tammikuu 10, 2025, 19:40:41 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Mr.Greenin Beibet

Aloittaja Mr_Green_, lokakuu 05, 2010, 23:43:25 ip

« edellinen - seuraava »

wille

Lainaus käyttäjältä: Macex - lokakuu 07, 2010, 19:52:29 ip
Lainaus käyttäjältä: Mr_Green_ - lokakuu 07, 2010, 16:23:20 ip
Kiitti vinkistä...Lombardo muistuttaa kyllä kovasti minun kasviani, mutta en usko sen olevan se...tai mistä sitä tietää..täytyy vähän tuota Lombardoa tutkailla.. Ja tuosta pepperonesta en löytänyt juuri mitään kuvia.. =/ hmph...
Fataliin sivuilta löysin ite kuvan tuosta red pepperonesta. Sieltä siementen ostopuolelta löytyi nimellä Peperonchino Red.

Kyse ei ole Peperonchino Redistäkään. Mulla kasvoi sitä toissa kesänä. Sen podi on alusta asti paljon tasaisempi.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Mr_Green_

Mulla tosiaan oli 150w monimetalli iltavalona...tänään tuli polttimossa tunnit täyteen... =/ Noh...sain kaverilta 250w spna lampun lainaan. Katsotaan mitä chilit (ja mandariini) siitä tykkää... =P

Mr_Green_

lokakuu 10, 2010, 13:17:51 ip #22 Viimeisin muokkaus: lokakuu 10, 2010, 18:14:47 ip käyttäjältä Mr_Green_
Muutama kuva 10.10...ulkona kovin harmaata, vettä sataa. Onneks on oma pikku aurinko... =)

Siinä mandariini...Hieman alle vuoden ikäinen. Huippumukava pikkutyyppi.. =) on nyt n.20cm korkea. Rungon paksuus tulitikku!

Bolivian Rainbow

Ja tämä jota Tabascoksi luulin...onkin luultavasti jonkin sortin Cayenne! =)
http://www.mountainmeadowseeds.com/seeds/CayennePepper2a.jpg

Lemon Drop

Mr_Green_

lokakuu 15, 2010, 07:45:31 ap #23 Viimeisin muokkaus: lokakuu 15, 2010, 08:07:41 ap käyttäjältä Mr_Green_
Kuvapäivityksiä...15.10

Lämmöt ilman tuuletusta....tuuletuksen kanssa n.28 astetta...

Cayenne 12.10

Siiduja olis itämässä parilla eri menetelmällä...tässä lautta..

Siinä idätysosiosta kuvaa....lämmöt 24-30 astetta.

Cayennen pistokas...weird?

Maui Purple 14.10. Kylvetty 7.10.

Yön aikana jotain tapahtunut.. =) Aina yhtä mukavaa nähdä sirkkalehdet Maui Purple 15.10

Aika hanurista nää tälläset systeemit....kuivahtaa aika äkkiä!

Mr_Green_

Vauvoja;

Maui Purple

Sirkkalehdet auennut viidessä purkissa...tässä Bhut Jolokia, Riot, Bolivian Rainbow ja Maui Purple. Kuvasta puuttuu Goat's Weed

Mr_Green_

Osaiskohan joku kommentoida sumutukseen kaappikasvatuksessa? Oon sumutellu 2-3krt päivässä. Ei tunnu toi lamppu ainakaan polttavan lehtiä...että ei kai siitä mitään haittaa ole? Eikös se oo hyvä, että saadaan ilmankosteutta vähän nousemaan....näin mä järkeilin asiaa..comments?

Mr_Green_

No jees...Nyt ois myös Aji Panca, Aji Habanero, Aji White Wax ja Bird's eye baby nousseet maan pinnan yläpuolelle...joillain vielä kypärä päässä =P

Macex

Lainaus käyttäjältä: Mr_Green_ - lokakuu 19, 2010, 21:35:02 ip
Osaiskohan joku kommentoida sumutukseen kaappikasvatuksessa? Oon sumutellu 2-3krt päivässä. Ei tunnu toi lamppu ainakaan polttavan lehtiä...että ei kai siitä mitään haittaa ole? Eikös se oo hyvä, että saadaan ilmankosteutta vähän nousemaan....näin mä järkeilin asiaa..comments?
Kannattaa sumutella silloin, kun ei oo valo päällä. Noista vesipisaroista voi näet muodostua pieniä tiimalaseja valolle ja ne voi polttaa lehden pintaa. Ite ainakin suihkuttelen valon ollessa pois päältä ja reippaasti lehtien pinnalle.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Mr_Green_

