kesäkuu 16, 2024, 13:06:30 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Bluesmanin kausi 2011

Aloittaja bluesman, marraskuu 14, 2010, 17:38:17 ip

« edellinen - seuraava »

miemsl

Lainaus käyttäjältä: bluesman - joulukuu 22, 2010, 22:31:35 ip
Niin pieniä ovatten kuitenkin etten vielä kuvia räpsi. Pitäis kameran kennokin jossain vaiheessa saada puhtaaksi. Itse en rupea hommaan, tuhoan sen kuitenkin.


Jos olet hyvää kamerahuoltoa miettinyt niin tämä on sellainen http://www.elisanet.fi/kamera-service/Mate/yhteys.html

Ammattitaito tuo selkeästi varmuutta hommaan! Ihan olen tuon huollon tyytyväinen asiakas ettei sen kummempaa kytkyä.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: miemsl - joulukuu 23, 2010, 09:01:05 ap
Lainaus käyttäjältä: bluesman - joulukuu 22, 2010, 22:31:35 ip
Niin pieniä ovatten kuitenkin etten vielä kuvia räpsi. Pitäis kameran kennokin jossain vaiheessa saada puhtaaksi. Itse en rupea hommaan, tuhoan sen kuitenkin.


Jos olet hyvää kamerahuoltoa miettinyt niin tämä on sellainen http://www.elisanet.fi/kamera-service/Mate/yhteys.html

Ammattitaito tuo selkeästi varmuutta hommaan! Ihan olen tuon huollon tyytyväinen asiakas ettei sen kummempaa kytkyä.

Varmaan ihan ok. Ongelma on se että asun Keravalla enkä postiin kameraani laita.



Lihamestari

Mä voin sulta kameran pyyhkästä puhtaaks, olettaen että sulla on 1.5 croppi! FX kennoon mulla ei ole tota lastaa...
Mä kun tilasin noita puhdistuslitkuja ja rättejä, niin eihän niitä kulu juuri ollenkaan ja varsinkin nyt, kun kenno ravistelee surimmat itse! :)

Hyvin on muuten siement itäneet! Rocoto chili de seda ei vielä ole näyttänyt elonmerkkejä, mutta muissa itäminen on ollut 100%.
Kiitos vielä siemenistä!

Hyvää Joulua!! :)
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - joulukuu 24, 2010, 09:45:59 ap
Mä voin sulta kameran pyyhkästä puhtaaks, olettaen että sulla on 1.5 croppi! FX kennoon mulla ei ole tota lastaa...
Mä kun tilasin noita puhdistuslitkuja ja rättejä, niin eihän niitä kulu juuri ollenkaan ja varsinkin nyt, kun kenno ravistelee surimmat itse! :)

Hyvin on muuten siement itäneet! Rocoto chili de seda ei vielä ole näyttänyt elonmerkkejä, mutta muissa itäminen on ollut 100%.
Kiitos vielä siemenistä!

Hyvää Joulua!! :)


Rocoto de Seda on pikkuisen hidas itämään mutta kahdesta kylvämäsräni toinen iti. Kattellaan kennoa Joulun jälkeen.
Hyvää Joulua sinnekinpäin!

Miksaa

Hyvää ja bluesin johtoista joulua ja uutta vuotta!!!
Jammaile samaan malliin ensi vuosi, niin rikastutat monen chilipään, tällä päiväkirjallasi!!!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Scoville
"Puhdas kapsaisiini saattaa olla huonoa vatsalle." :D

hessi

On tyttärellä upea pipo !
sinne Walesiin vaan terkut että kutoo meille muillekkin :)
ps mistäs päin Walesia tuli ? kiinnostaa kun itse siellä asunnut :)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

bluesman

Lainaus käyttäjältä: hessi - joulukuu 25, 2010, 16:51:03 ip
On tyttärellä upea pipo !
sinne Walesiin vaan terkut että kutoo meille muillekkin :)
ps mistäs päin Walesia tuli ? kiinnostaa kun itse siellä asunnut :)

Tällainen mesta paikka kuin Caerphilly, Llanbradach. Ei hajuakaan missäpäin.

