kesäkuu 16, 2024, 14:21:29 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Bluesmanin kausi 2011

Aloittaja bluesman, marraskuu 14, 2010, 17:38:17 ip

« edellinen - seuraava »

hessi

vai ohi pyydetään ajamaan :(
tähän on näemmä menty ;)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

tulimies

Kasvua on tullut siihen malliin, että hessiä taidetaan todella tarvita paikalle jo ennen kesää ;) Komean näköisiä ovat ! eteenkin omaan silmään tuo Ulupica

jewe

Joo kyllä hyvältä näyttää ja varmaan jo ahdasta. Ei tuosta viidakosta taida enää muuta kuin papukaija puuttua. :D

Miten olet suunnitellut meneväsi kasvihuoneen kanssa ? Sullahan oli nyt tuo lattialämmityskin siellä toisessa päässä.

Itselläni jää nyt osa taimista ensi kertaa huoneeseen yöksi, saas nähä saako edes nukuttua ensi yönä kun varmaan tulee illan mittaa seurailtua lämpömittaria jatkuvasti.

bluesman

 No tänään sain joitain taimia pois tieltä, mm. Nepali orange jossa oli melkoisesti kuulia ja podinalkuja. Mutta kun on toinen Keravalla niin eikun tilaa chinenseille jotka meinasivat jäädä ihan varjoon. Kylävieras pystyi kaatamatta purkkeja ja katkomatta kasveja jopa käymään huoneen perällä moikkaamassa Congoa.
Lattialämmityskaapelit on asennettu kasvarin peräosaan ja tasoite vedetty päälle mutta odottelen hiukka lämpimämpää jaksoa niin saan lattiaklinkkerit paikalleen. En kyllä Jewen tapaan pysty vielä pitkään aikaan kansoittamaan kasveilla huonetta. Maakaapelin vetokin odottaa tekijäänsä.
En ehtinyt ottaa tarkempia kuvia Ulupicasta, mutta kaveri löysi pari podinalkuakin puskasta. Chenzossa (C.frutescens) on yksi violetti podi.
Kyllä Hessi saat toki tulla visiitille mutta tuo Ulupica näyttäis tuottavan jo satoa niin ei toistaiseksi saksimista kaipaa.

MadDog

maaliskuu 05, 2011, 20:45:45 ip #424 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 05, 2011, 20:47:40 ip käyttäjältä MadDog
Lainaus käyttäjältä: Toni.A - maaliskuu 04, 2011, 20:53:41 ip
Loistavan näköisiä kukkia kerrassaan, oletko pienessä valossa ottanut nuo kuvat salaman turvin, vai miten sait onnistumaan? Samaan hengenvetoon on kysyttävä, että mitenkä ihmessä sait galapagoensen kukkimaan, kun itselläni ei minkään valtakunnan merkkejä siitä? Jos itää nuo flexut ja mulla kanssa, niin sadosta on kai pakko tehdä vaihtoa, taikka pistokkaita tehdä.  ::)

Toi Galapagonse on ainakin mulla ollut haastavin chili tähän menessä, se ei ihan vähän tyydy! Toisaalta erittäin mielenkiintoinen chili joten en ihan heti anna periksi ja erittäin harvinainenkin vielä. Miten muut on lannoittaneet tätä?

bluesman

Lainaus käyttäjältä: MadDog - maaliskuu 05, 2011, 20:45:45 ip
Lainaus käyttäjältä: Toni.A - maaliskuu 04, 2011, 20:53:41 ip
Loistavan näköisiä kukkia kerrassaan, oletko pienessä valossa ottanut nuo kuvat salaman turvin, vai miten sait onnistumaan? Samaan hengenvetoon on kysyttävä, että mitenkä ihmessä sait galapagoensen kukkimaan, kun itselläni ei minkään valtakunnan merkkejä siitä? Jos itää nuo flexut ja mulla kanssa, niin sadosta on kai pakko tehdä vaihtoa, taikka pistokkaita tehdä.  ::)

Toi Galapagonse on ainakin mulla ollut haastavin chili tähän menessä, se ei ihan vähän tyydy! Toisaalta erittäin mielenkiintoinen chili joten en ihan heti anna periksi ja erittäin harvinainenkin vielä. Miten muut on lannoittaneet tätä?

En oo sen kummemmin hoidellut ja huomasin pienet kukatkin vahingossa. En vielä odottanut kukintaa. Ei oo ihan natikoiden alla  vaan puolivarjossa, pääsi lähes kuivumaankin, olisko stimuloinut kukkimaan, en tiedä. Kylvetty 24.11.

bluesman

C.galapagoense kukkii;



Koko kasvi. Kukat melkoisen pieniä.                                        C.eximium CGN24332                       C.tovarii       



Nepali orange turvekasvatuksessa. Vesiviljelty oli tuplasti isompi mutta                   Keravan hätälisätila. Mimosaruukuissa muutama villi ja tomaatteja.
oli pakko tilanpuutteen vuoksi luopua siitä.