No juu...tuon tiimalasi-ilmiön kyllä tiedän ja olen sen auringon kanssa huomannut. Mutta toi 250w spna ei kyl ainakaan tähän mennessä oo lehtiä polttanut vaikka onkin ollu kasvit märkänä. Tuntuu vaan välillä toi kaappi kovin kuivalta. Illalla oon sit viel sumuttanu jokaisen kasvin erikseen kunnolla. Että en tiiä oisko siitä sumuttamisesta lamppu päällä muuta haittaa kuin se tiimalasihommeli? =P

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: Macex - lokakuu 19, 2010, 21:45:07 ip
Kannattaa sumutella silloin, kun ei oo valo päällä. Noista vesipisaroista voi näet muodostua pieniä tiimalaseja valolle ja ne voi polttaa lehden pintaa. Ite ainakin suihkuttelen valon ollessa pois päältä ja reippaasti lehtien pinnalle.

Taitaa olla höpöjuttuja... ;D
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

jla1710

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - lokakuu 19, 2010, 21:50:40 ip
Lainaus käyttäjältä: Macex - lokakuu 19, 2010, 21:45:07 ip

Taitaa olla höpöjuttuja... ;D

Urbaaneja legendoja :)
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.

Mr_Green_

Hmm...tiedä noista! Siis suurennuslasi..eikä tiimalasi. Mutta kyl se ihan loogiselta kuulostais, että jos lehdellä on iso pisara niin se vois toimia suurennuslasina? Noh...en tiedä...jatkan sumuttelua, kun ei siitä tuntuis haittaakaan olevan..  ;D

Ryhis

lokakuu 19, 2010, 22:14:49 ip #32 Viimeisin muokkaus: lokakuu 20, 2010, 10:33:39 ap käyttäjältä Räyhäkäs
Itse sumuttelin koko viime kesän kasvit 3-7 kertaa päivässä. Olivat parvekkeella ja kovassa auringonpaisteessa, ei yhtään "polttomerkkiä". Legendaa tai sitten erittäin harvinainen tapahtuma.

Tarina lienee saanut alkunsa, sikareissa olevien "läikkien" selittämisenä moisella. Vaikka jokainen tietää, että kunnon sikarinkäärijä ei läikikästä lehteä kääreksi kääräise.

edit: ja puhumattakaan siitä, että jollain säälittävällä verkkovirtaan kytkettävällä loisteputkivirityksellä saisi "polttomerkin" aikaiseksi.  ;)
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

chilihardhead.fi

Ei ole täälläkään lehdet palanu sateen jälkeen, enkä ole koskaan moista kuullut tapahtuneen oikeasti 8)
Yleensä ihan huulenheittona joskus kuullut muuallakin, kuin täällä  :D
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

Macex

Hyvä että tälläiset "legendat" ammutaan alas ja voi huoletta sumutella valot päällä :)

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

chilihardhead.fi

lokakuu 20, 2010, 01:26:47 ap #35 Viimeisin muokkaus: lokakuu 20, 2010, 01:31:34 ap käyttäjältä chilihardhead.fi
Osuukin vähän paremmin :D

Kannattaa muuten kattoo ettei ruiki paljoa lamppuun, voipi tulla sirpaleita tai vähän säpinää kun koskee lamppuun, riippuen mallista.
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

Mr_Green_

Hehe..Joo. No hyvä, että tääkin asia selvis sitten. Ja parempi on olla joo lamppua suihkimatta...tuskin tykkää hyvää! =)

tonttu

Joo, minäkin luulin että voisi olla näistä "suurennuslaseista" haittaa, mutta sitten ajattelin, että eihän ne noissa sumutuskastelu ammattikasvareissakaan sammuta aurinkoa kastelun ajaksi. Noh aina olen sitten suoraan letkusta mättänyt pari kertaa päivässä sumua kasvien niskaan, eikä tulipaloa ole toistaiseksi syntynyt vaikka arska porottanut täysillä, joten aika turvallista on.

chilihardhead.fi

Legenda on saanu varmaan tuulta alleen, torjunta-aineista joista osa menettää tehonsa auringossa ja osa tehostuu.

Mr_Green_

Pari kuvaa 20.10;

Bhut Jolokia

Pikkusia... =)

Tässä olis jollekin köynnöskasvi tunnistettavaksi??...komeat lehdet oli joten päätin sen adoptoida. Ei vaan mitään käsitystä, että mikä kasvi on kyseessä..