nyt taida tietää mistä puhut. Kerrostaloissa, joissa on ainoastaan koneellinen ilmanpoisto, tuppaa varsinkin alakerroksiin syntymään reilu alipaine. Tilanne pahenee, kun ihmiset tukkivat ujeltavia korvausilmaventtiileitään...

ITSE ASIASSA ENTINEN ASUNTONI SIJAITSI 1 KERROKSESSA TALOYHTIÖSSÄ JOSSA OLI 6 KERROSTA JA KONEELLINEN ILMAN VAIHTO...VAIKKA NAAPURI VETI KUINKA RÖÖKIÄ NIIN EN JUMALAUTA KERTAAKAAN HAISTANUT TUPAKKAA SISÄLLÄ