MasaT

Tuossa galapagoensessa on muuten todella mitätön kukka. :) Ainakin omassani ne pari kukkaa, mitä olen saanut aikaiseksi näytti lähinnä samalta, kuin nuo oikean puoleiset.
Tovarii alkaa näyttää jo varsin elinvoimaiselta. Hieno homma! Itse epäonnistuin taas sen kasvatuksessa.  :-\
Pääasia, että on edes vähän tätä chiliä joillain kasvatuksessa, niin siemeniäkin sitten ehkä on saatavilla. Todella hankalalta kasvatettavalta tuo kyllä tuntuu.
Lanceolatumiakin on pidetty hankalana, mitä se ei omasta mielestäni kyllä ole.

bluesman

Tovarii kasvaa todella hitaasti verrattuna esim.CGN24332 C.eximiumiin joka on jo 25cm korkea kun taas tovarii on 5cm. Näyttäis kyllä selviävän. Ehkä.

Miksaa

Hyvältä näyttää taas kerran!!
Tulee itsellekkin ihan kesäfiilis, kun näkee sun "toilailua" farmilla  ;D

Piti oikein kuunnella sun musaa, mitä lähetit mulle meilillä ja hakea kesäfiiliksiä. Toivottavasti pääsis bluussimiittiin tänä vuonna itsekin jamittelemaan...

Keep goin' bro!!!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Scoville
"Puhdas kapsaisiini saattaa olla huonoa vatsalle." :D

bluesman

Eiku pahalta näyttää..... Tila loppuu ennen kasvarikautta.

Pari podia ilmestynyt. Anteeksi heikkolaatuiset kuvat.

Chenzo (C.frutescens)                                 Serrano



Lemon drop, talvehtiva risukasa



Ulupica largen eka podi



Aji gusanito kukkii


Toni.A

Hienoa, olet saanut Serranon kasvamaan jo sen verran isoksi, että näkyy podittavankin. Onko miten iso kasvi jo muuten?

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Toni.A - maaliskuu 07, 2011, 21:50:45 ip
Hienoa, olet saanut Serranon kasvamaan jo sen verran isoksi, että näkyy podittavankin. Onko miten iso kasvi jo muuten?


On tuollainen 25cm korkea turveruukussa oleva varataimi. Hydroserrano ottaa vauhtia ja on metrinen vaan ei podeja. Kukkii kyllä kovasti.

Toni.A

Lainaus käyttäjältä: bluesman - maaliskuu 07, 2011, 21:59:03 ip
Lainaus käyttäjältä: Toni.A - maaliskuu 07, 2011, 21:50:45 ip
Hienoa, olet saanut Serranon kasvamaan jo sen verran isoksi, että näkyy podittavankin. Onko miten iso kasvi jo muuten?


On tuollainen 25cm korkea turveruukussa oleva varataimi. Hydroserrano ottaa vauhtia ja on metrinen vaan ei podeja. Kukkii kyllä kovasti.
Aika jännä juttu! Itselläni kasvi kasvaa ainakin vielä leveyttä vaan ja tuuhistuu mielettömäksi palloksi. Korkeutta ei kauheasti ole tullut, maks. 40cm. Täynnä kukkia ja paljon podeja jo nyt! Kun saisi vaan otettua siistin kuvan siitäkin jokupäivä.

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

Toni.A

Tuossa on bluesman kuva siitä minun Serranosta, hankala saada tuolta välistä otettua kunnollista kuvaa, mutta kyllä se vähän osviittaa antaa!
Pitäisiköhän laittaa vielä Topmaxia sekaan, jos alkaisi podittamaan?

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

bluesman

Kylläpäs on Serrano hurahtanut kasvussaan. Onhan siinä jo podeja, ei tuo mitään Topmaxia kaipaa. Laita vaikka 5 euroa kolikkoina bubbleriin niin veikkaan että lopputulos on ihan sama: satoa tulee. Ja saat rahasi takaisin jos ei tule.

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: bluesman - maaliskuu 08, 2011, 18:36:11 ip
Kylläpäs on Serrano hurahtanut kasvussaan. Onhan siinä jo podeja, ei tuo mitään Topmaxia kaipaa. Laita vaikka 5 euroa kolikkoina bubbleriin niin veikkaan että lopputulos on ihan sama: satoa tulee. Ja saat rahasi takaisin jos ei tule.


Onkos tää joku Bluesmanin uusi nikkelilannoite-haaste? =)

Mitenköhän mahtaa vaikuttaa litkuihin :D

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

Niabo

Toni.A onks toi serranon lehtien alas- ja sisäänpäin rullaaminen jotenki lajikkeelle tyypillistä? mulla on serranot sitä harrastanu vaik samoissa oloissa ollu muiden kanssa ja oon vähä ihmetelly?

Kiitokset bluesmanille taimista! Mielenkiintosta nähä minkälainen tosta Korean Maracastakin tulee!

Toni.A

Lainaus käyttäjältä: Niabo - maaliskuu 08, 2011, 20:35:58 ip
Toni.A onks toi serranon lehtien alas- ja sisäänpäin rullaaminen jotenki lajikkeelle tyypillistä? mulla on serranot sitä harrastanu vaik samoissa oloissa ollu muiden kanssa ja oon vähä ihmetelly?

Kiitokset bluesmanille taimista! Mielenkiintosta nähä minkälainen tosta Korean Maracastakin tulee!
No mulla on kyllä noi lehdet rullaantuneet enemmänkin tuossa hydrossa. Tosin, ennen siihenkin laittamista lehdet ruullaantuivat hiukan. Tuossa on kuva minun turvemulta Serranosta viimekesältä. Sama kuvaa löytyy chilwikistäkin.
Huomaa, tuossa on kuitenkin suorat lehdet!

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

Niabo

Okei, voipi olla et noi ei vaan tykänny yhtä tymäkästä lannotuksesta ku muut lajikkeet :)