bluesman

 Ulupica largen siemenet ovat olleet oasislautalla jo 22 vrk. Vaikuttais että systeemi ei sovi pitkään idätettäville vai pitääkö vesi ja talouspaperit vaihtaa samalla kun vaihtaa puhtaat kalsarit eli joka toinen viikko? Näyttäis muodostuvan jonkilaista kasvustoa lautalle, ei onneksi kalsareihin. Ainakaan kovin paljoa.
Tovariin siemenet siirsin pois happanemasta ja tyrkkäsin kivivillaan. Villa tuntuis sisältävän jotain homeenestoainetta kun todella harvoin huomaan kivivillassa hometta.
Baccoja kylvin joitain lajikkeita. Jätin Championin pois listalta koska muut miedot lajikkeet olkoon vaihtoehtoina. Sitäpaitsi kasvaa niin älyttömän suureksi ettei 2 metriä tilaa sivusuunnassa riitä. Inca berrykin on hyvänmakuinen mutta kun tulee niitä tomaattejakin. Omnicolorit tulevat koristeeksi ulkoruukkiuhin ja amppleleihin, siksi 7kpl. Varmaan vain pari itää.
Päivitys tehty kylvö/kasvatuslistaan.

JaloPena

Onko Omnicolor yleensä ottaenkin huono itämään?  Pitänee laittaa pari lisää varoilta...
Meillä kaikki päätökset tehdään demokraattisesti äänestäen. Yleensä kuitenkin häviän äänin 0-1

#1581

MatskuPetteri

Aketza: Laita kaikkea mahdollista itämään.

Chilivaari


JaloPena

Kiitos vastauksista - ja anteeksi tyhmyydestäni, etten huomannut selata riittävästi...  :-[
Meillä kaikki päätökset tehdään demokraattisesti äänestäen. Yleensä kuitenkin häviän äänin 0-1

#1581

Toni.A

Mulla kesti talouspaperi lähes 2kk, ennenkuin normaali florat meni sekaisin ja rupesi kalsarit, eiku talouspaprut tummumaan. Onneksi suurinosa siemenistä kerkis itämään, eikä suurta tuhoa kerennyt syntyä. Kerran olen vaihtanut talouspaperin varmuudeksi noita villejä idätellessä. Nyt on muuten ekassa uusista pubeista kukka ihan viittävaille auki, on jo kellomaisesti avoimena.  8)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

bluesman

Jess, ekat väriään muuttaneet CAP1144 C.praetermissumin podit. Kestipäs kauan tämäkin tapaus.



Jos Ulupica largen siemenet eivät idä niin pistokkaat ovat yllättäneet positiivisesti. Noin kolmannes oksanpätkistä pukkaa lehteä. PI260567 kuhmurainen tappi ja uudet versot.


Rankkapanda

Onkos miten nuo C. Galapagoenset siemenet itäneet lainkaan? Laittelin itselle itämään myös samaisia siemeniä, niin että jos sulla ei idä, niin saat noutaa täältä jos saan noita itämään.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Rankkapanda - joulukuu 26, 2010, 22:07:14 ip
Onkos miten nuo C. Galapagoenset siemenet itäneet lainkaan? Laittelin itselle itämään myös samaisia siemeniä, niin että jos sulla ei idä, niin saat noutaa täältä jos saan noita itämään.

Yksi on juuri pääsemässä eroon kypärästään. Saataa olla että toisessakin on jotain eloa. Kolmannesta en osaa sanoa kun on senverran syvällä kivivillassa.

bluesman

 Ja sitten pari kuvaa tapeista joihin kasvaa uusia lehtiä.

Habanero sudden death 2.bonchikausi                          Jindungo.                                                        Aji gusanito.



  Aji chombo.                                                           Heart throb.                                         Tuplakierre Goat´s weed



Tupla Cumari do Para                                        Peruvian purple jossa jo nuppuja.                                     CAP1491.



Tarkkasilmäinen huomaa kuinka kuvankäsittelyä osaamaton ei saa kennon roskatäpliä feidattua.

shp

Ei huomaa kun keskittyy oleelliseen!
Hienoja tappeja=)
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.